مهاجرت به کشور هند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند

اگر شما علاقمندید تا در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند از لحاظ قانونی بیشتر کسب اطلاع نمایید در ادامه این مقاله ما به شما توضیح خواهیم داد. جمهوری هند مستعمره سابق انگلیس است. این کشور واقع در جنوب آسیا، شامل 28 ایالت و 8 قلمرو اتحادیه است. این کشور آسیایی با بنگلادش، نپال، چین، پاکستان و برمه همسایه است. مهم ترین مناطق اوتا پرادش، ماهاراشترا و بیهار است. این کشور با مساحت 3287263 کیلومتر مربع هفتمین کشور بزرگ جهان است. آب و هوای آن از مناطق معتدل در شمال تا موسمی گرمسیری در جنوب به چندین منطقه آب و هوایی تقسیم شده است. زمین های آن همچنین از نظر جغرافیایی از دشت های جنوب متفاوت است. دشت های نوردی در کنار گنگ تا کوه های هیمالیا در شمال وجود دارد.

جمعیت کلی 1.3 میلیارد نفر است که این کشور را به دومین کشور پرجمعیت جهان تبدیل می کند. پایتخت دهلی نو است. دیگر شهرهای مهم این کشور بمبئی و بنگلور است. جمهوری هند یک مقصد محبوب گردشگری است که مقاصد گردشگری بی شماری را ارائه می دهد. وجود سالانه تقریبا 67 میلیون نفر مسافر این کشور را به مقصدی بین المللی در سراسر جهان تبدیل می کند. جمهوری هند در سال 1947 از پادشاهی انگلستان استقلال یافت. فرهنگ این کشور تحت سلطه تاریخ 4500 ساله و بسیاری از ادیان است. اکثر جمعیت هندو هستند.در هند بیش از 20 زبان رسمی در کنار انگلیسی جهانی وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ پاسپورت کشور هند و مهاجرت به هند شما را یاری می کند.

مشخصات پاسپورت هند

گذرنامه کشور هند در حال حاضر طبق شاخص رتبه بندی گذرنامه راهنما در رتبه 82 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 58 مقصد را فراهم می کند. دارندگان گذرنامه هند در بدو ورود به کشورهایی مانند اندونزی، صربستان، تایلند، رواندا و ایران بدون ویزا و ویزا دارند. شهروندان هند برای ورود به 171 مقصد در جهان مانند ایالات متحده و کل اتحادیه اروپا به ویزا نیاز دارند. این ویزای بالا منجر به امتیاز کم تحرک می شود. دارندگان گذرنامه هند می توانند در مجموع 58 مقصد را وارد کنند. یا بدون ویزا، از طریق ویزا هنگام ورود یا از طریق eTA. در نتیجه، گذرنامه کشور هند رتبه 82 جهان را دارد.

رتبه گذرنامه هند نسبت به سایر گذرنامه های جهانی با جمع کردن کشورهایی که به دارندگان گذرنامه هند اجازه می دهد بدون ویزا وارد شوند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه هند اجازه می دهند با گرفتن ویزا در بدو ورود اجازه محاسبه را به دست آورند. (یعنی کشورهای ویزا هنگام ورود) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA). در حال حاضر در مجموع 25 کشور بدون ویزا پاسپورت هند، 32 کشور هنگام ورود ویزا هند و 1 مقصد ETA وجود دارد. جدا از این کشورهای بدون ویزا هند و کشورهای ویزا هنگام ورود، 171 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان گذرنامه هند برای ورود به آن یا ویزای فیزیکی یا ویزای الکترونیکی (یعنی کشورهای مورد نیاز ویزا) نیاز به ویزای فیزیکی دارند.

در نمودار زیر شاهد 3 دسته کشورهایی که با پاسپورت هند نیاز به ویزا ندارند و یا یا ویزا هنگام ورود لازم است و ETA را مشاهده می کنید:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند

شرایط دریافت پاسپورت هند

2 نوع اصلی گذرنامه وجود دارد که توسط وزارت امور خارجه، دولت هند برای افراد صادر می شود. نوع 1: گذرنامه عادی: گذرنامه های معمولی برای افراد عادی صادر می شود. این گذرنامه ها برای اهداف عمومی است که دارندگان را قادر می سازد تا در مشاغل یا تعطیلات به کشورهای خارجی سفر کنند. نوع 2: گذرنامه رسمی یا دیپلماتیک: گذرنامه رسمی یا دیپلماتیک برای افرادی که از طریق وظایف رسمی به کشورهای خارجی سفر می کنند صادر می شود. یک شخص می تواند از طریق وب سایت Passport Seva یا برنامه Passport Seva به صورت آنلاین برای گذرنامه هند اقدام کند. برای درخواست گذرنامه آفلاین هند، متقاضیان باید قبل از ارسال فرم درخواست در مراکز جمع آوری گذرنامه، بارگیری و پرینت بگیرند. گزینه دیگر خرید فرم درخواست، پر کردن و ارسال آن در مرکز به همراه مدارک مربوطه است.

روش دقیق درخواست گذرنامه در زیر ذکر شده است:

  • متقاضی که می خواهد از گذرنامه استفاده کند ، باید در پورتال آنلاین گذرنامه ثبت نام کند.
  • در مرحله بعدی، متقاضی باید روی پیوند “درخواست برای گذرنامه تازه / صدور مجدد گذرنامه” کلیک کند.
  • جزئیات درخواست شده در فرم باید توسط متقاضی ارائه و ارسال شود.
  • متقاضی برای تعیین وقت ملاقات باید بر روی پیوند “پرداخت و تعیین وقت و “مشاهده برنامه های ذخیره شده / ارسال شده” کلیک کند.
  • سپس باید روی پیوند “چاپ درخواست رسید” کلیک کرده و رسید برنامه را که حاوی شماره مرجع برنامه (ARN) است چاپ کند.
  • مرحله بعدی شامل مراجعه متقاضی به همراه مدارک اصلی از گذرنامه Seva Kendra (PSK) یا اداره گذرنامه منطقه ای (RPO) است.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند

در صورت داشتن پاسپورت هند می توانید بدون ویزا به 58 کشور جهان سفر کنید. هند طبق شاخص گذرنامه Henley ،هشتاد و دومین پاسپورت قدرتمند در جهان است. گذرنامه هند بسیار قدرتمندتر از گذرنامه کشورهای همسایه مانند پاکستان، سریلانکا، بنگلادش و افغانستان است. پاسپورت هند به شما 58 کشور در آسیا، خاورمیانه، آفریقا، اروپا، کارائیب و اقیانوسیه را بدون ویزا می دهد. داشتن دسترسی بدون ویزا نه تنها سفر شما را ارزان می کند بلکه بسیار راحت تر می کند. شما مجبور نیستید که در صف سفارت ها صف می کشید، وقت زیادی را صرفه جویی می کنید. داده ها نشان می دهد دارندگان گذرنامه هندی می توانند هنگام ورود به اندونزی با حداکثر 30 روز اقامت ویزا دریافت کنند.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند

بدون ویزا :سفر بدون ویزا منافعی است که در آن می توانید بدون نیاز به ویزا به کشوری سفر کنید. این در صورتی که 2 کشور مورد نظر توافق نامه یکسانی داشته باشند یا کشوری که به آن سفر می کند مرزهای خود را به طور یک جانبه به روی اتباع خارجی باز کرده باشد. ویزا هنگام ورود: این ویزاها به ویزای ورودی نیز شناخته می شوند. به یک بازدید کننده در بندر ورودی اعطاء می شوند. کل مراحل صدور ویزا در مقامات دولت بندر ورودی آغاز و تکمیل می شود. ویزا الکترونیکی: در اصل اسنادی رسمی است که توسط یک مقام مهاجرت یک کشور به صورت آنلاین صادر می شود. یک گزینه جایگزین ویزای معمولی مبتنی بر کاغذ است که توسط سفارت یک کشور صادر می شود.

در این بخش کشورهای دسته اول یعنی کشورهایی که بدون نیاز به ویزا و یا اقامت در هند با داشتن پاسپورت کشور هند می توانید به آن ها سفر کنید را ذکر می کنیم: این کشورها در سراسر جهان عبارت است از: باربادوس- بوتان- جزایر ویرجین انگلیس- جزایر ویرجین انگلیس- جزایر کوک- دومینیکا- السالوادور- فیجی- گامبیا- گرنادا- هائیتی- اندونزی- جامائیکا- ماکائو- موریس- میکرونزی- مونتسرات- نپال- نیوئه- سنت کیتس و نویس-سنگال-صربستان- سنت وینسنت و گرنادین ها- ترینیداد و توباگو- تونس- وانواتو.

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند

با اخذ پاسپورت هند از ژانویه سال 2023 ، در مجموع 63 کشور در جهان وجود دارد که هندی ها هنگام ورود یا دسترسی به ویزای الکترونیکی از مزایای ویزا بدون ویزا یا ویزا برخوردار هستند. بر اساس شاخص گذرنامه، پاسپورت هند را از نظر آزادی سفر در رتبه 84 قرار می دهد. ویزا و یا پاسپورت آنها اسنادی هستند که توسط دولتی صادر می شود. به خارجیانی که قصد بازدید از کشور مربوطه را دارند اجازه می دهد. برخلاف گذرنامه هایی که به عنوان اثبات کشور مبدا شما عمل می کنند، ویزا نشانگرهایی است که مدت زمانی را که اجازه اقامت در کشور خارجی را دارید بیان می کند.

در جدول زیر شاهد دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت هند در جهان هستید:

پارامترشرح
ویزا هنگام ورودبولیوی- بوتسوانا- کامبوج- کیپ ورد- کومور- اتیوپی- گابن- گینه بیسائو- ایران- اردن- کنیا- لائوس- ماداگاسکار –مالدیو -جزایر مارشال –موریتانی- میانمار- پالائو –قطر –رواندا- سنت- لوسیا –ساموآ- سیشل- سیرا لئون- سومالی- تانزانیا- تایلند -تیمور-لسته –رفتن –تووالو –اوگاندا -زیمبابوه
ETAETA

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره هند و مهاجرت از طرق مختلف و اخذ اقامت هند و تبدیل آن به تابعیت و سوالاتی از این مورد پاسخگوی شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *