شرایط آذربایجان, مهاجرت به کشور آذربایجان

ساعت خاچماز جمهوری آذرباریجان

ساعت خاچماز جمهوری آذرباریجان

یکی از موضوعاتی که در ارتباط با خاچماز به عنوان یکی از مناطق رنگارنگ و جذاب آذرباریجان، باید به آن پرداخت، ساعت خاچماز جمهوری آذرباریجان است. منطقه ای که به دلیل تاریخ کهن، فرهنگ غنی و طبیعت زیبای خود قابل توجه است. همه این مزیت ها از دیرباز انبوهی از گردشگران را به خود جذب کرده است، به طوری که خاچماز قطب گردشگری کشور محسوب می شود. تصادفی نیست که در قلمرو منطقه خاچماز بعد از آبشرون دومین منطقه بزرگ از نظر وسعت و زیست پذیری وجود دارد، یک منطقه تفریحی در ساحل خزر که در امتداد کل ساحل از روستای مختادیر تا روستای نبران امتداد دارد و فراتر از آن بیش از 60 اثر تاریخی و فرهنگی در این منطقه حفظ شده است. با این حال، خاچماز مدرن چیزی برای خوشحال کردن مهمانان دارد. پارک هایی که حتی در پایتخت هم نمی توان به آن افتخار کرد.

پارک ‌های خاچماز که با ترکیب‌ های مجسمه‌ سازی در مقیاس بزرگ، فواره ‌های عظیم و گیاهان عجیب تزئین شده‌ اند، می‌ توانند حتی بازدیدکنندگان پیچیده این شهر کوچک پر از شگفتی را متحیر کنند. علاوه بر این بیش از 20 هکتار از قلمرو خاچماز پوشیده از جنگل است، چندین رودخانه در این شهر جاری است. از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه این واقعیت است که جنگل باقی مانده که عمدتاً توسط درختان نارون و راش نشان داده شده است، مستقیماً تا ساحل دریا بالا می رود. گیاهان دارویی نیز در فلور منطقه گسترده است. مخاطبان این مقاله، می توانند برای دریافت آگاهی بیشتر نسبت به مهاجرت و گردشگری در خاچماز از راهنمایی مشاوران همکار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

معرفی خاچماز جمهوری آذرباریجان

خاچماز یکی از ولسوالی ها یا نواحی مرزی آذربایجان در شمال این جمهوری است. این منطقه در 8 آگوست 1930 به عنوان یک منطقه اداری تأسیس شد. این شهرک در طول سال های 1936-1937 بود. در سال 1963 منطقه خاچماز منسوخ شد و قلمرو آن به ولسوالی های گوبا و گوسار اضافه شد. در سال 1995 منطقه بازسازی شد. خاچماز به عنوان شمال شرقی ترین منطقه آذربایجان، بین رشته کوه های قفقاز و از شرق با دریای خزر همسایه است. مرز جنوبی به شبران خوش آمد می گوید و منطقه از شمال تا روسیه امتداد دارد. شهرستان خاچماز در یک سوم پایینی منطقه واقع شده است. از دریای خزر و مرز تا شبران حدود 10 کیلومتر فاصله است. حدود نیمی از این فاصله تا مرز قبا تا غرب خاچماز. فاصله آن تا مرز شمالی بسیار بیشتر است.

در این شهر 123 مدرسه متوسطه، 25 پیش دبستانی، 2 موسسه خارج از مدرسه، یک دبیرستان حرفه ای و یک مدرسه حرفه ای در منطقه وجود دارد. از نظر فرهنگی منطقه خاچماز سرشار از آثار تاریخی، فرهنگی و معماری است. برخی از مهمترین آنها عبارتند از سرکارتاپا، شهر باستانی قلعه خدات، یک کلیسای آلبانیایی قرن چهارم، مسجد-مدرسه قرن شانزدهم شاه عباس قرن پانزدهم تا شانزدهم در قراقورتلو، روستایی در خاچماز، سکونتگاه های باستانی و باروهای عصر برنز، “دروازه آهنی” معروف قلعه دربند که نمادی از دست نیافتنی بودن آن است. استحکامات «باباالابوات» در قرون هشتم تا هفتم قبل از میلاد ساخته شده و از هجوم به مرزهای شمالی آذربایجان محافظت شده است. امروز خاچماز در اینجا با روسیه هم مرز است. در روستای شیخلار گردشگران می توانند قدیمی ترین بنای مقبره قرون وسطی، مسجد شیخ یوسف متعلق به قرن 15 را ببینند.

در شکل زیر مناطق جذاب برای گردشگری در خاچماز اشاره شده است:

مناطق جذاب برای گردشگری در خاچماز

وضعیت فصلی و آب و هوایی خاچماز جمهوری آذرباریجان

آب و هوا در خاچماز تحت تأثیر آب و هوای نیمه خشک (استپی) در عرض جغرافیایی میانی است. آب و هوای خشک در عرض جغرافیایی متوسط. تبخیر به طور متوسط ​​از بارندگی بیشتر است. میانگین دما کمتر از 18 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت) است. منابع آب و هوا به طور کلی معتدل تا گرم، مرطوب معتدل و نیمه گرمسیری است و خچماز میانگین بارندگی سالانه 1300-1350 میلی متر و میانگین دمای 25-30 درجه سانتی گراد در جولای و 1-2 درجه سانتی گراد در ژانویه را مشاهده می کند. گرم ترین ماه جولای است، زمانی که حداکثر دما حدود 30 درجه سانتیگراد است. هفته چهارم معمولاً گرمترین ماه است. اما مراقب باران و رعد و برق باشید. سردترین ماه خاچماز کدام ماه است؟ سردترین ماه ژانویه است. در این ماه دما می تواند حتی 3 درجه در شب باشد. در هفته دوم باید گرم ترین لباس ها را بپوشید.

در جدول زیر سایر اطلاعات جغرافیای خاچماز جمهوری آذرباریجان اشاره شده است:

موقعیت جغرافیاییتوضیحات
اختلاف از سطح دریاخاچماز واقع در ارتفاع 49.69 متری (163.02 فوت) از سطح دریا قرار دارد.
طول جغرافیایی48.8020626 کیومتر
عرض جغرافیایی41.4591168 کیلومتر
دمای بالا سالانه16.75 درجه سانتیگراد
دمای پایین سالانه11.42 درجه سانتیگراد
میانگین بارندگی سالانه16.32 میلی متر
گرمترین ماه جولای28.89 درجه سانتیگراد
سردترین ماه فوریه1.78- درجه سانتیگراد
مرطوب ترین ماه نوامبر32.74 میلی متر بارش باران
خشک ترین ماه آگوست7.03 میلی متر بارش

اختلاف مسافت خاچماز آذرباریجان با سایر نقاط

همانطور که هر منطقه جغرایایی با مناطق پیرامون خود دارای اختلاف در بعد مسافت است، خاچماز نیز دارای تفاوت های جغرافیایی است. به عنوان مثال این شهر با شهر تبریز در ایران 432 کیلومتر فاصله دارد.

در جدول زیر اختلاف مسافت خاچماز جمهوری آذرباریجان با سایر نقاط اشاره شده است:

اختلاف مسافت خاچماز با سایر نقاط
121 کیلومتر تا سومقاییت آذربایجان149 کیلومتر تا باکو آذربایجان200 کیلومتر تا ماخاچکالا روسیه
222 کیلومتر تا گنجه آذربایجان336 کیلومتر تا تفلیس گرجستان331 کیلومتر تا گروزنی روسیه
361 کیلومتر تا اردبیل ایران386 کیلومتر تا ایروان ارمنستان386 کیلومتر تا ولادیکوکاز روسیه

اختلاف ساعت خاچماز جمهوری آذرباریجان با ایران

اختلاف ساعت خاچماز جمهوری آذرباریجان با ایران

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر وقت خود را در خاچماز ، آذربایجان امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8:30 صبح تا 6:00 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. اگر در خاچماز، آذربایجان زندگی می‌کنید و می‌خواهید با یکی از دوستانتان در تهران، ایران تماس بگیرید، می‌توانید بین ساعت 6:30 صبح تا 22:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 0 ساعت و 30 دقیقه از باکو، آذربایجان جلوتر است.

اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار خود در تهران، ایران تماس بگیرید، ممکن است بخواهید بین ساعت 8:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است. علاوه بر اطلاعات فوق، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا برای مهاجرت به آذربایجان بواسطه کارشناسان خبره خود در زمینه مسائلی همچون قوانین آذرباریجان شما را راهنمایی نماید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *