ویزای مسافرتی آذربایجان

ویزای توریستی آذربایجان

ویزای توریستی آذربایجان

وقتی در مورد نحوه اخذ ویزای توریستی آذربایجان صحبت می کنیم، ابتدا باید به هزینه ها و زمان مراجعه به سفارت این کشور فکر کنید. این ویزا یک سند رسمی است که به مسافران اجازه می دهد تا وارد آذربایجان شوند. بیشتر ملیت ها می توانند برای سفر به کشور آذربایجان اقدام به کسب ویزای الکترونیکی کنند، در حالی که برخی از افراد برای ورود به خاک این کشور به هیچ وجه به ویزا احتیاج ندارند. برای طور کلی، ویزای توریستی آذربایجان را می توان با درخواست از طریق نزدیکترین سفارت جمهوری آذربایجان دریافت کرد. جمهوری آذربایجان کشوری زیبا است که بسیاری از مسافران به دیدن ویرانه های باستانی و ساختمان های مدرن می روند. دولت این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد، به همین دلیل گردشگری آذربایجان رو به رشد است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار همراه باشد.

گردشگری در آذربایجان

با توجه به مرکز اقتصادی و اجتماعی جمهوری آذربایجان، این کشور در شاخص رقابت گردشگری در بین 148 کشور در رتبه 39 قرار دارد. سفر و گردشگری شورای جهانی گزارش داد که جمهوری آذربایجان در میان 10 کشور برتر با بیشترین افزایش در بازدید کنندگان از سال 2010 تا سال 2016 قرار گرفته است و به طور کلی این کشور در زمینه سفر و گردشگری به سرعت در حال رشد و توسعه می باشد. بیشتر بازدید کنندگان آذربایجان از اروپا، آسیا و آمریکای شمالی هستند. در سال 2017 میلادی، 1.818.258 مسافر خارجی به آذربایجان سفر کرده اند. اکثر این افراد از روسیه، گرجستان، ایران، ترکیه و امارات بودند.

در نمودار زیر می توانید از تعداد گردشگران در کشور آذربایجان (براساس ملیت) آگاه شوید:

تعداد گردشگران در کشور آذربایجان

باکو دارای تعدادی بنای تاریخی و معماری و شهر قدیمی و ساختمان های باستانی است. در دسامبر سال 2000، شهر قدیمی باکو (از جمله کاخ شیروانشاه ها و برج دوشیزه) به عنوان اولین مکان میراث جهانی یونسکو در جمهوری آذربایجان معرفی شد. علاوه بر پایتخت آذربایجان، باکو، این کشور دارای تعدادی از مناطق تفریحی با آب و هوای متنوع و انواع گیاهان و جانوران است. از مناطق قابل توجه در شهرستانها می توان به گنجه، نخجوان، قبله و شکی اشاره کرد. در جدول زیر به تعداد بازدید کنندگان کشور آذربایجان در سال های مختلف اشاره شده است:

سالتعداد گردشگران در آذربایجان
2006900.000 نفر
20071.100.000 نفر
20081.400.000 نفر
20091.000.988 نفر
20101.850.000 نفر
20111.240.000 نفر
20121.284.000 نفر
20132.508.000 نفر
20142.297.000 نفر
20152.006.176 نفر
20162.242.783 نفر
20172.691.998 نفر

درباره ویزای توریستی آذربایجان

ویزای توریستی آذربایجان را می توان از سفارت جمهوری آذربایجان یا به صورت الکترونیکی به صورت آنلاین و بدون مراجعه به سفارت دریافت کرد. در ژانویه سال 2017، جمهوری آذربایجان ویزای الکترونیکی خود را برای ویزیت 1 روزه تا 30 روزه معرفی کرد. ویزای الکترونیکی در دسترس گردشگران از 93 کشور جهان است که می توانند در وب سایت ویزای الکترونیکی اقدام کنند. کسب ویزای آذربایجان برای شهروندان کشورهای مستقل کشورهای مشترک المنافع (به جز ترکمنستان و ارمنستان) که قصد دارند ظرف 90 روز به آذربایجان مراجعه کنند، الزامی نیست.

شرایط اخذ ویزای توریستی آذربایجان

اول از همه، متقاضیان باید صلاحیت خود را بررسی کنند. متأسفانه همه افراد نمی توانند اقدام به درخواست ویزای توریستی آذربایجان درخواست کنند و تابعیت متقاضیان نقش مهمی در این زمینه دارد. همانطور که گفته شد، برای ورود به خاک کشور آذربایجان شهروندان برخی از کشورها نیاز به کسب ویزای این کشور ندارند. این کشورها عبارتند از:

  • ترکمنستان
  • بلاروس
  • ازبکستان
  • اوکراین
  • روسیه
  • گرجستان
  • ترکیه
  • قرقیزستا
  • قزاقستان
  • تاجیکاستان
  • مولداوی

لازم به ذکر است که افرادی که دارای گذرنامه ایرانی هستند می توانند بدون ویزا به نخجوان سفر کنند و 15 روز در آنجا بمانند. اما کشورهایی که در جدول زیر قرار گرفته اند برای ورود به خاک کشور آذربایجان بایستی به صورت آنلاین (یا حضوری) در 3 مرحله اصلی و بسیار ساده اقدام به کسب ویزای این کشور کنند:

استرالیا، هند، قطر، اتریش، اندونزی، عربستان سعودی،بحرین، ایران، سنگاپور، بلژیک، سرائیل، کره جنوبی، بریل، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، ژاپن، سوئیس، چین، آفریقای جنوبی، امارت متحده عربی، جمهوری چک، کویت، بریتانیا، دانمارک، مالزی، ایالات متحده آمریکا*، فنلاند، نیوزلند، پرتغال، فرانسه، عمان، یونان، آلمان و لهستان

*شهروندان ایالات متحده می توانند هنگام ورود به آذربایجان با پرواز مستقیم هواپیمایی جمهوری آذربایجان از شهر نیویورک، ویزای 30 روزه را بدست آورند. مسافرینی که دارای مجوز اقامت صادر شده توسط یک کشور عضو GCC هستند می توانند در هنگام ورود به آذربایجان به مدت حداکثر 30 روز ویزا اخذ کنند.

شرایط اخذ ویزای توریستی آذربایجان

مدارک لازم برای کسب ویزای توریستی آذربایجان

شهروندان کشورهای ذکر شده در بخش قبلی برای اقامت کوتاه مدت با مدت 30 روز نیاز به کسب ویزای توریستی آذربایجان دارند. به یاد داشته باشید که متقاضی موظف است هنگام درخواست ویزا حضور داشته باشد و در مجموع 9 سند برای کسب ویزای توریستی آذربایجان که عبارتند از:

  • فرم درخواست: فرم درخواست تکمیل شده ویزای توریستی آذربایجان
  • عکس گذرنامه: عکس گذرنامه نباید قدیمی تر از 6 ماه باشد.
  • اصل گذرنامه: اصل گذرنامه یا سند مسافرتی با حداقل 6 ماه اعتبار و حداقل 2 صفحه خالی. لازم به ذکر است که مدت اعتبار گذرنامه یا سایر مدارك سفر باید حداقل 3 ماه از اعتبار ویزای مورد انتظار بیشتر باشد.
  • کپی گذرنامه: یک نسخه کپی واضح از صفحات اطلاعات گذرنامه که قابل خواندن باشد. این نسخه باید شامل اطلاعات گذرنامه فعلی خود یعنی عکس، مشخصات شخصی و شماره گذرنامه و تاریخ انقضا باشد که باید بیش از 6 ماه از تاریخ انقضا ویزا اعتبار داشته باشد.
  • بیمه پزشکی: بیمه درمانی بین المللی که به طور خاص در کشور آذربایجان قابل استفاده باشد. (با حداقل پوشش پزشکی 30.000€ (یورو)). این بیمه باید کلیه هزینه های بازگشت، اورژانس و غیره را تأمین کند.
  • پرداخت هزینه: نامه ای برای اثبات پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • رزرو پرواز: ارائه مدارکی برای اثبات رزرو بلیط های پرواز و بلیط برگشت خود
  • برنامه سفر
  • دعوت نامه (در صورت نیاز)

هموطنان عزیز در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به روش های مهاجرت به آذربایجان، سفر به این کشور و همچنین اطلاعات کاملی درباره آذربایجان اشاره شده است که می توانید از آنها بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *