مهاجرت تحصیلی یونان

رشته گوارش در یونان

رشته گوارش در یونان

ورود به رشته گوارش در یونان نقطه آغاز زندگی نه تنها علمی در فضاهای مجهز دانشگاهی بلکه فرصت زندگی در کشوری زیبا و از نظر تاریخی بسیار مهم است. یونان باستان مهد تمدن مدرن غربی و مفاهیمی مانند دموکراسی، علوم سیاسی، فلسفه و ادبیات غرب و بسیاری موارد دیگر بود و یونان امروز یک کشور مدرن است که سخت کار می کند تا بر مشکلات اقتصادی که در دهه گذشته پشت سر گذاشته است غلبه کند و عامل بزرگی در این تلاش، به دست آوردن متخصصان با استعداد برای آمدن و کار در این کشور است که گرچه مهاجرت تحصیلی به آن شاید سخت به نظر برسد، اما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند گام های سخت مهاجرتی را آسان سازد و زمینه اعزام متقاضیان مهاجرت علمی به یونان را فراهم نماید.

بررسی تحصیل برای رشته گوارش در یونان

تحصیل پزشکی در یونان یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای اخذ مدرک پزشکی در داخل اتحادیه اروپا و پزشک شدن در یونان است. کیفیت آموزش نسبتاً بالا است و هزینه های زندگی حتی در شهرهای بزرگتر پایین است. دانشگاه ‌های یونان همچنین با سایر دانشگاه ‌ها و سازمان‌ های تحقیقاتی اروپایی همکاری نزدیکی دارند که به دانشجویان منابع عالی برای جستجوی اقامت یا سایر نیازهایی که ممکن است به عنوان یک دانشجوی پزشکی داشته باشند، می ‌دهد. تحصیل پزشکی برای همه شهروندان یونانی و اتحادیه اروپا رایگان است، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به دانشگاه باید حدود 1500€ (یورو) در سال هزینه تحصیل بپردازند. طول تحصیل 6 سال است، اما معمولاً کمی بیشتر طول می کشد تا به طور کامل با مدرک به پایان برسد.

یکی از نکات خوب در مورد یونان این است که پس از فارغ التحصیلی، یا پس از به رسمیت شناختن مدرک پزشکی خود به عنوان یک دانشجوی خارجی، می توانید به عنوان عضو انجمن پزشکی در منطقه ای که می خواهید در آن کار کنید ثبت نام کنید. این کار پس از دریافت مجوز پزشکی نیز قابل انجام است. برای اینکه مدرک خود را به رسمیت بشناسید، باید مدرک خود را برای احراز هویت به مرکز ملی شناسایی و اطلاعات دانشگاهی یونان DOATAP ارسال کنید. هیچ آزمایش یا امتحان اضافی دیگری وجود ندارد که برای گرفتن مجوز پزشکی و انجام کار در یونان نیاز به قبولی داشته باشید، مگر اینکه به دنبال متخصص شدن باشید. برای تخصصی شدن، بسته به نوع تخصص، باید یک دوره آموزشی طولانی مدت 4 تا 7 ساله را در بیمارستان دولتی گذرانده و پس از آن واجد شرایط شرکت در آزمون تخصص هستید.

در شکل زیر شهرهایی اشاره شده اند که برای تحصیل پزشکی در یونان مطلوب تر هستند:

شهرهایی پزشکی در یونان

نحوه مجوز کار در حوزه پزشکی گوارش در یونان

مجوز پزشکی که به پزشکان اجازه می دهد در یونان کار کنند توسط وزارت بهداشت و همبستگی اجتماعی MHSS صادر می شود. اتباع یونان و سایر اتباع اتحادیه اروپا می توانند فوراً با ارائه درخواستی به اداره بهداشت عمومی شهرداری که می خواهند در آن کار کنند، برای مجوز درخواست دهند. درخواست باید شامل یک کپی از مدرک پزشکی و همچنین مدرکی مبنی بر سابقه کیفری تمیز باشد. حدود 1 ماه طول می کشد تا وزارت بهداشت مجوز را صادر کند، که 5 سال طول می کشد و می توانید به عنوان پزشک در یونان شروع به کار کنید. پس از انقضای 5 سال، پزشکان موظفند مجوز خود را با MHSS تمدید کنند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا ابتدا باید ویزای کار دریافت کنند که در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری یونان درخواست می شود. نام ویزای مورد نیاز برای درخواست، ویزای ملی Type-D است که به شما اجازه می دهد بیش از 90 روز در یونان بمانید و کار کنید. برای درخواست، باید مدارکی مانند قرارداد کاری با بیمارستان و سایر مدارک بسته به شرایط خود ارائه دهید. بلافاصله پس از ورود به کشور، همه دارندگان ویزای ملی نیز باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. نکته مهم که امکان صدور ویزا را زیاد می کند این است که بحران مالی در یونان منجر به از دست دادن قابل توجه نیروی انسانی شده است و تعداد زیادی از مشاغل خالی در بسیاری از زمینه ها از جمله پزشکی باز شده است. از آنجایی که کشور بار دیگر در مسیر ثبات اقتصادی است و موقعیت های زیادی در دسترس است.

نحوه مجوز کار در حوزه پزشکی گوارش در یونان

برنامه درسی و موسسات پزشکی در یونان

اجزای برنامه درسی پزشکی در یونان کاملاً با هیچ برنامه درسی پزشکی دیگر در سراسر جهان متفاوت نیست. این نسبتاً مشابه برنامه های درسی پزشکی اکثر دانشگاه ها است که حداکثر3 سال مطالعات نظری در مقدمه و مفاهیم کلی پزشکی دارند. پس از این سالهای حفظی وحشتناک، نیمی دیگر از برنامه درسی شامل اقدامات اولیه پزشکی، کارآموزی بالینی است که به دانش آموزان کمک می کند تا از کار در یک بیمارستان واقعی تجربه کسب کنند. در مجموع، حداقل دوره ای که برای گرفتن مدرک پزشکی نیاز دارید حداقل 6 سال است. شما می توانید در دانشگاه های پزشکی یونان در رشته پزشکی تحصیل کنید.

تعداد کل موسسات پزشکی در یونان، هم فقط برای آموزش پزشکی و هم برای دانشگاه‌ هایی که فقط برنامه ‌های مدرک پزشکی را در دانشگاه ارائه می ‌دهند، به 8 موسسه می‌ رسد. با این حال، این تعداد کافی است تا یونان یکی از کشورهایی باشد که پزشکان ماهر و باهوشی را در سراسر جهان به دنیا آورد، بنابراین مطمئناً این تعداد همچنان افزایش خواهد یافت

درآمد شاغلان رشته گوارش در یونان

فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در یونان کار می کند معمولاً حدود 6160€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 3210€ (یورو) (کمترین) تا 9430€ (یورو) (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی تفاوت می کند و از 3210€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 9430€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می یابد. البته متوسط ​​حقوق 5920€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 5920€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 5920€ (یورو) درآمد دارند.

از سوی دیگر 25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 4110€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 4110€ (یورو) درآمد دارند. اگر همه موارد فوق را بر اساس تجربه در نظر بگیریم، باید گفت که یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 3640 € (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 4890€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 6350€ (یورو) در ماه به دست می آورد.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته گوارش در یونان می باشد:

سطوح حقوق بر حسب میزان کار در رشته گوارش در یونانبرای دریافت اطلاعات بیشتر درباره یونان می توانید از نظرات متخصصان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت تصمیم خود برای مهاجرت به این کشور استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *