مهاجرت به کشور آذربایجان

مهاجرت به آذربایجان

مهاجرت به آذربایجان

مهاجرت به آذربایجان طرفداران زیادی دارد و از راه های مختلفی همچون مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و سایر به کشور آذربایجان مهاجرت می­ کنند. در اواخر دهه 1990 کشور آذربایجان با بهره برداری از ذخایر نفت و گاز به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است. همچنین به تازگی سرمایه گذران خارجی بسیاری این کشور را جهت سرمایه گذاری انتخاب نموده اند. طبق آمار بدست آمده از میزان تولید ناخالصی در جهان کشور آذربایجان بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای جهان بخود اختصاص داده است. این میزان برابر با 5/9% می ­باشد.

همانطور که بیان نمودیم راه های مختلفی برای مهاجرت به آذربایجان وجود دارد. پیشنهاد می ­نماییم با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید و از راهنمایی های مفید آنان بهره­ مند گردید. آذربایجان دارای ذخایر نفت و گاز بسیاری می­ باشد. این منابع نقش موثری در اقتصاد این کشور دارد. دانشگاه های کشور آذربایجان از کیفیت و سیستم آموزشی مناسبی برخوردار است. افراد زیادی این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب می­ نمایند. همچنین سالانه افراد زیادی با اخذ ویزای کاری آذربایجان به این کشور سفر خواهند نمود. لازمه اخذ ویزای کاری آذربایجان دریافت دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایانی در آذربایجان است.

روش های قانونی مهاجرت به آذربایجان

از جمله روش های مهاجرتی به کشور آذربایجان عبارتند از ثبت شرکت، مهاجرت از طریق تحصیل، کار و تولد فرزند. امکان اخذ اقامت دائم از طریق روش های مهاجرتی فوق برای افراد وجود دارد. ما در ادامه هریک از روش های فوق را به تفصیل بیان خواهیم نمود. در هر یک از روش های ذکر شده متقاضی بایستی مدارک و شرایط خاصی را ارئه دهد. متقاضیان با توجه به نیاز خود جهت اخذ ویزای مورد نظر اقدام می نمایند. روش های قانونی جهت مهاجرت به این کشور بدین صورت خواهند بود:

مهاجرت به آذربایجان از طریق ثبت شرکت و تجارت

همانطور که بیان نمودیم سرمایه گذران زیادی سالانه کشور آذربایجان را جهت سرمایه گذاری انتخاب می­ نمایند. از آنجا که افراد برای ایجاد کسب و کار به این کشور سفر نموده، نیازی به اخذ مجوز کاری نخواهند داشت. بسیاری از مسفران تجاری جهت حضور در کنفرانس ها، سمینارها، جلسات کاری و یا آموزش به این کشور سفر می­ نمایند. از همین رو این دسته از افراد نیازی به اخذ مجوز کار آذربایجان نخواهند داشت. جهت مهاجرت از این طریق متقاضیان می توانند ویزای سرمایه گذاری در آذربایجان را اخذ نمایند. بدین ترتیب اقامت این کشور از طریق ویزای فوق برای متقاضی امکان پذیر خواهد بود.

مهاجرت به آذربایجان از طریق کار

افراد برای انجام کار در آذربایجان بایستی ابتدا با کارفرمایی در این کشور به توافق رسیده اند. پس از اخذ دعوتنامه کاری بایستی ویزای کاری آذربایجان را دریافت نمایند. ناگفته نماند انجام کار در آذربایجان نیازمند مجوز کاری این کشور است که این مجوز از طریق کارفرمای مربوطه برای فرد مورد نظر در آذربایجان اخذ خواهد شد. فرآیند اخذ مجوز کاری آذربایجان بسته به ملیت فرد، نوع شرکت، فعالیت و حقوق و دستمزد فرد با یکدیگر متفاوت است. کارکنان خارجی پس از ورود به کشور آذربایجان بایستی به اداره پلیس این کشور مراجعه و ثبت نام نماید.

مجوز کار در آذربایجان

همانطور که بیان نمودیم مجوزهای توسط کارفرمایان برای کارکنان اخذ می­ گردد. این مجوزها و کارت های اقامتی افراد دارای یک سال اعتبار می ­باشد. همچنین به مدت 5 سال و در پایان هر سال امکان تمدید آنها وجود دارد. با توجه به قوانین مهاجرت کاری آذربایجان افراد زیر نیازی به اخذ مجوز کار آذربایجان نخواهند داشت:

  • ساکنان دائمی آذربایجان
  • کارآفرینانی که به کشور آذربایجان مهاجرت نموده اند.
  • کارکنان سازمان های بین المللی
  • افرادی که به نمایندگی سازمان های مذهبی به این کشور سفر نموده اند.
  • ملوانان، ورزشکاران و کارگران هنری
  • اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها جهت سخنرانی و متخصصینی که جهت انجام فعالیت های پژوهشی به این کشور سفر نموده اند.

جهت اخذ اقامت آذربایجان مقاله مذکور را از طریق سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به کشور آذربایجان از طریق تحصیل

افرادی که قصد مهاجرت به آذربایجان را از طریق تحصیل دارند، ابتدا باید درخواست پذیرش خود را به یکی از دانشگاه های آذربایجان ارسال نمایند. در صورتیکه با درخواست وی موافقت گردد، برای متقاضی دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهند نمود. پس از آن با اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان می ­تواند به این کشور سفر نموده و به ادامه تحصیل بپردازد. تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا به مدت 3 سال در آذربایجان طول خواهد کشید. مدت اعتبار ویزای تحصیلی دانشجویان در ابتدا بمدت 30 روز است. دانشجویان پس از ورود به آذربایجان می­ توانند جهت اخذ اقامت موقت این کشور برای تحصیل در آذربایجان یا تحصیل رایگان در اتریش اقدام بنمایند.

مهاجرت به کشور آذربایجان از طریق تحصیل

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان

دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان را دارند، بایستی مدارک زیر را به سفارت آذربایجان در کشور مبدا خود ارائه نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه 2 قطعه عکس 3*4
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی آذربایجان

ناگفته نماند دانشجویان پس از ورود به آذربایجان ظرف مدت 30 روز اجازه دارند جهت دریافت اقامت این کشور اقدام نمایند.

روش قانونی اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

از دیگر راه های مهاجرتی به آذربایجان سرمایه گذاری می ­باشد. میزان سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در این کشور 590000$ الی $100000 (دلار) است. سرمایه گذران در ابتدا می­ توانند اقامتی یک ساله را دریافت نمایند. پس از پایان اعتبار امکان تمدید آن وجود خواهد داشت. پس از گذشت یک سال این اعتبار به مدت 2 سال و پس از آن به مدت 3 سال تمدید خواهد شد. از دیگر روش های سرمایه گذاری در آذربایجان خرید سپرده های بانکی در این کشور می­ باشد. به گونه ای که فرد با همان میزان سرمایه اولیه که در ابتدا بیان نمودیم سپرده ای بانکی را خریداری می ­نماید. فرد می تواند اقامتی موقت که دارای 2 سال اعتبار می­ باشد را دریافت نماید. پس از گذشت 2 سال فرد می تواند اقامت دائم را اخذ بنماید.

اخذ اقامت آذربایجان از طریق تولد

اعطاء تابعیت در آذربایجان از طریق خون می باشد. بطوریکه نوزدان از طریق والدین به صورت ناخودآگاه تابعیت والدین خود را کسب می ­نماید. دولت آذربایجان به نوزادانی که در خاک این کشور بدنیا می­ آیند تابعیت این کشور را اعطاء نخواهد نمود. البته نوزادانی که در خارج از خاک آذربایجان از والدینی آذربایجانی متولد گردند دارای تابعیت آذربایجان خواهند بود. همچنین دولت آذربایجان به افرادی که دارای شرایط زیر هستند تابعیت این کشور را اعطاء خواهد نمود:

  • افرادی که تنها یکی از والدین آنها آدربایجانی باشد.
  • افرادی که در خارج از خاک آذربایجان متولد شده اند، تنها یکی از والدین آنها تابعیت آذربایجان را داشته باشد.
  • نوزادانی که در خاک آذربایجان متولد شده اند و والدین متقاضی ناشناخته باشد.

علاقمندانی که قصد مهاجرت به کشور آذربایجان را دارند می ­توانند با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی از راه های اخذ تابعیت این کشور کسب نمایند.

5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به آذربایجان

  1. ساسان گفت:

    سلام ما یه خانواده 4 نفره هستیم که میخوایم تو اذربایجان خونه بخریم و اقامت بگیریم. ایا خرید خونه برای اقامت کفایت میکنه؟ اگه خونه بخریم میشه بچه هامون مدرسه برن و و بعدا هم کار کنن؟ لطفا راهنمایی کنید.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *