شرایط اتریش

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش

اتریش در صدر کشورهای ثروتمند در اتحادیه اروپا محسوب می گردد. متقاضیان علاوه بر آگاهی از شرایط مهاجرت بایستی از هزینه زندگی در اتریش مطلع باشند. با این حال، مهاجران ابتدا باید با هزینه های کلی زندگی در اتریش آشنا شوند. هنگامی که آن را درآمد ماهیانه خود مقایسه کنند، متعجب خواهند شد که هزینه های زندگی ماهانه در این کشور نسبت به سایر کشورهای دنیا چندان زیاد نیست.

موضوعات اصلی که در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از:

  • هزینه های اساسی در اتریش (مسکن، خدمات و کالاها)
  • هزینه تفریحات، پوشاک و غیره

با اینکه در این نوشتار هزینه زندگی در اتریش توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد، اما متقاضیان باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی و اقامت در این کشور با توجه به عادات و شرایط زندگی افراد متفاوت است.

بررسی هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش از شهر به شهر دیگر متفاوت است. اما در کل، هزینه مسکن در این کشور می تواند گران باشد. این امر به ویژه در صورتی که می خواهید ملک در کشور اتریش بخرید صادق است. در این کشور، اکثر کارها، مانند خرید مواد غذایی، ساده است و طیف وسیعی از سوپر مارکت ها، از جمله Spar وجود دارد که دارای 5 فروشگاه مختلف مانند لیدل ، مرکور و غیره است. ارتباطات در اتریش به خوبی توسعه یافته است. گزینه های مختلف خدمات اینترنتی و تلفنی برای انتخاب وجود دارد. رانندگی و حمل و نقل عمومی نیز برای دسترسی آسان است و جاده ها به خوبی نگهداری می شوند و یک تجربه کلی راحت و ایمن را ارائه می دهند. در شهرهای بزرگ اتوبوس و تراموا وجود دارد و وین حتی مترو نیز دارد.

هزینه های اصلی زندگی در اتریش عبارتند از:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

وین، پایتخت اتریش، به ویژه به دلیل کیفیت بالای زندگی که به مهاجران ارائه می دهد. با هزینه های زیاد زندگی همراه می باشد. وین در نظرسنجی هزینه زندگی مرسر در بین 209 شهر جهان رتبه 51 را کسب کرد. در حالیکه این شهر نسبت به سایر شهرهای بزرگ اوپایی مانند زوریخ، کپنهاگ و لندن ارزان تر است. اما در مقایسه با مکان هایی مانند بروکسل و برلین، هزینه زندکی در وین زیاد است. از این رو جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف اتریش

همانطور که گفته شد، هزینه و شرایط زندگی در اتریش در شهرهای مختلف اتریش متفاوت است. برای مطلع شدن از میانگین هزینه زندگی در شهرهای مختلف اتریش، به می توانید به جدول زیر مراجعه کنید.

متوسط هزینه زندگی در شهرهای مختلف اتریش عبارتند از:

شهرمتوسط هزینه زندگی به یورو
اینسبروک1.850€
وین1.650€
زالتسبورگ1.550€
گراتس1.350€

به طور کلی، هزینه های زندگی در شهرها بیشتر است. اما افراد باید خریدهای خود را با مراجعه به مراکز مختلف انجام دهند. در نظر بگیرند که بهترین راه و روش زندگی و مدیریت پول برای آنها چیست. به عنوان مثال، گراتس دومین شهر بزرگ اتریش است. اما یکی از مقرون به صرفه ترین مکان ها برای زندگی در این کشور است. گراتس همچنین یک شهر ثبت شده میراث جهانی یونسکو است که در معماری چشم نواز آن منعکس شده است. همچنین هزینه های زندگی در لینتس به طور کلی ارزان تر از پایخت اتریش و زالتسبورگ است. لینتس دارای رود دانوب است که در اوایل تابستان یک منطقه تفریحی محبوب برای ساکنان است. این شهر همچنین دارای سیستم جامع تراموا و اتوبوس است.

اجاره مسکن در اتریش

آیا اقامت در اتریش گران است؟ از بعضی جهات، بله. به عنوان مثال، مسکن در این کشور نسبت به کشورهای برتر دنیا مانند ایالات متحده با توجه به قیمت و مساحت، گران تر است. با این حال، هزینه مسکن در این کشور بیش از 10% درصد ارزان تر از کشورهای همسایه آلمان و به طور متوسط ​​نزدیک به 30% ارزان تر از فرانسه است. هزینه های زندگی افراد در این کشور به محل استقرار آنها بستگی دارد. هزینه زندگی در اتریش در استان ها و شهرهای مختلف متفاوت است. به طور کلی، وین و اینسبروک به طور مداوم در رده بندی گران ترین شهرهای این کشور قرار دارند. در حالی که ارزان ترین یا ارزان ترین شهرها شامل گراتس و Klagenfurt هستند. مطمئناً بیشترین هزینه زندگی در این کشور شامل هزینه های مسکن می شود که در جدول های زیر به آنها اشاره شده است.

متوسط اجاره ماهیانه ​​برای آپارتمان های یک و سه خواب در این کشور عبارتند از:

نوع آپارتماناجاره ماهانه به یورو
آپارتمان های یک خواب744€
آپارتمان های سه خواب1355€

متوسط اجاره ماهیانه ​​برای آپارتمان های یک خواب در شهرهای بزرگ این کشور عبارتند از:

شهراجاره ماهانه به یورو
وین850€
زالتسبورگ780€
گراتس650€

متوسط اجاره ماهیانه ​​برای آپارتمان های 3 خواب در شهرهای بزرگ این کشور عبارتند از:

شهراجاره ماهانه به یورو
وین1438€
زالتسبورگ1407€
گراتس1100€

هزینه زندگی در اتریش در سایر بخش ها

بعد از بررسی هزینه اقامت در شهرهای اتریش، قصد داریم در این بخش به بررسی هزینه زندگی در این کشور در سایر بخش ها بپردازیم.

سایر هزینه های زندگی در این کشور عبارتند از:

  • خوراک
  • پوشاک
  • خدمات و امکانات
  • حمل و نقل

در کشور اتریش، هزینه های مواد غذایی بالا می باشند. اگر افراد بخواهند برای صرفه جویی در مصرف مواد غذایی که بیشترین بودجه ماهانه را (بعد از اجاره مسکن) به خود اختصاص می دهد پس انداز کنند، پس باید به خرید آنها در سوپر مارکت های تخفیفی این کشور فکر کنند. متقاضیان می توانند در صورت پخت و پز خانگی هزینه های غذای خود را کاهش دهند. زیرا این کشور به بالاترین هزینه غذایی در اروپا مشهور است. ممکن است هزینه های خرید لباس در روند مهاجرت به اتریش مورد توجه قرار نگیرد. اما افراد به هر حال نیاز به خرید لباس در این کشور دارند و می توان گفت که قیمت ها بسیار بالا هستند.

وقتی صحبت از حمل و نقل می شود، رفت و آمد در شهرهای این کشور می تواند با وسایل نقلیه عمومی، اتومبیل شخصی خود و یا دوچرخه سواری باشد. سیستم حمل و نقل عمومی این کشور مؤثر و قابل اعتماد است و گران نیست. به همین دلیل، بهترین گزینه به شمار می رود. در مورد هزینه خدمات در یونان نیز می توان گفت که تنها خدمات ارزان قیمت در این کشور تماس تلفنی است. تمام خدمات دیگر بسیار گران هستند. متقاضیان باید تقریبا €230 (یورو) برای خدمات مختلف (اینترنت، آب، گاز و غیره) که نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار بالا است، پرداخت کنند. هموطنان عزیز می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. با هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی نیز آشنا شوید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *