شرایط فنلاند, مهاجرت به کشور فنلاند

ساعت به وقت فنلاند

ساعت به وقت فنلاند

ساعت به وقت فنلاند و اختلاف آن با ایران را در این مطلب بحث می کنیم و به معرفی این کشور می پردازیم. فنلاند، کشوری واقع در شمال اروپا است. فلاند یکی از کشورهاش مالی جهان و یکی از جذاب ترین هاست. نزدیک به دو سوم فنلاند توسط جنگل ‌های انبوه پوشیده شده است که آن را به انبوه‌ ترین کشور جنگلی اروپا تبدیل می‌کند. فنلاند همچنین مرز شمالی نمادینی را بین اروپای غربی و شرقی تشکیل می دهد: بیابان متراکم و روسیه در شرق، خلیج بوتنیا و سوئد در غرب وجود دارد. بخشی از سوئد از قرن دوازدهم تا سال 1809، فنلاند در آن زمان دوک نشین بزرگ روسیه بود تا اینکه پس از انقلاب روسیه، فنلاندی ها در 6 دسامبر 1917 استقلال خود را اعلام کردند. مساحت این کشور در طول دهه 1940 حدود یک دهم کاهش یافت.

بر اساس توافقنامه ایالات متحده و شوروی، فنلاند در سال 1955 به عضویت سازمان ملل پذیرفته شد. از آن زمان،این کشور نمایندگانی را به شورای شمال اروپا فرستاده است، که پیشنهاداتی را به کشورهای عضو در مورد هماهنگی سیاست ها ارائه می دهد. مفهوم طبیعت به عنوان خانه واقعی فنلاندی ها بارها و بارها در ضرب المثل های فنلاندی و حکمت عامیانه بیان می شود. با این حال، آب و هوای سخت در بخش شمالی کشور منجر به تمرکز جمعیت در یک سوم جنوبی فنلاند شده است، به طوری که حدود یک پنجم جمعیت کشور در هلسینکی و اطراف آن زندگی می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص انواع راه های مهاجرت به فنلاند مشاور شماست.

معرفی فنلاند

فنلاند دارای 2 زبان ملی است، فنلاندی وسوئدی، و رسما 2 زبانه است. نزدیک به نه دهم جمعیت به زبان فنلاندی صحبت می کنند. این زبان یک ویژگی مهم ملی گرایانه است، اگرچه به گویش های قوی منطقه ای صحبت می شود. جمعیت سوئدی زبان عمدتاً در نواحی ساحلی در جنوب، جنوب غربی و غرب و در جزایر آلاند (جایی که سوئدی تنها زبان رسمی است) یافت می شود. طبق قانون اساسی، مقامات دولتی موظفند نیازهای جمعیت فنلاندی زبان و سوئدی زبان کشور را به طور مساوی تأمین کنند. حقوق و تعهدات مربوط به زبان های ملی در قانون زبان که در سال 2004 ابلاغ شد با جزئیات بیشتری مورد توجه قرار گرفت. درصد بسیار کمی از فنلاندی ‌ها به زبان روسی و استونیایی صحبت می ‌کنند و اقلیت کمی از فنلاندی ‌ها نیز وجود دارند.

زبان‌ های سامی به فنلاندی مربوط می ‌شوند و سامی شمالی بیشترین صحبت را دارد، تقریباً چهار پنجم جمعیت سامی است. مسیحیت تا قرن سیزدهم هم از غرب و هم از شرق وارد فنلاند شده بود. فنلاند در حال حاضر یکی از همگن ترین کشورهای اروپا از نظر مسیحیت است و بالاترین درصد اعضای کلیسا را ​​در اسکاندیناوی دارد. اکثریت عظیم مردم متعلق به کلیسای انجیلی لوتری فنلاند، که وضعیت آن به تدریج از یک کلیسای رسمی دولتی به یک کلیسای ملی در آغاز قرن 19 تغییر کرد. اسقف اعظم مقر خود در تورکو (آبو) است. با این حال، علیرغم نسبت بالای اعضای کلیسا، تنها تعداد کمی از فنلاندی ها به طور منظم در کلیسا شرکت می کنند. با این وجود، اکثریت مردم هنوز با برکت کلیسای لوتری غسل تعمید، ازدواج و دفن می شوند.

اختلاف ساعت به وقت فنلاند با کشورهای هم مرز

سوئد پنجمین کشور بزرگ اروپا از نظر مساحت است، اما زمین آن را می توان به دو منطقه تقسیم کرد. جنوب کشاورزی است و شمال به شدت جنگلی است که 65% کشور را تشکیل می دهد. این کشور با نروژ و فنلاند هم مرز است و توسط یک تونل پل به دانمارک متصل می شود. سوئد همچنین دارای خط ساحلی طولانی است. 13% از کشور در دایره قطب شمال قرار دارد. این کشوراختلاف زمان 1 ساعته با فنلاند دارد. یکی از شمالی ترین کشورهای جهان، نروژ دارای 25000 کیلومتر خط ساحلی باورنکردنی با بیش از 50000 جزیره است. نروژ از قله ‌های ناهموار آلپ گرفته تا آبدره ‌های غوطه ‌ور و جنگل ‌های آرام، با تنها 5 میلیون نفر جمعیت با کشور فنلاند اختلاف زمانی 1 ساعتی دارد.

روسیه به عنوان کشوری بزرگ با تاریخ بزرگ و میراث فرهنگی غنی شناخته شده است. روسیه بزرگترین کشور جهان است که بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد که بیش از یک هشتم مساحت مسکون زمین را تشکیل می دهد. روسیه با گسترش از غرب به شرق، ده منطقه زمانی را در بر می گیرد. آب و هوا دارای دو فصل سرد و گرم است. بیشتر قلمرو این کشور در منطقه آب و هوای معتدل قرار دارد. این کشور دارای سیستم حمل و نقل مدرن است که بسیاری از مسیرهای راحت را برای ورود یا رفت و آمد به شهر ارائه می دهد. چندین گزینه مانند هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری برای ورود به شهر وجود دارد. روسیه هم مانند کشورهای مذکور اختلاف زمانی 1 ساعته با فنلاند دارد.

در این قسمت شاهد کشورهای هم مرز با فنلاند هستید که اختلاف زمانی 1 ساعته دارند:

اختلاف ساعت به وقت فنلاند با کشورهای هم مرز

فصول و ساعت به وقت فنلاند

بهار در فنلاند با آفتاب داغ و آب شدن سریع برف زمستانی آغاز می شود. در بخش مرکزی کشور این اتفاق در اوایل آوریل، در لاپلند از اواخر ماه مه رخ می دهد. در ماه مارس در مناطق ساحلی و در جنوب غربی مجمع الجزایر شروع به ذوب برف می کند. روز در این زمان اغلب هوا صاف با بادهای ضعیف است، اما شب های سرد آب مذاب را منجمد می کند و در نتیجه صبح در جاده ها یخ تشکیل می شود. در ماه آوریل، دماسنج معمولاً به علامت 7+ درجه سانتیگراد می رسد. با این حال، برای مناطقی که در معرض سرمای شدید و حتی در پایان ماه مه قرار دارند، این احتمال بسیار زیاد است.

در لیست زیر شاهد تعطیلات بهاری در این کشور هستید:

  • 19 مارس روز برابری حقوق
  • 27 آوریل روز ملی جانبازان
  • آوریل عید پاک لوتری
  • مه، 1 اول ماه مه
  • یکشنبه دوم ماه مه روز مادر

تابستان در این کشور 2 تا 4 ماه طول می کشد، فصل رشد گیاهان از 4 تا 6 ماه طول می کشد. تابستان‌ های گرم با آفتاب فراوان و «شب ‌های سفید» معروف بهترین زمان برای سفر به این کشور است. دما در گرمترین ماه و جولای می تواند تا 30+ درجه سانتیگراد افزایش یابد. تابستان در این کشور هوا نسبتاً گرم است، در بعد از ظهر دمای هوا بین 19-21 درجه سانتیگراد متغیر است و جولای گرم ترین ماه سال است. در جنوب شرق کشور بالاترین میانگین دمای روزانه هوا به طور کلی 3 درجه (درجه سانتیگراد) بیشتر است.

در نمودار زیر شاهد دما در ماه های تابستان هستید:

حداقل و حداکثر دما در تابستان در فنلاند

پاییز و زمستان در فنلاند

پاییز طلایی در ماه سپتامبر تا اکتبر به فنلاند می رسد. طبیعت پر از رنگ های روشن است و در جنگل های توت ها و قارچ ها می رسند. این زمان بسیار محبوب برای تورهای فنلاند است. در جنوب کشور هوا مطبوع است، هوای نسبتاً گرم تا اواسط شهریور ادامه داشت، سپس به شدت سردتر می شود. در شمال، اولین برف در اولین ماه پاییز شروع به باریدن می کند و بقیه قلمرو این کشور در ماه اکتبر. قبل از تنظیم پوشش دائمی برف، امکان برف جدی وجود دارد. برای ماه نوامبر، بادها و کولاک بسیار معمولی که به سمت پایتخت حرکت می کنند، تبدیل به باران های شدید شد.

زمستان تقویمی با دمای زیر 0 به فنلاند می رسد. در ژانویه و فوریه در جنوب لاپلند، در رووانیمی، دما از 14- 20- درجه سانتیگراد است. در سواحل بخش های جنوبی و غربی کشور و در هلسینکی این ارقام کمی بالاتر است از 3- 10- درجه سانتیگراد است. برف فقط در کریسمس می بارد، و سپس در حجم های بسیار کوچکتر. اما ساکنان شمال می توانند از منظره جذاب شفق قطبی لذت ببرند. در عرض جغرافیایی رووانیمی فقط 2 روز طول می کشد، در روزهای انقلاب زمستانی. در جنوب این کشور می توانید گهگاه پژواک آن را مشاهده کنید. زمستان برفی در این کشور از اواخر دسامبر خود را آغاز کرده است و تا اواسط آوریل ادامه دارد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص دما در اکتبر در فنلاند هستید:

حداکثر میانگین درجه حرارت به سانتی گرادحداقل میانگین درجه حرارت به سانتی گرادساعت آفتابی در روزروزهای بارانیمیزان بارش به اینج
822113

اختلاف ساعت به وقت فنلاند و ایران

اختلاف ساعت به وقت فنلاند و ایران

برای برنامه ریزی جلسات و کار در فنلاند و ایران، باید بین ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر وقت خود را در این کشور امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. اگر در هلسینکی، فنلاند زندگی می ‌کنید و می ‌خواهید با یکی شخصی از نزدیکان خود در تهران، ایران تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 5:30 صبح تا 21:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 1 ساعت و 30 دقیقه از هلسینکی، فنلاند جلوتر است. در این مقاله سعی کردیم درباره فنلاند و فصول آن صحبت کنیم در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در خصوص اقامت فنلاند مشاور شماست تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص ساعت به وقت فنلاند

در این بخش از مطلب به چند سوال شما در خصوص ساعت به وقت فنلاند پاسخ داده ایم:

  • اختلاف زمان میان فنلاند و ایران چند ساعت است؟ تهران، ایران 1 ساعت و 30 دقیقه از هلسینکی، فنلاند جلوتر است.
  • کشورهای هم مرز با فنلاند چند ساعت با این کشور اختلاف ساعت دارد؟ کشورهای همسایه فنلاند اختلاف زمان 1 ساعته دارند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *