مهاجرت سرمایه گذاری در اسلوونی

ویزای بازنشستگی اسلوونی

ویزای بازنشستگی اسلوونی

در این مقاله ویزای بازنشستگی اسلوونی مورد بررسی قرار گرفته شده است. اسلوونی یکی از کشورهای سابق یوگوسلاوی است که در جایگاه خوبی قرار دارد. اسلوونی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و دارای اقتصادی پیشرفته است. با توجه به بازار فعال، هزینه زندگی مناسب و کیفیت خوب زندگی این کشور می تواند مکانی مناسب در اروپا برای بازنشستگی باشد. لذا ممکن است به فکر دریافت ویزای بازنشستگی اسلوونی باشید. البته باید بگوییم که ویزایی به این شکل در کشور اسلوونی وجود ندارد اما می توانید با اعلام قصد خود و اثبات دارای های خود و عدم نیاز به کار در این کشور اقامت موقت دریافت کنید. با تمدید اقامت خود تا 5 سال سرانجام می توانید اقامت دائم در اسلوونی را دریافت کنید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه نگاهی بیشتر به این موضوع داشته اند.

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی اسلوونی

اسلوونی، کشوری که به خاطر قلعه ها و غارهایش و همچنین تعداد زیادی از علاقه مندان به زنبورداری مشهور است، با ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان مرز مشترک دارد. اگرچه این یکی از محبوب ترین مقاصد بازنشستگی نیست، این کشور دارای جمعیت 2 میلیون نفری کاتولیک رومی چیزهای زیادی برای ارائه به خارج از کشور دارد که به دنبال یک بازنشستگی آرام یا در امتداد سواحل دریای آدریاتیک هستند. این کشور دومین کشور ثروتمند از 13 کشور اسلاوی است. این کشور از تنوع زیستی متنوعی برخوردار است و موقعیت خوبی را در مرکز 4 نقطه مهم جغرافیایی اشغال می کند:

  • آلپ
  • آلپ دیناریک
  • دشت پانونیا
  • و دریای آدریاتیک.

این کشور مطمئناً یک کشور جهان اول است، اما همچنین دارای طراوت روستایی و بسیار جنگلی است. گذشته اسلوونی طولانی و متلاطم است. این قطعه زمین در میان قدرت های بزرگ جهانی با شروع امپراطوری روم، سپس امپراتوری مقدس روم و سلطنت هابسبورگ، جابجا شده است. این کشور در طول جنگ جهانی دوم به آلمان ضمیمه شد، تحت یوگسلاوی یک جمهوری سوسیالیستی ایجاد شد و سرانجام در سال 1991 یک کشور مستقل با دموکراسی چند حزبی ظاهر شد. اسلوونی در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد. اسلوونی از انعطاف پذیری و سازگاری برخوردار است، مردم آن سرسخت و مصمم است. در حال حاضر مهاجرت به این کشور از طرق زیر امکان پذیر است:

طرق مختلف مهاجرت به اسلوونی

بررسی ویزای بازنشستگی اسلوونی

اسلوونی ویزای بازنشستگی مشخصی را برای شهروندان خارجی و غیر عضو اتحادیه اروپا تعیین نکرده است. با این حال، شهروندان خارجی می توانند قبل از ترک خانه خود اجازه اقامت موقت 1 ساله و یا ویزای کار اسلوونی را دریافت کنند. این اجازه سالانه قابل تمدید است و پس از 5 سال زندگی در اسلوونی با داشتن اجازه اقامت موقت، می توانید درخواست اقامت دائم دهید. برای درخواست ویزای اقامت موقت، باید ثابت کنید که درآمد ماهانه شما برابر با درآمد پایه ماهانه اسلوونی است. این مقدار تغییر می کند اما در حال حاضر حدود 1200$ (دلار) در ماه است. همچنین شما باید یک نسخه از صورتحساب بانکی خود را در بین سایر اسناد مالی ارائه دهید. می توانید از طریق سفارت اسلوونی یا وزارت امور خارجه اسلوونی برای ویزای اقامت موقت خود اقدام کنید.

از ویژگی های این ویزا:

ویژگیشرح
مدت اقامت1 سال
درآمد لازم1200€ (یورو) درماه
قابلیت تمدیددارد

همه چیز در مورد کشور اسلوونی را در اینجا بخوانید.

مدارک لازم برای ویزای بازنشستگی اسلوونی

اسلوونی یک کشور دیدنی از یوگسلاوی سابق که در حال حاضر مرفه ترین کشور کمونیست سابق پذیرفته شده در اتحادیه اروپا است. این کشور آلپی هم مرز با اتریش و ایتالیا در رتبه 8 در شاخص صلح قرار دارد. حتی اگر اسلوونیایی ها از یورو استفاده می کنند، قیمت ها به طور قابل توجهی پایین تر از کشورها یا اروپای غربی است. به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا، اسلوونی ویزای بازنشستگی را برای غیر اروپایی ها ارائه نمی دهد، بنابراین مقیم بازنشستگان احتمالی باید قبل از ورود درخواست مجوز اقامت موقت سالانه را تجدید کنند.پس از پنج سال تحت این توافق نامه، می توان برای اقامت دائم درخواست کرد.

برای به دست آوردن اقامت موقت مدارک زیر مورد نیاز هستند:

  • اثبات درآمد ماهانه حدود 1200$ (دلار آمریکا)
  • درخواست اقامت
  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس رنگی (3 × 3.5 سانتی متر)
  • ارائه اهداف برای اقامت در اسلوونی
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی پزشکی
  • حساب بانکی و میزان سپرده
  • مدارک اضافی خواسته شده

مدارک لازم برای ویزای بازنشستگی اسلوونی

بازنشستگی در لیوبلیانا اسلوونی

لیبولیانا پایتخت جذاب و قدیمی اسلوونی در قلب کشور است، هم به معنای واقعی و هم به صورت مجازی. این یک شهر کوچک با 272000 نفر جمعیت است، اما با دسترسی آسان به هر دو سواحل و استراحتگاه های اسکی، از نظر گزینه های سبک زندگی بهترین ها را ارائه می دهد. لیوبلیانا همچنین یک شهر مدرن با تمام امکانات رفاهی در قرن 21 است که می تواند جذابیت یک شهر کوچک را حفظ کند.  لیوبلیانا که یک چهارراه تاریخی و یک مسیر تجاری مهم است، فرهنگ و تأثیرات آلمانی، اسلاوی و مدیترانه ای است. لیوبلیانا با ساحل تنها 1 ساعت فاصله دارد. برای لذت بردن از باغ های زیتون، چشم اندازهای اقیانوس و آب تمیز و شفاف آدریاتیک به سمت جنوب بروید یا 45 دقیقه از شمال شهر تا دریاچه بلد، جزیره کوچک آن (جزیره بلد)، کوه های بکر و جنگل های اطراف را تجربه کنید.

کوه های اسلوونی همچنین با داشتن بیش از 50 منطقه اسکی، از جمله چندین مکان دارای اهمیت بین المللی در کوه های آلپ جولیان، یک مقصد برتر اسکی در اروپای مرکزی است. در شمال شرقی کشور تعداد زیادی مرکز آبگرم وجود دارد و این کشور دارای 3 مکان میراث جهانی یونسکو و بیش از هر کشور دیگر در اتحادیه اروپا دارای کازینو است. هزینه زندگی در اسلوونی در این مقاله بررسی شده است.

مالیات در اسلوونی

اسلوونی کشوری زیبا و امن برای گذراندن دوران بازنشستگی است. اگرچه زبان اسلوونیایی زبان اصلی در این کشور است، بسیاری از مردم به ویژه جوانان و ساکنان شهرها، می توانند انگلیسی نیز صحبت کنند. مالیات در اسلوونی مشابه مالیات در ایالات متحده است، اما هزینه زندگی به طور قابل توجهی پایین تر است. بنابراین، می توانید با هزینه بسیار کمتری سبک زندگی مشابهی را که در ایالات متحده زندگی می کنید، داشته باشید. ساکنان اسلوونی از درآمد جهانی خود مالیات می پردازند. مالیات بر درآمد بسته به درآمد فرد از %16 تا %50 است. مالیات بر سود سرمایه در اسلوونی 25٪ است. بنابراین، اگر در اسلوونی درآمد کسب کنید یا دارایی خریداری و بفروشید، از شما مالیات می گیرند. برای جلوگیری از مالیات گرفتن در اسلوونی و کشور دیگر همزمان باید با یک متخصص مالی کار کنید که قوانین مالیاتی هر دو کشور را درک کند.

این به شما کمک می کند تا از حقوق بازنشستگی توسط هر دو کشور مالیات گرفته نشود. سیستم بهداشت و درمان برتر اسلوونی را به عنوان کشوری امن برای بازنشستگی تبدیل کرده است زیرا دسترسی به مراقبت های پزشکی با کیفیت به راحتی در دسترس است. اسلوونی دارای یک سیستم بهداشت عمومی است و شامل دسترسی به بهداشت خصوصی و پزشک به عنوان بخشی از بیمه سلامت عمومی است. کلیه ساکنان اسلوونی که مالیات می پردازند تحت پوشش بیمه نامه اجباری بیمه درمانی این کشور هستند. طرح بهداشت عمومی بازنشستگان را نیز شامل می شود. بسیاری از افراد برای پوشش ویزیت پزشکان خصوصی و داروخانه ها، بیمه درمانی خصوصی را خریداری می کنند. قوانین و شرایط مهاجرت به اسلوونی را در این مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *