مهاجرت کاری فنلاند

کار در فنلاند

کار در فنلاند

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و کشورهای شمالی برای کار در فنلاند مطابق قوانین کار این کشور در سال 2023 نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی دارند. کار در این کشور یکی از راه های ورود به این کشور است. فنلاند در زمره کشورهای پرتقاضا برای مهاجران بین المللی می باشد. ورود به کشور فنلاند برای کار، با داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما در این کشور امکان پذیر است. کار در فنلاند و به طور کلی مهاجرت کاری به فنلاند برای مهاجران از کشورهای مختلف هیچ محدودیتی به همراه ندارد. دولت فنلاند با ارائه فرصت های شغلی مختلف موجب جذب متخصصان زیادی می شود. فنلاند از ساکنان خود و همچنین مهاجران خارجی که قصد کار، تحصیل، سرمایه گذاری و به طور کلی زندگی در این کشور در سال 2023 را دارند پشتیبانی فوق العاده ای می کند.

در فنلاند، صنعت و خدمات در حال حاضر بیشترین افراد را به کار می گیرد. دولت فنلاند کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی با به خوبی حمایت می کند تا در این کشور کارآفرینی و سرمایه گذاری کنند. فنلاندی ها به دلیل داشتن یک سیستم عالی تأمین اجتماعی، از زندگی بالایی برخوردار هستند. کار در فنلاند دارای شرایط بسیار خوبی می باشد. در این مقاله متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی در زمینه کار در فنلاند در اختیار شما قرار داده اند.

اینفوگرافی کار در فنلاند

بررسی مهاجرت کاری به فنلاند

طبق قوانین کشور فنلاند افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند، می­ توانند بدون دریافت مجوز کار وارد کشور فنلاند شده و به مدت 3 ماه در این کشور کار انجام دهند. در صورتی که این افراد قصد انجام کار بیش از 3 ماه در این کشور را داشته باشند، بایستی اقدام به دریافت مجوز کار در این کشور نمایند. کشور فنلاند با کشورهای استرالیا و نیوزلند توافقاتی در این زمینه نموده است، که طبق این توافقنامه شهروندان استرالیایی و نیوزلند می ­توانند برای انجام کار در این کشور به مدت یک سال اقامت گزینند. اما در رابطه با افراد خارج از اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت کاری به فنلاند را دارند باید بدانند که جهت ورود به این کشور باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند.

علاوه بر این افراد خارج از اتحادیه اروپا در صورت انجام کار در این کشور بایستی مجوز اقامت شغلی را نیز دریافت نمایند. این افراد پس از دریافت مجوز کاری در یک تخصص این حق را دارند که بدون تغییر مجوز کاری در تخصص دیگر شغل خود را در این کشور تغییر دهند. همچنین این افراد بایستی بدانند که اگر بدون دریافت ویزای کار به انجام دادن کار در این کشور بپردازند در صورت مطلع شدن دولت از این موضوع فرد و کارفرما مورد جریمه قرار خواهند گرفت.

مزایا کار در فنلاند

بر اساس تعدادی از عوامل مانند تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی و حمایت اجتماعی، گزارش شادی جهانی بیان می کند که فنلاند شادترین کشور جهان است و در رتبه 5 خود در سال گذشته بهبود یافته است. فنلاند با رتبه ‌بندی ‌های مداوم و چشمگیر در این گزارش طی سال‌ ها، مطمئناً مقصد ایده ‌آلی برای یافتن خوشبختی واقعی است. فنلاندی‌ ها با مناظر دیدنی ‌اش برخی از معروف ‌ترین ویژگی‌های کشور، بر حفظ و حفاظت از گیاهان و جانوران خود تمرکز دارند. به عنوان مثال می توان به هدف بهبود کیفیت هوا در اطراف مناطق صنعتی و ایجاد شبکه ای از مناطق حفاظت شده به عنوان راهی برای حفاظت از تنوع زیستی اشاره کرد.

فنلاند که به خاطر مناظر طبیعی وسیع خود مشهور است، مکان های خیره کننده ای برای کشف دارد. در هر مایل مربع بیش از هر کشوری در اروپا جنگل و 18800 دریاچه وجود دارد. علاوه بر این، فنلاند یکی از بهترین مکان ها برای دیدن نمایش خیره کننده شفق شمالی است. کسانی که از طبیعت قدردانی می کنند، برای مناظر منحصر به فرد این کشور ارزش قائل خواهند شد. بعدی در فهرست دلایل کار در فنلاند، نگرش های اجتماعی و فرهنگ استقبال این کشور است. بر اساس شاخص رفاه لگاتوم، فنلاند از نظر آزادی بیان و مذهب و همچنین دسترسی به حقوق قانونی، نهمین کشور بردبار در جهان است. در این سال فنلاند در گزارش همراه منتشر شده توسط سازمان ملل که 117 کشور را بر اساس شادی جمعیت مهاجر و مهاجر آنها رتبه بندی کرده بود، جایگاه قطبی را به دست آورد.

شرایط کار در فنلاند 2023

شرایط کار در فنلاند برای اتباع خارجی در مستلزم داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در کشور فنلاند می ­باشد، زیرا کارفرمایان برای یافتن نیرو ابتدا بایستی آگهی جذب نیرو را در کشور فنلاند و در صورت عدم نیروی مورد نظر در این کشور این آگهی در اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد. در صورتی که نیروی مورد نظر در در اتحادیه اروپا نباشد سپس آن آگهی برای سایر کشورهای خارجی منتشر خواهد شد. افراد نیز در صورت داشتن شرایط مورد نظر می ­توانند درخواست کار برای شرکت موردنظر ارسال نمایند. ساعات کاری در کشور فنلاند به صورت 40 ساعت در هفته می­ باشد، همچنین شرایط سنی افراد برای انجام کار در این کشور از بالاتر از 20 سال در نظر گرفته شده است.

توصیه می شود متقاضیان تاکید زیادی روی تخصص خود داشته باشند. چرا که قبل از هر چیزی بایستی مهارت خاصی برای ارائه وجود داشته باشد. متقاضیان می توانند از دوره های معتبر و اخذ گواهی های پایان دوره آموزشی برای ارتقا تخصص خود بهره گیرند.

اقامت از طریق کار در فنلاند

اجازه اقامت از طریق کار در فنلاند بستگی به کار شما دارد. هنگامی که برای کار در فنلاند درخواست اجازه اقامت می دهید، باید توجه داشته باشید که درخواست های مجوز اقامت خاصی برای انواع خاصی از کار وجود دارد. در صفحه هر برنامه در مورد الزامات بیشتر بخوانید و بدانید که چه کاری باید انجام دهید. اگر درخواست مجوز اقامت خاصی برای کار شما وجود ندارد، باید برای یک فرد شاغل درخواست اجازه اقامت بدهید.  اگر برای کار به فنلاند می آیید، می توانید درخواست اجازه اقامت خود را سریع پیگیری کنید:

  • به عنوان یک متخصص
  • به عنوان یک متخصص با مجوز اقامت ICT
  • با کارت آبی اتحادیه اروپا
  • به عنوان یک کارآفرین تازه کار

حتی اعضای خانواده شما می توانند همزمان درخواست دهند و درخواست های خود را سریع پیگیری کنند.

کار در فنلاند برای ایرانیان

ایرانیان می توانند با اخذ ویزای کاری فنلاند و داشتن پیشنهاد شغلی در این کشور، اقدام به کار در فنلاند نمایند. متقاضیان کار در فنلاند قادر اند تا به پشتوانه کار در این کشور، از مزایای متعدد آن بهره مند شوند. کار در فنلاند برای ایرانیان می توان اقامت دائم این کشور را نیز پس از اقامت موقت، به ارمغان آورد. همچنین کار در این کشور برای ایرانیان فرصت بهره مندی از اقامت اروپا و ویزای شنگن را فراهم می کند. برخی از ویژگی های کار در فنلاند عبارتند از:

ویژگی های کار در فنلاند

مجوز اقامت کشور فنلاند

برای مهاجرت به فنلاند به منظور کار در این کشور لازم است که یکسری شرایط بررسی شود:

مجوز اقامت در کشور فنلاند

ناگفته نماند کشور فنلاند موادی همچون نفت خام و فرآورده های نفتی، مواد غذایی، مواد شیمیایی، پارچه و الیاف را از کشورهای دیگری مانند آلمان و روسیه، بریتانیا و دانمارک به کشور خود وارد می ­نماید. افرادی که مایل به اخذ ویزای کار کشور فنلاند می باشند 2 راه پیش روی آنها وجود دارد. کشور فنلاند به افراد به 2 صورت مجوز اقامت جهت کار در این کشور اعطاء می نماید:

  • مجوز اقامت موقت کوتاه مدت
  • مجوز اقامت بلند مدت

افرادی که مایل به اخذ اقامت دائم هستند بایستی برای مجوز اقامت دائم اقدام نمایند. ذیلا به توضیح آن ها می پردازیم:

انواع مجوزتوضیحات
مجوز اقامت کوتاه مدتاین مجوز به افرادی داده خواهد شد که برای انجام کار وارد این کشور شده اند. اعتبار اولیه این مجوز یک سال است که قابلیت تمدید به مدت یک سال دیگر را نیز دارد. گاهی کشور فنلاند به افراد مجوز اقامت موقت مستمر اعطاء می­ نماید که در این صورت فرد قادر است مجوز اقامت خود را به مدت 4 سال دیگر تمدید نماید.
مجوز اقامت دائمافراد در صورتی که شرایط اخذ اقامت دائم که مهمترین آنها حضور فرد به مدت 4 سال به طور مستمر در کشور فنلاند باشد را به دست آورند، اقامت دائم فنلاند به آن ها اعطاء می ­شود.

انواع اقامت در فنلاند

انواع ویزاها برای ورود و اقامت در کشور فنلاند به شرح زیر هستند:

انواع ویزاهاتوضیحات
ویزای تک ورودیبه دارنده اجازه 1 بار ورود به فنلاند برای اقامت در دوره 180 روزه تا 90 روز را می دهد.
ویزای دوبار ورود2 بار اجازه ورود به فنلاند را می دهد و ممکن است در هر دوره 180 روزه تا 90 روز در منطقه شنگن معتبر باشد.
ویزای چند ورودیبرای چندین بازدید متوالی از منطقه شنگن اعطا می شود. کل مدت اقامت ممکن است از تعداد روزهای اعلام شده در برچسب ویزا تجاوز نکند یعنی در یک دوره 180 روزه تا 90 روز. ویزای چند ورود حداکثر برای 5 سال اعتبار دارد.
ویزای ترانزیت فرودگاهدارنده ویزا اجازه می دهد تا از طریق منطقه بین المللی فرودگاه در هنگام توقف حرکت کند یا بین دو پرواز تغییر کند و ورود به منطقه ملی ممنوع است.

لازم به ذکر است که شهروندان کشورهای زیر به ویزای ترانزیت نیاز دارند:

  • افغانستان
  • بنگلادش
  • اریتره
  • اتیوپی
  • غنا
  • عراق
  • ایران
  • جمهوری دموکراتیک کنگو
  • نیجریه
  • پاکستان
  • سومالی
  • سریلانکا

کار بدون اجازه اقامت در فنلاند

افرادی که دارای ویزای سایر کشورهای اتحادیه اروپا می ­باشند، در صورتی که اجازه وارد شدن به کشور فنلاند را داشته باشند می ­توانند به مدت 3 ماه بدون مجوز کار در کشور فنلاند کار انجام دهند.

دریافت اجازه اقامت کار برای افرادی که دارای سایر مجوزهای اقامتی باشند در موارد زیر نیاز نیست:

پارامترشرح
افرادی که طی قرارداد با کارفرمایان در فنلاند تنها به مدت 90 روز خواهان همکاری هستند.این افراد بیشتر شامل معلمان، ورزشکاران قاضی و مترجمان می ­باشند.
افرادی که در کشتی هایی که در اداره تجارت فنلاند کار انجام می ­دهند.می ­توانند بدون مجوز کار در این کشور کار انجام دهند.
افرادی که به صورت کارمند در سایر کشورهای اروپایی انجام وظیفه می­ کنند.در مواردی جهت انجام کارهای موقت به کشور فنلاند سفر می کنند.
محققینی که جهت انجام پروژه های علمی به کشور فنلاند سفر می­ کنند.حداقل به مدت 90 روز در این کشور حضور دارند.

تولید ناخالص داخلی فنلاند

فنلاند یک کشور کوچک است که از 5.4 میلیون نفر جمعیت آن تنها 2.7 میلیون نفر مشغول به کار هستند. با این وجود، اکنون یکی از بالاترین درآمد سرانه در اروپای غربی را دارد. با توجه به اینکه نیروی کار کشور کوچک است، بسیار چشمگیر است که سرانه تولید آن تقریباً برابر با سوئد و هلند است. تجارت بین المللی تقریباً یک سوم از تولید ناخالص داخلی فنلاند را تشکیل می دهد.

در جدول زیر نام شرکای اصلی صادرات فنلاند ذکر شده است:

اسامی کشورهامیزان شراکت
آلمان%14.2
سوئد%10.3
هلند%6.9
آمریکا%6.8
چین%5.7
روسیه%5.7
انگلستان%4.5

اقتصاد فنلاند در سال 2023

با توجه به بحران مالی جهانی، بانک های این کشور و کل اقتصاد آن بدترین حالت را پشت سر گذاشتند. از آنجا که صادرات یکی از بخش های مهم تولید ناخالص داخلی این کشور است، اقتصاد این کشور در سال 2009 هنگامی که دچار رکود شد، دچار مشکلات و افت زیادی شد. اما اقتصاد فنلاند در سال 2010 و 2011 به سرعت رشد دوباره خود را شروع کرد. مسائلی در بخش صادرات و مدیریت نسبت بدهی هنوز وجود دارد، اما به نظر می رسد این کشور همه چیز را تحت کنترل دارد.

اگرچه اقتصاد فنلاند در حال حاضر، در سال 2023 قوی است، اما افزایش سن جمعیت آن برای طولانی مدت نگرانی زیادی دارد. زیرا این امر بهره وری و بنابراین رقابت پذیری را تهدید می کند. به همین دلیل، مردم بیشتر کار می کنند و اتباع خارجی بیشتری نیز در این کشور مشغول به کار هستند. لازم به ذکر است که نرخ بیکاری در فنلاند در سال 2023، 6.5% است.

از جمله صادرات اصلی فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد شیمیایی
  • محصولات چوبی و کاغذی
  • ماشین آلات
  • فلزات
  • الکترونیک (به ویژه تلفن های همراه)
  • تجهیزات حمل و نقل
  • مهندسی

وضعیت کار در فنلاند در سال 2023

بخش عمده ای از افرادی که در این کشور کار می کنند در بخش صنعت و خدمات مشغول به کار هستند که شامل:

  • تجارت
  • آموزش
  • بهداشت
  • خدمات اجتماعی
  • خدمات رستوران و هتل
  • خدمات حمل و نقل

شایان ذکر است که در فنلاند صنعت جنگلداری نیز یک صنعت مهم است. افرادی که در پایتخت این کشور در بخش دولتی کار می کنند مشاغل مربوط به نگهداری، آموزش، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی دارند. مهاجران شاغل در این کشور باید بدانند که صنایع با کمبود نیروی کار روبرو هستند.

شرکت های بزرگ در کشور فنلاند

صنایع با تقاضای فعلی برای کارگران خدمات اداری و پشتیبانی، اسکان و پذیرایی، فروش فنی و مهمان داری هستند، بنابراین آنها را به گزینه های جذاب برای افراد متقاضی واجد شرایط تبدیل می کند. مشاغل کوچک و متوسط ​​نیز در سال های اخیر در ایجاد قراردادهای جدید اشتغال برای اتباع خارجی فعالتر بوده اند. خود اشتغالی نیز یکی از گزینه های کارآفرینان خلاق برای کار در این کشور است. نوکیا یک تولید کننده الکترونیکی چند ملیتی در این کشور است. نوکیا شرکت بزرگی می باشد که نیروی کار خارجی زیادی جذب کرده است.

سایر شرکت های بزرگ فنلاندی عبارتند از:

آیتمشرح
ITELLAارائه دهنده خدمات پستی و مالی
KESKOشرکت بازرگانی خرده فروشی و عمده فروش در زمینه مواد غذایی، ماشین آلات، بازسازی منازل و ساختمان تخصص
UPMتولید کننده کاغذ

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در فنلاند در سال های اخیر اشاره شده است:

نمودار نرخ بیکاری در فنلاند

جستجوی کار در فنلاند در سال 2023

جستجوی کار در فنلاند در سال 2023 از طریق موسسات کاریابی در فنلاند، وب سایت های معتبر و از طریق بستگان، آشنایان و دوستان امکان پذیر می باشد. به طور کلی، کسب ویزای کاری این کشور در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان موفق به کسب پیشنهاد کاری و یا دعوت نامه کاری از کارفرمای معتبر شوند. یکی از بهترین وب سایت های جستجوی کار در فنلاند در 2023، MOL می باشد. این وب سایت به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس است. با این حال، فرصت های شغلی مختلف در این وب سایت به زبان فنلاندی معرفی شده اند. مدیریت این سایت توسط اداره توسط وزارت کار و اقتصاد این کشور (دفتر TE) انجام می شود.

اگر یک متقاضی قبل از پیدا کردن شغل به این کشور برود، باید هنگام ورود خود در دفتر TE محلی خود ثبت نام کند زیرا آنها می توانند به متقاضیان در زمینه یافتن شغل کمک کنند.

سایر سایت ها و موسسات کاریابی در فنلاند عبارتند از:

  • 4icj.com
  • goingglobal.com
  • gulfjobsites.com
  • rileyguide.com
  • eujobsly.com
  • finnguide.fi
  • fi.tiptopjob.com
  • Nature.com
  • hound.com
  • www.europa.eu.int

کار در فنلاند برای شهروندان خارجی

متقاضیان و مهاجران خارجی که قصد کار در فنلاند را دارند، همچنین بایستی بانک اطلاعات شغلی سرویس اشتغال عمومی اتحادیه اروپا را بررسی کنند. زیرا می توانند به طور مرتب از فرصت های شغلی موجود در این کشور آگاه و بهره مند شوند. علاوه بر این، جابزین فنلاندارس نیز یک وب سایت مفید برای مهاجران انگلیسی زبان است که در جستجوی شغل در این کشور هستند. در اقتصاد فنلاند جایی برای کارآفرینان و افرادی که مایل به خود اشتغالی هستند وجود دارد. اگر پیشنهادی برای تجارت دارید، آن را به مرکز توسعه اقتصاد، حمل و نقل و محیط زیست ارسال کنید. اگر آنها نقشه شما را قابل اجرا بدانند، می توانید به عنوان شخص خود اشتغال درخواست مجوز کار کنید.

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور فنلاند به میزان 6.8% است  و اجازه کاریابی برای شهروندان خارجی را صادر نمی کنند، علاقه مندان به کار در اتحادیه اروپا می توانند به کشورهای نظیر آلمان و اتریش فکر کنند که مجوز کاریابی را برای متقاضیان بین المللی نیز فراهمی میکند.

لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند

بیشترین بیکاری در فنلاند در بخش های صنعتی، فنی، هنری و اداری است. مشاغلی که در سال 2023 در کشور فنلاند به بیشترین نیروی کار در موقعیت های شغلی مختلف نیاز دارند علاوه بر موارد فوق، به شرح زیر است:

  • دبیران عمومی
  • دبیران اداری و اجرایی
  • تکنسین های پشتیبانی کاربر فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • خیاط ها مسلط به کار انواع لباس ها و پارچه ها
  • کابینه سازان و کارگران مرتبط
  • طراحان گرافیک و چندرسانه ای
  • روزنامه نگاران
  • تنظیم کننده ها و اپراتورهای ابزارهای نجاری
  • نصب کننده ها و سرویس دهنده های فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • کارگران چاپ صنایع دستی
  • تلفن های بانکی و منشیان مربوطه
  • جامعه شناسان ، انسان شناسان و متخصصان مرتبط
  • دستیاران معلمان
  • متخصصان تبلیغات و بازاریابی

برای کسب اطلاعات بیشتر در باب لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند می توانید با کلیک بر روی لینک مذکور به اطلاعات جامعی در این باره دست یابید.

بررسی شرایط و ساعات کار در فنلاند

تعادل زندگی در فنلاند موضوعی بزرگ و مهم است. در حقیقت، فنلاند هنگام کار یا زندگی روزمره استانداردهای بالایی را ارائه می دهد. این کشور به داشتن میزان مشارکت زیاد زن و مرد در زندگی و کار در اروپا معروف است. درمجموع ، 78% از مردان و 73% از زنان دز این کشور کار می کنند.

ساعات کار هفتگی با میانگین اتحادیه اروپا تفاوت چندانی ندارد. با این حال، اضافه کاری در فنلاند شایع تر از اتحادیه اروپا است. ساعات کار در بین کارمندان دارای تحصیلات عالی متفاوت است:

  • حدود 10% در هفته (كمتر از 34 ساعت)
  • حدود 50% در هفته كار عادي (40 الی 35 ساعت)
  • حدود یک سوم این گروه 41 تا 49 ساعت در هفته
  • یک ششم بیش از 50 ساعت در هفته کار می کند.

از روز دوشنبه تا جمعه ساعت های کاری معمولاً بین 8 صبح تا 5 عصر است. ناهار بین ساعت 11 صبح و 2 بعد از ظهر میل می شود. بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد. هنگام ناهار، آن چه ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد این است که به نظر می رسد بحث تجارت ادامه می یابد. فنلاندی ها دوست دارند به تجارت بپردازند و در ساعات کاری وقت برای صحبت های کوچک وجود ندارد. شام در رستوران ها معمولاً حدود ساعت 7 یا 8 شب شروع می شود.

بررسی شرایط و ساعات کار در فنلاند

تعطیلات کاری در فنلاند

برای هر ماه کار تمام وقت فنلاندی ها حداقل 2 روز مرخصی سالانه کسب می کنند. رایج ترین زمان برای تعطیلات تابستانی از اواخر ماه ژوئن آغاز می شود که فنلاندی ها تعطیلات تابستان را جشن می گیرند. جلسات کاری در تعطیلات که از نیمه ژوئن تا اوت آگوست است، برگزار نمی شود.

معمول است که فنلاندی ها نیز یک هفته تعطیلات را در زمستان، یا در حدود کریسمس یا در اوایل بهار هنگامی که کودکان تعطیلات زمستانی خود را دارند، بگذرانند. به این ترتیب مردم می توانند یک بار دیگر در فنلاند تعادل زندگی کار برقرار کنند. زیرا قبل از بازگشت به محل کار، با خانواده خود کمی استراحت می کنند. چندین تعطیلات رسمی در فنلاند برگزار می شود. برخی از آنها مسیحی هستند، برخی دیگر نیستند. تعطیلات رسمی سالانه در فنلاند علاوه بر همه یکشنبه ها وجود دارد.

انواع مجوزهای کار در فنلاند

اگر نیروی کار خارجی بتواند شغل مورد نظر خود را از سوی یک کارفرمای فنلاندی یا کارفرمایانی که در فنلاند کار می کنند دریافت کند، نمی توانید با هر نوع ویزایی برای مهاجرت به فنلاند اقدام کند و درخواست اقامت دهد.

ویزاهای کاری که برای ورود به کشور فناند در نظر گرفته شده اند به شرح زیر هستند:

انواع مجوزهای کاریتوضیحات
اجازه اقامت برای متخصص ویژهمتخصص، معلم، مدرس یا مشاور در سطح مدیریت عالی یا متوسط ​​برای یک شرکت
اجازه اقامت برای کارهای فصلیدر یک زمینه خاص اتفاق می افتد و 3-9 ماه به طول می انجامد. مشاغل در جنگلداری، تولید محصولات زراعی و یا جشنواره ها نمونه هایی از کارهای فصلی که نیاز به اجازه اقامت دارد.
اجازه اقامت کارآموز در یک برنامه تبادل یک سازمان غیردولتی شرکت خواهید کرد یا به تعطیلات کار می آیید ، یا به عنوان بخشی از یک برنامه داوطلبانه اتحادیه اروپایی داوطلب می شوید.
اجازه اقامت برای یک محققمربوط به تحقیقات توسط محققان و دانشمندان است.
اجازه اقامت برای کارآفرینی یا مجوز راه اندازی فنلاندکارآفرین یا شاغل در یک شرکت با مسئولیت محدود به صورت مالک. کسی که کارآفرین نوپا با بیانیه صلاحیت مثبت از طرف تجاری فنلاند باشد و قصد راه اندازی کار در فنلاند اقدام کنید.
اجازه اقامت برای یک ورزشکار یا مربیورزشکار حرفه ای، مربی یا یک داور ورزشی کار
اجازه اقامت برای سایر شغل ها

اخذ ویزای همراه فنلاند

اگر اعضای خانواده نیروی کار ماهر نیز قصد داشته باشند تا به همراه نفر اصلی به فنلاند نقل مکان کنند، می توانند همزمان درخواست مجوز اقامت را به سفارت ارائه دهند. هدف از خدمات مهاجرت فنلاند تصمیم گیری در مورد برنامه های کل خانواده نفر اصلی به طور همزمان است، اما این همیشه هم ممکن نیست. لازمه این امر این است که نفر اصلی شاغل در فنلاند، باید بتوانید از معیشت خود و خانواده خود در فنلاند حمایت کند. همسر باید برای ارسال درخواست خود، باید حساب کاربری خود را ایجاد کند. اثبات داشتن تمکن مالی برای حمایت خانواده از سوی فرد و آماده کردن محل اسکان مناسب برای آن ها الزامی است.

موانع کار در فنلاند

کار در فنلاند در کنار بسیاری از مزایا، دارای برخی موانع نیز می باشد. متقاضیان کار در فنلاند می توانند با مطالعه در خصوص قوانین مربوطه از موانع احتمالی موجود عبور نمایند. کار در این کشور به صورت کلی در مشاغل مورد نیاز آن کاملا مقرون به صرفه است. اما در خصوص سایر مشاغل بایستی برخی از تحقیقات صورت پذیرد. برخی از موانع احتمالی کار در فنلاند عبارتند از:

  • کاریابی
  • حقوق ماهیانه
  • جامعه پذیری
  • موانع حقوقی

میزان درآمد و مالیات کار در فنلاند

کار در فنلاند در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان کارت مالیاتی این کشور را کسب کنند. در این کشور، افراد شاغل هرچقدر درآمد بیشتری داشته باشند، مالیات بیشتری باید پرداخت کنند. در این کشور اتحادیه های مختلف کارگری وجود دارد و هر کارگر تنها به یک اتحادیه تعلق دارد. به یاد داشته باشید که برای عضویت در این اتحادیه ها متقاضیان باید هزینه جداگانه پرداخت کنند.

شخصی که در فنلاند مشغول کار است، معمولاً ماهانه حدود 4730€ (یورو) درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است. حقوق ماهیانه در فنلاند در مشاغل مختلف ذیلا به شکل زیر است:

مشاغل مهممیزان درآمدها به یورو
جراح€19400
پزشک هسته ایی€10900
چشم پزشک€8640
مدیر بازاریابی€7570
مهندسی شیمی€7020
مدیریت فناوری و اطلاعات€6890
حسابداری€6110

در نمودار زیر شاهد میزان درآمد و تاثیر مستقیم آن با مدرک تحصیلی می باشید:

تاثیر مدرک تحصیلی در درآمد در فنلاند

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار در فنلاند، کسب ویزای کاری فنلاند و به طور کلی مهاجرت به این کشور متقاضیان می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص کار در کشور فنلاند

سوالات پرتکرار در خصوص کار در کشور فنلاند مطابق با قوانین عبارتند از:

  • چگونه می توان برای کار به فنلاند مهاجرت کرد؟ کار در فنلاند برای یک فرد خارج از اتحادیه اروچا زمانی امکان پذیر است که فرد بتواند از کارفرمایی در این کشور مستقیما پیشنهاد کاری دریافت کند. لذا کارفرمای فنلاندی در صورتی که نیروی کار با شرایط مورد نظر خود را پس از طی سلسله مراتب آگهی یافت نکرده باشد می توان برای فرد خارجی ارسال کند.
  • شرایط کار در فنلاند چگونه است؟ در زمینه کار در فنلاند نسبت به سایر کشورهای اروپایی مشارکت زن و مرد بیشتر است. ساعت کاری در هفته به طور تمام وقت 34 تا 49 ساعت است و قطعا افراد خارجی زمانی برای کاریابی در این کشور موفق می شوند که به زبان فنلاندی تا حدی مسلط باشند.
  • چند نوع مجوز کاری برای کار در فنلاند تعریف شده است؟ فنلاند جزو معدود کشورهایی است که مجوزهای کاری متعددی را برای متقاضیان خارجی در نظر گرفته است که از انوع آن می توان به اجازه اقامت برای متخصصین ویژه، اجازه اقامت برای کارهای فصلی، برای کار آموزان، اجازه اقامت محققان، اجازه اقامت برای کارآفرینان و ورزشکاران اشاره کرد.
  • آیا با کار در فنلاند می توان برای همراهان نیز اقامت گرفت؟ نیروی کار خارجی با اخذ مجوز کار می تواند همراهان خود را نیز به صورت همزمان وارد کشور فنلاند کند. البته این امر منوط به این است که فرد بتواند اثبات کند که قدرت مالی حمایت از خانواده خود را نیز دارد و می تواند مکان مناسبی برای ان ها در فنلاند برای زندگی تهیه کند.
5/5 - (1 امتیاز)

5 دیدگاه برای “کار در فنلاند

  1. نیکتا همتا گفت:

    وقت شما بخیر بنده دامپزشک هستم و می خوام برای کار در فنلاند با همسرم اقدام داشته باشیم، آیا امکانش وجود داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله بایستی از کارفرمایی در کشور فنلاند پیشنهاد کاری داشته باشید.

  2. سینا گفت:

    سلام خسته نباشید روز شما بخیر و خوشی. مرسی از مطالب که جمع اوری کرده بودید مقاله کاملی بود. و من برای مشاغل مورد نیزا و شرایط کار و ویزا و درامد سوال داشتم اما دیدم چه مسائل مهم تری هم بوده که من اصلا بهشون توجهی نداشتم و چقدر هم زیا بوده تشکر میکنم از توجه دقیق و تخصصی تون

  3. سوگل گفت:

    سلام من 37 سالمه و میخوام اقدام کنم برای کار در فنلاند فقط میخواستم بدونم اگه پیشنهاد کار برای کار در فنلاند داشته باشم تا چند وقت میشه برای کارای مهاجرتم اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در این خصوص بایستی به سفارت کشور فنلاند در خصوص ویزای کاری فنلاند مراجعه کنید.
      یشنهاد میشه در این خصوص محتوا ویزای کاری فنلاند را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *