مهاجرت کاری استونی

مهاجرت کاری به استونی

مهاجرت کاری به استونی

مهاجرت کاری به استونی را می توان یکی از رایج ترین شیوه های مهاجرتی در آینده نامید چرا که متقاضیان آن همواره روند صعودی داشته است. کشور استونی یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر با بحران شدید بیکاری روبرو شده بود. اما در سال های گذشته به یکی از کشورهایی بدل شده است که با بحران بیکاری روبرو نیست و به نیروی کار بین المللی نیاز دارد.

رشد تکنولوژی در کشور استونی به صورت چشمگیری قابل رویت است. همین زمینه است که بیشترین فرصت های شغلی را در اختیار نیروی کار خارجی قرار می دهد. بیش از 200 شرکت بین المللی در زمینه تکنولوژی و خدمات آنلاین در کشور استونی مشغول به فعالیت هستند. تمایل فراوانی به جذب نیروی کار متخصص و با تجربه خارجی دارند. در بسیاری از موارد این دانشگاه ها با ارسال دعوت نامه های رسمی شرایط مهاجرت کاری به استونی، موضوعی که در این مقاله مورد توجه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار گرفته است را برای شهروندان خارجی فراهم می آورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب می باشد.

بررسی مهاجرت کاری به استونی

هر فردی که قصد دارد مهاجرت کاری به استونی را بدست آورد باید شرایط اولیه را برای خود فراهم آورد. مهم ترین مسئله در مهاجرت کاری به این کشور یافتن یک شغل مناسب در این کشور است. همه دانشجویان کشور استونی، پس از پایان دوره تحصیل خود این فرصت را خواهند داشت تا به مدت 6 ماه در این کشور به جستجوی کار بپردازند. اما شرایط برای سایر شهروندان غیر اروپایی چنین نیست.

متقاضیان کار در کشور استونی بایستی از طریق موسسات کاریابی در این کشور، یک کارفرما را متقاعد کنند تا آنها را استخدام کنند. شرایط مهاجرت آن ها به این کشور را فراهم آورد. افراد همچنین می توانند با یک جستجوی ساده به لیست شرکت های موجود در کشور استونی دست پیدا کنند. با مراجعه به سامانه های رسمی این شرکت ها، با توجه به شرایط آنها برای درخواست کار، مستقیما وارد عمل شوند.

هیچ فردی بدون امضاء یک قرارداد کاری معتبر امکان مهاجرت کاری به استونی را بدست نخواهد آورد. اما ممکن است که از 2 طریق که از آن یاد شد فردی موفق به یافتن شغل نشود. در این صورت او می توان از طریق ویزای توریستی راهی کشور استونی شود تا در یک فرصت 3 ماهه، بتواند رضایت یک کارفرما را جلب کرده و قرارداد کاری خود را به امضاء برساند.

شرایط مهاجرت کاری به استونی

همه شهروندان اروپایی که قصد کار در استونی را دارند، می توانند تا سقف 3 ماه به راحتی در این کشور فعالیت داشته باشند. در صورتی که قصد دارند بیش از 3 ماه در این کشور کار کنند باید فرم شهروندی استونی را تکمیل کنند تا با بتوانند به صورتی قانونی در این کشور اقامت داشته باشند. در صورتی که یک شهروند غیر اروپایی بخواهد برای مدتی کوتاه (تا سقف 6 ماه) در کشور استونی کار کند، باید برای دریافت ویزای D کشور استونی اقدام کند اما قبل از ثبت درخواست برای ویزای D کشور استونی، کارفرمای متقاضی باید در اداره پلیس این کشور فرم درخواستی مبنی بر استخدام کوتاه مدت فرد تکمیل کرده و آن را به پلیس مهاجرت کشور استونی تحویل دهد.

در صورتی که شهروند غیر اروپایی بخواهد برای یک بازه زمانی طولانی (بیشتر از 6 ماه) در کشور استونی فعالیت داشته باشد، باید برای دریافت اجازه اقامت در کشور استونی اقدامات قانونی را انجام دهد. در ابتدا فرد باید برای یک اقامت موقت در این کشور اقدام کند (مثلا برای یک مشخص تا سقف 2 سال) تا بتواند در کشور استونی بماند. در صورتی که متقاضی بتواند 2 دوره اجازه اقامت خود را تمدید کند، پس از 5 سال این فرصت را خواهد داشت تا برای دریافت اجازه اقامت دائمی در این کشور اقدام کند.

شرایط مهاجرت کاری به استونی

ویزای کاری استونی

همه افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور استونی را دارند باید ویزای کاری این کشور را بدست آورند. چنانچه اشاره شد، ویزای کاری کشور استونی با نام ویزای D شناخته می شود. از جمله مدارکی که هر فرد برای دریافت ویزای کاری استونی به آن نیاز خواهد داشت می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • گذرنامه با حداقل 2 صفحه سفید و اعتبار سه ماه پس از پایان مدت اعتبار ویزا
  • تکمیل فرم درخواست ویزای D استونی
  • 1 قطعه عکس 35×45 میلیمتر
  • گواهی بیمه درمانی
  • کلیه مدارکی که توسط کارفرما در اختیار متقاضی قرار می گیرد(شامل قرارداد، شرح وظایف، اجازه کار)
  • پرداخت 80€ (یورو) وجه نقد به جهت صدور ویزا

سفارت کشور استونی این امکان را دارد که از متقاضیان بخواهد تا مدارک دیگری را نیز ارائه کنند. همچنین کلیه متقاضیان دریافت ویزای کاری استونی باید برای دریافت آن به سفارت کشور استونی در محل اقامت دائمی خود مراجعه کنند. چرا که دریافت ویزای کار از درون کشور استونی امکان پذیر نیست. توضیحات تکمیلی در این رابطه را می توانید در مقاله شرایط اخذ ویزای کار استونی مطالعه بفرمایید.

اجازه اقامت در کشور استونی

همه افرادی که برای کار بیش از 6 ماه در کشور استونی، راهی این کشور می شوند، باید برای دریافت اجازه اقامت استونی از طریق کار خود نیز اقدام کنند. مدت این اجازه اقامت به شرایط مالی فرد (میزان حقوق) در کشور استونی بستگی دارد. اما نهایتا برای 2 سال در اختیار هر فرد قرار می گیرد. در صورتی که کارفرما تعهد کند که این اجازه نامه را برای متقاضی دریافت کند، حدود 2 ماه زمان لازم است تا این مدرک در اختیار فرد قرار دهد. اما در صورتی که متقاضی قصد دارد شخصا برای این مدرک اقدام کند می تواند پس از یک ماه آن را بدست آورد.

مدارکی که فرد باید برای دریافت اجازه اقامت در کشور استونی به آن نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست اجازه اقامت در استونی
  • تکمیل فرم شرایط اعضای اصلی خانواده
  • کلیه مدارک شناسایی فرد متقاضی
  • یک قطعه عکس 40×50 میلی متر
  • گواهی رسمی مربوط به فیش حقوقی متقاضی
  • گواهی بیمه درمانی
  • دعوت نامه رسمی از طرف کارفرما

به کمک این مدارک است که متقاضی می توان اجازه اقامت خود و خانواده اش در کشور استونی را به صورت موقت بدست آورد. پس از گذشت 5 سال او قادر خواهد بود تا اجازه اقامت دائمی در کشور استونی را بدست آورد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر خواهند بود با توجه به تجربیات موفق خود در به انجام رساندن پرونده های مختلف مهاجرتی، شرایط مهاجرت شما به کشور استونی را نیز فراهم آورند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *