شرایط صربستان, مهاجرت به کشور صربستان

ساعت بلگراد صربستان

ساعت بلگراد صربستان

در این مقاله اگرچه موضوع اصلی ساعت بلگراد صربستان است، اما به سایر واقعیت های مرتبط با این شهر جذاب تاریخی نیز پرداخته می شود. شهری که در محل همگرایی سه مسیر مهم تاریخی بین اروپا و بالکان قرار دارد: یک مسیر شرقی- غربی در امتداد دره رودخانه دانوب از وین تا دریای سیاه. دیگری که به سمت غرب در امتداد دره رودخانه ساوا به سمت تریست و شمال ایتالیا می رود. و سومی به سمت جنوب شرقی در امتداد دره ‌های رودخانه ‌های موراوا و واردار به دریای اژه می ‌رود. در شمال و غرب بلگراد حوضه پانونی قرار دارد که شامل منطقه بزرگ غلات وویوودینا می شود. از نظر تاریخی این شهر دوره های متفاوتی را تجربه نموده است. چنانکه در سال 442 توسط هون ها ویران شد و قبل از اینکه توسط امپراتور بیزانس، ژوستینیانوس بازپس گرفته شود، بین سارماتی ها، گوت ها تغییر یافت.

این شهر بعداً در اختیار فرانک ها و بلغارها قرار گرفت و در قرن یازدهم به شهر مرزی بیزانس تبدیل شد. در دوره ترکیه، بلگراد یک مرکز تجاری پر جنب و جوش بود که در آن کالاها از مناطق مختلف امپراتوری عثمانی مبادله می شد. پس از اولین قیام صرب ‌ها در سال 1804، در سال 1807، بلگراد پایتخت صربستان شد، اما ترک ‌ها آن را پس گرفتند. در سال 1867، زمانی که بلگراد بار دیگر پایتخت صربستان شد، کنترل ارگ به صرب ‌ها واگذار شد. اما امروز بلگراد به عنوان یک منطقه مستقل از کشور صربستان است با غالب آزادی ها و فعالیت های اقتصادی رایج در منطقه اتحادیه اروپا. چناچه شما قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همکاری و همراهی در زمینه های مختلف با متقاضیان علاقه مند می باشد.

معرفی فضای تاریخی و فرهنگی شهر بلگراد

بلگراد در طول رشد خود به سمت جنوب و جنوب شرقی در یک منطقه تپه ای گسترش یافت. منطقه جدیدی به نام بلگراد جدید (نووی بیوگراد) در دشت غرب شهر قدیمی، بین رودخانه های ساوا و دانوب ساخته شده است. قلعه قدیمی کلمگدان اکنون به یک اثر تاریخی تبدیل شده است. یخچال سابق آن به عنوان یک باغ بازسازی شده است که از آن منظره معروف دشت در سراسر ساوا و دانوب دیده می شود. بلگراد محل دفاتر دولتی متعددی است و همچنین محل استقرار موسسات فرهنگی و آموزشی مختلف از جمله دانشگاه بلگراد است که در سال 1863 تأسیس شد. موزه ‌ها و گالری ‌های زیادی وجود دارد که قدیمی ‌ترین آنها، موزه ملی Narodni Muzej است که در سال 1844 تاسیس شد. بیش از چهار پنجم جمعیت صربستان خود را صرب معرفی می کنند. اقلیت های اصلی مجارها و بوسنیایی ها (مسلمانان بوسنیایی) هستند.

روماها (کولی ها) یک گروه کوچک اما متمایز را تشکیل می دهند. سایر اقلیت ها عبارتند از کروات ها، مونته نگرویی ها، بلغاری ها و رومانیایی ها. به استثنای وویودینا، صرب ها اکثریت قریب به اتفاق ساکنان صربستان را تشکیل می دهند. از نظر شغلی کشاورزی از دیرباز پایه اصلی اقتصاد صربستان بوده است. اگرچه کمتر از یک چهارم صرب های فعال اقتصادی در حال حاضر در کشاورزی مشغول به کار هستند (در مقایسه با تقریباً سه چهارم در سال 1948)، زمین های زراعی تقریباً دو سوم از خاک صربستان را اشغال می کنند. سه چهارم محصولات کاشته شده در صربستان غلات هستند. ذرت (ذرت) غالب است و حدود یک سوم زمین زراعی را اشغال می کند و گندم از نظر اهمیت در رتبه بعدی قرار دارد. سایر محصولات قابل توجه چغندر قند، آفتابگردان، سیب زمینی، دانه های روغنی، شاهدانه و کتان هستند.

شرایط آب و هوایی در بلگراد صربستان

در بلگراد تابستان‌ ها گرم و عمدتاً صاف و زمستان‌ ها بسیار سرد، برفی و نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 28 درجه فارنهایت تا 84 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت کمتر از 15 درجه فارنهایت یا بالاتر از 94 درجه فارنهایت است. بر اساس امتیاز گردشگری، بهترین زمان از سال برای بازدید از بلگراد برای فعالیت در هوای گرم از اواخر ماه مه تا اواخر سپتامبر است. فصل گرم به مدت 3 ماه، از 27 می تا 15 سپتامبر، با میانگین دمای روزانه بالای 75 درجه فارنهایت ادامه دارد. گرم ترین ماه سال در بلگراد جولای است که میانگین دمای آن 83 درجه فارنهایت و کمینه آن 62 درجه فارنهایت است. فصل سرد به مدت 3 ماه، از 24 نوامبر تا 2 مارس، با میانگین دمای بالای روزانه زیر 47 درجه فارنهایت ادامه دارد.

در بلگراد، میانگین درصد آسمان پوشیده از ابرها، تغییرات فصلی قابل توجهی را در طول سال تجربه می کند. فصل روشن‌ تر سال در بلگراد حدود 5 ژوئن آغاز می ‌شود و 3 ماه طول می‌ کشد و در حدود 26 سپتامبر به پایان می ‌رسد. صاف ترین ماه سال در بلگراد جولای است که در طی آن آسمان به طور متوسط ​​در 78% مواقع صاف یا نیمه ابری است. قسمت ابری سال در حدود 26 سپتامبر آغاز می شود و به مدت 3 ماه ادامه دارد و در حدود 5 ژوئن به پایان می رسد. ابری ترین ماه سال در بلگراد دسامبر است که در طی آن به طور متوسط ​​60% مواقع آسمان ابری است. یک روز مرطوب، روزی است که حداقل 0.04 اینچ بارندگی مایع یا معادل مایع داشته باشد. شانس روزهای مرطوب در بلگراد در طول سال متفاوت است.

در شکل زیر سایر اطلاعات آب و هوایی در بلگراد صربستان اشاره شده است:

اطلاعات آب و هوایی در بلگراد صربستان

اختلاف ساعت لسکواچ با ساعت بلگراد صربستان

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در Leskovac، صربستان امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در بلگراد، صربستان خواهد بود. از آنجایی که لسکوواچ، صربستان و بلگراد، صربستان در یک منطقه زمانی قرار دارند، می توانید در ساعات عادی با شخصی تماس بگیرید و در بلگراد صربستان همان ساعتی خواهد بود که در لسکوواچ صربستان است. به یاد داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی تماس هستید، صرفه جویی در روز را برای هر تغییر زمانی بررسی کنید. اگر در لسکواچ، صربستان زندگی می ‌کنید و می‌ خواهید با دوستی در بلگراد، صربستان تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 11 شب به وقت خود با آنها تماس بگیرید.

سایر اطلاعات مرتبط با اختلاف مسافت زمانی بین دو شهر بلگراد و لسکواچ در صربستان در جدول زیر طرح شده است:

ردیفاختلاف با پروازاختلاف با ماشین
145 دقیقه2 ساعت و 45 دقیقه
290 کیومتر هوایی100 کیومتر زمینی
3متوسط 805 کیلومتر سرعتمتوسط سرعت 60 کیلومتر

اختلاف ساعت لسکواچ با ساعت بلگراد صربستان

اختلاف ساعت رشت در ایران و بلگراد صربستان

متأسفانه، زمان هایی بین ایران و صربستان وجود ندارد که ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. بهترین کاری که می‌توانیم با برنامه‌ریز جلسه انجام دهیم این است که محدوده را از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت شما (بلگراد، صربستان) پوشش دهیم. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8:00 صبح تا 3:30 بعد از ظهر وقت خود را در بلگراد، صربستان امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 10:30 صبح تا 18:00 در رشت، ایران خواهد بود. اگر در بلگراد، صربستان زندگی می‌کنید و می‌خواهید با یکی از دوستان خود در رشت، ایران تماس بگیرید، می‌توانید بین ساعت 4:30 صبح تا 20:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید.

این ساعت بین ساعت 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا رشت، ایران 2 ساعت و 30 دقیقه از بلگراد، صربستان جلوتر است. از نظر مسافت با پرواز مدت زمان کل پرواز از بلگراد صربستان به رشت ایران 3 ساعت و 42 دقیقه می باشد. در این حالت میانگین سرعت پرواز برای یک هواپیمای مسافربری تجاری 500 مایل در ساعت است که معادل 805 کیلومتر در ساعت یا 434 گره دریایی است. همچنین 30 دقیقه اضافی برای برخاستن و فرود اضافه می کند. زمان دقیق شما ممکن است بسته به سرعت باد متفاوت باشد. علاوه بر اطلاعات موجود در این مقاله، شما با استفاده از سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعاتی درباره پاسپورت صربستان کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *