مهاجرت تحصیلی لیتوانی

دانشگاه های رایگان لیتوانی

دانشگاه های رایگان لیتوانی

تحصیل در دانشگاه های رایگان لیتوانی در واقع به معنای تحصیل در دانشگاه ها با کسب کمک هزینه های تحصیل و یا تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های لیتوانی می باشد. زیرا در این کشور، دانشگاه های کاملا رایگان وجود ندارند و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای معرفی دانشگاه های رایگان لیتوانی قصد دارند در این به بررسی مقاله کم هزینه ترین دانشگاه های این کشور بپردازند. متخصصان ما در این مقاله دانشگاه ها و کالج های کم هزینه در لیتوانی را در نظر می گیرند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در لیتوانی کالج ها و دانشگاه ها 2 موسسه آموزش عالی هستند. دانشکده ها برای حرفه های خاص به آموزش عملی می پردازند.

مباحث مورد بررسی در این مقاله بدین شرح می باشد:

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چه مقدار خواهد بود؟

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان لیتوانی

لیتوانی یک کشور توسعه یافته است که در شمال اروپا واقع شده و در زمینه های فناوری و صنعت بسیار پیشرفته است. این کشور یکی از کشورهای اروپایی است که قویترین اقتصاد را در اختیار دارد. این کشور به دلیل اقتصاد خود در رده دوازدهم در بین کشورهای اروپایی قرار دارد. علیرغم اینکه کشور پیشرفته ای است، نسبت به سایر کشورهای این منطقه هزینه زندگی نسبتاً کمتری دارد. بیشتر سرزمین های کشور سبز هستند و لیتوانی دارای جنگل ها، تپه ها، رودخانه ها، دریاچه ها و نهرها زیادی می باشد. این ویژگی های برجسته آن را به مکانی عالی برای زندگی و تحصیل تبدیل می کند. بیش از 300 برنامه مختلف که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری ارائه می شود به زبان انگلیسی است. لیتوانی دارای 4 دانشگاه در لیست دانشگاه های برتر جهان است و میزان سواد بزرگسالان در لیتوانی نزدیک به 100% است.

همانطور که گفته شد، تحصیل در دانشگاه های رایگان این کشور در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان موفق به کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی شوند که تمام هزینه های اقامت و تحصیل آنها را پوشش دهد. اما در کنار این بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی، دانشگاه ها و دانشکده هایی در کشور لیتوانی وجود دارند که ارزانترین برنامه های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

دانشگاه های ارزان و رایگان لیتوانی

دانشگاه کلایپدا یک موسسه ارزان قیمت است که در سال 1991 شروع به کار کرد. به دلیل شهریه پایین و فرهنگ های متنوع، این دانشگاه میزبان بیش از 34000 دانشجوی بین المللی بوده است. این موسسه آموزش در رشته های متعدد با دوره های متعدد در زمینه های رقابتی ارائه می دهد. شما می توانید در رشته های کاربردی، علوم انسانی، مهندسی و علوم اجتماعی تحصیل کنید. دانشجویان بین المللی می توانند طیف گسترده ای از دوره های مختلف را انتخاب کرده و در بازار کار برتری پیدا کنند. به همین دلیل است که کلایپدا یک دانشگاه رویایی برای دانشجویان در سراسر جهان است.

دانشگاه دیگری که آموزش مقرون به صرفه ارائه می دهد، مدرسه مدیریت Graiciunas است. درهای خود را در سال 1993 افتتاح کرد و به یک مدرسه مدیریت در سطح جهانی تبدیل شد.Graiciunas بدون شک بهترین مدرسه برای پرورش مهارت های نرم و تجاری است. در اینجا می توانید تجارت بین المللی، حسابداری، حقوق، مدیریت بازرگانی و سایر دوره های پرسود را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که دانش آموزانی که از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند، رهبران و معلمان موثری می شوند. بنابراین، اگر می خواهید یک مدرسه تجاری ارزان با آموزش با کیفیت بالا داشته باشید، مدرسه Graiciunas را امتحان کنید. هزینه پایین حدود 1600€ (یورو) در هر سال تحصیلی آن را مورد علاقه بسیاری از دانش آموزان قرار می دهد.

در این بخش شاهد دانشگاه های رایگان جهت تحصیل در لیتوانی هستید:

دانشگاه های رایگان لیتوانی

هزینه تحصیل در کشور لیتوانی

شهریه در موسسات آموزش عالی لیتوانی بسته به هر موسسه، برنامه تحصیلی خاص و مقطع تحصیلی که دانشجویان در آن شرکت می کنند متفاوت است. دانشگاه ها و مدارس علوم کاربردی سالانه شهریه خود را اعلام می کنند. در جدول زیر به متوسط هزینه تحصیل در کشور لیتوانی اشاره شده است:

دوره تحصیلیهزینه تحصیل به یورو در سال
کارشناسی1300€
کارشناسی ارشد2300€
تحصیلات تکمیلی8400€

اگر دانشجو تبعه یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشد، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های تحصیل بیشتری در لیتوانی شود. علاوه بر این، برای تأمین بودجه تحصیل، دانشجویان ممکن است متقاضی بورس تحصیلی لیتوانی شوند. دانشجویان رشته های مختلف، اساتید و محققان کشورهای خارجی واجد شرایط درخواست بورسیه های تحصیلی دولت لیتوانی هستند. در اکثر موارد بورسیه ها هم شهریه و هم هزینه های زندگی را در بر می گیرند. مقررات مالی به کشور متقاضی متکی است. انواع بورس های تحصیلی ارائه شده در کشور لیتوانی عبارتند از:

  • دوره های زبان و فرهنگ لیتوانیایی (تابستان و زمستان)
  • مطالعات کوتاه مدت (1 تا 2 ترم) لیتوانیایی
  • مطالعات کوتاه مدت (1 تا 2 ترم) در زمینه های دیگر
  • تحصیلات کارشناسی ارشد تمام وقت در همه زمینه ها

همچنین اکثر دانشگاه های لیتوانی بورس های تحصیلی از بودجه خود را به دانشجویانی ارائه می دهند که الزامات مشخص شده را برآورده می کنند. دانشجویان علاقه مند باید به موسسه آموزش عالی ویژه مورد نظر خود مراجعه کنند تا دریابند که بودجه برای تحصیلات مورد نظر در دسترس است یا خیر. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله هزینه تحصیل در لیتوانی مراجعه نمایید.

درباره دانشگاه های رایگان لیتوانی

تعداد زیادی دانشگاه در اروپا وجود دارد که برای دانشجویان بین المللی شهریه کم و ارزان را به همراه دارند. در این بخش قصد داریم به دانشگاه های ارزان و دانشگاه های که به عنوان دانشگاه های رایگان لیتوانی شناخته می شوند اشاره کنیم. به یاد داشته باشید که هزینه های تحصیل در هر کدام یک از این دانشگاه ها متفاوت می باشد و هر موسسه تحصیلی برنامه های آموزشی خاصی را به دانشجویان ارائه می دهد. علاوه بر این، شرایط پذیر در هر مرکز تحصیلی ممکن است متغیر باشد و دانشجویان باید قبل از انتخاب برنامه تحصیلی مورد علاقه خود درباره شرایط پذیرش و تحصیلی در برنامه مورد نظر اطلاعات کافی کسب کنند. در ادامه با دانشگاهای ارزان و دانشگاه های رایگان لیتوانی بیشتر آشنا خواهید شد. در ادامه می توانید علاوه بر هزینه تحصیل و بورسیه تحصیل در لیتوانی، با ارزانترین دانشگاه های کشور لیتوانی نیز آشنا شوید.

دانشگاه های رایگان لیتوانی و دانشکده مدیریت گراسیوناس

دانشکده مدیریت گراسیوناس یک موسسه آموزشی آموزش عالی خصوصی است. در سال 1993 تأسیس شد و در کاوناس، لیتوانی واقع شده است. این مدرسه آموزش کلاس جهانی برنامه های تحصیلی مختلفی را در زمینه های حقوق، تجارت، بازاریابی، مدیریت و مدیریت ارائه می دهد. فارغ التحصیلان آن نیز به دلیل مهارت های تدریس و رهبری مشهور هستند. بنابراین، اگر می خواهید به تحصیل مدیریت تجارت یا بازاریابی بین المللی بپردازید، مدرسه گراسیوناس انتخاب مناسبی است. هزینه تحصیل فوق العاده در این دانشکده ارزان قیمت در لیتوانی آن را بسیار جذاب کرده است.

میزان شهریه با توجه به ملیت دانشجویان متغیر و بدین صورت است:

ملیت دانشجویانشهریه در سال به یورو
دانشجویان بین المللی2000€
دانشجویان محلی و دانشجویان اروپایی1600€

هم اکنون این مدرسه برنامه های کارشناسی را در رشته های زیر ارائه می دهد:

  • حقوق و تجارت
  • حسابداری
  • مدیریت تجارت لجستیک
  • گردشگری و مهمانداری

دانشگاه های رایگان لیتوانی و دانشکده مدیریت گراسیوناس

دانشگاه علوم انسانی اروپا لیتوانی

دانشگاه علوم انسانی اروپا (که در دهه 90 تاسیس شد) نیز دانشگاهی خصوصی است و در ویلنیوس لیتوانی قرار دارد. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته علوم انسانی و رشته علوم اجتماعی برنامه های تحصیلی سطح بالایی ارائه می دهد. EHU در حال حاضر دارای 2 بخش است. گروه علوم انسانی و هنر و گروه علوم اجتماعی. برنامه های کارشناسی در این دانشگاه شامل طراحی بصری و رسانه، میراث فرهنگی و گردشگری، رسانه ها و ارتباطات، سیاست و اقتصاد جهانی و قوانین بین المللی و قانون اتحادیه اروپا است.

برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل میراث تاریخی و فرهنگی، مطالعات فرهنگی، سیاست های عمومی و روانشناسی وجودی است. EHU همچنین برنامه تحصیل رشته فلسفه در دوره دکترا به دانشجویان ارائه می دهد. تقریبا 1000 دانشجو در حال حاضر در برنامه های مختلف در EHU مشغول به تحصیل هستند. میانگین شهریه دانشجویان بین المللی در این دانشگاه 2300€ (یورو) در سال می باشد.

دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس لیتوانی

دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس که با نام VGTU نیز شناخته می شود، یکی از بهترین دانشگاه های جهان است، زیرا در بین 100 دانشگاه برتر قرار دارد. این دانشگاه در لیتوانی یکی از بهترین دانشگاه های علوم فن آوری رتبه می باشد. VGTU یک دانشگاه دولتی است و در سال 1956 تاسیس شده است. این دانشگاه شامل 11 دانشکده، 13 موسسه، 3 مرکز تحقیقاتی و 23 آزمایشگاه تحقیق و آزمایش است.

انستیتوی هواپیمایی آن یعنی انستیتوی هواپیمایی آنتاناس گوستایتیس تعداد زیادی خلبان، کنترل کننده ترافیک هوایی و مهندسین و تکنسین ها را آموزش داده است. خانواده دانشجویی در VGTU بسیار بزرگ است زیرا بیش از یازده هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و لازم به ذکر است که دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس دارای بیش از 1000 استاد است. میانگین شهریه دانشجویان بین المللی در این دانشگاه 3500€ (یورو) در سال می باشد.

دانشگاه های رایگان لیتوانی و دانشگاه صنعتی کاوناس

دانشگاه صنعتی کاوناس یک دانشگاه دولتی می باشد که در کاوناس مستقر است. این مرکز تحصیلی یک دانشگاه آموزشی و تحقیقاتی بسیار معتبر و بزرگ است که از 9 دانشکده و 8 موسسه تشکیل شده است. دانشگاه صنعتی کاوناس بیش از 120 برنامه مطالعاتی را ارائه می دهد و بیش از 50 مورد از آنها به زبان انگلیسی ارائه می شود. این برنامه ها را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد.

برنامه های آموزش و آموزش KTU در زمینه های هنری، رسانه ای، مهندسی و فناوری، علوم انسانی و علوم اجتماعی بسیار متنوع است. در حال حاضر، حدود 10 هزار دانشجو در KTU مشغول به تحصیل هستند و بیش از هزار نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند. متوسط ​​شهریه دانشجویان بین المللی در این دانشگاه 3800€ (یورو) در سال میباشد. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید تا علاوه بر دانشگاه های رایگان لیتوانی از دانشگاه های رایگان دیگر در سایر کشورهای دنیا به طور کامل آگاه شوید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های رایگان لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در مورد دانشگاه های رایگان لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های رایگان لیتوانی کدامند؟ معمولا دانشگاه های دولتی کشور لیتوانی رایگان هستند اما دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه کاوناس و دانشگاه ورزش لیتوانی از ارزان ترین دانشگاه های لیتوانی به شمار می روند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های ارزان در لیتوانی چقدر است؟ هزینه تحصیل در دانشگاه های ارزان از 1000€ (یورو) تا 2000€ (یورو) متغیر است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *