مهاجرت تحصیلی لیتوانی

دانشگاه های کشور لیتوانی

دانشگاه های کشور لیتوانی

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور لیتوانی را دارند، باید اطلاعاتی در خصوص دانشگاه های کشور لیتوانی داشته باشند. اعزام دانشجویان به لیتوانی جهت ادامه تحصیلات در دانشگاه های این کشور، از اهداف مهم آموزشی است. در این مقاله سعی بر آن شده است تا اطلاعات لازم در خصوص دانشگاه های برتر این کشور ارائه گردد. مقاله فوق متعلق به تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. این کشور دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی می باشد که هزینه تحصیل در هر کدام از این دانشگاه ها متفاوت خواهد بود.

  • چند نوع دانشگاه در این کشور وجود دارد؟
  • زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور به چه صورت می باشد؟

معرفی دانشگاه های کشور لیتوانی

کشور لیتوانی کشوری اروپایی و چند زبانه است. مردم این کشور به چند زبان صحبت می کنند اما به یک زبان خارجی تسلط کافی دارند. همچنین این کشور در لیست 5 کشور برتر عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته است. زبان های تکلم مردم این کشور روسی، لهستانی و انگلیسی است. سطح دانش و تحصیلات مردم لیتوانی در اروپای شرقی و مرکزی زبانزد است. این کشور دارای 22 دانشگاه و 24 کالج است.

بهترین دانشگاه ‌های لیتوانی در شهر کائوناس

جمعیت این شهر حدود 374643 می باشد و توانسته است رتبه 2 در میان شهرهای تحصیلی این کشور را به خود اختصاص دهد. دانشگاه های واقع در این شهر در رشته های مخلتف دارای تعدادی دانشگاه می باشند.

در نمودار زیر برنامه های آموزشی در دانشگاه های این کشور بیان شده است:

برنامه های آموزشی در دانشگاه های لیتوانی

دانشگاه ورزشی لیتوانی یکی از برترین دانشگاه ها در این کشور می باشد. در جدول زیر به بررسی این دانشگاه می پردازیم:

پارامترشرح
اسم دانشگاه(Lithuanian Sports University (LSU
نوع دانشگاهاین دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی است که در زمینه علوم ورزشی ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان می نماید.
سابقه تحصیلسابقه این دانشگاه در ارائه دروس ورزشی بالغ بر 80 دهه است.
رشته های تحصیلی محبوباز جذابیت ها و محبوبیت های این دانشگاه علوم ورزشی و تحصیل در شاخه های ورزش است.

سایر دانشگاه های کشور لیتوانی در شهر کائوناس

سایر دانشگاه های کشور لیتوانی در شهر کائوناس بدین شرح هستند:

پارامترشرح
دانشگاه علوم کاربردی Kaunoاین دانشگاه یک دانشگاه فعال علوم کاربردی در شاخه ‌های علوم اجتماعی، زیست پزشکی، علوم انسانی، هنر و فن آوری است. همچنین از بزرگ موسسات آموزش عالی در سطح حوزه بالتیک به شمار می رود.
دانشگاه Vytautas Magnusاین دانشگاه در نظام رتبه بندی QS، رتبه 800 را در بین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است.
علوم انسانی از جمله زمینه هایی است که پیشرفت چشمگیری در این دانشگاه داشته است.
سیستم آموزشی این دانشگاه به گونه ای است که دانشجو آزادانه می تواند برنامه های خود را ساماندهی نموده و تغییر دهد.
از خصوصیات بارز دانشگاه، فعال بودن در خصوص تبادلات دانشجویی است.
دانشگاه فناوری Kaunasدانشگاه فناوری کائوناس (KTU) لقب بزرگ ترین دانشگاه فن آوری در حوزه بالتیک را به خود اختصاص داده است.
زمینه های فعالیت آن، ارتباط با کسب و کار و تجارت، ارائه رشته‌ های انعطاف پذیرش به دانشجویان و تحقیقات علمی می ‌باشد.
دانشگاه فناوری کائوناس به زودی به یک نهاد بین المللی آموزش عالی تبدیل می گردد.

بهترین دانشگاه های کشور لیتوانی در شهر ویلنیوس

بهترین دانشگاه های کشور لیتوانی در شهر ویلنیوس عبارتند از:

  • کالج تجارت vilnius
  • دانشگاه فنی vilnius
  • دانشگاه مدیریت و اقتصاد ism
  • دانشگاه vilnius

سایر دانشگاه های کشور لیتوانی در شهر ویلنیوس بدین شرح هستند:

پارامترشرح
کالج تجارت Vilniusکالج تجارت (VVK)، ازجمله موسسات آموزشی رقابتی است که در زمینه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات ارائه خدمات دارد. شاخه های مذکور در دوره های کارشناسی ارائه می گردد.
دانشگاه فنی Vilnius Gediminasدانشگاه فنی (VGTU) در سال 1956 میلادی به تاسیس رسید. یکی از بزرگ دانشگاه ها حوزه بالتیک است. دروس ارائه شده از سوی این دانشگاه در زمینه های فنی و مهندسی، آموزش و پژوهش می باشد.
دانشگاه مدیریت و اقتصاد ISMاین دانشگاه رتبه اول را در زمینه تجارت به خود اختصاص داده است. بنابراین از بزرگ ترین مدارسی است که در زمینه کسب و کار در اروپا به دانشجویان آموزش می دهد. برتری این دانشگاه درحدی است که چندین سال به‌ طور مستمر در لیست 200 دانشگاه برتر کسب و کار جهان جای گرفته است.
دانشگاه Vilniusبه دلیل این که در قرن شانزدهم تاسیس گردیده، از قدیمی ‌ترین دانشگاه های کشور لیتوانی به شمار می رود. مهم بخش علم و فرهنگ در سطح اروپا متعلق به این دانشگاه است که قانون وحدت مطالعات و پژوهش دارد. فعالیت های علمی و بین المللی این دانشگاه، استادان برجسته ای را تربیت نموده و تحویل جامعه اروپا داده است.

سایر دانشگاه های کشور لیتوانی در شهر ویلنیوس

بررسی سیستم تحصیلات تکمیلی در کشور لیتوانی

کشور لیتوانی که از کشورهای پرمتقاضی بین دانشجو های بین المللی و متقاضیان مهاجرت تحصیلی می باشد. دانشگاه های این کشور به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل و اعطای بورسیه های مختلف برای مقاطع تحصیلی از مقطع لیسانس تا مقطع دکتری بسیار پرطرفدار هستند. سیستم آموزشی کشور لیتوانی تابع استانداردهای سیستم بولونیا می باشد. پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور به نسبت سایر کشورهای حوزه شنگن از اصلی ترین دلایل متقاضیان مهاجرت است. در کشور لیتوانی 2 نوع مؤسسه آموزش عالی در لیتوانی وجود دارد: دانشگاه ها و کالج های آموزش عالی.

این موسسات آموزش عالی در لیتوانی دولتی یا غیر دولتی هستند. دوره تحصیلی شامل 3 دوره است: دوره اول مقطع کارشناسی، دوره دوم مقطع کارشناسی ارشد و دوره سوم مقطع دکتری. در لیتوانی، یک سیستم ملی کیفیت در آموزش عالی را تضمین می کند و فقط برنامه های تحصیلی معتبر و طبق علم روز ارائه می شود. برنامه های تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش برای مدت زمان معینی در فهرست برنامه های تحصیلی و آموزشی و مدارک تحصیلی ثبت می شود و توسط موسسات آموزش عالی به دانشجویان ارائه می شود. دوره تحصیلی می تواند تمام وقت و پاره وقت باشد. متقاضی برای پذیرش درمقطع کارشناسی و برنامه های تحصیلی در این مقطع باید مدرک دیپلم 12 ساله ارائه دهد. متقاضی برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس و شرایط تعیین شده توسط موسسه آموزش عالی پذیرنده را داشته باشد. برای پذیرش در مقطع دکتری متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یک رزومه علمی خوب و مقالات بین المللی مرتبط با رشته تحصیلی ارائه دهد.

در نمودار زیر رنکینگ دانشگاه های لیتوانی آورده شده است:

رنکینگ دانشگاه های لیتوانی

دانشگاه علوم ‌کاربردی تجارت لیتوانی

این دانشگاه در سال 1994 میلادی به تاسیس رسید. در گروه دانشگاه های مدرن قرار گرفته و نوعی موسسه عالی مستقل محسوب می گردد. متخصصان علوم اجتماعی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند که بر بازار کسب و کار در سطح اروپا تمرکز دارند. از جمله مسئولیت های این دانشگاه توانمندی در خلاقیت تخصصی، ایجاد شرایط لازم جهت آموزش مستمر است. این دانشگاه امکان انجام دادن تحقیقات کاربردی را به دانشجویان خود داده است. پس دوره تحصیلی، مدرک کارشناسی حرفه ای و تخصصی به دانشجویان اعطاء می نماید.

آکادمی هوایی بالتیک لیتوانی

آکادمی هوانوردی بالتیک متناسب با استانداردهای اروپایی راه اندازی شده است. ساختمان مرکزی آن در کشور لیتوانی است. ناگفته نماند این آکادمی سابقه طولانی 20 ساله ای در زمینه آموزش هوانوردی دارد. تاسیس آن در سال 1938، همزمان با راه اندازی و تاسیس خطوط هوایی آموزشی صورت گرفت. در میان رشته های تحصیلی در این کشور تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی مورد توجه بسیاری از افراد به خصوص متقاضیان بین المللی قرار گرفته است.

دانشگاه کلایپدا لیتواین

این دانشگاه در اول ژانویه سال 1991 به تاسیس رسید. دارای 3 دانشکده به شرح ذیل می باشد:

  • مهندسی دریایی
  • آموزش و پرورش
  • علوم انسانی و علوم طبیعی

فعالیت آموزشی این دانشگاه با پذیرش تعداد 3000 دانشجو آغاز گردید. اکنون با سابقه 25 ساله، تعداد 4500 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشجویان در زمینه های ذیل مشغول تحصیل می باشند:

  • مهندسی دریایی و علوم طبیعی
  • علوم انسانی و علوم تربیتی
  • علوم اجتماعی و بهداشت

درباره کالج Siauliai State لیتوانی

این کالج به صورت ایالتی بوده و در سال 2002 به صورت مدرسه به تاسیس رسید. این کالج در قسمت شمالی لیتوانی قرار دارد. بالغ بر 2300 دانش آموزش در این مدرسه مشغول تحصیل هستند. دانش آموزان و معلمان این مدرسه به صورت پی در پی در انواع سمینارها و کنفرانس های مختلف حضور فعال دارند. از اهداف این دانشگاه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سازماندهی و اجرای پروژه های مختلف بین المللی و حرفه ای
  • انجام تحقیقات کاربردی
  • آموزش در کار و شرکای اجتماعی

لازم به ذکر است از سال 2007 الی 2008، دانشکده ای با نام دانشکده مراقبت های بهداشتی و کسب و کار و فن آوری عملکرد به این مدرسه ورود پیدا نمود. با دانشگاه های کشور لیتوانی آشنا شدید و از اعتبار این دانشگاه ها آگاهی یافتید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما عزیزان را در مسیر ادامه تحصیل در این کشور رهنمون باشند. جهت اخذ مشاوره های تخصصی در این زمینه از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری ارتباط برقرار نمایید. یکی دیگر از مباحثی که متقاضیان جویای تحصیل در کشورهای اروپایی نظیر لیتوانی می باشند، مبحث تحصیل در لیتوانی به صورت رایگان خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *