مهاجرت به کشور استونی

سرمایه گذاری در استونی

سرمایه گذاری در استونی

در این مقاله به بررسی مبحث مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در استونی مطابق با قوانین و شرایط ثبت سرمایه در این کشور پرداخته ایم. استونی کشوری در همسایگی روسیه است که دارای شرایطی برابر با این کشور است. افراد زیادی به هنگام تصمیم گیری جهت مهاجرت به یکی از این 2 کشور، استونی را برمی­ گزینند. امکان اخذ اقامت استونی از طریق هر یک از روش های مهاجرتی امکانپذیر است. اما سرمایه گذاری در این کشور یکی از بهترین روش هایی است که افراد  می توانند به راحتی اقامت این کشور را اخذ نمایند. با توجه به این که استونی دارای شرایطی همچون تحصیل رایگان، هزینه های زندگی پایین، برخورداری از بهترین کیفیت های آموزشی است. اکثر افراد علاقمند مهاجرت به این کشور هستند.

خرید ملک در استونی نیز یکی از روش های سرمایه گذاری است که برخی از سرمایه گذران خارجی این روش را بر می گزینند. جهت آگاهی از دیگر روش های سرمایه گذاری در کشور استونی می ­توانید با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و اطلاعات لازم را کسب نمائید.

طرق سرمایه گذاری در استونی

سرمایه گذاری در کشور استونی روش های مختلفی دارد. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری از طریق خرید املاک تجاری و سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی روش های سرمایه گذاری در این کشور می­ باشد. هر یک از این روش ها دارای قوانینی می­ باشد. در ادامه به بررسی این روش ها و قوانین سرمایه گذاری در این کشور خواهیم پرداخت. دولت استونی از سرمایه گذران خارجی استقبال می­ نماید. همین امر موجب جذب بسیاری از سرمایه گذران خارجی به این کشور شده است. سرمایه گذرانی که بتوانند در مدت زمان فعالیت خود موفق عمل نمایند. همچنین می توانند برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نمایند. ناگفته نماند سرمایه گذاری در این کشور دارای مزایایی همچون موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب این کشور می ­باشد.

شرایط خرید ملک در استونی

خرید ملک در این کشور یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است. اگرچه افراد با سرمایه گذاری می­ توانند اقامت استونی را اخذ نمایند. اما خرید ملک در استونی تنها برای شهروندان برخی از کشورها منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می­ شود. شهروندان کشورهای اسپانیا، پرتغال، قبرس، یونان با سرمایه گذاری از این طریق می ­توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. شهروندان سایر کشورها اجازه خرید ملک در این کشور را دارند. اما از این طریق دولت این کشور به آنان اقامت این کشور را اعطاء نخواهد نمود. ناگفته نماند شهروندان سایر کشورها می توانند در این کشور ملکی را خریداری نموده است. مالکیت 100% ملک مورد نظر دریافت نماید.

سرمایه گذاری در استونی از طریق خرید ملک تجاری

روش دوم سرمایه گذاری خرید املاک تجاری همانند مغازه، رستوران، هتل و یا کارخانه ای در این کشور است. سرمایه گذاری به این طریق می ­تواند تنها با خرید املاک بیان شده است. در برخی موارد می­ باید با ثبت شرکت انجام پذیرد. در صورتیکه خرید ملک تجاری افراد به همراه ثبت شرکت انجام پذیرد نیاز است تا گردش حساب مالی سرمایه گذار که بیان کننده چگونگی کسب و کار و فعالیت های تجاری فرد است در اختیار دولت این کشور قرار گیرد. همانطور که می ­دانید سرمایه گذاری در بسیاری از کشورهای اروپایی تنها با ثبت شرکت امکان پذیر است. دیگر سرمایه گذاران نیاز به دیگر فعالیت های دیگر همچون خرید املاک تجاری را ندارند. این روش سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت دائم می­ گردد.

اما اخذ اقامت دائم استونی به سرعت و با آغاز فعالیت های تجاری سرمایه گذار ممکن نیست. سرمایه گذار بایستی مراحل پیچیده ای را بدین منظور طی نماید. اخذ اقامت دائم استونی که می­ توان گفت همان اقامت دائم اروپا است. پس از پایان اقامت موقت سرمایه گذران و 5 سال انجام کار و کسب و کار در این کشور امکان پذیر خواهد بود. سرمایه گذاری بدین طریق دارای مراحل پیچیده ای است. بهتر آن است تا سرمایه گذران روش های سرمایه گذاری در دیگر کشورها و اقامت اتریش از طریق خرید ملک در این کشور را مطالعه نمایند.

سرمایه گذاری در استونی از طریق خرید ملک تجاری

سرمایه گذاری در استونی از طریق اوراق قرضه دولتی

از دیگر روش های سرمایه گذاری در کشور استونی خرید اوراق قرضه دولتی در این کشور می ­باشد. خرید اوراق قرضه دولتی در استونی به 2 صورت می ­باشد:

  • سرمایه قابل برگشت
  • سرمایه غیر قابل بازگشت

در روش سرمایه قابل برگشت فرد سرمایه گذار سرمایه خود را به مدت 5 سال به عنوان سپرده در اختیار دولت استونی قرار می دهد. ناگفته نماند سرمایه فرد پس از گذشت 5 سال به متقاضی بازگردانده خواهد شد. اما روش دوم بگونه ای است که فرد سرمایه خود را در ازای اخذ اقامت دائم این کشور در اختیار دولت استونی قرار می­ دهد. در هر 2 روش اقامت دائم فرد بلافاصله به متقاضی اعطاء می گردد. با این تفاوت که سرمایه سرمایه گذار در روش دوم به وی بازگردانده نخواهد شد. گویا فرد اقامت دائم این کشور را خریداری نموده است.

مزایای سرمایه گذاری در استونی

سرمایه گذاری در استونی دارای مزایایی است که باعث شده است بسیاری از سرمایه گذران این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند. از جمله مزایای سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از:

  • سیاست اقتصادی و سیاسی لیبرال
  • نیروی کار بسیار انعطاف پذیر و حرفه ای
  • موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب استونی که در تقاطع اروپا و روسیه واقع شده است.
  • کشور استونی از اعضاء اتحادیه اروپا می ­باشد.

در مقابل تمامی مزایای فوق سرمایه گذاری در این کشور دارای معایبی نیز می­ باشد از جمله:

  • بازار داخلی کوچک
  • سلطه محصولات فنلاندی و سوئدی
  • قدرت خرید پایین نسبت به دیگر کشورها اروپایی

استونی بهشت استارتاپ ها

در میان کشورهای جهان کشور استونی بیشترین نرخ سرمایه گذاری استارتاپ ها را به خود اختصاص داده است. علاوه بر اینکه دولت استونی از استارتاپ ها حمایت ویژه ای می ­نماید. اما وجود برخی موارد در این کشور به اجرایی شدن کسب و کارهای سرمایه گذران کمک بیشتری می­ نماید. ما برخی از این موارد را در زیر می شمریم:

  • خدمات الکترونیکی و سهولت انجام کار در استونی
  • محیط زندگی توسعه یافته ومقرون به صرفه
  • اسکایپ میزاث بزرگی برای بکارگیری استعدادها در استونی می­ باشد.
  • مردم و جامعه موجود در استونی

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی علاقمندان ایجاد کسب و کار در استونی را یاری و راهنمایی می نمایند. دوستان عزیز می­ توانند با این مجموعه ارتباط برقرار نموده است. از تجربیات و مشاوره های بسیار مفید این مجموعه بهره ­مند گردند. همچنین می ­توانید از روش های مهاجرت به اتریش نیز آگاهی های لازم را کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *