مهاجرت تحصیلی لیتوانی

بورس تحصیلی لیتوانی

بورس تحصیلی لیتوانی

بورسیه های تحصیلی ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. ما در مقاله امروز به بورس تحصیلی لیتوانی خواهیم پرداخت. موسسات آموزش عالی هر کدام شرایطی را برای دادن بورسیه تحصیلی به دانشجویان قرار داده است. در صورتیکه دانشجویان دارای شرایط مورد نظر جهت تحصیل در لیتوانی باشند، بورسیه به آنها تعلق خواهد گرفت. مراکز آموزشی دولتی نیز بورسیه هایی را برای دانشجویان، اساتید و محققان قرار داده است.

در صورتیکه هر کدام از این گروه ها دارای واجد شرایط این بورسیه ها باشند، به آنها خوش ­آمد خواهند گفت. بورسیه های داده شده تمامی هزینه ها را شامل نمی شود و در برخی موارد حتی دانشجویان نمی ­توانند تنها یک مدرک دوره­ کارشناسی ارشد خود را به کمک بورسیه فوق دریافت نمایند. این مقاله متعلق به تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

جهت اخذ بورسیه تحصیلی لیتوانی ابهامات زیر به وجود خواهد آمد:

  • چند نوع بورسیه تحصیلی در این کشور در دسترس متقاضیان قرار گرفته است؟
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور به چه صورت می باشد و چه مدارکی لازم خواهد بود؟

انواع بورس تحصیلی لیتوانی

کشور لیتوانی دارای 4 نوع بورسیه در دانشگاه های خود می ­باشد. این بورسیه ها بسته به کشور دانشجویان با یکدیگر متفاوت است که عبارتند از:

پارامترشرحکشورهای واجدین اخذ بورسیه
بورس تحصیلی دولتی لیتوانی برای دوره های فرهنگ و زبان تابستاندانشجویان کشورهای خاصارمنستان/ اتریش/ بلاروس/ بلژیک/ بلغارستان/ چین/ کرواسی/ جمهوری چک/ دانمارک/ استونی/ فنلاند/ فرانسه/ گرجستان/ ایسلند/ هند/ اسرائیل/ ژاپن/ لاتویا/ مغولستان و بعضی دیگر
بورس تحصیلی لیتوانی برای دوره های کوتاه مدتاین بورس تحصیلی لیتوانی برای مطالعات و تحقیقات لیتوانی به دانشجویان و محققان و اساتید کشورهای خاص تعلق می ­گیرد.بلاروس/والون/ چین/ جمهوری چک/ دانمارک/ استونی/ فرانسه/ آلمان/ مجارستان/ اسرائیل/ ایتالیا/ ژاپن/ لاتویا/ مکزیک/ لهستان/ اسلواکی/ سوئیس و ترکیه
بورس تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشداین بورس تحصیلی کشور لیتوانی به دانشجویان دوره­ کارشناسی ارشد که به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند و این دانشجویان جزء کشورهای خاص باشند، تعلق می­ گیرد.جمهوری بلاروس/ جمهوری گرجستان/ جمهوری مولدوا/ جمهوری اوکراین/ جمهوری ارمنستان/ جمهوری آذربایجان/ جمهوری قزاقستان/ جمهوری ازبکستان/ جمهوری خلق چین و تمامی افراد خارجی لیتوانیایی
بورس تحصیلی دولتی لیتوانیاین بورس تحصیلی به دانشجویان لیتوانی که خارج از کشور لیتونی زندگی می­ کنند و تمام افراد خارج از کشور لیتونی تعلق می­ گیرد.
افراد خارجی که یکی از والدین آنها لیتوانیایی باشد و در خارج از لیتوانی زندگی می­ کند و وی خود را لیتوانی تبار بداند نیز لیتوانیایی خارجی تلقی می ­گردد.

شرایط اخذ بورس تحصیلی لیتوانی

دانشجویانی که قصد دارند که از بورسیه های تحصیلی لیتوانی برای ادامه تحصیل استفاده نمایند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • فرد نباید دانشجوی ترم آخر تحصیلی باشد.
  • فرد تابعیتی خارج از این کشور را داشته و شرایط تحصیل در لیتوانی و در دوره های آموزش عالی به عنوان استاد یا محقق به لیتوانی سفر نموده باشد.
  1. NB1: دانشجویان به هنگام درخواست دریافت بورس تحصیلی کشور لیتوانی باید نام درس و تعداد واحد­ها را درج نموده باشد.
  2. NB2: دانشجویان درخواست دهنده بورس بایستی نام رشته تحصیلی خود را نیز در این نامه قید نمایند.

دانشجویان دریافت کننده بورس بایستی در هر ترم 25 واحد درسی ECTS را بگذارنند. دانشجویانی که درخواست بورس مطالعاتی لیتوانی را داده اند باید در هر ترم 30 واحد درسی ECTS بگذرانند. در ضمن باید سایر شرایط رشته مطالعات لیتوانی را دارا باشد.

شرایط اخذ بورس تحصیلی لیتوانی

کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در لیتوانی

اروپا یک مقصد تحصیلی عالی است و لیتوانی یکی از کشورهای زیادی در این قاره است که آموزش در سطح جهانی ارائه می دهد. این کشور شمال شرقی اروپا به خاطر برنامه های آموزش انگلیسی معروف است. علاوه بر این، مدارک تحصیلی در اینجا در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود، بنابراین می توانید حرفه خود را از هر کجا شروع کنید. از جمله عوامل مهم در مورد تحصیل در خارج از کشور، مسائل مالی است. خوشبختانه هزینه زندگی در لیتوانی نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است. شما همچنین می توانید برای کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی خود درخواست دهید. با در نظر گرفتن این گزینه ها، شما آزادی بیشتری برای پیگیری اهداف تحصیلی خود خواهید داشت بدون اینکه فشار زیادی بر بودجه خود وارد کنید.

نکته قابل توجه دیگر در مورد راحتی مالی در طول اقامت خود در لیتوانی این است که شما می توانید بهترین گردشگر در این کشور باشید. با توجه به انتظارات فراوان، در اینجا برخی از بهترین بورسیه های تحصیلی در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی آورده شده است تا به شما در شروع کار کمک کنند. دانشجویان بین المللی از کشورهای منتخب نیز می توانند برای بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد درخواست دهند. اگر اهل ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی یا اوکراین هستید، یا اصالتا لیتوانیایی دارید، می توانید تا سقف $475 (دلار آمریکا) کمک هزینه ماهانه و بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد با شهریه صفر دریافت کنید. و اگر اهل چین، ژاپن، اسرائیل یا کره جنوبی هستید، این بورسیه تحصیلی لیتوانی فقط یک کمک هزینه ماهانه به شما ارائه می کند.

بررسی بورس تحصیلی لیتوانی

این کشور دارای دانشگاه های بسیار معتبری می ­باشد که مدارک اخذ شده از دانشگاه های کشور لیتوانی مورد تأیید در سرتاسر دنیا می­ باشد. دانشگاه های این کشور امکانات بسیار مناسبی را با پرداخت هزینه های بسیار کم در اختیار دانشجویان قرار می ­دهند.

دانشگاه های این کشور مانند سایر کشورها به 2 نوع دولتی و خصوصی تقسیم بندی می ­شوند. تدریس در اکثر دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. دانشجویانی که تحصیلات دانشگاهی خود را در کشور لیتوانی به اتمام برسانند و موفق به کسب مدارک دانشگاهی این کشور شوند، به راحتی می­ توانند در سراسر دنیا شغل مورد نظر خود را بیابند.

دانشجویان برای اینکه بتوانند در دانشگاه های کشور لیتوانی ادامه تحصیل دهند بایستی دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بوده و قبولی در کنکور سراسری را نیز کسب نموده باشند. موسسات تحصیلات عالی در کشور لیتوانی بطور کلی به 2 بخش تقسیم می ­گردد:

  • دانشگاه ها
  • کالج ها

این کشور دارای 15 دانشگاه دولتی و 9 دانشگاه خصوصی و همچنین دارای 16 کالج دولتی و 11 کالج غیر دولتی می ­باشد. دانشگاه ها دارای 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می­ باشند. دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه ها بایستی دارای مدرک زبان باشند زیرا بسیاری از دروس رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می ­گردد.

شرح بورس تحصیلی لیتوانی

تحصیل در دانشگاه های لیتوانی

یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های این کشور، دانشگاه کوناس در این کشور است. تدریس در این دانشگاه با زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. این دانشگاه کلیه امکانات رفاهی و خوابگاهی را در اختیار دانشجویان با کمترین هزینه قرار می ­دهد. ناگفته نماند در حال حاضر 50000 دانشجو از تمامی نقاط جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می­ باشند.

از دیگر دانشگاه های این کشور می توان دانشگاه ویلینیوس را نام برد، که در پایتخت کشور لیتوانی قرار دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از اصلی ترین دانشگاه های اروپا محسوب می­ شود. در حال حاضر این دانشگاه میزبان 70000 دانشجو می­ باشد، همچنین این دانشگاه از لحاظ وسعت بزرگترین دانشگاه کشور لیتوانی به شمار می ­رود.

این دانشگاه دارای رشته های بسیار متنوعی است و یکی از مهمترین ویژگی های آموزشی در این دانشگاه تعامل بین تحقیق و آموزش می­ باشد. شهریه دانشگاه های لیتوانی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است. همچنین دانشگاه های این کشور از دانشجویان برجسته هزینه ایی دریافت نمی ­نماید و در برخی موارد مبالغی را به عنوان حقوق به دانشجویان پرداخت می ­نماید.

برترین دانشگاه های لیتوانی

دانشگاه های کشور لیتوانی تابع استانداردهای سیستم بولونیا می‌ باشند و این دانشگاه ها به دلیل کم بودن هزینه‌ های تحصیل و امکان اخذ بورسیه‌ های متعدد برای مقاطع مختلف بین دانشجویان بین المللی جذاب و پرطرفدار هستند. دانشگاه هایی که عملکرد آکادمیک کشور لیتوانی را در عرص جهانی مطرح می کنند عبارتند از:

  • دانشگاه ویلنیوس
  • دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس
  • دانشگاه فناوری کاوانس
  • دانشگاه ویتاوتاس مگنوس

.این 4 دانشگاه در میان دانشگاه های برتر در منطقه نوظهور و جوان اروپا هستند. در ادامه رنکینگ پرمتقاضی ترین دانشگاه های لیتئوانی در سال 2022 بررسی می گردد:

رنکینگ پرمتقاضی ترین دانشگاه های لیتوانی در سال 2022

بورسیه حمایت از دانشجویان دکتری در لیتوانی

هدف از این  بورسیه ها، ترویج ابتکارات علمی و پژوهشی داوطلبان مقطع دکتری، حمایت از ایده های علمی و خلاقانه، فعالیت های پژوهشی و توسعه آنها است. 2 نوع بورسیه در دسترس است یکی بورسیه دکتری و دیگری کمک هزینه برای بازدیدهای علمی (دکتری). میزان بودجه برای هر 2 طرح بورسیه، بسته به تعداد و کیفیت پیشنهادات ارائه شده و محدودیت بودجه برای سال جاری، سالانه تعیین می شود.هر 2 نوع نامزد واجد شرایط برای دریافت بودجه وجود دارد:

  • .به دانشجویان دکتری در رشته های علوم پایه و مهندسی که به طور فعال تحقیقات علمی انجام می دهند و مقالات علمی بین المللی منتشر شده دارند تعلق می گیرد
  • به دانشجویان دکتری در رشته های هنری برای انجام تحقیقات فعال و خلق و ارائه عمومی آثار هنری خود و همچنین نویسندگان آثار هنری منتشر شده (یا پذیرفته شده برای انتشار) تعلق می گیرد.

فراخوان برای پروپوزال های بورسیه دکتری سالانه اعلام می شود، در حالی که فراخوان های کمک هزینه برای پروپوزال های بازدیدهای علمی (دکتری) 2 بار در سال انجام می شود.

ویزای تحصیلی لیتوانی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور لیتوانی را دارند بایستی مدارک زیر را جهت دریافت ویزای این کشور ارائه نمایند:

  • ارائه اصل و کپی مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه اصل و کپی گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن ها
  • عکس پاسپورتی
  • پاسپورت
  • نامه پذیرش

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر مشاوره و راهنمایی دانشجویان در زمینه اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی پاسخگوی سوالات شما می باشد.

سوالات متداول در باب بورس تحصیلی ایتوانی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورس تحصیلی لیتوانی می باشیم:

  • برترین دانشگاه های لیتوانی برای تحصیل کدام اند؟ دانشگاه ویلنیوس، دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس، دانشگاه فناوری کاوانس و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس
  • شرایط اخذ بورس تحصیلی لیتوانی چیست؟ فرد نباید دانشجوی ترم آخر تحصیلی باشد، فرد تابعیتی خارج از این کشور را داشته و برای تحصیل در دوره های آموزش عالی به عنوان استاد یا محقق به لیتوانی سفر نموده باشد.
4.9/5 - (14 امتیاز)

16 دیدگاه برای “بورس تحصیلی لیتوانی

  1. روحانی گفت:

    سلام خیلی ممنون از مطلب کاملتون من درباره بورسیه تحصیلی در لیتوانی خیلی سوال داشتم و بیشترشو اینجا خوندم. ولی در کل بعیده که بشه بورسیه گرفت. ایران رو کلا به رسمیت نمیشناسه؟ بورسیه های خاص دیگه ای از خود دانشگاه ها به دانشجوهای ممتاز نمیدن؟

    1. صادقی گفت:

      سلام امکان اخذ بورسیه برای شما وجود دارد. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. امید گفت:

    آیا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان محصل در دانشگاه های لیتوانی که درآمد بالا دارند تعلق میگیرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. پیشنهاد میشه در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. قراری گفت:

    ممنون از سایت پربارتون

  4. پوریا گفت:

    آیا شما هم در یافتن استاد راهنما کمک میکنید

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص پروسه های دکتری و اخذ بورسیه بایستی شخصا اقدام کنید.

  5. امیرحسین گفت:

    مقاله مفیدی بود.
    با تشکر

  6. لیدا بهرامی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات کاملتون

  7. کیانا ناصری گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  8. ستاره گفت:

    لیتوانی بهترین کشور تو حوزه ی بالتیک هست ؟ تو این کشور میشه لیسانس هم رایگان خوند؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره تحصیلی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  9. سایه گفت:

    بورس تحصیلی لیتوانی در کدوم دانشگاه هاس؟

    1. صادقی گفت:

      در خصوص مشاوره برای تحصیل در لیتوانی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  10. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد بورس تحصیلی لیتوانی تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد راه های اخذ اقامت لیتوانی هم مطلب بذارید

    1. صادقی گفت:

      سلام پیشنهاد میشه در این خصوص محتوا اقامت لیتوانی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *