شرایط استونی, مهاجرت به کشور استونی

ساعت به وقت استونی

ساعت به وقت استونی

ساعت به وقت استونی که در شمال شرقی اروپا ، شمالی ترین کشور از 3 کشور بالتیک قرار گرفته است را بررسی می کنیم. منطقه استونی شامل 1500 جزیره و جزایر است. جزایر، سارما و Hiiumaa ، در سواحل غربی سرزمین اصلی استونی قرار دارند. استونی در طول تاریخ خود تحت تسلط قدرت های خارجی بوده است. در سال 1040 به عنوان یکی از جمهوری های تشکیل دهنده آن به اتحاد جماهیر شوروی پیوست. استونی تا سال 1991 به عنوان یک جمهوری شوروی باقی ماند و به همراه سایر کشورهای بالتیک استقلال خود را اعلام کرد. اتحاد جماهیر شوروی استقلال استونی و دیگر کشورهای بالتیک را در 6 سپتامبر 1991 به رسمیت شناخت و عضویت سازمان ملل مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت. در ادامه این مقاله در خصوص استونی و اختلاف ساعت آن بیشتر صحبت می کنیم.

استونی تصمیم گرفت دولت خود را به یک دموکراسی پارلمانی تبدیل کند و اقتصاد خود را به سمت سرمایه داری بازار تغییر دهد. این کشور به دنبال ادغام با اروپای بزرگ بود و در سال 2004 به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیوست. استونیایی، زبان رسمی این کشور، عضوی از شاخه فینو-اوگریک از خانواده زبان های اورالیک است. بیش از دو سوم مردم استونیایی را به عنوان زبان اول صحبت می کنند. حدود یک چهارم بیشتر به عنوان زبان اول خود روسی صحبت می کنند (بیشتر در شمال شرقی)، اگرچه تعداد کمی از استونیایی های بالای 60 سال یا زیر 20 سال به این زبان صحبت می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط تحصیلات تکمیلی و مهاجرت به استونی مشاور شماست.

معرفی استونی

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، استونی درصد زیادی از ساکنان خارجی متولد شده و فرزندان آنها را دارد. تنها حدود دو سوم جمعیت این کشور را استونیایی ها تشکیل می دهند. روس ها مهم ترین اقلیت هستند که حدود یک چهارم شهروندان را تشکیل می دهند. اقلیت های قومی دیگر اوکراینی، بلاروسی و فنلاندی هستند. برخی از تفاوت های زبانی و فرهنگی منطقه ای در میان استونیایی های قومی وجود دارد. به ویژه، مردم ستو در جنوب شرقی استونی به یک گویش متمایز از استونیایی صحبت می کنند و بخشی از یک سنت مذهبی ارتدوکس شرقی هستند، در حالی که جزیره نشینان مجمع الجزایر موهو در غرب نیز گویش خاص خود را دارند و تعدادی قرابت فرهنگی با مردم این کشور دارند.

هیچ دین دولتی در استونی وجود ندارد و بسیاری از مردم یا غیر مذهبی هستند یا بی خدا. اکثریت مسیحی شامل بخش بزرگی از مسیحیان غیروابسته، همراه با جوامع مهم لوتری انجیلی و ارتدوکس شرقی، و همچنین تعداد کمتری از باپتیست‌ها، متدیست‌ها و کاتولیک‌های رومی است. به عنوان بخشی از اقتصاد وابسته به شوروی، استونی اساساً یک منطقه صنعتی بود و کشاورزی سهم کمتری داشت. صنعت و کشاورزی اجزای مهم اقتصاد استونی مستقل باقی مانده اند، اما سهم آنها از تولید ناخالص داخلی و نیروی کار کاهش یافته است، در حالی که بخش بازرگانی و صنعت خدمات رشد کرده است. اقتصاد این کشور در جریان گذار به بازار یک رکود اولیه را تجربه کرد. علاوه بر این، اقتصاد این کشور به عنوان یکی از لیبرال ترین اقتصادها در اروپا ذکر شده است. دارای بودجه ملی متعادل، مالیات بر درآمد با نرخ ثابت و تعرفه های گمرکی بسیار کمی است.

فصول و ساعت به وقت استونی

آب و هوای معتدل و مرطوب استونی به شدت با آب و هوای مناطق شرق (در روسیه) در همان عرض جغرافیایی متفاوت است. این کشور در مسیر توده های هوا قرار دارد که توسط بادهای گردبادی که از اقیانوس اطلس شمالی سرچشمه می گیرند و در زمستان هوای گرم و در تابستان هوای خنک را حمل می کنند قرار دارد. مناطق ساحلی شمالی و غربی نسبت به مناطق داخلی کشور معتدل تر هستند، در حالی که مناطق شرقی و جنوب شرقی تمایل به داشتن آب و هوای قاره ای دارند. میانگین دما  8- تا 5- درجه سانتیگراد) در ژانویه و (16 تا 17 درجه سانتیگراد) در جولای است. بارندگی سالانه حدود (600 تا 700 میلی متر) است که همراه با ناچیز تبخیر منجر به غرقابی می شود.

در نمودار زیر شاهد افزایش بارندگی در استونی هستید:

افزایش بارندگی در استونی

دمای هوا در کشور استونی

فصول در استونی بسیار متفاوت است. میانگین دما از 20 درجه سانتیگراد در تابستان متغیر است، جولای معمولاً گرمترین ماه است، تا 8- درجه سانتیگراد در زمستان، اگرچه گاهی اوقات دما ممکن است تا 30 درجه سانتیگراد و بالاتر در تابستان یا زیر 23- درجه سانتیگراد در زمستان کاهش یابد. طولانی ترین روز سال 21 ژوئن با 19 ساعت روشنایی کامل است. طبیعت استونی زیبا و پر جنب و جوش است. سفرهای پیاده روی و کمپینگ در تابستان بسیار پرطرفدار است و بسیاری از اسکی و سایر ورزش های زمستانی در زمستان از آن لذت می برند. جنگل های ایالتی مسیرهای پیاده روی زیبا و امکاناتی برای اقامت ارائه می دهد. همچنین بسیاری از مکان ‌های دیگر در این کشور وجود دارد که می ‌توانید اوقات خوشی را در خارج از منزل سپری کنید. احتمالاً بهترین مکان برای اسکی در جنوب استونی است که در آن امکان اسکی در کوهستان وجود دارد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص دمای هوا در ماه های مختلف در این کشور هستید:

ماهحداقلحداکثر
ژانویه-5.5-3
می515
اکتبر39
دسامبر-31

اختلاف ساعت به وقت استونی و ایران

اختلاف ساعت به وقت استونی و ایران

در مورد اختلاف ساعت به وقت استونی و ایران باید اذعان کنیم که تهران، ایران 1 ساعت و 30 دقیقه از استونی جلوتر است. دقت داشته باشید که برای تنظیم یک وقت مناسب برای جلسات کاری و کار در استونی خود هم باید یک زمان مشترک در نظر داشته باشید. مقاله سرمایه گذاری در استونی را نیز می توانید مطالعه کنید. این کشور و ایران برای جلسه های بین المللی باید به این مساله دقت داشته باشند و همچنین یک محدوده زمانی را برای خود در نظر داشته باشند. به طور مثال بین ساعت 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر وقت خود را در استونی امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 10 صبح تا 6:30 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به استونی مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *