مهاجرت سرمایه گذاری در اتریش

کارت قرمز سفید قرمز

کارت قرمز سفید قرمز

اخذ کارت قرمز سفید قرمز یا همان ویزای کار یکی از طرق مهاجرت متقاضیان کار از سراسر دنیاست. این کارت جهت اجازه کار در اتریش صادر می‌ گردد. افرادی که به تحصیل در اتریش راغب هستند، پس از فارغ ‌التحصیلی در جستجوی کار می‌ روند. پس از یافتن شغل مورد نظر می ‌توانند برای اخذ کارت درخواست نمایند. دارا بودن این کار، به فرد این اجازه را می ‌دهد که همزمان با اقامت، مشغول کار شود و از مزایای آن بهره‌ مند گردد. در ادامه مقاله مذکور که توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است به توضیحات کامل‌ تری می‌ پردازیم.

اقامت از طریق کارت قرمز سفید قرمز

کارت قرمز سفید قرمز این کشور مشابه گرین کارت کشور آمریکا می باشد. رنگ‌ های پرچم این کشور، دلیل نام ‌گذاری این کارت خواهد بود. ظاهر این کارت همانند کارت بانکی است. ارائه کارت مذکور به صورت امتیازبندی است. شرایط سنی، تحصیلات، تجارب شغلی و تسلط به زبان آلمانی از جمله امتیازاتی است که می‌ تواند مهاجران را طبقه ‌بندی نماید. توسط این کارت متقاضی می‌ تواند اقامت‌ های طولانی‌ مدت و اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. این کشور به طور سالانه تعداد 8000 عدد کارت به مهاجران اعطاء خواهد نمود. از تعداد 35000 مهاجری که جهت اقامت دائم به این کشور مهاجرت می نمایند، دو سوم آنها همراه با خانواده می باشند.

شرایط لازم اخذ کارت قرمز سفید قرمز

از مهمترین شرایطی که جهت اخذ کارت مذکور لازم است می ‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرد متقاضی می ‌باید دارای صلاحیت تحصیلی باشد.
  • متقاضی مستلزم دارا بودن تجارب کاری است.
  • شرایط سنی در اخذ این کارت مهم است.
  • این که فرد به چه زبان ‌هایی مسلط است، در انجام این قضیه اهمیت دارد.
  • ارائه پیشنهاد کاری در صورتی که حداقل دستمزد در آن رعایت گردیده باشد.

چنانچه تمایل به اخذ اقامت این کشور اروپایی را دارید، ابتدا مقاله مهاجرت به اتریش 2023 را مطالعه بفرمائید. همچنین نمودار هزینه زندگی در این کشور اطلاعات جامع تری در این خصوص در اختیار شما قرار خواهد داد:

مدارک لازم جهت اخذ این کارت عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار توسط متقاضی
  • گواهی تولد متقاضی
  • ارائه سند و یا مدرکی که ثابت نماید متقاضی محل اقامت خود را یافته است.
  • ارائه بیمه نامه درمانی

طرق اخذ کارت قرمز سفید قرمز

جهت اخذ کارت مذکور در این کشور اروپایی روش های متفاوتی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. این روش ها عبارتند از:

  1. ثبت شرکت در اتریش
  2. افراد فارغ التحصیل در اتریش
  3. از طریق ویزای کار
  4. استخدام از طریق ثبت شرکت
  5. اقامت خود حمایتی اتریش
  6. خرید ملک در اتریش

جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله اقامت اتریش را از طریق لینک مرتبط به سایت مرجع مطالعه بفرمائید.

خوداشتغالی در اتریش از طریق کارت قرمز سفید قرمز

قبل از شروع کار برای خود، باید مطمئن شوید که ویزای کار یا حقوق اقامت در این کشور دارید. با این حال، به عنوان یک فردی که خوداشتغالی انجام می دهد، اگر از اتحادیه اروپا نیستید، انجام این کار تقریبا غیرممکن است. اگر قبلا با ویزا در این کشور هستید به عنوان مثال، با ویزای افراد وابسته گزینه دیگر این است که بررسی کنید آیا این به شما اجازه می دهد که به عنوان یک فریلنسر کار کنید یا خیر.

با این حال، با گرفتن کارت قرمز سفید قرمز می توانید در این کشور خوداشتغالی انجام دهید. برای ثبت کسب‌ و کار در این کشور به این کارت نیاز دارید. این مهم است زیرا تقریبا تنها راهی است که می توانید در این کشور خوداشتغالی انجام دهید. به عنوان یک شهروند کشور ثالث، اگر شغل خوداشتغالی شما در این کشور مزیت کلان اقتصادی را فراتر از مزایای عملیاتی خود ایجاد کند، می توانید برای کارت قرمز سفید قرمز برای کارگران کلیدی خوداشتغال درخواست دهید.

برای خوداشتغالی در این کشور باید دارای شرایط زیر باشید:

  • شغل مورد نظر شما شامل انتقال مداوم سرمایه سرمایه گذاری به اتریش به مبلغ حداقل 100000€ (یورو)
  • شغل مورد نظر شما باعث ایجاد مشاغل جدید یا تضمین مشاغل موجود در اتریش
  • تاسیس شما شامل انتقال دانش به ترتیب معرفی فناوری های جدید
  • کسب و کار شما برای کل منطقه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
  • برای کارگران کلیدی خوداشتغال، هیچ سیستم امتیازی وجود ندارد.

ثبت شرکت در اتریش از طریق کارت قرمز سفید قرمز

متقاضی قصد ثبت شرکت در این کشور را دارد، در قدم اول می‌ باید یک طرح تجاری و اقتصادی که همان پلان یا برنامه فعالیت ‌های شرکت است را ارائه نماید. این طرح می‌ باید توسط اداره کار اتریش (AMS) تایید گردد. طرحی که هدفمند بوده و در حوزه اقتصادی باعث پیشرفت و سوددهی برای این کشور باشد، مورد تایید اداره کار اتریش قرار می ‌گیرد. همچنین جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور می توانید ابتدا مقاله سرمایه گذاری در اتریش را مطالعه بفرمائید.

بنابراین دقت بفرمایید که طرح تجاری شما در سطح بالا و قدرتمند تهیه و ارائه شود. فرد متقاضی در صورت تایید طرح توجیهی می‌ تواند نسبت به اخذ اقامت کار اقدام نماید. ناگفته نماند طبق آمارها، در این روش تنها 10% از شرکت‌ ها جهت ثبت مورد تایید این کشور قرار می ‌گیرند. در واقع تنها 10% از افراد متقاضی ثبت شرکت موفق به ثبت شرکت پیشنهادی خود می ‌گردند. جهت ثبت شرکت، مبلغ 35000€ (یورو) به عنوان سرمایه‌ اولیه تعیین گردد. در صورتی که فرد توان پرداخت این مبلغ را نداشته باشد، می‌ تواند نصف این مبلغ حدود 17500€ (یورو) را پرداخت نماید. با این شرط که می ‌باید نسبت به نصف دیگر مبلغ 17500€ (یورو) تعهد به پرداخت نماید.

  ثبت شرکت در اتریش از طریق کارت قرمز سفید قرمز

افراد فارغ ‌التحصیل در اتریش

متقاضیانی که از دانشگاه‌ های اتریش فارغ ‌التحصیل شده ‌اند، می‌ توانند تصمیم به اقامت در این کشور را بگیرند. آنها پس از تحصیل اجازه کار در اتریش را دارند و زمانی که استخدام شوند، مجاز به دریافت این کارت می ‌شوند. با دارا بودن این کارت می‌ توانند به طور دائم در این کشور بمانند. همچنین در صورتی که به مدت 5 سال از اقامت آنها سپری گردد، مجاز به اقدام جهت اخذ پاسپورت هستند. با توجه به پیشرفت تحصیلی در این کشور ابتدا مقاله ویزای تحصیلی اتریش را می باید مطالعه بفرمائید.

ویزای کار اتریش

ویزای جستجوی کار مختص افراد ماهر و حرفه‌ ای است. ویزای جستجوی کار این کشور به مدت 6 ماه است. بنابراین در این مدت می ‌توانید به جستجوی کار بپردازید. در صورت یافتن شغل، مجاز هستید نسبت به درخواست اخذ این کارت اقدام نمایید. امتیازهای مورد نیاز جهت اخذ این کارت به تخصص شما بستگی دارد که می‌ باید از 100 امتیاز، حداقل امتیاز 70 را کسب نمایند. چنانچه مدت 6 سال از فعالیت شغلی شما بگذرد و مدرک زبان آلمانی سطح B2 را نیز داشته باشید. از این رو می ‌توانید اخذ پاسپورت کنید.

 استخدام از طریق ثبت شرکت در اتریش

این روش بدین صورت است که مثلا همسر شما در این کشور شرکت ثبت می ‌نماید و قصد استخدام شما را دارد. در این صورت شما می‌ توانید با استخدام در آن شرکت، موفق به اخذ کارت قرمز سفید قرمز شوید. در واقع شما از طریق اقامت همسر خود مجاز به دریافت اقامت و اخذ این کارت خواهید بود. امتیازات شما در انجام این روش بسیار موثر است. چراکه همان ‌طور که می ‌دانید اولویت استخدام با افراد مقیم این کشور است. پس می‌ باید حد نصاب امتیازهای لازم را کسب نمایید تا بتوانید موفق شوید.

اگر امتیاز شما به 50 برسد، می‌ باید با در نظر گرفتن شرایط دیگر، اداره کار استخدام شما را تایید نماید. اما چنانچه امتیاز شما به 70 برسد، در این صورت نیازی به اخذ تاییدیه اداره کار ندارید و مستقیما استخدام می ‌شوید. البته داشتن یک وکیل متبحر در این حالت بسیار موثر خواهد بود. چراکه ممکن است اداره کار برخی امتیازات شما را نادیده بگیرد.

اقامت خود حمایتی اتریش

این روش مختص اشخاصی است که تمکن مالی مطلوبی دارند. در این صورت بدون هیچ محدودیت سنی می ‌توانند اخذ اقامت نمود. در نهایت می توانید کارت قرمز سفید قرمز را دریافت کنند. ارائه نامه تمکن مالی و اسنادی که پرداخت هزینه‌ های زندگی را در این کشور ثابت کند، الزامی است. این مبلغ 22000€ (یورو) برای هر یک از افراد خانواده و فرزندان سن کمتر از 18 است.

همچنین متقاضی می ‌باید ثابت نماید که درآمد او در این کشور مبلغی بین 2500€ الی 3000€ (یورو) است. در این حالت اجازه کار کردن متقاضی با شخص ثالث به او داده نمی ‌شود. اما مجاز به فعالیت‌ های ثبت شرکت، کارآفرینی و اشتغال زایی و ادامه تحصیل می ‌باشد. بدین شکل می ‌توانند تابعیت این کشور را گرفته و از کلیه مزایای شهروندی این کشور استفاده نماید. مدت اعتبار این نوع اقامت، اول به صورت 1 ساله است. جهت تمدید، مجددا 1 ساله صادر می ‌گردد. سپس جهت تمدید، می ‌تواند آن را به ‌صورت 3 ساله دریافت نماید. در نهایت می‌ تواند با 6 سال اقامت درخواست پاسپورت کند.

خرید ملک در اتریش

افراد ایرانی مجاز به خرید ملک در این کشور هستند، اما نه فقط با خرید یک ملک. بلکه این روش به کسانی پیشنهاد می ‌گردد که با مبلغی مشخص تمایل به سرمایه ‌گذاری در زمینه ملک را دارند. بدین معنا که چندین ملک در اتریش خریداری نموده و شخص یا اشخاصی را جهت مدیریت املاک استخدام نمایند. در نتیجه به دولت این کشور ثابت می ‌گردد که شما تاثیر اقتصادی مطلوبی دارید که باعث سوددهی این کشور است. بنابراین به میزان 80% اقامت این کشور را به شما خواهند داد. انجام فرآیند اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش از طرق مختلف، به دلیل اینکه مراحل پیچیده ‌ای داشته و حقوق بین ‌الملل در آن دخیل است. به مشاوره ‌های تخصصی یک وکیل آگاه به قوانین و خبره نیاز دارید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می ‌تواند با ارائه مشاوره‌ های حرفه ‌ای و راهنمایی شما در این زمینه، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صورت تلفنی یا حضوری با موسسه تماس گرفته تا پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *