مهاجرت به کشور آذربایجان

بهترین شهرهای آذربایجان

بهترین شهرهای آذربایجان

زندگی در بهترین شهرهای آذربایجان برای شهروندان سایر ملل ها به دلیل هزینه های پائین زندگی سیار جذاب محسوب می گردد. آذربایجان در منطقه قفقاز جنوبی در تقاطع جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده است. در مجموع، جمهوری آذربایجان دارای 77 شهر (از جمله 12 شهر در سطح فدرال)، 64 شهر Rayon Class کوچکتر و یک شهر با وضعیت قانونی خاص می باشد. این کشور همچنین دارای 257 سکونتگاه از نوع شهری و 4.620 روستا می باشد. اکثر مهاجران قبل از مهاجرت به آذربایجان از روش های مختلف به فکر کسب اطلاعات دقیق درباره بهترین شهرهای آذربایجان هستند. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت لیستی از بهترین شهرهای آذربایجان تهیه کرده اند تا شما عزیزان را با بهترین شهرهای این کشور رو به پیشرفت آشنا سازند.

آشنایی با آذربایجان

آذربایجان یکی از کشورهای اوراسیایی می باشد که تقریبا 10 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور در سال های گذشته شاهد رشد چشمگیر اقتصادی و حضور برجسته دانشجویان خارجی و سرمایه گذاران بین المللی بوده است. به دلیل توسعه کشور آذربایجان از جنبه های مختلف، این کشور به یک مقصد توریستی و مهاجرانی جذاب در منطقه قفقاز تبدیل شده است. به همین دلیل، در این نوشتار متخصصان ما به طور دقیق به بررسی بهترین شهرهای آذربایجان که گزینه های مناسبی برای اقامت مهاجران به شما می روند، می پردازند. همچنین هزینه زندگی در آذربایجان در این شهرها متفاوت است. تقریبا 92% ساکنین آذربایجان آذربایجانی هستند و گروه های قومی مختلفی در این کشور ساکن می باشند.

باکو در صدر لیست بهترین شهرهای آذربایجان

باکو پایتخت و بزرگترین شهر آذربایجان و همچنین بزرگترین شهر در منطقه دریای خزر و منطقه قفقاز است. باکو 28 متر (92 فوت) زیر سطح دریا واقع شده است که آن را به کم ارتفاع ترین پایتخت ملی جهان و همچنین بزرگترین شهر جهان در زیر سطح دریا تبدیل کرده است. باکو در ساحل جنوبی شبه جزیره آبشرون، در کنار خلیج باکو قرار دارد. در آغاز سال 2009، جمعیت شهری باکو کمی بیش از 2 میلیون نفر تخمین زده شد. به طور رسمی، حدود 25% از کل ساکنان کشور آذربایجان در کلان شهر باکو زندگی می کنند. باکو تنها کلانشهر آذربایجان است. باکو به 12 منطقه اداری و 48 شهرستان تقسیم شده است.

جمعیت شهر باکو به شرح زیر است:

جمعیت شهر باکو

این شهر مرکز علمی، فرهنگی و صنعتی آذربایجان است. بسیاری از موسسات معتبر آذربایجان نیز در شهر باکو واقع شده اند. بندر تجارت بین المللی دریای باکو قادر است سالانه 2 میلیون تن محموله عمده و خشک را حمل و نقل کند. در سال های اخیر، باکو به مکانی مهم برای رویدادهای بین المللی تبدیل شده است. این شهر میزبان پنجاه و هفتمین مسابقات آواز یوروویژن در سال 2012، بازی های اروپایی 2015، چهارمین بازی همبستگی اسلامی، جایزه بزرگ F1 آذربایجان سال 2016، میزبان فینال لیگ اروپا یوفا در فصل 2018 و 2019 بوده است.

آشنایی با شهر شکی آذربایجان

شکی یکی از بهترین شهرهای آذربایجان است که باید قبل از مهاجرت به آذربایجان با آن آشنا شوید. شکی شهری در شمال غربی آذربایجان، در دره ای به همین نام واقع شده است. شکی در شمال آذربایجان در قسمت جنوبی رشته کوه قفقاز بزرگ، 240 کیلومتر (150 مایل) باکو است. جمعیت این شهر به 68.000 نفر می رسد. به گفته مورخان آذربایجانی، نام این شهر به نام قومی ساکاها برمی گردد که در قرن 7 قبل از میلاد به قلمرو آذربایجان امروزی رسیده و چندین قرن آن را آباد کرده اند. در منابع قرون وسطایی، نام شهر به اشکال مختلف از جمله Sheke،Sheki ،Shaka ،Shakki ،Shakne ،Shaken ،Shakkan  Shekin یافت می شود. شکی یکی از بزرگترین شهرهای ایالت های آلبانی در قرن 1 بود. معبد اصلی آلبانیان باستان در آنجا قرار داشت.

اطلاعات کلی کلی درباره شهر شکی که در لیست بهترین شهرهای آذربایجان قرار می گیرد عبارتند از:

آیتمتوضیحات
کشورآذربایجان
مساحت کل9 کیلومتر مربع
ارتفاع700 متر
جمعیت68.360 نفر

شکی توسط قله های برفی قفقاز بزرگ احاطه شده است که در بعضی از ارتفاع به 3.000 متر تا 3.600 متر می رسد. آب و هوای شکی شامل طیف وسیعی از طوفان ها و آنتی سیکلون ها، توده های هوا و بادهای محلی است. متوسط ​​دما در این شهر 12 سانتی گراد است. در ژوئن و آگوست، متوسط ​​دما در شهر شکی بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد متغیر است. شهر شکی گویش خاص خود از ترکی آذربایجانی را توسعه داده است که عمدتا در این شهر و منطقه ریون شکی صحبت می شود. شکی محل استقرار تعداد زیادی از موزه های تاریخی و مهمترین موزه های کشور است. موزه تاریخ شکی یکی از موزه های اصلی است که یکی از مهمترین موزه ها برای آثار دوره خانات محسوب می شود.

گنجه یکی از بهترین شهرهای آذربایجان

گنجه یکی از بهترین شهرهای آذربایجان

گنجه با جمعیتی در حدود 333.000 نفر دومین شهر بزرگ آذربایجان است. در دوره امپراتوری روسیه الیزابتپول نامگذاری شد. این شهر در سال 1920 در اولین بخش ورود به اتحاد جماهیر شوروی نام اصلی خود، Ganja را بدست آورد. با این حال، نام آن در سال 1935 دوباره به Kirovabad تغییر یافت و در بیشتر دوره های اتحاد جماهیر شوروی این نام را حفظ کرد. در سال 1989، در طی پرسترویکا، این شهر نام اصلی خود را دوباره بدست آورد. اگر به فکر مهاجرت کاری به آذربایجان هستید و قصد دارید در شهر گنجه ساکن شوید، بهتر است بدانید که كشاورزی و توریسم بخشی از اقتصاد گنجه می باشند و برخی صنایع در حال فعالیت در این شهر هستند.

مواد معدنی استخراج شده از معادن مجاور، صنایع متالورژی گنجه را شامل می شود که مس و آلومینا تولید می کند. لازم به ذکر است که صنایع چینی، ابریشم و کفش وجود در گنجه دارد.

مواردی که در شهر گنجه فرآوری می شوند عبارتند از:

  • مواد غذایی
  • انگور
  • پنبه

هر ساله افراد زیادی با کسب ویزای توریستی آذربایجان به شهر گنجه سفر می کنند. گنجه با داشتن بناهای تاریخی از جمله مقبره نظامی، دروازه های باستانی، مسجد جمعه، امامزاده، مقبره جواد خان، کاروانسرای شاه عباس و کاروانسرای خلیج اوگورلو یکی از مقاصد معروف گردشگری در آذربایجان است. اگر قصد سفر یا مهاجرت به آذربایجان را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شهرها و بهترین مناطق این کشور بیشتر آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *