مهاجرت به کشور هند

مهاجرت به هند

مهاجرت به هند

مهاجرت به هند از جمله موضوعاتی است که اگر چه پرطرفدار نمی باشد اما علاقه مندان خاص خودش رادر زمینه های متفاوتی مانند تحصیل و کار دارد. در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار گرفته است تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود و آگاهی که از قوانین روز دنیا دارند. به ارائه توضیحاتی در خصوص مهاجرت به هند پرداخته اند. امید است شما بزرگواران با مطالعه آن آگاهی در این خصوص را افزایش دهید. حال اگر سوالات بیش تری در خصوص مهاجرت به هند یا هر کشور دیگری داشتید می توانید با موسسه حقوقی ما تماس حاصل فرمایید و از دانش تیم مشاوره ما استفاده نمایید.

اینفوگرافیک مهاجرت به هند

درباره کشور هند

کشور هند یا هندوستان که به طور رسمی جمهوری هند نامیده می شود. کشوری است که در جنوب قاره آسیا واقع شده است و هفتمین کشور وسیع دنیا می باشد. کشور هند پر جمعیت ترین کشور دارای حکومت دموکراسی دنیا است. به لحاظ جغرافیایی با اقیانوس هند و دریای عربی و خلیج بنگال احاطه شده است. با کشور پاکستان، چین، نپال و بوتان، هم چنین بنگلادش و میانمار هم مرز می باشد.

کشور هندوستان، معروف به کشور هزار آیین است. انواع و اقسام ادیان، مذاهب و آیین های مختلف در این کشور طرفداران و پیروانی دارند. از آن جمله می توان به هندوئیسم، بودائیسم، و غیره اشاره داشت. کشور هندوستان هم چنین در حال حاضر اقتصاد قدرتمندی نیز دارد. در واقع ششمین کشور دنیا به لحاظ تولید داخلی یا همان GDP می باشد. این کشور مجهز به سلاح های هسته ای نیز می باشد. دارای دومین ارتش بزرگ دنیا است. پایتخت هندوستان دهلی نو می باشد. این کشور هیچ زبان ملی ای ندارد. اگر چه زبان های انگلیسی و هندی زبان های رسمی این کشور می باشند. حال که آشنایی شما با کشور هندوستان ارتقا یافت در ادامه به مطلب اصلی که همان مهاجرت به هند است می پردازیم.

مهاجرت به هند از طریق ازدواج

مهاجرت به هر کشور از طریق ازدواج همیشه امکان پذیر است. کشورها همگی به کانون خانواده اهمیت می دهند منتهی یک سری از کشورها از جمله گرجستان به همسر فرد گرجی اگر چه اقامت موقت و در نهایت اقامت دائم هند اهدا می کند. اما هیچ گاه پاسپورت خود را اهدا نمی نماید. اما یک سری دیگر از کشورها هستند از جمله هند که پس از چند سال اقامت مشترک خانم و آقا در شرایطی که ازدواج پایدار باقی مانده باشد. به فرد خارجی که با یک هندی ازدواج کرده است ابتدا اقامت دائم و در نهایت تابعیت می دهد.

جهت مهاجرت و زندگی در این کشور نمودار نرخ تورم در این کشور را بررسی بفرمائید:

نرخ تورم در هند

مهاجرت به هند از طریق تولد

کشورهای دنیا تابع سیستم های مختلفی هستند که عبارت هستند از سیستم خاک و سیستم خون و هر کدام از این نظام های حقوقی قوانین خاص خود را دارند. کشورهایی که مهاجر پذیرترند معمولا تابع سیستم خاک می باشند که به این معناست که افراد با متولد شدن در خاک این کشور پاسپورت آن را اخذ می نمایند. از آن جمله می توان به دانمارک و کانادا اشاره کرد. دسته دوم کشورهای تابع سیستم خون می باشند که تنها در صورتی به فرزندی که در این کشور به دنیا می آید تابعیت می دهند که یا پدر یا مادر وی پاسپورت آنها را داشته باشد.

کشور هند به دلیل پرجمعیت بودن تمایل چندانی به اعطاء تابعیت به بیگانگان صرفا به دلیل متولد شدن در این کشور ندارد. در نتیجه با متولد شدن در هند هیچ کس به تابعیت هندی نمی رسد. جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در هند را بررسی بفرمائید.

مهاجرت به هند از طریق کار

کشور هند همانند آلمان، اتریش و سایر کشورها ویزایی تحت عنوان جست و جوگر کار ندارد. در نتیجه هیچ فردی نمی تواند با ویزایی وارد این کشور شود و دنبال کار بگردد. در نهایت با پیدا کردن کار ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری نماید. برای اخذ ویزای کاری هند شما تنها راهی که دارید داشتن یک پیشنهاد شغلی از کارفرما هندی می باشد.

مهاجرت به هند از طریق کار

مهاجرت به هند از طریق تحصیل

در واقع می توان گفت پس از مهاجرت به هند از طریق ازدواج، مهاجرت به هند از طریق تحصیل از جمله راحت ترین شیوه های مهاجرت به هند می باشد. متقاضی تحصیل در هند می تواند به راحتی از یک دانشگاه هندی پذیرش بگیرد. سپس با در دست داشتن این پذیرش به سفارت هند در کشور خود رفته است. در صورتی که تمکن مالی کافی جهت تامین هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی خود در هند را داشته باشد، سفارت به وی ویزا می دهد.

تحصیل در هند و هم چنین زندگی در این کشور خیلی پر هزینه نمی باشد. این کشور از جمله کشورهای نسبتا ارزان قیمت است. شما ماهیانه بین 300$ الی 600$ (دلار) می باید بابت هزینه زندگی خود در هند در نظر بگیرید. هزینه های تحصیل نیز سالیانه حدود 2000$ الی 10000$ (دلار) بسته به نوع رشته و دانشگاهی که از آن پذیرش می گیرید برای شما هزینه در بر خواهد داشت. شما پس از طی دوران تحصیل خود می توانید با پیدا کردن کار نوع ویزای خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهید و در نتیجه در این کشور ماندگار شوید.

وضعیت اقامت دائم هند

وضعیت اقامت دائم (PRS) به سرمایه ‌گذاران خارجی که در مسیر سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی (FDI) سرمایه‌ گذاری می‌کنند، مشروط به شرایط مربوطه که در سیاست FDI مشخص شده است، اعطاء می‌ شود. به طوری که هر از گاهی توسط وزارت سیاست صنعتی و ترویج (DIPP) ابلاغ می ‌شود. این امر برای سرمایه گذاری خارجی در یک شرکت جدید یا یک شرکت موجود اعمال می شود.

نمودار زیر مقدار سرمایه گذاری را در این کشور نشان داده است:

سرمایه گذاری در هند به میلیون دلار

توجه داشته باشید که این مقدار سرمایه گذاری باید در یک بازه زمانی خاص باشد. حداقل سرمایه گذاری باید در بازه 18 ماهه و حداکثر سرمایه گذاری باید در بازه 36 ماهه انجام شود. یک سرمایه گذاری باید در هر سال مالی برای حداقل 20 نفر از افراد محلی یا ساکنان این کشور ایجاد اشتغال کند. PRS برای شهروندان پاکستانی یا اتباع کشورهای ثالث پاکستانی الاصل اعمال نخواهد شد. وضعیت اقامت دائم فقط برای سرمایه گذاران خارجی که شرایط واجد شرایط فوق الذکر را دارند، همسر و وابستگان وی اعمال می شود. این طرح برای همه مروجین یا مدیران شرکت خارجی که در شرکت هندی سرمایه گذاری می کنند اعمال نخواهد شد. مدیران ارشد مدیریت نیز مشمول این طرح نخواهند شد و باید با ویزای کار عادی مراجعه کنند.

مهاجرت به هندوستان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در این کشور خیلی پر طرفدار نیست. اما در صورتی که شما در این کشور شرکتی به ثبت برسانید. برای بومیان شغل ایجاد نمایید شانس بالایی برای تمدید اقامت خود و پس از چند سال در صورت سودآور بودن تجارتی که در هند ایجاد کرده اید، اخذ تابعیت این کشور دارید. در صورتی که می خواهید به کسب اطلاعات بیش تری در خصوص مهاجرت به هند یا کشورهای دیگر بپردازید. همچنین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. از مشاوره کارشناسان ما استفاده نمایید. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله سرمایه گذاری در هند را بررسی بفرمائید.

4.6/5 - (21 امتیاز)

14 دیدگاه برای “مهاجرت به هند

  1. سعید گفت:

    هند کشوری شاد است واگر مردمش کمی بهداشت را رعایت کنند عالی میشد

  2. سمیه گفت:

    سلام میخواستم بدونم یه خانواده چهار نفره با سیصد،ملیون میتونن به هند مهاجرت کننبه صورت قانونی ممنون

    1. صادقی گفت:

      با سلام باید از طریق ویزای تحصیلی اقدام نمایید. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. بختیاری گفت:

    تشکر از نظرات خوبتان

  4. محمد گفت:

    هزینه ثبت شرکت توی هند رو کسی میدونه؟

  5. ساعد گفت:

    بهترین گزینه ویزا تحصیلی است که در هند مورد تائید نیست

  6. تبسم راد گفت:

    من شنیدم شهر قشنگیه اما فوق العاده کثیفه

  7. مهراد گفت:

    هنوز مگه کسی هند می ره؟

  8. امیر عباس گفت:

    میخواستم بدونم شرایط مهاجرت به هند در سال 2019 فقط برای ان ساله؟

  9. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد کار در هند توضیح میدید؟
    تشکر میکنم بابت مطالب به روزتون

  10. کیان کاووسی زاده گفت:

    مردمش اصلا بهداشت رو رعایت نمی کنن

  11. سعید گفت:

    آیا شرایط مهاجرت به هند در سال 2019 نسب به قبل تغییر داشته؟ ییشتر در مورد هزینه ویزاهای مختلف منظورمه

  12. علیرضا گفت:

    سلام لطفا در مورد هزیسنه های مهاجرت به هند هم مطلب بزارید

  13. hiva گفت:

    با سلام و احترام من برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی قصد مهاجرت به هند را دارم ممنون میشم راهنماییم کنید.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *