شرایط صربستان, مهاجرت به کشور صربستان

ساعت نووی ساد صربستان

ساعت نووی ساد صربستان

نووی ساد به عنوان یکی از شهرهای صریستان عموما از نظر تاریخی و تجارب تاریخی پشت سر خود برای گردشگران جذاب است. در این مقاله ضمن پرداختن به ساعت نووی ساد صربستان قصد پرداختن به موضوعات دیگری از قبیل وضعیت آب و هوایی، اقتصاد و ساعت را داریم. نووی ساد هسته منطقه کشاورزی مولد ویوودینا است و این شهر میزبان نمایشگاه بین المللی کشاورزی سالانه است. توسعه صنعتی شهر شامل فرآوری مواد غذایی، آسیاب، منسوجات، ظروف چینی، صابون، روغن، دستگاه های الکتریکی و تجهیزات دندانپزشکی است. یک پالایشگاه بزرگ نفت در نوی ساد، تا سال 1978 که از طریق رودخانه تامین می شد، در آن سال از ندرلیان از طریق خط لوله 53 مایلی (86 کیلومتری) شروع به دریافت نفت کرد. مراکز فرهنگی شهر شامل یک دانشگاه (1960)، یک آکادمی هنر، یک تئاتر ملی صربستان (1861) و موزه ها است.

البته این شهر همچون کشور صربستان دارای منابع طبیعی قابل توجهی است، اما به طور قابل توجهی از نظر سوخت معدنی کمبود دارد. مقداری زغال سنگ در شمال شرقی توسعه یافته است و امکان گسترش معدن در آنجا وجود دارد. نفت کوچکی که کشف شده است. همچنین دارای برخی از بزرگترین منابع مس اروپا است. غلظت سنگ مس در کوه های کارپات در نزدیکی مرزهای بلغارستان و رومانی قرار دارد. چنانچه قصد آغاز سفر به این منطقه را دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا بسترهای لازم سفر شما را فراهم نماید و شما را در زمینه اخذ ویزا و طی مراحل اخذ پاسپورت همراهی نماید.

وضعیت آب و هوایی نووی ساد صربستان

در نووی ساد، تابستان ‌ها گرم، زمستان ‌ها بسیار سرد و برفی است و در تمام سال نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 27 درجه فارنهایت تا 84 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت زیر 15 درجه فارنهایت یا بالاتر از 94 درجه فارنهایت است. بر اساس امتیاز گردشگری، بهترین زمان از سال برای بازدید از نووی ساد برای فعالیت در هوای گرم، از اواخر ماه مه تا اواخر سپتامبر است. فصل گرم به مدت 3 ماه، از 27 می تا 14 سپتامبر، با میانگین دمای روزانه بالای 74 درجه فارنهایت ادامه دارد. گرم ترین ماه سال در نووی ساد، جولای است، با میانگین حداکثر 83 درجه فارنهایت و کمینه 60 درجه فارنهایت. فصل سرد به مدت 3 ماه، از 24 نوامبر تا 1 مارس، با میانگین دمای بالای روزانه زیر 47 درجه فارنهایت ادامه دارد. سردترین ماه در نووی ساد ژانویه است.

در نووی ساد، میانگین درصد آسمان پوشیده شده توسط ابرها، تغییرات فصلی قابل توجهی را در طول سال تجربه می کند. فصل روشن‌ تر سال در نووی ساد از 4 ژوئن آغاز می ‌شود و 3 ماه طول می ‌کشد و در حدود 28 سپتامبر به پایان می‌ رسد. صاف ترین ماه سال در نووی ساد جولای است که در طی آن به طور متوسط ​​در 76% مواقع آسمان صاف، عمدتاً صاف یا نیمه ابری است. قسمت ابری سال حدود 28 سپتامبر آغاز می شود و به مدت 8 ماه ادامه دارد و در حدود 4 ژوئن به پایان می رسد. ابری ترین ماه سال در نووی ساد دسامبر است که در طی آن به طور متوسط ​​در 61% مواقع آسمان ابری یا ابری است. یک روز مرطوب، روزی است که حداقل 0.04 اینچ بارندگی مایع داشته باشد.

در شکل زیر سایر اطلاعات آب و هوایی نووی ساد صربستان اشاره شده است:

اطلاعات آب و هوایی نووی ساد صربستان

تاریخچه و اقتصاد شهر نووی ساد صربستان

نووی ساد، شهر و پایتخت اداری منطقه خودمختار قومی مختلط Vojvodina در شمال صربستان است. این یک بندر ترانزیتی در رودخانه دانوب که به شدت قاچاق می شود در شمال غربی بلگراد است و همچنین در خط راه آهن بلگراد-بوداپست واقع شده است. قبل از قرن 18 نووی ساد یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام خندق پترووارادین بود. در خم جنوبی رود دانوب، قلعه پترووارادین قرار دارد که توسط اتریشی ها پس از سال 1699 به عنوان بخشی از مرز نظامی با امپراتوری عثمانی به ساختار عظیم کنونی بازسازی شد. در طول دوره حکومت ترکیه بر صربستان در جنوب رود دانوب، نووی ساد به مرکز فرهنگ صرب در سرزمین های اتریش تبدیل شد، به ویژه پس از تأسیس انجمن ادبی صربستان ماتیکا سرپسکا در سال 1826. از نظر اقتصادی، سیستم مالی نوی ساد همچون صربستان است.

البته در سال 1945 صریستان یک سیستم اقتصادی سوسیالیستی را با الگوبرداری از نهادها در اتحاد جماهیر شوروی اتخاذ کرد، اما پس از جدایی آن از دفتر اطلاعات کمونیست در سال 1948، سیستمی تکامل یافت که فرصت های فزاینده ای را برای شرکت های فردی فراهم کرد. اکثر کشاورزان در مزارع جمعی جمع شده بودند تا اینکه این سیاست نامطلوب پس از سال 1953 کنار گذاشته شد. در صربستان این نهاد عمدتاً در املاک سابق آلمان در Vojvodina ادامه یافت. رژیم کمونیستی همچنین شرکت های صنعتی موجود را ملی کرد و سیاست بلندپروازانه ای را برای ایجاد سریع بیشتر آغاز کرد. با استفاده از منابع مالی حاصل از سود کارخانه های تولیدی، تعداد زیادی شرکت جدید در صربستان از جمله نووی ساد ایجاد کرد و امروزه می توان گفت که این شهر درحال مدرن شدن مدام اقتصادی است.

اختلاف زمانی بلگراد با ساعت به وقت نووی ساد صربستان

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در نووی ساد، صربستان امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در بلگراد، صربستان خواهد بود. یک تماس تلفنی از نووی ساد، صربستان به بلگراد، صربستان برنامه ریزی کنید از آنجایی که نووی ساد، صربستان و بلگراد، صربستان در یک منطقه زمانی قرار دارند، می توانید در ساعات عادی با شخصی تماس بگیرید و در بلگراد صربستان همان ساعتی خواهد بود که در نووی ساد صربستان است. به یاد داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی تماس هستید، صرفه جویی در روز را برای هر تغییر زمانی بررسی کنید.

اگر در نووی ساد، صربستان زندگی می‌کنید و می‌خواهید با یکی از دوستانتان در بلگراد، صربستان تماس بگیرید، می‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 11 شب به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا بلگراد، صربستان در منطقه زمانی نووی ساد، صربستان قرار دارد.

اختلاف زمانی بلگراد با ساعت به وقت نووی ساد صربستان

اختلاف ساعت نووی ساد صربستان با ایران

متأسفانه، زمان های مشترکی بین ایران و نووی ساد وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 10:30 صبح تا 6:00 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8:00 صبح تا 3:30 بعد از ظهر در نووی ساد، صربستان خواهد بود. اگر ساکن تهران، ایران هستید و می ‌خواهید با یکی از دوستانتان در نووی ساد، صربستان تماس بگیرید، می‌ توانید بین ساعت 9:30 صبح تا 1:30 بامداد به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا نووی ساد صربستان 2 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است.

اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در نووی ساد، صربستان دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید بین ساعت 11:30 صبح تا 7:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. در جدول زیر سایر موارد اختلاف بین ایران و نووی ساد صربستان اشاره شده است:

ردیفمبنای احتساب اختلافمیزان اختلاف
1مدت زمان کل پرواز4 ساعت و 3 دقیقه است
2میانگین سرعت پرواز805 کیلومتر در ساعت
3کل زمان رانندگی39 ساعت و 14 دقیقه

علاوه بر موضوعات طرح شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات گوناگونی پیرامون مهاجرت و قوانین صربستان طرح شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *