مهاجرت به کشور اسلوونی

اخذ تابعیت اسلوونی

اخذ تابعیت اسلوونی

کشور اسلوونی کشوری کوچکی است که در اروپا مرکزی واقع شده است این کشور عضوء اتحادیه اروپا می باشد. متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت اسلوونی را دارند می توانند از طرق مختلفی اقدام نمایند که در مقاله پیش رو به بررسی این موضوع می پردازیم. اخذ تابعیت اسلوونی منجر به کسب اقامت از اروپا می شود و بعد از گذشت 5 سال از اقامت دائم در این کشور و با رعایت قوانین متقاضی پاسپورت کشور اسلوونی را دریافت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی مهاجرت به این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

روش های مهاجرت به کشور اسلووانی

متقاضیان می توانند به روش های مختلف و قانونی به کشور اسلوونی مهاجرت نمایند، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار در اسلوونی
  • دریافت اقامت اسلوونی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • مهاجرت به اسلوونی از طریق تولد فرزند

معرفی کشور اسلوونی

کشور اسلوونی در اروپا مرکزی واقع شده است. بزرگترین شهر این کشور شهر لیوبلیانا می باشد. به عنوان پایتخت این کشور نیز انتخاب شده است. جمعیت این کشور بیشتر از 2 میلیون و 600 هزار نفر می باشد. این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد. در منطقه شنگن قرار گرفته است. واحد پول رسمی این کشور € یورو می باشد. مردم این کشور به زبان اسلوونی به مکالمه می پردازند. بیشتر جمعیت این کشور پیرو مذهب مسیحیت می باشند. این کشور دارای اقتصاد خوبی می باشد. اقتصاد این کشور از طریق گردشگری، کشاورزی، صادرات تامین می شود. در این کشور معادن غنی روس، ذغال سنگ و سنگ های ساختمانی وجود دارد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اسلوونی مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

بررسی اخذ تابعیت اسلوونی

اخذ تابعیت اسلوونی از طریق نسبت ممکن می باشد. یعنی فرد می تواند از طریق والدین یا یکی از آنها که تابعیت این کشور را دارد تابعیت کشور اسلوونی را به دست آورد. یکی دیگر از روش های اخذ تابعیت، این است که فردی از طریق یکی از روش های اخذ تابعیت به این کشور مهاجرت نماید. پس از گذشت زمان معین و رعایت قوانین اقامت این کشور را دریافت نماید. مقاله اخذ اقامت اسلوونی از طریق مطالعه مقاله لینک شده امکان پذیر می باشد.

در طول دوره اقامت فردی خارجی در این کشور متقاضی باید ثابت نماید که تمامی قوانین لازم برای دریافت اقامت را رعایت کرده است. بعد از بررسی مدارک دولت تصمیم می گیرد که به فرد تابعیت اعطاء نماید یا خیر. علاوه بر تابعیت عادی یک تابعیت دیگر در مواقع خاص و بر اساس دلایل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ملی به افراد اعطاء می شود که تابعیت استثنایی می باشد. این تابعیت به گونه های می باشد که متقاضی می تواند تابعیت کشور خود را حفظ نماید. تابعیت استثنایی را برای مدت یک سال دریافت نماید. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که با اخذ اقامت اسلوونی می توانند بدون دریافت ویزا به کشورهای منطقه شنگن سفر کنند. همچنین می توانند ویزا کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند را دریافت نمایند.

بررسی اخذ تابعیت اسلوونی

اخذ تابعیت اسلوونی از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت از این کشور ثبت شرکت می باشد. افرادی که در این کشور سرمایه گذاری کرده و یا شرکت ثبت می نمایند می توانند در این کشور به تحصیل مشغول شوند. از بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده بهره مند شوند. ثبت شرکت در این کشور مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • افراد می توانند بدون داشتن شریک مالک شرکت خود باشند.
  • متقاضیان می توانند بدون دریافت ویزا برای سفر و تجارت به کشورهای منطقه شنگن سفر کنند.
  • متقاضی می تواند بعد از گذشت 5 سال اقامت دائم خود را دریافت نماید.
  • بعد از گذشت 5 سال از می توانند پاسپورت اسلوونی دریافت نمایند.
  • متقاضی می تواند به راحتی ویزای دیگر کشورها را دریافت نماید.
  • متقاضی می تواند در بانک های کشور اسلوونی حساب بانکی افتتاح نماید.
  • فرد پس از ثبت شرکت امکان استفاده از برند اروپایی را دارد.
  • بعد از دریافت پاسپورت کشور اسلوونی فرد می تواند بدون دریافت ویزا به حداقل 164 کشور سفر کند.

مدارک اخذ ویزای کشور اسلوونی

متقاضیان برای اخذ ویزا اسلوونی باید مدارک ذیل را ارائه دهند:

  • ارائه اصل پاسپورت با اعتبار کافی به مدت 5 سال
  • ارائه فتوکپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • برای دریافت ویزا موقت به مدت 1 سال، متقاضی باید مدارک شرکت را ارائه دهد.
  • متقاضی برای مصاحبه باید به سفارت خاانه این کشور مهاجرت نماید.
  • ارائه 3 قطعه عکس
  • ارائه بیمه مسافرتی که باید حداقل مبلغ 30000€ (یورو) را پوشش دهد.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

اخذ تابعیت اسلوونی از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های امن و مطمئن مهاجرت به اسلوونی تحصیل در این کشور می باشد. به دلیل هزینه های مناسب تحصیل در این کشور هر ساله متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان نیز وجود دارد. جهت مطالعه بیشتر در رابطه با چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی به مقاله بورسیه تحصیلی در اسلوونی در سایت موسسه سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

در ادامه به بررسی چند دانشگاه معتبر در این کشور می پردازیم:

  • دانشگاه لیوبلیانا: یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در این کشور دانشگاه لیوبلیانا می باشد. این دانشگاه جزء دانشگاه های معتبر در این کشور می باشد. یکی از 500 دانشگاه برتر در دنیا دانشگاه لیوبلیانا می باشد. همچنین این دانشگاه توانسته جایگاه بالا بین 200 دانشگاه برتر در اروپا کسب نماید.
  • دانشگاه ماریبور و دانشگاه پری مورسکا: در این 2 دانشگاه رشته های فنی و مهندسی و همچنین پزشکی تدریس می شود. شهریه سالانه در نظر گرفته شده برای این دانشگاه مبلغی بین €2500 الی 3500€ (یورو) می باشد. دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان اسلوونی و انگلیسی تدریس می شود.

این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، در این مقاله سعی داشتیم به بررسی اخذ تابعیت اسلوونی بپردازیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در اسلوونی این امکان برای شما فراهم شده تا با مشاوران و وکلا مجرب در موسسه در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *