شرایط لیتوانی

هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی

شرایط هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی

هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی شامل چه هزینه هایی است؟ جهت پاسخ به این سوال شایسته است درخصوص کشور لیتوانی اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. کشور لیتوانی در شمال شرقی اروپا و در حوزه بالتیک قرار گرفته است. بنابراین یک کشور اروپایی با واحد پول € (یورو) می باشد. سوئد، دانمارک، بلاروس، لتونی و لهستان در همسایگی این کشور و هم مرز با لتوانی هستند. زبان رسمی مردم لتوانی، دو زبان انگلیسی و لتوانیایی است. در مطالعه ادامه این مقاله می توانید به این اطلاعات جامعی که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، دست یابید.

  • هزینه تحصیل در این کشور در میان کشورهای اروپایی چگونه می باشد؟
  • در خصوص زندگی دانشجویی در این کشور چه قدر هزینه نیاز می باشد؟

شرایط هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی

شخصی که قصد تحصیل در لیتوانی را دارد، اولین و مهمترین دغدغه او هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی است. بنابراین در قدم اول بایستی بررسی ها و آنالیزهای لازم در این خصوص صورت گیرد. شرایط جوی در مناطق مختلف این کشور متفاوت از یکدیگر هستند. حوزه اقتصادی لیتوانی بر مبنای صادرات و واردت پایه ریزی شده است. در گذشته واحد شمارش پول، لیتاس تعیین گردیده بود. اما اکنون به واحد یورو تبدیل شده است. در زمینه صادرات می توان به مواد شیمیایی، صنایع چوبی و مواد غذایی و سایر اشاره نمود. واردات لیتوانی نیز شامل ماشین آلات و تجهیزات و سایر می باشد.

بنابراین تمامی این موارد می تواند در هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی تاثیرگذار باشد. بر طبق آمارهای به دست آمده هزینه های زندگی در لیتوانی نسبت به زندگی در ایران، تقریبا 20% الی 70% بالاتر است.

مزایای تحصیل در دانشگاه ‌های لیتوانی

در حال حاضر رشته های تحصیلی ذیل بسیار مورد توجه واقع شده و همواره در حال توسعه هستند:

  • فناوری لیزر
  • اطلاعات و بیوتکنولوژی
  • معماری
  • هنر
  • پزشکی و دندانپزشکی

اکثر متخصصان تحصیلات عالیه و تخصص خود را در موسسات آموزش عالی این کشور اخذ نموده اند. هر ساله شمار دانشجویان بین المللی در این کشور افزایش می یابد. طبق آمارها در سال 2015 تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در لیتوانی 4652 دانشجو بوده است. همچنین به چندین هزار دانشجو نیز از سوی دانشگاه بورسیه های تحصیلی اعطاء گردیده است.

در نظرسنجی ‌های انجام شده مشخص گردید 2.94% از دانشجویان بین‌المللی، تحصیل در لیتوانی را به دوستانشان پیشنهاد می دهند. در سال 2015 رشته پزشکی مانند سال های قبل، مجددا رشته محبوب این دانشگاه بود. شهریه ای که دانشجویان در این رشته می پردازند، مبلغی بین 6000€ الی 12000€ (یورو) به طور سالیانه است. ناگفته نماند دوره های تحصیلی دیگری در زمینه های مهندسی، مدیریت و کار اجتماعی نیز دارای محبوبیت بین دانشجویان هستند. هزینه اقامت لیتوانی یکی از مقاله های پیشنهادی ما به شما می باشد‌

کار برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی

شرح هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی

هزینه های تحصیلی موسسات آموزشی به طور سالیانه طی ابلاغیه های مختلفی انجام می گیرد. به ‌طور کلی هزینه های تحصیل در این کشور مبلغی حدود 1000€ تا 5300€ (یورو) در هر سال تعیین گردیده است. برای مطالعه مقاله دانشگاه های رایگان لیتوانی به لینک فوق مراجعه نمایید.

هزینه ها در مقاطع مختلف تحصیلی مراکز آموزشی به قرار ذیل می باشد:

  1. مقطع تحصیلی کارشناسی، هزینه ای بین 2200€ تا 6500€ (یورو) در سال را در بر دارد.
  2. هزینه مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا نیز به طور سالیانه مبلغ 7100€ الی 8500€ (یورو) است.

کار برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی

طبق قوانین کاردانشجویی لیتوانی، دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس حق کار ضمن تحصیل در این کشور را ندارند. اما دانشجویان بین ‌المللی و غیر اروپایی جهت تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور اجازه کار در این ‌کشور را دارند. همان طور که گفته شد فعالیت شغلی دانشجویان به رشته و مقطع تحصیلی آنان بستگی دارد. اما به طور پاره وقت مجاز به کار به مدت 20 ساعت در طول هفته می باشند. وزارت کار و امور اجتماعی شرایط حاکم بر دریافت مجوز کار را اعلام و صادر می نماید.

مدارک لازم جهت دریافت مجوز کار لیتوانی

دانشجوی خارجی برای فعالیت شغلی دراین کشور نیاز به مجوز کار در این کشور دارد. بنابر این بایستی مدارک ذیل را تهیه و ارائه نماید:

  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ مجوز
  • کپی اجازه اقامت موقتی دانشجو در لیتوانی
  • ارائه گواهی از سوی موسسه آموزش عالی که دانشجویی شما را در سال دوم یا بالاتر به اثبات برساند.
  • تصویر قرارداد شغلی فیمابین کارفرما و دانشجو و یا موافقت نامه کتبی از سوی کارفرمای لیتوانیایی

همچنین می توانید مقاله کار در لیتوانی را در این خصوص مطالعه بفرمائید.

بیمه درمانی لیتوانی

از دیگر هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور، مبحث بیمه درمانی دانشجویان خارجی است. دانشجویان غیر اروپایی می بایستی جهت اخذ بیمه درمانی به سفارت خود در کشور لیتوانی مراجعه نمایند. دارا بودن بیمه بهداشتی فردی در کشور لیتوانی از الزامات است که می توانند در لیتوانی یا کشور خود دریافت کنند.

حق دریافت بیمه و درمان های پزشکی برای دانشجویانی که 18 سال به بالا هستند، رایگان در نظر گرفته شده است. مشروط بر این که اسنادی را تحویل صندوق بیمه بهداشت و درمان نمایند که وضعیت دانشجویی آنان به اثبات برسد. در مراحل ثبت نامه بیمه، تکمیل و ارائه فرم درخواست ویژه و همچنین کارت شناسایی ملی عکس‌دار دانشجو الزامی است.

با ارائه این مقاله، تلاش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر این است‌که اطلاعاتی به روز در اختیار شما قراردهد. چنانچه نیاز به جزئیات بیشتری در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید. تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری جهت کسب مشاوره های تخصصی در زمینه مهاجرت امکان ‌پذیر است.

سوالات مکرر در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات شما در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • هزینه زندگی ماهانه در لیتوانی برای یک دانشجو چقدر است؟ هزینه زندگی ماهانه در لیتوانی حداقل 489€ (یورو) است.
  • هزینه های سالانه تحصیل و زندگی در لیتوانی چقدر است؟ می توانید هزینه های سالانه 1000$ تا 5000$ (دلار) را تخمین بزنید.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی

  1. نازنین گفت:

    اما به نظرم با این هزینه آدم میتونه جاهای بهتری برای مهاجرت وجود داره…

    1. صادقی گفت:

      با سلام لطفا در خصوص بررسی شرایط مهاجرت با شماره 02191003232 تماس بگیرید. برای بررسی شرایط مهاجرت به اروپا به لینک مذکور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *