مهاجرت به کشور اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج از سایر برنامه های اخذ اقامت این کشور زیبا محسوب می گردد که دارای شرایط مختص به خود می باشد. می تواند یکی از گزینه ها و روش های مهاجرت به این کشور محسوب شود. با توجه به اینکه ممکن است فردی قصد ازدواج با تبعه اتریش را داشته باشد باید از شرایط آن مطلع شود. زمانی که 2 نفر قصد ازدواج با یکدیگر را دارند در باید بدانند که این ازدواج در هر کشوری جهت اعطاء تابعیت شرایط خاص خود را دارد. لذا ممکن است سوالات متعددی از قبیل موارد زیر در ذهن متقاضیان سوق یابد.

  • آیا مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج امکان پذیر است؟
  • مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج چه شرایطی دارد؟

صرفا با توجه و مطالعه در این خصوص این سوالات مرتفع خواهد شد. لذا پیشنهاد ما این است که ابتدا مقاله ای را که در خصوص مهاجرت به اتریش از این طریق توسط کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده را مطالعه نمایید. قبل از هر موردی داشتن اطلاعاتی در خصوص کشور اتریش می تواند به تکمیل اطلاعات شما کمک نماید. اتریش یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپا است. اتریش کشوری با جمعیت تقریبا 7.8 میلیون نفر است. این کشور با جمهوری جمهوری چک و آلمان در شمال همسایه است. همچنین از شرق نیز با اسلواکی و مجارستان هم مرز است. از غرب نیز با سوئیس و لیختن اشتاین.

نظام حقوقی مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

بر اساس قوانین و اصل حقوق بین الملل خصوصی تابعیت از طریق ازدواج از زن و مرد به یکدیگر قابل انتقال است. در حالی که ایران اینگونه است که تابعیت فقط از مرد به زن منتقل می شود. بنابر اصل قانون اصلی در باب تابعیت چنانچه فرد غیر ایرانی با زنی با تابعیت ایرانی ازدواج نماید تابعیت ایرانی زن به مرد منتقل نمی شود. همسر وی تابعیت قبلی خود را خواهد داشت.

بنابر اصل قانون اساس در ایران چنانچه زن خارجی با هر نوع تابعیتی با مرد تبعه ایران ازدواج نماید. تابعیت مرد ایرانی به وی منتقل شده و زن خارجی تابعیت ایرانی خواهد داشت. یکی از راه های مهاجرت به اتریش و اخذ تابعیت ازدواج است. ازدواج همواره راهی برای مهاجرت قانونی و اخذ تابعیت کشورها مطرح بوده است. پس از مراحل قانونی ازدواج و بعد از سپری شدن مدت زمان مشخص و ارائه مدارک ضروری اقامت دائم برای مهاجر به دست آمده و بعد از آن منجر به تابعیت خواهد شد.

بررسی مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

پروسه زمانی که فرد مهاجر و متقاضی اقامت با ازدواج برای به دست آوردن اقامت باید سپری نماید. کاملا وابسته به این است که شخصی که با وی ازدواج کرده تابعیت دارد و یا فقط اقامت دارد. در هر 2 صورت اخذ اقامت ممکن است. فقط می توان گفت مدت زمان دریافت اقامت با ازدواج با زن یا مرد تبعه بسیار کمتر از مدت زمان اخذ اقامت با ازدواج با مرد یا زن مقیم است. چنانچه شخصی با زن یا مرد تبعه اتریش ازدواج نماید. کارهای قانونی و امور مربوطه فرد به این امر را انجام دهد می تواند جهت دریافت کارت اقامت کشور اتریش اقدام کند. برای این درخواست باید فرم های مربوط به اخذ اقامت را پر کند و مدارک مورد نیاز این امر را ضمیمه فرم نماید.

در خصوص ازدواج در این کشور، کسب اطلاع از موارد مربوط به هزینه زندگی در اتریش ضروری می باشد که در نمودار زیر بیان گردیده است:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

چنانچه علاقمند به مهاجرت از طریق ازدواج به اتریش هستید. می خواهید با فرد تبعه اتریش ازدواج نمایید. نباید هیچگونه منع قانونی برای ورود به اتریش داشته باشید. باید برای انجام کارهای قانونی ازدواج ویزای نامزدی بگیرید و به اتریش بروید. اگر برای ورود به اتریش مجوز مورد نظر را ندارید باید در کشور ثالث عقد ازدواج را انجام دهید. همچنین پیشنهاد می شود مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

مدارک لازم جهت مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

اگر به فکر مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج هستید. حتما جهت سرعت و سهولت کار برای بررسی دقیق مدارک مورد نیاز و اخذ ویزای نامزدی اتریش با وکلای مجرب ساکن در اتریش تماس بگیرید تا بتوانید در کمترین زمان ویزای ازدواج را دریافت کنید. در کنار اینها مدارکی که رابطه شما را با آن فرد ثابت می کند بسیار مهم است. مدارکی نظیر عکس های 2 نفره و یا ایمیل های خصوصی و یا بلیط های سفر 2 نفره و چیزهایی از این قبیل که اثبات کند ازدواج شما با فرد اتریشی واقعی بوده است. تنها وسیله مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج نباشد.

مزایای ازدواج در اتریش عبارتند از:

  • امکان اقامت دائم اتریش
  • امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن
  • قدرت خرید بالا و زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی
  • امکان دریافت پاسپورت اتریشی

فردی که علاقمند به ازدواج با وی هستید باید تبعه یا مقیم اتریش باشد. فرد مورد نظر باید پاسپورت خود و آدرس محل اقامت خود و همچنین مدارک مالی که بیانگر این است که می تواند محل اقامت و هزینه های اقامت شما را در اتریش ساپورت کند. اداره مهاجرت بر این اساس به شما اجازه اقامت در اتریش خواهد داد. (Standesamt) از جمله مراکز معتبری است که ازدواج متقاضیان در آن انجام می شود. غیر از ازدواج در شهرداری ازدواج در کلیسا نیز بسیار مرسوم است. البته اگر علاقمند به انجام ازدواج در کلیسا هستید، باید اول ازدواج را در ثبت احوال انجام دهید. بعد برای انجام ازدواج به کلیسا بروید.

مدارک لازم جهت مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به ثبت احوال اتریش

مدارکی که برای ارائه به ثبت در کشور اتریش وجود دارد، شامل موارد ذیل هستند:

  • گواهی ثبت ازدواج و محل سکونت فرد تبعه یا مقیم در اتریش (Meldebescheinigung)
  • کارت شناسائی زوجین یا گذرنامه هر 2 نفر و گواهی ولادت فرد تبعه متقاضی ازدواج (Geburtsurkunde)
  • همه این مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شده باشد. کلیه مدارک موجود باشد. صحت ترجمه مدارک مورد نیاز باید توسط دفتراسناد رسمی تأیید گردد.
  • دفتر اسناد رسمی باید ترجمه ها را گواهی کنند. پس از آن صحت مدارک را صادر نمایند.

بعد از عقد ازدواج در اداره ثبت احوال در اتریش (Standesamt) متقاضی سند ازدواج یا عقدنامه دریافت می کند. اگر فرزند مشترکی داشته باشند، دفترچه مشخصات خانواده (Familienstammbuch) نیز در کنار عقدنامه صادر می گردد که حاوی اطلاعاتی درباره خانواده زوجین است. چنانچه در کشوری بجز کشور اتریش ازدواج کرده اید در کشور خود یا کشور ثالث ازدواج کرده اید. حتما سند ازدواج یا عقدنامه خارجی دارید. که باید از اداره ثبت احوال (Standesamt) محل اقامت خود بخواهید این مدارک را تایید کنند و آن مدارک را به آلمانی ترجمه نمایید.

چنانچه علاقمند به مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج هستید وکلای ارشد و خبره در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما در انجام پروسه مهاجرت کمک کنند. برای مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج با کارشناسان این موسسه تماس گرفته و درباره شرایط مهاجرت به اتریش از این طریق و ویزای تحصیلی اتریش مشاوره تلفنی رایگان بگیرید.

4.7/5 - (12 امتیاز)

11 دیدگاه برای “مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

  1. میلاد گفت:

    سلام من توی ترکیه عقد کردم خودم ایران زندگی میکنم عقد نامه ترکیه مورد تایید اتریش هست یعنی تاییدیه از امورخارجه ایران نمیخواد؟؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مهاجرت از طریق ازدواج خدماتی ارائه نمی گردد. بایستی با سفارت کشور مقصد ارتباط بگیرید.

  2. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از سایت به روزتون و مطالب مفیدتون

  3. Roya گفت:

    سلام با تشکر از مقاله خوبتون.
    مهاجرت از طریق ازدواج در کشور آلمان نیز مشابه اتریش است؟؟
    ینی امکان اخذ ویزا برای برگزاری مراسم ازدواج در اتریش وجود دارد؟
    متشکرم.

  4. یلدا گفت:

    برای ثبت کردن ازدواج میشه تو کشور سوم هم اینکارو کرد؟ شرایط اقامت بلند مدت باید داشته باشیم؟

  5. قراری گفت:

    Please e alittle explains about Austria citizenship, if possible . thank you very much

  6. yavar گفت:

    ازدواج در اتریش شرایط خاصی داره

  7. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  8. عرشیا گفت:

    با مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج، میشه تابعیت مضاعف داشت؟

  9. leila گفت:

    سلام. اتریش خیلی قشنکه. از کشورهای مورد علاقه من هست

  10. بهرام توکلی گفت:

    در صورت ازدواج با یک تبعه اتریشی چقدر طول میکشه که بتونیم تابعیت این کشور رو دریافت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *