مهاجرت تحصیلی لیتوانی

کار دانشجویی در لیتوانی

بررسی تحصیل و کار دانشجویی در لیتوانی

یکی از مهمترین موضوعاتی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در لیتوانی باید در نظر داشته باشند، کار دانشجویی در لیتوانی می باشد. با قوانین و شرایط خاصی همراه می باشد که دانشجویان بین المللی باید آنها را رعایت کنند تا موفق به کار پاره وقت در لیتوانی شوند. همانطور که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سایر مقالات موسسه اشاره کرده اند، در کشور لیتوانی فرصت های مختلفی برای ادامه تحصیل در رشته ها و دوره های گوناگون وجود دارد که موجب جذب دانشجویان بین المللی می شود. در دانشگاه های کشور لیتوانی دانشجویان می توانند در اکثر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند و این موضوع یک مزیت برای ادامه تحصیل در یک کشور بالتیک به شمار می رود. تا بخش آخر این راهنما با ما همراه باشید تا با شرایط کار دانشجویی در لیتوانی به طور کامل آشنا شوید.

  • شرایط کار دانشجویی در این کشور چگونه می باشد؟
  • دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی اجازه چند ساعت کار را خواهند داشت؟
  • ارتباط تحصیل و کار در این کشور به چه شکل می باشد؟

نظام آموزش و پرورش لیتوانی

آموزش عالی در لیتوانی در دانشگاه ها یا کالج ها انجام می شود. مؤسسات آموزش عالی فرآیند بولونیا را دنبال می کنند. لازم به ذکر است که روند بولونیا در سال 1999 آغاز شد که وزرای آموزش و پرورش از 29 کشور اروپایی اعلامیه بولونیا را در شهر بولونیا ایتالیا امضاء کردند. هدف از این فرآیند ایجاد معیارهای آموزشی برای مدارک دانشگاهی و تضمین کیفیت، تسهیل حرکت دانشجویان از یک کشور اروپایی به کشور دیگر و ارتقاء کیفیت آموزش عالی اروپا است. این سیستم همچنین جنبه هایی از سیستم آموزش عالی آمریكا را در بر می گیرد و بنابراین مقایسه را ساده می كند. سیستم بولونیا از سیستم انتقال اعتبار اروپا برای اندازه گیری میزان اعتبارات آموزش عالی جهت مهاجرت به لیتوانی استفاده می کند.

در جدول زیر به مدت زمان مطالعه در دانشگاه های این کشور در دوره های مختلف اشاره شده است:

دوره تحصیلیمدت زمان مطالعه در دانشگاه های لیتوانی
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
پزشکی6 سال
داروسازی و معماری5 سال

شرایط ورود به دانشگاه های لیتوانی بستگی به رشته ای دارد که دانشجو در آن متقاضی است. همچنین برنامه درسی که دانشجو قبل از ورود به دانشگاه در آن شرکت کرده است. از مهمترین دانشگاه های کشور لیتوانی می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه فنی کاوناس
  • دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی
  • دانشگاه ویلنیوس
  • دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس

البته لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند هم در دانشگاه های خصوصی و هم در دانشگاه های دولتی لیتوانی مشغول به تحصیل شوند. در نمودار زیر به تعداد دانشجویان بین المللی در کشور لیتوانی اشاره شده است:

بررسی تحصیل و کار دانشجویی در لیتوانی

دانشگاه های کشور لیتوانی یکی از معتبرترین دانشگاه های منطقه بالتیک و اروپا به شمار می روند زیر مدارک تحصیلی کسب شده از دانشگاه های این کشور در تمام نقاط دنیا معتبر است. برای تحصیل در دانشگاه های لیتوانی، متقاضیان باید شهریه پرداخت کنند، اما به طور کلی هزینه های تحصیل در لیتوانی بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی می باشد. دانشجویان می توانند با کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی و همچنین کار دانشجویی در لیتوانی هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. علاوه بر این، لیتوانی از لحاظ کیفیت زندگی از امتیازات بالایی برخوردار است. این کشور رتبه اول در منطقه اروپای مرکزی و شرقی در فهرست شهر سبز قرار دارد. همچنین به دلیل زیرساخت های بهداشتی و سطح ایمنی در سطح جهانی شناخته شده است.

در حالی که شهرهای لیتوانی با شهرهایی مانند کپنهاگ، بارسلونا و کیپ تاون مقایسه می شود، این کشور همچنین به دلیل فضای سبز بی نظیر و آرامش بخش بسیار مشهور است. در این بخش می توانید مقاله کار در لیتوانی را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمائید.

شرایط کار دانشجویی در لیتوانی

کار دانشجویی در لیتوانی تنها یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد که موجب جذب دانشجویان بین المللی بی شماری می شود. تحصیل در لیتوانی فرصت های شغلی بی شماری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. اگر دانشجو شهروند کشوری باشد که عضو اتحادیه اروپا است. در یکی از دانشگاه های برتر لیتوانی ثبت نام کرده باشد. پس حق خواهد داشت تا به صورت پاره وقت کار کند. برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا، وضعیت ممکن است متفاوت باشد اما به یاد داشته باشید که کار دانشجویی در لیتوانی برای این افراد غیر ممکن نیست. در چنین شرایطی، دانشجوی خارجی فقط به اجازه اقامت معتبر احتیاج دارد. شرایط کار برای اکثر دانشجویان در رشته های مختلف یکسان است.

علاوه بر تعطیلات 3 ماهه تابستان برای کار تمام وقت، دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه های کشور لیتوانی مشغول به تحصیل می شوند می توانند 20 ساعت در هفته در طول تحصیل به طور نیمه وقت کار کنند. به دلیل این شرایط مناسب کار دانشجویی در لیتوانی به صورت پاره وقت، انتخاب کردن تحصیل در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی فرصتی است که آنها را می تواند از مزایای مختلفی بهره مند سازد. مقاله تحصیل در لیتوانی در این خصوص اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرح کار دانشجویی در لیتوانی

شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی

فرصت های کاری مختلفی برای دانشجویان بین المللی که موفق به اتمام برنامه تحصیلی خود در یکی از معتبرترین دانشگاه های لیتوانی می شوند وجود دارد. در حال حاضر، لیتوانی یکی از بهترین مناطق در سراسر جهان برای یافتن شغل است. دوره ها TEFL (آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) در بسیاری از شهرهای سراسر لیتوانی برگزار می شود. در کشور لیتوانی، تقاضا برای معلمان TEFL بسیار زیاد است. آموزش زبان روشی درخشان برای تأمین بودجه زندگی و کسب درآمد در کشور لیتوانی است. دانشجویان می توانند بعد از اتمام تحصیل در لیتوانی بدون محدودیت کار کنند. البته به یاد داشته باشید که این کار نیاز به تغییر نوع اقامت دارد. مکان های مختلفی وجود دارد که فارغ التحصیلان می توانند کار کنند.

برخی از آنها به شرح زیر است:

  • منسوجات
  • پوشاک
  • کودسازی
  • ماشین آلات صنعتی و کشاورزی
  • فرآوری روغن
  • گردشگری
  • مبلمان
  • فرآوری مواد غذایی
  • قطعات الکترونیکی

در این قسمت شاهد الزامات کار دانشجویی در لیتوانی هستید:

الزامات کار دانشجویی در لیتوانی

شرکت های بزرگی مانند بارکلی، کوکا کولا، HP، IKEA، مایکروسافت، امنیتل، فیلیپ موریسPricewaterhouseCoopers ، Saab، Western Union و سایر موارد در لیتوانی وجود دارند. فرصت های شغلی مختلفی را به متخصصان ارائه می دهند. کارفرمایان لیتوانی به دنبال متخصصانی با صلاحیت های دانشگاهی و مهارت های زبانی عالی هستند. بنابراین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند تسلط خود را بر زبان انگلیسی تقویت کنید. آنها همچنین به دنبال شایستگی فناوری اطلاعات و دانش کسب و کار هستند. اگر به فکر کسب اقامت لیتوانی از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، کارآفرینی، ازدواج و سایر روش ها هستید. همچنین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. از شرایط و هزینه های امور مرتبط آگاه شوید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در لیتوانی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در لیتوانی می باشیم:

  • کار دانشجویی در لیتوانی چه شرایطی دارد؟ علاوه بر تعطیلات 3 ماهه تابستان برای کار تمام وقت، دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه های کشور لیتوانی مشغول به تحصیل می شوند می توانند 20 ساعت در هفته در طول تحصیل به طور نیمه وقت کار کنند.
  • بخش های فعال در لیتوانی برای کار دانشجویی کدامند؟ پوشاک، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، گردشگری، مبلمان، فرآوری مواد غذایی و قطعات الکترونیکی
  • مهمترین دانشگاه های کشور لیتوانی کدامند؟ دانشگاه فنی کاوناس، دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی، دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در لیتوانی

  1. متین گفت:

    سلام روز شما بخیر برای لیتوانی مزایا خوبی رو ذکر کرده بودید که هزینه اش به نسبت کیفیت کشور و شهرها عالیه. من برای تحصیل به زبان انگلیسی تافل رو متمرکز هستم روش ولی امکان کار با مدرک تافل در لیتوانی چقدر قطعیه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در صورت تائید کارفرما این امکان برای شما وجود دارد در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *