مهاجرت به کشور استونی

خرید ملک در استونی

خرید ملک در استونی

خرید ملک در استونی شاید یکی از گزینه های مناسب جهت اخذ اقامت این کشور در سال 2023 باشد. کشور استونی از جمله کشور های اتحادیه اروپاست. واحد پول این کشور همچون دیگر کشور های اتحادیه یورو است. تنها زبان رسمی این کشور استونیایی است. خرید ملک در استونی برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری در یکی از کشور های اتحادیه اروپا هستند گزینه مناسبی به شمار می آید. شاید در این زمینه سوالات بسیاری وجود داشته باشد.

سوالاتی چون :

  • شرایط عمومی کشور استونی برای زندگی چگونه است؟
  • هزینه خرید ملک در استونی به چه میزان است؟
  • چگونه می توان از این طریق اقامت این کشور را دریافت کرد؟

این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

شرایط خرید ملک در استونی

در منطقه شمال اروپا و در منطقه بالتیک کشور استونی قرار دارد. این کشور از جمله کشور های اتحادیه اروپا بوده پایتخت ان شهر زیبای تالین است. زبان استونیایی شباهت بسیاری به زبان فنلاندی دارد. این کشور از سمت شمال به خلیج فنلاند می رسد. جمعیت این کشور بسیار اندک است. جمعیت آن قریب به 1.300 میلیون است.

69% از مردم این کشور از تبار استونیایی و حدود 25% روس ‌تبارند. استونی یکی از بی‌ دین‌ ترین مردمان جهان را دارد. در واقع طبق گزارش ها بیش از 70% از مردم این کشور اعلام کرده‌ اند که به هیچ ‌یک از ادیان باور ندارند. استونی یکی از کشورهای با اقتصاد پیشرفته است. این کشور یکی از آزاد ترین کشور ها از نظر آزادی مطبوعات، اقتصاد آزاد، آزادی سیاسی و آموزش ست. استونی در زمان شوروی در بین تمامی جمهوری ‌ها بالاترین سرانه تولید ناخالص را داشت. هم اکنون نیز این کشور از جمله کشور های قدرتمند است.

مهاجرت از طریق خرید ملک در استونی

استونی از جمله کشورهایی است که در سال های اخیر با رشد مهاجر پذیری رو به رو بوده است. این کشور توسعه یافته یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری است. استونی جمعیت و وسعت زیادی ندارد به همین دلیل برای انجام کار اقتصادی گزینه مناسبی ست. مهاجرت به استونی از روش های گوناگونی امکان پذیر است.

روش های چون :

  • مهاجرت از طریق تحصیل در مقاطع دانشگاهی
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت

در هر صورت برای مهاجرت به این کشور محدودیت پذیرش وجود دارد. بق قانون بیگانگان، شهروندان غیر اتحادیه اروپا در صورت توافق با همسر، بستگان نزدیک یا پیوند خانواده، برای تحصیل، کار یا تجارت می توانند درخواست اجازه اقامت موقت کنند. برای احراز شرایط اقامت موقت، بیمه درمانی و اثبات درآمد دو برابر سطح معیشت در استونی مورد نیاز است. در سال 2019، سطح معاش 150€ (یورو) در ماه برای اولین عضو خانواده و 120€ (یورو) در ماه برای هر عضو خانواده دیگر است.

صدور مجوزهای اقامت منوط به سهمیه مهاجرتی سالانه است که در 1 سال نمی تواند از 0.1% جمعیت دائمی استونی بیشتر شود. این مورد در مورد متقاضیان آمریکایی یا ژاپنی یا شهروندان متقاضی اقامت برای انجام تحقیق یا تحصیل اعمال نمی شود.

روش های سرمایه گذاری در استونی

سرمایه گذاری در استونی به عنوان یکی از کشورهای حوزه شنگن فوق العاده است. به این منظور افراد می توانند از طریق مطالعه شرایط سرمایه گذاری برای این مسئله اقدام نمایند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری به افراد زیر اعطاء می شود :

  • افرادی که یک شرکت تاسیس می کنند.
  • افرادی که به عنوان مالک انفرادی فعالیت می کنند.
  • کسانی که با حداقل 65000€ (یورو) (در صورت اشتغال شخصی 16000€ (یورو)) در استونی در یک فعالیت تجاری سرمایه گذاری می کنند.

سهام سرمایه ، بدهی فرعی و مقدار دارایی های ثابت ثبت شده را می توان به عنوان سرمایه گذاری در نظر گرفت. اجازه اقامت موقت معمولاً 5 سال اعتبار دارد. پس از آن، شما می توانید مجوز را تمدید یا برای اقامت دائم درخواست دهید. به شرطی که محل سکونت شما در فهرست جمعیت استونی ثبت شده باشد، شما دارای بیمه درمانی، درآمد قانونی دائمی (ماهانه 260€ (یورو)) و سطح B1 زبان استونیایی هستید.

پس از 8 سال زندگی در استونی که 5 سال از آنها باید دارای اجازه اقامت دائم باشند، ممکن است واجد شرایط دریافت تابعیت شوید. برای شهروندی شدن، تسلط به زبان استونیایی، قبولی در آزمون قانون اساسی و قانون شهروندی، درآمد قانونی دائمی (260€ (یورو) در ماه) و وفاداری به کشور استونی لازم است. استونی تابعیت مضاعف را برای شهروندان دارای تابعیت به رسمیت نمی شناسد. هرکسی که با اخذ تابعیت تابعیت استونی را دریافت کند باید از تابعیت قبلی خود چشم پوشی کند.

پیرامون خرید ملک در استونی 

پیرامون خرید ملک در استونی

خرید املاک در تالین در سال های اخیر بسیار مشهور است. متوسط قیمت آپارتمان در تالین در سال 2018 با 3.48% متوسط افزایش به 1883€ (یورو) (متر مربع) در سال 2018 سرمایه گذاری در املاک در استونی در میان تعداد زیادی از مهاجران در استونی بسیار محبوب است. خریدهای املاک و مستغلات برای غیراستونیایی ها شرط نسبتاً رایگان است. شایان ذکر است که خرید املاک و مستغلات ارتباط مستقیمی با اخذ مجوز اقامت ندارد ، همانطور که در برخی از کشورها وجود دارد.

استعلام ملک از طریق سایت های مربوطه یک روش موثر برای بررسی وضعیت مالکیت و همچنین جنبه های مهم دیگر مانند وثیقه های مرتبط با املاک و مستغلات مورد بحث است. حق دفتر اسناد رسمی و هزینه دولت مربوط به خرید ملک در استونی نسبتاً کم است. بیشتر طرفین توافق می کنند که خریدار هزینه های مربوطه را پرداخت می کند اما این مسئله مذاکره است. کل فرآیند نسبتاً روان و سریع است. یافتن یک دفتر اسناد رسمی انگلیسی زبان ممکن است همیشه سریع نباشد اما شما همیشه می توانید شخصی را برای ترجمه پیدا کنید.

هزینه زندگی در استونی

هزینه های زندگی در استونی برای اشخاصی که مایل به خرید ملک در این کشور هستند دارای اهمیت است. با توجه به اینکه این کشور در حوزه شنگن و اتحادیه اروپا واقع شده است. برای خرید ملک در این کشور حتما باید از هزینه های زندگی در آن اطلاع داشت.

در جدول زیر برخی از هزینه زندگی در استونی عنوان شده است :

اقلام و موارد ضروری زندگیهزینه به یورو
یک وعده خوراک در رستوران ارزان قیمت7€
یک وعده خوراک در رستوران (دو نفر)€30
0.33 لیتر آب معدنی1€
یک لیتر شیر1.6€
یک کیلو برنج1€
یک کیلو گوشت ران8.3€
یک کیلو پرتقال1.3€

هزینه حمل و نقل در این کشور عبارتند از:

آیتمهزینه به یورو
بلیط مترو1.3€
تاکسی2.5€
تاکسی تا یک کیلومتر0.5€
تاکسی تا یک ساعت انتظار12€

هزینه اجاره و خرید ملک در استونی

هزینه های اصلی اما در کشور استونی هزینه های مربوط به مسکن است. در این کشور محل ملک دارای اهمیت بسیاری است. در جدول زیر مقادیر مربوط به قیمت اجاره منزل و خرید منزل ذکر شده است:

هزینه اجاره خانهقیمت به یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر380€
اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر258€
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر673€
اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر460€
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر2.107€
قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر1.414€

این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در این مقاله تلاش شده به سوالات شما در رابطه با خرید ملک در استونی پاسخ داده شود. در صرت هرگونه سوال با مشاورین ما تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *