مهاجرت کاری اتریش

کاریابی در اتریش

کاریابی در اتریش

کاریابی در اتریش از معضلات متقاضیان مهاجرت به اتریش از طریق کار می باشد. به همین دلیل این مقاله را برای متقاضیان کار فراهم نموده ایم. جدا از متقاضیان بین المللی نیز برای گذران زندگی خود به کار نیازمند هستند. موسسات و بخش های مختلفی در این کشور دست به دست هم داده اند تا فرآیند کاریابی در اتریش را آسانتر نمایند. در این مقاله به راه ها و شیوه های کاریابی در اتریش پرداخته می شود. کاریابی در این کشور از طریق مقاله تدوین شده از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیری کنید.

برای متقاضیان جستجوی کار در این کشور کارت (قرمز- سفید- قرمز) صادر می گردد. این سیستم براساس امتیازبندی می باشد. به افرادی که توانسته اند حداقل امتیاز لازم را کسب نمایند (امتیاز 70 از 100) ویزای کار اعطاء می شود. اگر فردی طی 6 ماه شغل پیدا نماید برای او کارت (قرمز سفید قرمز) صادر می گردد.

بررسی کاریابی در اتریش

محیط بازار کاری در اتریش بسیار سالم و خوب است. همچنین پیدا کردن شغل مناسب در این کشور برای افراد جویای کار در یک مدت زمان معقول امکان پذیر خواهد بود. این کشور در سال 2004 نرخ بیکاری 1.7% داشته است. محدودیت های قانونی که در سال 2006 برای نیروهای کاری کشورهای اتحادیه اروپا گذاشته شد، باعث گردید این نرخ در سال 2016 به 4.5% کاهش یابد. مواردی از جمله:

  • تحصیلات
  • سوابق کاری
  • دانش زبانی آلمانی و انگلیسی
  • نوع کار مورد تقاضاء
  • محل انتخابی برای کار و زندگی

قرارداد کاریابی در اتریش

شناخت وضعیت شغلی در کشور اتریش برای کار از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان امنیت شغلی در این کشور به قرارداد منعقد شده وابسته است. هرچه قرارداد قویتر امنیت شغلی بیشتر می شود. این کشور قاطعانه از نیروی کار حمایت می نماید. ساعات کار در این کشور در میان شاغلین در هفته 5 روز و در هر روز 8 ساعت کار می نمایند. این روال قانونی کار در این کشور است. بدین ترتیب برای کار بیشتر از این مقدار اضافه کاری پرداخت خواهد شد.

بدین ترتیب نرخ تورم در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

نرخ تورم در اتریش

دیرترین ساعت شروع به کار در این کشور 8 صبح می باشد. اکثر شغل ها ساعت 7 صبح آغاز می گردند. شاغلین در این کشور دارای سالیانه 25 روز مرخصی با حقوق می باشند. در صورت بیمار شدن افراد شاغل روز اول می توانند به محل کار نروند. برای روز بعدی ارائه گواهی پزشک الزامی می باشد. در صورت بیماری طولانی مدت بیمه حقوق فرد را پرداخت می نماید.

درخواست برای کار در اتریش

برای هر شغلی در اتریش بازارکاری تعریف شده است. تقاضاء کار در برخی از زمینه های شغلی زیاد است. به تبع آن یافتن کار در آنها دشوارتر می باشد. در برخی از زمینه ها نیز درخواست نیروی کار زیاد است. پس طبیعتا یافتن شغل در این زمینه ها راحت خواهد بود. محدودیت های مالی و تعدادی باعث شده تا قسمت های دولتی پذیرای نیروی کار زیادی نباشند. از طرفی درخواست نیروی کار در زمینه صنایع سنگین و کارخانجات بزرگ و صنعت و معدن کاهش یافته است. این در صورتی است که در زمینه های خدمات، بازاریابی، مدیریت و غیره تقاضا برای نیروی کار بسیار زیاد است. کشور اتریش حامی کارآفرینان می باشد. بنابراین متقاضیان در این زمینه نیز می توانند ورود نمایند.

صنعت توریسم برای کارجویانی که به دنبال کار موقت هستند و نیازمند یافتن سریع شغل هستند مناسب می باشد. مزیت این شغل این است که حتی در شهرهای کوچک هم بازارکار دارد. برای یافتن این شغل می توانید از سازمان AMS و جستجو محلی کمک بگیرید. همچنین شرکت در دوره های کارآموزی می تواند به یافتن شغل کمک زیادی نماید. جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را مطالعه بفرمائید.

موسسات و وب سایت های کاریابی در اتریش

در این قسمت به راه هایی که می توان برای یافتن شغل مناسب مراجعه نمود اشاره می شود. اگر به فکر مهاجرت به این کشور از طریق کار می باشید ابتدا قبل از هر اقدامی مشاغل مورد نیاز کشور آلمان را نیز بررسی نمائید. روزنامه، رسانه ها، اینترنت، آژانس ها و موسسات کاریابی و غیره از راه های پیش رو می باشند. از آنجا که دنبال کردن همه این راه ها دشوار نیست پیشنهاد می شود از همه طریق ها اقدام نمایید تا این فرآیند سریعتر و بهتر انجام گیرد. از این رو می توانید مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق مقاله مذکور مطالعه بفرمائید.

طرق کاریابی در کشور اتریش

طرق کاریابی در کشور اتریش

سازمان خدمات کاریابی اتریش (AMS) را می توانید در مرحله اول جست و جوی خود در اتریش قرار دهید. سیستم AMS یک سازمان دولتی است که کارجو را در یافتن شغل مناسب یاری می نماید. موسسات و شرکت ها درخواست نیروی کاری مورد نیاز خود را برای این سیستم می فرستند.

سپس لیست نیروی کار مناسب خود را از این سیستم دریافت می نماید. سپس با آنها مصاحبه نموده و بهترین ها را انتخاب می نمایند. ثبت رزومه بطور آنلاین برای افراد خارج از اتریش نیز وجود دارد. یکی دیگر از راه های کاریابی در اتریش بعد از اخذ ویزای در حستجوی کار اتریش، اینترنت است که بسیار ساده، ارزان و با سرعت می باشد. تنها عیب این راه آلمانی زبان بودن این سایت ها است. بنابراین برای استفاده از این راه یا باید به زبان آلمانی آشنایی داشته باشید. یا اینکه از فردی که به این زبان تسلط دارد کمک بگیرید.

سایت معتبر کاریابی در اتریش شامل موارد زیر می باشد:

  • jobpilot.at
  • derstandard.at/stellenmarkt
  • dermarkt.at
  • ams.or.at

برای آگاهی بیشتر از این موسسات و سایت ها می توانید به مقاله موسسات کاریابی در اتریش مراجعه نمایید. در مرحله بعد می توان با استفاده رایگان از روزنامه ها نیز کار مورد نظر خود را بیابید. در وین با مراجعه به کافه ها می توانید بطور نامحدود و به صورت رایگان از تمام روزنامه های این کشور استفاده نمایید. آگهی های کار را در روزنامه می توانید مشاهده نمایید. علت این امر فرهنگ کافه نشینی در وین می باشد.

آژانس های کاریابی موقت در اتریش

در این کشور آژانس هایی وجود دارند که به متقاضیان شغل کار موقت معرفی می نمایند. متقاضیان در این آژانس ها استخدام شده و به شرکت های دیگر برای انجام کار فرستاده می شوند. سیستم کاریابی این آژانس ها کارهای سطح پایینی نظیر: نظافتچی، منشی، کارگر ساختمانی و غیره می باشد. این کارها آغاز خوبی برای یافتن کارهای بهتر می باشد. در صورتی که فرد مهارت خود را در انجام کار نشان دهد بطور دائمی به استخدام آژانس در خواهد آمد.

برخی از آژانس های کاریابی در اتریش به صورت موقت به شرح زیر می باشند:

  • Manpowerhttp://www.manpower.at
  • Rantasahttp://www.rantasa.at
  • REXhttp://www.rex-dienstleistungen.com
  • AVMhttp://www.avm-personal.at
  • Adeccohttp://www.adecco.at

راه های کاریابی در اتریش در این مقاله به طور مختصر عنوان گردید. با توجه به موقعیت خوب کشور اتریش از لحاظ شرایط کار، زندگی، تحصیل و غیره مهاجرت به این کشور فرصت خوبی برای متقاضیان محسوب می شود. علاوه بر راه های ذکر شده در بالا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز به عنوان راهنما می تواند در این زمینه کمک شایانی به شما نماید.

5/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *