شرایط آذربایجان, مهاجرت به کشور آذربایجان

ساعت باکو جمهوری آذرباریجان

ساعت باکو جمهوری آذرباریجان

با توجه به اینکه ساعت کشورهای مختلف با یکدیگر دارای اختلاف زمانی هستند و این موضوع یکی از مسائل گردشگران است، در این نوشتار به ساعت باکو جمهوری آذرباریجان پرداخته می شود. شهری که پایتخت و بزرگترین شهر آذربایجان می باشد. بزرگترین شهر در دریای خزر و منطقه قفقاز است. و در ۲۸ متری (۹۲ فوت) زیر سطح دریا واقع شده است که آن را به پایین ‌ترین پایتخت ملی جهان و همچنین بزرگترین شهر جهان در زیر سطح دریا تبدیل می‌کند. باکو در ساحل جنوبی شبه جزیره آبشرون و در کنار خلیج باکو قرار دارد. به طور رسمی، حدود 25% از کل ساکنان این کشور در منطقه شهری باکو زندگی می کنند که شامل 12 بخش اداری و 48 شهرستان است. از جمله این شهرک ‌ها در مجمع ‌الجزایر باکو و شهر سنگ‌ های نفتی است که بر روی پایه ‌هایی در دریای خزر ساخته شده است.

شهر داخلی باکو، همراه با کاخ شیروانشاه و برج دوشیزه، در سال 2000 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. بر اساس رتبه بندی Lonely Planet، باکو نیز در میان ده مقصد برتر جهان برای زندگی شبانه شهری قرار دارد. علاوه بر این، باکو مرکز علمی، فرهنگی و صنعتی آذربایجان است. بسیاری از مؤسسات بزرگ آذربایجان در آنجا مقر خود را دارند. بندر تجارت دریایی بین المللی باکو قادر است سالانه 2 میلیون تن محموله های فله عمومی و خشک را جابجا کند و در سال های اخیر، باکو به یک مکان مهم برای رویدادهای بین المللی تبدیل شده است و میزبان پنجاه و هفتمین مسابقه آواز یوروویژن در سال 2012، بازی های اروپایی 2015، چهارمین بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، جایزه بزرگ اروپا در سال 2016 بود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش دارد تا جزئیات بیشتر مرتبط با باکو را به شما معرفی نماید.

وضعیت دمای هوا در باکو جمهوری آذرباریجان

میانگین دمای روزانه در ماه های جولای و آگوست به طور متوسط ​​26.4 درجه سانتی گراد (79.5 درجه فارنهایت) است و بارندگی در آن فصل بسیار کم است. ولی و خنکی دلخواه را به ارمغان می آورد. زمستان سرد و گاهی مرطوب است و میانگین دمای روزانه در ژانویه و فوریه به طور میانگین 4.3 درجه سانتیگراد (39.7 درجه فارنهایت) است. در طول زمستان، بادهای سرد با هدایت توده ‌های هوای قطبی از فراز این شهر عبور می ‌کند. درجه حرارت در ساحل اغلب به زیر صفر می رسد و باعث می شود احساس سردی شدیدی داشته باشید. طوفان های برف زمستانی گاه به گاه هستند. برف معمولاً در عرض چند روز پس از هر بار بارش برف آب می شود. همچنین هزینه زندگی در آذربایجان را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

در شکل زیر سایر جزئیات مربوط به آب و هوا در باکو اشاره شده است:

جزئیات مربوط به آب و هوا در باکو

وضعیت فصلی در باکو جمهوری آذرباریجان

باکو دارای آب و هوای معتدل نیمه خشک با تابستان های گرم و مرطوب، زمستان های خنک و گاهی مرطوب و بادهای شدید در تمام طول سال است. با این حال، بر خلاف بسیاری از شهرهای دیگر با چنین ویژگی های آب و هوایی، باکو تابستان های بسیار گرم و ساعات آفتابی قابل توجهی را مشاهده نمی کند. این موضوع بیشتر به دلیل عرض شمالی آن و این واقعیت است که در شبه جزیره ای در ساحل دریای خزر واقع شده است. باکو و شبه جزیره آبشرون که در آن واقع شده است، خشک ترین بخش آذربایجان است (بارش در این شهرحدود 200 میلی متر (8 اینچ) در سال است که تا حد زیادی به دلیل اثر سایه باران از کوه های قفقاز است، با عرض های جغرافیایی متناظر در دریای سیاه به طور متوسط ​​2300 میلی متر (91 اینچ) یا بیشتر دریافت می کند.

اکثر بارندگی های سالانه در فصول غیر از تابستان اتفاق می افتد، اما هیچ یک از این فصل ها به ویژه مرطوب نیستند. در دوران شوروی، باکو، با ساعات طولانی آفتاب و آب و هوای خشک و سالم، مقصد تعطیلاتی بود که شهروندان می ‌توانستند از سواحل لذت ببرند یا در مجتمع ‌های آبگرم ویران شده مشرف به دریای خزر استراحت کنند. در عین حال، باکو به عنوان شهری بسیار بادخیز در طول سال شناخته می شود، از این رو به شهر “شهر بادها” لقب داده اند و بادهای تند ، باد سرد شمالی و باد گرم جنوبی گیلاوار در این شهر در تمام فصول سال وجود دارد. . در واقع، این شهر به خاطر طوفان های شدید برف زمستانی و بادهای تندش مشهور است و سرعت بادها گاهی به 144 کیلومتر در ساعت می ‌رسد که می ‌تواند به محصولات، درختان و کاشی ‌های سقف آسیب برساند.

نگاه به اختلاف ساعت باکو جمهوری آذرباریجان با آران

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف در دو شهر آران و باکو در آذرباریجان، باید بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر وقت خود را در آران آذربایجان امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در باکو، آذربایجان خواهد بود. یک تماس تلفنی از آران آذربایجان با باکو آذربایجان تنظیم کنید. از آنجایی که آران، آذربایجان و باکو در یک منطقه زمانی هستند، می توانید در ساعات عادی با شخصی تماس بگیرید و در باکو، آذربایجان، همان ساعتی است که در آران آذربایجان است. به یاد داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی تماس هستید، صرفه جویی در روز را برای هر تغییر زمانی بررسی کنید.

اگر در آران آذربایجان زندگی می‌کنید و می‌خواهید با یکی از دوستانتان در باکو، آذربایجان تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 11 شب به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا باکو، آذربایجان در منطقه زمانی آران، آذربایجان قرار دارد. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در باکو، آذربایجان برسید، ممکن است بخواهید بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است.

اختلاف ساعت باکو جمهوری آذرباریجان با ایران

اختلاف ساعت باکو جمهوری آذرباریجان با ایران

یکی از مسائل مهم برای مهاجرت به آذربایجان اطلاع از اختلاف ساعت آن است. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر در باکو، آذربایجان خواهد بود. اگر در تهران، ایران زندگی می‌کنید و می‌خواهید با یکی از دوستانتان در باکو، آذربایجان تماس بگیرید، می‌توانید بین ساعت 7:30 صبح تا 23:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا باکو، آذربایجان 0 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است.

اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در باکو، آذربایجان برسید، ممکن است بخواهید بین ساعت 9:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است.

در جدول زیر اطلاعات مرتبط با اختلاف زمانی باکو و ایران به صورت ساده تر شرح داده شده است:

ردیفتوضیحات
1اختلاف ساعت فعلی بین باکو و تهران 30 دقیقه است.
2منطقه زمانی برای باکو، آذربایجان UTC+04:00 است.
3منطقه زمانی برای تهران، ایران UTC+04:30 است.
4با ماشین، تقریباً 6.74 ساعت طول می‌کشد تا به باکو، آذربایجان با رانندگی بدون توقف از تهران، ایران با سرعت ثابت 80 کیلومتر در ساعت برسید.
5با هواپیما، حدود 0.9 ساعت طول می کشد تا با پرواز مستقیم از تهران، ایران به باکو، آذربایجان برسید.

برای دریافت اطلاعات دیگر در مورد باکو و بهترین شهرهای آذرباریجان، می توانید از سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *