مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته گوارش در لیتوانی

رشته گوارش در لیتوانی

تحصیل رشته گوارش در لیتوانی فرصت خوبی برای حضور در کشوری با امکانات آموزشی مطلوب و البتع هزینه پایین می باشد. لیتوانی کشوری است که کمتر از اکثر کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی هزینه بر دانشجویان مهاجر تحمیل می کند. دانشجویان می توانند محل اقامتی بین 200€ تا 450€ (یورو) در ماه پیدا کنند. به طور متوسط، اگر از مراکز شهر دور شوید و دانشجویان با هم اجاره کنند، آپارتمان ها ارزان تر هستند. شهرها دارای شبکه های حمل و نقل عمومی ارزان و کارآمد با اتوبوس های متعدد هستند. کارت سفر دانشجویی ماهانه معمولاً فقط حدود 6€ (یورو) هزینه دارد. غذا ارزان است. یک دانشجو بین 100€ تا 200€ (یورو) در هر ماه خرج غذا می کند. با توجه به اعزام های متعدد صورت گرفته از طرف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما می توانید اطلاعات بیشتری را در تماس با موسسه دریافت کنید.

شرایط تحصیل پزشکی برای متقاضیان رشته گوارش در لیتوانی

پزشکی در لیتوانی یک برنامه کارشناسی ارشد 6 ساله است که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد علوم بهداشت) می شود. در صورتی که دانشجویان قبل از ثبت نام دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند یا خواهند داشت، واجد شرایط ثبت نام هستند. دانشجویان باید نمرات خوبی در علوم طبیعی (زیست شناسی و شیمی) داشته باشند. علاوه بر این، دانش آموزان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. تصمیم نهایی که متقاضیان برای آن پذیرفته می شوند توسط یک آزمون ورودی یا نتایج آزمون موضوعی SAT تعیین می شود. پس از ثبت نام، دانشجویان معمولاً یک ماژول را دنبال می کنند که با موضوعات علوم پایه شروع می شود، که از آن به تدریج دانشجویان با موضوعات بالینی و چرخش بالینی آشنا می شوند.

در زمینه پزشکی دانشگاه ویلنیوس یکی از قدیمی ترین و مشهورترین موسسات آموزش عالی در اروپای شرقی و مرکزی است. این دانشگاه میزبان طیف وسیعی از دانشکده هاست که میزبان بیش از 20000 دانشجوی ثبت نام شده در برنامه های تحصیلی آن هستند. دانشکده پزشکی یکی از بزرگترین و شاخص ترین دانشکده های این دانشگاه است. در حال حاضر بیش از 3200 دانشجو ثبت نام می کنند که 130 نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند که این تعداد هر سال در حال افزایش است. سال تحصیلی هر سال از سپتامبر شروع می شود. این دانشگاه معمولاً در آغاز سال جدید برای برنامه های کاربردی باز می شود. مهلت تحویل درخواست شما در صورتی که شهروند غیر اتحادیه اروپا/EAA هستید اول ماه مه و اگر شهروند اتحادیه اروپا/EAA هستید اول ژوئن است. فقط درخواست‌های کامل در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین حتماً تمام مدارک لازم را درج کنید.

در شکل زیر شرایط پذیرش برای تحصیل گوارش در دانشگاه ویلنیوس اشاره شده است:

شرایط پذیرش برای تحصیل گوارش در دانشگاه ویلنیوس

سیستم حمل و نقل و بهداشت در لیتوانی

در مورد زندگی برای متقاصیان رشته گوارش در لیتوانی می توان این گونه گفت که سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی در لیتوانی توسط یک طرح بیمه درمانی اجباری تامین می شود و توسط وزارت بهداشت نظارت می شود. به ‌عنوان مهاجری که در لیتوانی زندگی می ‌کنید، به این سیستم رایگان دسترسی خواهید داشت، مشروط بر اینکه اقامت طولانی‌مدت خارجی داشته باشید و سهم بیمه درمانی خود را پرداخت کنید. با این حال، سیستم عمومی بودجه کافی ندارد و تسهیلات در پشت سایر کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه در مناطق روستایی، کم است و بسیاری از مهاجرانی که در لیتوانی زندگی می کنند، از بیمه درمانی خصوصی استفاده می کنند.

از نظر وضعیت حمل و نقل لیتوانی حدود 22000 کیلومتر جاده دارد که تقریبا 13000 کیلومتر آن آسفالت است. اگر می خواهید در حالی که در لیتوانی زندگی می کنید رانندگی کنید، می توانید این کار را به صورت قانونی با استفاده از گواهینامه رانندگی بین المللی انجام دهید. با این حال، به مهاجرانی که برای مدت طولانی در لیتوانی اقامت دارند، توصیه می شود گواهینامه رانندگی خود را با معادل لیتوانیایی مبادله کنند. رانندگی تحت تأثیر الکل در لیتوانی به شدت ممنوع است و می تواند منجر به حبس شود. در دسترس بودن و کیفیت حمل و نقل عمومی در بین شهرها متفاوت است، اما اکثر مناطق اصلی شهری حداقل یک شبکه اتوبوس در محل خواهند داشت. برای سفرهای طولانی، می توانید از شبکه قطار لیتوانیایی استفاده کنید که 1749 کیلومتر در سراسر کشور می گذرد.

در جدول زیر جدای از موارد طرح شده به قیمت برخی اقلام زندگی در لیتوانی اشاره شده است:

نوع کالاقیمت به یورو
برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)1.50€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)0.90€
شیر (معمولی)، (1 لیتر)0.92€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)4.87€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)7.23€

درآمد شاغلان رشته گوارش در لیتوانی

مزایای تحصیل دوره های رشته گوارش در لیتوانی

انجمن در سال 1969 در بخش مشاوران انجمن گوارش لیتوانی تأسیس شد. انجمن خود لیتوانی در سال 1973 تشکیل شد. در سال 1995، انجمن گوارش لیتوانی در سازمان جهانی گوارش پذیرفته شد. جمهوری لیتوانیایی پزشکان متخصص موضع و پیشنهادات انجمن ها در مورد استفاده از اپراتورهای ارگانیک بنابراین، جمهوری لیتوانی در رابطه با متخصصان متخصص در فرض آژانس دارویی اروپا، قوانین کمیسیون اروپا برای نشان دادن موقعیت و پیشنهادات کلیدی خود با هر داروی ارگانیک در محلول و موضوع، با در نظر گرفتن اجزای خاص آنها و روشی که طبیعی است، تسلط دارد.

یکی دیگر از مزایای خوب تحصیل در لیتوانی بورسیه های تحصیلی است. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با عملکرد بالا برای چند دانشجوی دوره اول و دوم تمام وقت در HEI دولتی ارائه می شود. حداکثر مبلغ کمک هزینه با حداکثر هزینه هایی که وزارت موافقت می کند برای دانشجویان تحت حمایت دولت پوشش دهد تعیین می شود. از ژانویه 2024، نوع جدیدی از کمک هزینه، “بورسیه های هدفمند” برای دانشجویانی که در رشته های تحصیلی اولویت دار تعیین شده توسط دولت تحصیل می کنند، معرفی می شود.

در این بخش شاهد مزایای تحصیل گوارش در لیتوانی هستید:

مزایای تحصیل گوارش در لیتوانی

درآمد شاغلان رشته گوارش در لیتوانی

فردی که در لیتوانی در بخش گوارش کار می کند معمولاً حدود 4890€ (یورو) در ماه درآمد دارد که از 1020€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 14600€ (یورو) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​4890€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 4890€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4890€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از افرادی که در بخش بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 2660€ (یورو) درآمد دارند.

در حالی که 75 % از آنها بیش از 2660€ (یورو) درآمد دارند و در مقابل 75% از افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان کمتر از 9750€ (یورو) و 25 % بیش از 9750€ (یورو) درآمد دارند. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط 32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. با رسیدن به مرز 10 سال، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند 14% افزایش می یابد.

برای اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در مراحل مختلف راهنمایی نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته گوارش در لیتوانی

در این بخش از مطلب سوالات رایج در مورد رشته گوارش در لیتوانی را پاسخ داده ایم:

  • میزان درآمد در حوزه گوارش در لیتوانی چقدر است؟ فردی که در لیتوانی در بخش گوارش کار می کند معمولاً حدود 4890€ (یورو) در ماه درآمد دارد که از 1020€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 14600€ (یورو) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است.
  • شرایط تحصیل پزشکی برای متقاضیان رشته گوارش در لیتوانی چگونه است؟پزشکی در لیتوانی یک برنامه کارشناسی ارشد 6 ساله است که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد علوم بهداشت) می شود. در صورتی که دانشجویان قبل از ثبت نام دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند یا خواهند داشت، واجد شرایط ثبت نام هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *