شرایط بلغارستان, مهاجرت به کشور بلغارستان

ساعت به وقت بلغارستان

ساعت به وقت بلغارستان

برای گردشگران یا مهاجرانی که به بلغارستان وارد می شوند، یکی از موضوعات پیش رو ساعت به وقت بلغارستان است که در این نوشتار بررسی میشود. در این نوشتار ضمن پرداختن به این موضوع به آب و هوای فصلی و معرفی بلغارستان پرداخته می شود. به عنوان یک مقدمه باید گفت که بلغارستان با 2 منطقه آب و هوایی مشخص می شود: آب و هوای قاره ای در شمال و آب و هوای مدیترانه ای در جنوب. آب و هوای مدیترانه ای این کشور در تابستان ها گرم و خشک و در زمستان ها خنک است. کوه هایی که مناطق شمالی و جنوبی را از هم متمایز می کنند تأثیر بسزایی در دمای کشور دارند. شمال قاره ای در مقایسه با نواحی ساحلی تمایل به تغییرات دما و بارندگی بیشتر دارد. تقریباً 50% از قلمرو (5.2 میلیون هکتار) زمین مورد استفاده برای اهداف کشاورزی است.

تخمین زده می شود که 29.5% از مناطق بلغارستان برای آبیاری مجهز شده است. جنگل ها 34% از مساحت کل این کشور را تشکیل می دهند. میانگین دمای ماهانه در این کشور از -1 درجه سانتیگراد تا 22 درجه سانتیگراد است. سردترین دما در ماه‌ های زمستانی شمالی دسامبر و ژانویه و گرم‌ ترین دماها در ماه ‌های تابستانی نیمکره شمالی جولای و آگوست است. در طول قرن گذشته، این منطقه نیز گرم شدن تدریجی را تجربه کرده است، در حالی که شدت و طول موج گرما در منطقه مدیترانه افزایش یافته است. میانگین بارندگی ماهانه از 40 تا 71 میلی متر متغیر است و در فصل های مختلف متفاوت است. چنانچه به دنبال دانستن آگاهی بیشتر از بلغارستان هستید، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا مشاوره های لازم را برای مهاجرت به بلغارستان در اختیار شما قرار دهند.

واقعیت های مرتبط با بلغارستان

در بلغارستان، املاک روستایی به وفور یافت می شود و بسته به موقعیت، اندازه و شرایط بین 15000 تا 30000€ (یورو) به فروش می رسند. اگرچه بسیاری از آنها نیاز به تعمیر و نوسازی دارند. اما با داشتن هر یک از این زمین ها، یک خانواده به راحتی با پرورش میوه ها و سبزیجات خود به خودکفایی می رسد. رفت و آمد به شهرهای بزرگتر برای خرید، تحصیل، و مراقبت های بهداشتی اغلب سریع و آسان در صورت رانندگی با ماشین است. هزینه زندگی در بلغارستان بسیار پایین تر از سایر نقاط اروپا است. یک خانواده سه نفره به طور متوسط ​​حدود 700€ (یورو) در ماه یا معادل 840€ (یورو) برای یک سال کامل هزینه می کند. در اقتصاد این کشور، صنعت گردشگری کلید درآمدزایی اقتصادی است. اکثر مردم سواحل دریای سیاه را از ژوئن تا سپتامبر و پیست های اسکی بانسکو و بوروتس را ترجیح می دهند.

استراحتگاه های 4 و 5 ستاره بسیاری وجود دارند که خدمات همه جانبه را با قیمت مناسب ارائه می دهند. بخش مهمان نوازی در بلغارستان به عنوان ارزش پولی خوب شناخته شده است و گردشگران را از اروپای مرکزی و شرقی جذب می کند. استراحتگاه‌ های ساحلی محبوب مانند Sozopol فرصت‌ هایی را برای ترکیب شنا و حمام آفتاب با کاوش در مکان‌ های باستانی و خرابه ‌ها ارائه می‌ دهند. خیابان های سنگفرش شده به رستوران های سنتی با منظره خیره کننده دریا منتهی می شود. در زمینه غذایی، محصولات خانگی به طور گسترده ای برای خرید در دسترس هستند. بسیاری از خرده‌ مالک‌ ها هنوز دانش و مهارت‌ هایی برای تهیه پنیر، پرورش میوه‌ ها و سبزیجات دارند. افراد زیادی هستند که زنبور عسل نگهداری می کنند و عسل درست می کنند. بلغارستان سنت دیرینه ای در تولید پنیر دارد.

امکانات و شرایط زندگی در بلغارستان

بلغارها افرادی خودساخته با استعدادهای فراوان هستند. این حتی برای کسانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند برجسته تر است. زندگی در روستا به مردم کمک می کند تا مهارت های جدیدی را کسب کنند. همسایه ها از همدیگر مراقبت می کنند و همیشه از کمک کردن خوشحال هستند. برخی از روستاها و شهرها کلوپ های اجتماعی خواهند داشت که در آن بسیاری می توانند آواز و رقص سنتی را تمرین کنند. کافه ها اغلب فرصتی برای ملاقات برای گفتگو فراهم می کنند. از نظر مالیاتی، بلغارستان یکی از پایین ترین مالیات شرکت ها در اروپا را دارد. صاحبان املاک در بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از مالیات شهرداری های محلی کمتری نیز بهره مند می شوند.

از نظر اینترنت، بلغارستان یکی از رقابتی ترین بازارهای پهنای باند را دارد. 2 بازیکن بزرگ ملی، A1 و Vivacom و بسیاری از بازیکنان منطقه ای وجود دارد. شبکه فیبر نوری با پوشش در اکثر شهرها و شهرها به طور مداوم در حال رشد است. مناطق روستایی می توانند از شبکه های تلفن همراه 4G و 5G بهره مند شوند. تامین کنندگان از برخی از آخرین فناوری استفاده می کنند که امکان دانلود و آپلود سریع را فراهم می کند. خدمات پخش جریانی مانند نتفلیکس نیز در بلغارستان موجود است. در زمینه کار، بلغارستان بخشی از اتحادیه اروپا است که امکان جابجایی آزادانه افراد، کالاها و خدمات را فراهم می کند. این به همراه هزینه کمتر انجام کسب و کار در بلغارستان به عنوان یک آهنربا برای بسیاری از استارت آپ ها عمل می کند. شرکت ها همچنین از جوانان تحصیل کرده با مدرک IT بهره می برند.

وضعیت آب و هوایی و ساعت در بلغارستان

زمستان، از دسامبر تا فوریه، در سراسر کشور بلغارستان سرد است. هوای سرد اغلب در دشت ها راکد می شود، با آسمان ابری و بارش برف خفیف، اما این دوره های پایدار ممکن است با هجوم بادهای گرم از جنوب قطع شود، که می تواند دما را به 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) و بیشتر کند. به دلیل شیوع هوای سرد از روسیه که می تواند بادهای شدید و به دنبال آن یخبندان شدید را به همراه داشته باشد. بهار، از مارس تا مه، خیلی بارانی نیست. با این حال، به دلیل برخورد بین توده های مختلف هوا، تغییرات زیادی در دما را تجربه می کند، به ویژه در ماه های مارس و آوریل، زمانی که اولین روزهای گرم متناوب با بازگشت هوای سرد مشخص می شود، که در طی آن ممکن است بارش برف دیررس رخ دهد.

معمولاً از اواسط آوریل یا مه، دما در دشت ‌ها شروع به ملایم یا گرم شدن می‌ کند و به روشی پایدارتر گرم می‌ شود. در ماه مه، در هوای خوب، طوفان های رعد و برق بعد از ظهر شروع به رخ دادن می کنند. تابستان، از ژوئن تا آگوست، گرم است، به ویژه در دشت های داخلی و در مناطق پست، به ویژه در فاصله از دریا، گرما شدید است. اوج ها معمولاً حدود 30/32 درجه سانتیگراد (86/90 درجه فارنهایت) هستند، اما روزهای بسیار گرم، با اوج 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت)، چندان نادر نیستند. موج گرما در ماه های جولای و آگوست بیشتر است، اما گاهی اوقات می تواند در نیمه دوم ژوئن و در نیمه اول سپتامبر نیز رخ دهد. در مناطق ساحلی، شدت گرما کمتر است و با وزش نسیم معتدل می شود.

تفاوت زمانی پلودیو و صوفیه به وقت بلغارستان

پلودیو و صوفیه هر دو بخشی از کشور بلغارستان هستند که صوفیه پایتخت این کشور محسوب می شود. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف در پلودیو و صوفیه، باید بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در صوفیه، بلغارستان امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در پلوودیو، بلغارستان خواهد بود. یک تماس تلفنی از صوفیه، بلغارستان به پلوودیو، بلغارستان، برنامه ریزی کنید از آنجایی که صوفیه، بلغارستان و پلوودیو، بلغارستان در یک منطقه زمانی قرار دارند، می توانید در ساعات عادی خود با فردی تماس بگیرید و در پلوودیو بلغارستان همان ساعتی خواهد بود که در صوفیه، بلغارستان است. به یاد داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی تماس هستید، صرفه جویی در روز را برای هر تغییر زمانی بررسی کنید.

اگر در صوفیه، بلغارستان زندگی می‌ کنید و می ‌خواهید با یکی از دوستانتان در پلوودیو، بلغارستان تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 11 شب به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 بعد از ظهر به وقت آنها خواهد بود، زیرا پلوودیو، بلغارستان در همان منطقه زمانی صوفیه، بلغارستان است. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در پلوودیو، بلغارستان دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است.

"اختلاف

اختلاف زمانی ایران و ساعت به وقت بلغارستان

صوفیه بلغارستان عرض جغرافیایی 42.71 و طول جغرافیایی آن 23.33 است. تهران، عرض جغرافیایی ایران 35.71 و طول جغرافیایی آن 51.44 است. فاصله بلغارستان و ایران بر حسب کیلومتر 2530 کیلومتر است که با ماشین، تقریباً 31.63 ساعت طول می ‌کشد تا از صوفیه، بلغارستان با سرعت ثابت 80 کیلومتر در ساعت به تهران، ایران برسید. با هواپیما، تقریباً 4.22 ساعت طول می کشد تا با پرواز مستقیم از صوفیه، بلغارستان به تهران، ایران برسید. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه  کار در بلغارستان در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8:00 صبح تا 4:30 بعد از ظهر وقت خود را در صوفیه، این کشور امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9:30 صبح تا 6:00 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود.

اگر در صوفیه، این کشور زندگی می‌ کنید و می‌ خواهید با یکی از دوستانتان در تهران، ایران تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 5:30 صبح تا 21:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 1 ساعت و 30 دقیقه از صوفیه، این کشور جلوتر است. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید با شخصی در تهران، ایران در محل کار تماس بگیرید، ممکن است بخواهید بین ساعت 7:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است.

سفر به بلغارستان در ساعت مناسب

اگر می خواهید به بلغارستان سفر تفریحی داشته باشید و یا به این کشور مهاجرت کنید، یکی از مسائلی که باید بررسی کنید، ساعت بلغارستان است. یکی از سوالاتی که تمام متقاضیان می پرسند این است که هنگامی که ما به بلغارستان برسیم، ساعت چند است؟ مسافران و مهاجران کنجکاو هستند بدانند تا اولین بار در چه ساعتی از شبانه روز این کشور را خواهند دید. این مساله بر روی فعالیت آن ها تاثیر گذار خواهد بود. در بلغارستان شهرهای مختلفی جهت اهداف توریستی و تفریح و بازدید پذیرای مسافران و مهاجران هستند. اگر از ایران به سمت بلغارستان پرواز دارید، باید اختلاف ساعت 1 ساعت و 30 دقیقه ای را در نظر داشته باشید. همچنین برخی از شهرهای بلغارستان با یکدیگر تقارن زمانی دارند. اما به طور دقیق تر اختلاف ساعت صوفیه این کشور با تهران حدود نیم ساعت است.

اگر قصد دارید از تهران در یک ساعت مناسب به صوفیه و یا پلوودیو و یا وارنای این کشور بروید، دچار چالش و مشکلات زمانی بسیار نخواهید شد. زیرا همانطور که گفتیم تفاوت ساعت تهران و وارنا و صوفیه در بلغارستان حدود نیم ساعت است. به طور مثال اگر می خواهید در ساعت 2 بعد از ظهر در یک جلسه کاری به صوفیه این کشور برسید، نیازی نیست یک شبانه روز قبل از جلسه سفر کنید. برای به موقع رسیدن به ملاقات تحصیلی و یا قرار دوستانه و یا کاری خود، بهتر است حدود 6 ساعت قبل پرواز داشته باشید. زیرا مدت زمان پرواز به بلغارستان از کشور ایران حدود 3-4 ساعت است. لذا بهتر است 2 ساعت را برای تاخیر و یا مشکلات دیگر در نظر داشته باشید.

در بخش زیر شاهد شهرهای معروف بلغارستان جهت کار و تحصیل و تفریح هستید:

 

علاوه بر موضوعات طرح شده در این مقاله، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا مسائل مرتبط با پاسپورت بلغارستان را برای متقاضیان حل نماید.

سوالات متداول در باب ساعت به وقت بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ساعت به وقت بلغارستان می باشیم:

  • اختلاف زمانی ایران و ساعت به وقت بلغارستان چقدر است؟ صوفیه بلغارستان عرض جغرافیایی 42.71 و طول جغرافیایی آن 23.33 است. تهران، عرض جغرافیایی ایران 35.71 و طول جغرافیایی آن 51.44 است. فاصله این کشور و ایران بر حسب کیلومتر 2530 کیلومتر است که با ماشین، تقریباً 31.63 ساعت طول می ‌کشد تا از صوفیه، این کشور با سرعت ثابت 80 کیلومتر در ساعت به تهران، ایران برسید. با هواپیما، تقریباً 4.22 ساعت طول می کشد تا با پرواز مستقیم از صوفیه، بلغارستان به تهران، ایران برسید. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه  کار در بلغارستان در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8:00 صبح تا 4:30 بعد از ظهر وقت خود را در صوفیه، این کشور امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9:30 صبح تا 6:00 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود.
  • وضعیت آب و هوایی بلغارستان چگونه است؟ زمستان، از دسامبر تا فوریه، در سراسر کشور بلغارستان سرد است. هوای سرد اغلب در دشت ها راکد می شود، با آسمان ابری و بارش برف خفیف، اما این دوره های پایدار ممکن است با هجوم بادهای گرم از جنوب قطع شود، که می تواند دما را به 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) و بیشتر کند. به دلیل شیوع هوای سرد از روسیه که می تواند بادهای شدید و به دنبال آن یخبندان شدید را به همراه داشته باشد. بهار، از مارس تا مه، خیلی بارانی نیست. با این حال، به دلیل برخورد بین توده های مختلف هوا، تغییرات زیادی در دما را تجربه می کند، به ویژه در ماه های مارس و آوریل، زمانی که اولین روزهای گرم متناوب با بازگشت هوای سرد مشخص می شود، که در طی آن ممکن است بارش برف دیررس رخ دهد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *