مهاجرت تحصیلی هند

رشته گوارش در هند

رشته گوارش در هند

هر ساله متقاضیان زیادی به کشور هند در خصوص تحصیل در رشته های مختلف پزشکی اعم از رشته گوارش در هند به این کشور مهاجرت می کنند. چراکه ترکیب 343 دانشگاه و 17 هزار کالج شامل مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، سیستم آموزش عالی گسترده ای را پیش روی مهاجران قرار می دهد و شبکه جهانی دانشجویان و اساتید آن به طور مستقیم به افزایش تنوع و افزایش فرصت ها برای غنی سازی علمی و شخصی منجر می شود. البته سیستم آموزش عالی هند فقط از نظر اندازه گسترده نیست. بلکه در امکانات دانشگاهی و تنوع اساتید بسیار گسترده است. بادرنظرگیری شرایط فوق، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا راهنمایی های لازم را برای تسهیل فرایند پذیرش متقاضیان رشته گوارش در هند، انجام دهد.

فرآیند پزشک شدن در رشته گوارش در هند

اگر شما از متقاضیان تحصیل پزشکی در هند هستید، دانستن این واقعیت لازم است که بدانید پس از اتمام دوره دبیرستان و برای ورود به پزشکی در در هند، آزمون ملی واجد شرایط بودن و ورود (NEET) محبوب ترین آزمون ورودی است و اکثر کالج های پزشکی نمرات آن را برای مقاصد پذیرش می پذیرند. سپس می توانید برای MBBS، اولین مدرک در علوم پزشکی که یک فرد برای دکتر شدن به آن نیاز دارد، درخواست دهید. در حالی که بسیاری از داوطلبان این کار را مستقیماً پس از فارغ التحصیلی انجام می دهند، شما تا سن 25 سالگی واجد شرایط درخواست برای MBBS هستید. حداقل سن برای پذیرش در دوره MBBS 17 سال است و حداقل دوره زمانی برای پزشک شدن پس از اتمام درجه 12 پنج سال و شش ماه است. پس از تکمیل مدرک MBBS، می توانید واجد شرایط کار به عنوان پزشک باشید.

شما همچنین می توانید پس از MBBS به دنبال یک تخصص باشید تا مهارت های خود را بیشتر کنید و تکنیک های خود را قبل از یافتن شغل در این زمینه توسعه دهید. علاوه بر این در هند، نامزدهای پزشکی معمولاً ملزم به تکمیل دوره کارآموزی اجباری هستند که بیش از 1 سال طول می کشد. در طول دوره کارآموزی، می توانید زیر نظر پزشکان ارشد کار کنید و با بیمارانی که نیاز به انواع درمان دارند، کار کنید. برخی از کالج ‌های پزشکی دارای بخش‌ های بیمارستانی مخصوص به خود هستند که می‌ توانید دوره کارآموزی را در آنجا به پایان برسانید، در حالی که برخی دیگر ممکن است از شما بخواهند دوره کارآموزی را در یک بیمارستان مشخص تکمیل کنید. برای اینکه بتوانید به عنوان یک پزشک در هند کار کنید، باید در یکی از شورای پزشکی ایالتی هند ثبت نام کنید.

موسسات تخصصی برای کار در رشته گوارش در هند

موسسات تخصصی برای کار در رشته گوارش در هند

موسسه آسیایی گوارش در حیدرآباد از موسسات مهم در زمینه گوارش است که انقلابی در شیوه درمان بیماری گوارش در هند ایجاد کرده است. این بیمارستان واحدی را برای مراقبت روزانه راه اندازی کرده که در آن بیماران بدون نیاز به بستری در بیمارستان خدمات درمانی ارائه می کردند. بیمارانی از سراسر هند و کشورهای همسایه به این بیمارستان ارجاع داده می شوند و در نتیجه آن را به ارائه دهنده خدمات بهداشتی معتبر جهانی برای بیماران گوارش تبدیل می کند. Apollo Hopitals، بیمارستان دیگری است که یکی از بهترین مراکز گوارش در هند است و بهترین خدمات را در زمینه های پزشکی و جراحی گوارش برای رفاه بیماران خود ارائه می دهد. از مداخلات تکنولوژیک مدرن برای درمان انواع اختلالات گوارشی استفاده می کند. این بیمارستان با انجام بیشترین تعداد مداخلات لاپاراسکوپی در هند در بخش بهداشت و درمان مطرح است.

بیمارستان فوق تخصصی BLK از دیگر مراکز شناخته شده در هند است. این شامل یک تیم ویژه جراحی گوارشی روده است که به طور مداوم نتایج موفقی را با بهترین برتری بالینی ارائه می دهد. آنها از فناوری های مدرن، لاپاراسکوپی پیشرفته و روش های مرسوم گوارشی برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات معده استفاده می کنند. این مؤسسه طی این سالها با اقتباس از رویکردهای فن ‌آوری مدرن و پیشرفته برای سلامت و رفاه بیماران، بخش علوم گوارش خود را گسترش داده است. از این رو این موسسه به عنوان یکی از بهترین بیمارستان های گوارش در سراسر هند شناخته می شود.

در شکل زیر بیمارستان های دیگر فعال در هند در زمینه رشته گوارش اشاره شده است:

بیمارستان های هند در زمینه رشته گوارش

درآمد شاغلان رشته گوارش در هند

شاغلین فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در هند کار می کند معمولاً حدود 85900INR (روپیه هند) در ماه درآمد دارد. البته حقوق ها از 43800INR (روپیه هند) در ماه (حداقل حقوق) تا 132000INR (روپیه هند) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است، گرچه متوسط ​​حقوق 84200INR (روپیه هند) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 84200INR (روپیه هند) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 84200INR (روپیه هند) درآمد دارند. در سوی دیگر 25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 57600INR (روپیه هند) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 57600INR (روپیه هند) درآمد دارند. همچنین بر اساس نمودار، 75% پزشکان متخصص گوارش کمتر از 106000INR (روپیه هند) و 25% بیش از 106000INR (روپیه هند) درآمد دارند.

موضوع دیگر اثرات تجربه کاری بر میزان حقوق شاغلان حوزه گوارش است. بر این اساس یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 49100INR (روپیه هند) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 64200INR (روپیه هند) در ماه درآمد داشته باشد که 31% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 89800INR (روپیه هند) در ماه به دست می آورد که 40% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. در این میان جنسیت در هند نقش به سزایی دارد، چنانکه پزشک مرد متخصص گوارش در هند 17% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارد.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته گوارش در هند می باشد:

سطح حقوق براساس تجربه کاری در هند افراد متقاضی مهاجرت به هند از راه گفتگو با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند جزئیات آغاز فرآیند مهاجرتی بیشتری دریافت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *