شرایط اسلوونی, مهاجرت به کشور اسلوونی

ساعت به وقت اسلوونی

ساعت به وقت اسلوونی

اگر به عنوان مقصد سفر به سرسبزی و پرآبی به عنوان معیار انتخاب می کنید، اسلوونی سرزمینی مطلوب در انتخاب شما است. در این مقاله در کنار پرداختن به موضوع ساعت به وقت اسلوونی به معرفی خود اسلوونی نیز می پردازیم که برای متقاضیان مهاجرت حائز اهمیت است. بیشتر شبکه رودخانه ای پیچیده اسلوونی به سمت رودخانه دانوب هدایت می شود. ساوا از کوه های آلپ جولیان سرچشمه می گیرد و از کنار لیوبلیانا به سمت کرواسی می گذرد. دره باریک آن به عنوان یک مجرای راه آهن به زاگرب، پایتخت کرواسی، و دورتر به بلگراد، پایتخت صربستان عمل می کند. دراوا از ایالت کرنتن اتریش وارد اسلوونی می شود و مورا از ایالت اشتایرمارک اتریش خارج می شود. آنها در کرواسی ملاقات می کنند و مانند ساوا، در نهایت به دانوب می رسند. در غرب سوچا از زیر کوه تریگلاو سرچشمه می گیرد و به خلیج ونیز در قلمرو ایتالیا می رسد.

از نظر گیاهی، فلور اسلوونی نشان دهنده تنوع فیزیوگرافی این کشور، به ویژه ارتفاعات مختلف آن است. در بالاترین ارتفاعات زیر خط درخت، ارس با علفزار مرتفع متناوب می شود. پایین کمربند مرکزی از درختان سوزنی برگ و برگریز (توس و راش) مخلوط با مراتع و زمین های زراعی است و در پایین تر، رویش خزان کننده از جمله هیت کارستی و ماکی (مناسب برای چرای خشن) یافت می شود. در سطح دریا در امتداد ساحل اسلوونی، پوششی معمولی مدیترانه ای از چوب برس، از جمله ماکی وجود دارد. مناطق میوه و سبزیجات در سراسر کشور پراکنده است و جنگل ها که به خاطر قارچ هایشان مشهور هستند، حدود سه پنجم زمین را پوشش می دهند. علاوه بر اطلاعات فوق و اطلاعات موجود در این مقاله با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات کاملی در این زمینه پیدا کنید.

وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی اسلوونی

در اسلوونی، بین منطقه مسطح غربی، از نوا گوریکا تا شمال ایستریا، که دارای آب و هوای کاملاً معتدل است و قسمت داخلی که دارای آب و هوای نسبتاً قاره‌ای (در تپه‌ ها، پایین دره‌ ها و قسمت شرقی) است، یک جدایی واضح وجود دارد. بارندگی در بخش غربی این کشور فراوان است، جایی که در دشت ها و تپه ها بین 1000 تا 1500 میلی متر (40 تا 60 اینچ) در سال متغیر است، در حالی که در کوهستان ها از 2000 میلی متر (80 اینچ) و حتی 3000 میلی متر نیز فراتر می رود. فقط در دشت ها و تپه های خاور دور، بارندگی کمتر است و به زیر 900 میلی متر (35.5 اینچ) کاهش می یابد. در حدود 30 کیلومتری (18 مایل) دورتر از ساحل، رشته کوهی وجود دارد که فضای داخلی را از دریا جدا می کند.

زمستان در شهرهایی مانند پورتوروز، پیران، ایزولا، کپر کاملاً معتدل است، اگرچه نمی ‌توانید آن را کاملاً مدیترانه ‌ای تعریف کنید، زیرا میانگین دما در ژانویه حدود 5/6 درجه سانتی‌گراد (41/43 درجه فارنهایت) است. پیران علاوه بر این، در معرض یک باد ترسناک است: هنگامی که بورا ظاهر می شود، دما دچار افت ناگهانی می شود، یعنی باد سرد و خشمگینی که در نیمه سرد سال بیشتر می وزد و می تواند با هوای صاف همراه باشد. آسمان (بورا روشن) یا به ندرت در آسمان ابری، همراه با باران یا برف (بورا تاریک). از آنجایی که بورا از دشت های اروپای شرقی می آید، معمولاً خشک است، بنابراین بارش برف در این منطقه نادر است و معمولاً فراوان نیست. تابستان در دشت غربی گرم یا حتی گرم است، به طور متوسط ​​در حدود 23 درجه سانتیگراد (73 درجه فارنهایت) در ماه های جولای و آگوست.

در شکل زیر سایر اطلاعات آب و هوایی در اسلوونی اشاره شده است:

اطلاعات آب و هوایی در اسلوونی

وضعیت تاریخی و ساعت به وقت اسلوونی

اسلوونی، کشوری در اروپای مرکزی است که در بیشتر قرن بیستم بخشی از یوگسلاوی بود. اسلوونی کشوری کوچک اما از نظر توپوگرافی متنوع است که از بخش‌ هایی از 4 چشم ‌انداز جغرافیایی مهم اروپایی تشکیل شده است: آلپ ‌های اروپایی، آلپ ‌های دیناری کارستی، دشت‌ ها و تپه ‌های پانونی و دانوبی و سواحل مدیترانه. گذرگاه ‌های کوهستانی با دسترسی آسان (که اکنون توسط تونل ‌ها جایگزین شده ‌اند) از طریق قلمرو امروزی اسلوونی، مدت ‌هاست که به عنوان مسیرهایی برای کسانی که از مناطق مدیترانه و فراآلپی اروپا عبور می ‌کنند، خدمت کرده‌ اند. مردمی اسلاوی جنوبی با زبانی منحصر به فرد هستند. اسلوونی در بیشتر تاریخ خود تا حد زیادی تحت کنترل هابسبورگ های اتریش بود که بر امپراتوری مقدس روم و کشورهای جانشین آن، امپراتوری اتریش و اتریش-مجارستان حکومت می کردند. علاوه بر این، بخش های ساحلی برای مدتی در ونیز نگهداری می شد.

 

به عنوان بخشی از یوگسلاوی، اسلوونی در بخش عمده ای از دوره پس از جنگ جهانی دوم تحت حاکمیت کمونیستی قرار گرفت. با انحلال فدراسیون یوگسلاوی در سال 1991، یک نظام سیاسی دموکراتیک چند حزبی ظهور کرد. رونق اقتصادی اسلوونی در اواخر قرن بیستم صدها هزار مهاجر را از سایر نقاط بالکان جذب کرد. در اوایل قرن بیست و یکم، اسلوونی از نظر اقتصادی و سیاسی با اروپای غربی ادغام شد و در سال 2004 به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و همچنین اتحادیه اروپا پیوست. پایتخت و مهمترین شهر اسلوونی لیوبلیانا است. از نظر جغرافیایی اسلوونی عمدتاً مرتفع است. در خارج از منطقه ساحلی، زمین آن عمدتاً از فلات ها و پشته های کارستی، قله های آلپ با شکوه و بارش و (بین مناطق مرتفع) دره ها، حوضه ها، و پله های کارستی مفید مزروعی یا دامداری تشکیل شده است. تنها منطقه مسطح عمده در شمال شرقی است.

وضعیت تاریخی و ساعت به وقت اسلوونی

اختلاف زمانی ایران و ساعت به وقت اسلوونی

متاسفانه زمان هایی وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی ایران و ساعات کاری اسلوونی همپوشانی داشته باشد. بهترین کاری که می ‌توان با برنامه‌ ریز جلسه انجام داد، این است که محدوده را از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت اسلوونی پوشش دهید. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8:00 صبح تا 3:30 بعد از ظهر وقت خود را در اسلوونی امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. اگر در اسلوونی زندگی می ‌کنید و می ‌خواهید با یکی از دوستان خود در تهران، ایران تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 4:30 صبح تا 8:30 بعد از ظهر به وقت خود با آنها تماس بگیرید.

این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 2 ساعت و 30 دقیقه از اسلوونی جلوتر است. در جدول زیر سایر اطلاعات مرتبط با اختلاف زمانی ایران و اسلوونی طرح شده است:

ردیفمبنای احتساب اختلافمیزان اختلاف
1مدت زمان کل پرواز4 ساعت و 37 دقیقه است
2میانگین سرعت پرواز805 کیلومتر در ساعت
3کل زمان رانندگی42 ساعت و 26 دقیقه

چنانچه قصد سفر به اسلوونی یا قصد اخذ تابعیت اسلوونی را دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *