مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی یکی از عوامل اصلی جذب دانشجویان بین المللی می باشد و هر ساله دانشجویان خارجی زیادی اقدام به مهاجرت به لیتوانی میکنند. علاوه بر ارائه برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان، کم بودن هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی در لیتوانی نیز نقش بسیار مهمی در جذب دانشجویان بین المللی دارند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا شما عزیزان را با شرایط شرایط و صلاحیت های تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی، هزینه های تحصیل در لیتوانی و سایر موارد مرتبط آشنا سازند.

موارد مهمی که در خصوص تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور مورد پرسش متقاضیان قرار می گیرد، بدین شرح می باشد:

  • شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی چگونه می باشد؟
  • دوره های تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی به چه روشی می باشند؟

اینفوگرافیک تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

دانشجویانی که قصد دارند مشغول به تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی شوند، باید مدرک دیپلم تحصیلات متوسطه، گواهی اتمام دوره تحصیل در مدرسه یا مدرک تحصیلی معادل آن را داشته باشند. برای پذیرش و بررسی شرایط تحصیل در لیتوانی در برنامه کارشناسی ارشد و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور، دانشجویان بین المللی باید مدرک کارشناسی معتبر در رشته مرتبط داشته باشند و لازم به ذکر است که حتما باید مدارک تحصیلی دانشجویان در جمهوری لیتوانی به رسمیت شناخته شود. گواهینامه ها و مدارک تحصیلی دانشجویان و متقاضیانی که از کشورهای خارجی برای ادامه تحصیل در لیتوانی وارد دانشگاه های این کشور می شوند توسط مرکز سنجش کیفیت لیتوانی در آموزش عالی قابل ارزیابی است. تمام برنامه های دانشجویی بین المللی در لیتوانی به زبان انگلیسی ارائه می شود. برخی از دانشگاه ها تست مهارت انگلیسی خود را به عنوان بخشی از شرایط درخواست ارائه می دهند.

به یاد داشته باشید که سال تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی به 2 ترم تقسیم می شود:

ترم فصلیماه های درخواست
زمستانیسپتامبر تا ژانویه
تابستانفوریه تا ژوئن

در نمودار زیر به عملکرد ملی لیتوانی در زمینه تحصیلات اشاره شده است:

مراحل تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

در جدول زیر به مراحل تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور اشاره شده است:

  1. انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی
  2. تکمیل و انتخاب برنامه
  3. وارد کردن اطلاعات شخصی و سوابق تحصیلی
  4. ارسال مدارک مورد نیاز
  5. پر کردن درخواست آنلاین
  6. انتظار برای تصیمی گیری دانشگاه
  7. کسب دعوت نامه تحصیلی و پرداخت هزینه ها
  8. آغاز روند ویزای دانشجویی لیتوانی

بورس تحصیلی در لیتوانی

دانشجویان بین المللی در تمام زمینه ها واجد شرایط درخواست کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل در کشور لیتوانیایی برای تأمین بودجه تحصیل خود هستند. در بیشتر موارد، بورسیه های تحصیلی هر 2 را شامل شهریه و هزینه های زندگی می شوند. مقررات مالی برای کسب بورس تحصیلی لیتوانی به ملیت متقاضی بستگی دارد. همچنین اکثر دانشگاه های این کشور بورس های تحصیلی از بودجه خود را به دانشجویانی ارائه می دهند که الزامات مشخص شده را برآورده می کنند. دانشجویان علاقه مند باید به مؤسسه آموزش عالی منتخب مراجعه کنند تا دریابند که آیا بودجه برای تحصیلات آنها موجود است یا خیر؟

در دانشگاه های کشور لیتوانی، شهریه توسط دانشگاه های مربوطه و با توجه به میزان تحصیل و برنامه مطالعاتی مشخص تعیین می شود. در ادامه می توانید با هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور و همچنین هزینه های زندگی در این کشور بیشتر آشنا شوید.

دوره های تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

دوره های تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

موسسات آموزش عالی از 2 نوع برخوردار هستند دانشگاه ها و دانشکده ها (موسسات آموزش عالی غیر دانشگاهی). برخی از مؤسسات خصوصی آموزش عالی این کشور نیز سطح تحصیلات دانشگاهی را ارائه می دهند. با این وجود، بسیاری از آکادمی خصوصی اغلب فقط تحصیلات دانشگاهی را ارائه می دهند و بیشتر به سمت برنامه های آموزش عملی گرایش دارند. همانند سایر کشورها در اروپا، برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور در 3 دوره تدریس می شوند:

  • کارشناسی (دوره اول)
  • کارشناسی ارشد (دوره دوم)
  • دکتری (دوره سوم یا PhD)

در مقطع کارشناسی، دانشجویان بین المللی می توانند برای کسب مدرک لیسانس یا مدرک حرفه ای مشغول به تحصیل شوند. در دانشگاه های کشور لیتوانی، برنامه های تحصیل (به زبان انگلیسی) متنوعی وجود دارد که دانشجویان می توانند با تمرکز بر علوم و تحقیقات در آنها شرکت کنند. لازم به ذکر است که دانشگاه ها و مدارس مختلفی از جمله مدارس تخصصی تجاری، دانشگاه های پزشکی و دانشگاه های مهندسی در این کشور وجود دارند که دانشجویان بین المللی می توانند در آنها مشغول به تحصیل شوند. در این کشور کل 24 دانشکده (از جمله 11 بخش خصوصی) و 22 دانشگاه (از جمله 8 خصوصی) وجود دارد.

دانشگاه های تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

لیتوانی کشوری هیجان‌ انگیز و در حال توسعه در بالتیک است که موسسات دانشگاهی متعدد و معتبری در سراسر کشور دارد. امروزه دو دانشگاه در لیتوانی وجود دارد که برنامه های انگلیسی  را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند: دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی و دانشگاه ویلنیوس. لیتوانی در شمال شرقی اروپا واقع شده و یکی از کشورهای حوزه بالتیک است. در سال 1990، لیتوانی اولین جمهوری شوروی بود که استقلال خود را اعلام کرد، در گامی که در نهایت منجر به سقوط اتحاد جماهیر شوروی شد. لیتوانی فعالانه به دنبال روابط نزدیکتر با اروپای غربی بود و اولین کشور بالتیک بود که برای عضویت در ناتو درخواست داد. لیتوانی در سال 2004 به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآمد.

در این بخش از مطلب دانشگاه های که برای تحصیل به زبان انگلیسی مناسب هستند را مشاهده می کنید:

دانشگاه های تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

مزایای تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

به عنوان بخشی از کشور اروپایی، دانشگاه ها و موسسات لیتوانی استانداردهای غیر استثنایی آموزش عالی را نشان می دهند. با بیش از 50 دانشگاه و کالج در سراسر کشور، سنت آموزشی آن یکی از قدیمی ترین در اتحادیه اروپای شرقی است که به سال 1579 با تأسیس دانشگاه ویلنیوس در پایتخت کشور ویلنیوس باز می گردد. داوطلبانی که تحصیل در لیتوانی را انتخاب کرده اند می توانند با به دست آوردن مزیت موسسات فرهنگی و موزه های متعدد موجود در ویلنیوس، پایتخت سابق این کشور، تراکای و در داخل کشور، تجربه تحصیلی خود را تقویت کنند. هزینه تحصیل در لیتوانی حداقل است و توسط مالیات دهندگان شهروندان لیتوانی پشتیبانی می شود.

لیتوانی سرزمین بسیاری از دانشگاه ‌ها و کالج‌ های نوظهور است که به دلیل کیفیت بالای تدریس و آموزش معروف هستند. بسیاری از موسسات آموزش عالی در لیتوانی به خوبی مجهز به تحقیقات، ادبیات، محاسبات و محاسبات عالی هستند. امکانات فناوری هم در نوبه خود کافی است. دانشجویانی که از دانشگاه های لیتوانی فارغ التحصیل می شوند به دلیل دانش و مهارت های خود به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده اند. دانشجویان تحقیقات خود را در محیطی مساعد زیر نظر اساتید بسیار برجسته انجام می دهند. برخی از دانشجویان از ارائه آیلتس / تافل برای پذیرش در اکثر برنامه ها معاف هستند. لیتوانی به خاطر محیط امن، مردم دوستانه، میراث تاریخی و طبیعت مسحورکننده به خوبی شناخته شده است. جمعیت لیتوانی یکی از تحصیلکرده ترین مردم اروپاست و اکثریت مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، شهریه در دانشگاه های این کشور بسته به دانشگاه، برنامه و سطح تحصیلات متفاوت است. به عنوان مثال، شهریه دانشجویان در یک دانشگاه این کشور می تواند 2600€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی و 8400€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باشد. به یاد داشته باشید که به طور کلی هزینه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در دانشگاه های این کشور بیشتر از دانشجویانی می باشد که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. بنابراین توصیه می شود دانشجویان و متقاضیان قبل از مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل، با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و از هزینه های تحصیل در رشته مورد علاقه خود به طور کامل آگاه شوند.

هزینه زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر اروپا معقول تر است و نسبت به کشورهایی مانند انگلستان و آلمان بسیار ارزان تر است. دانشجویانی که قصد دارند مشغول به تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور شوند باید در نظر داشته باشند که هزینه اقامت دانشجویی در این کشور می تواند از 250€ الی 500€ (یورو) متغیر باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تونند در زمینه این که آیا شما به دنبال تحصیل در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد، MBA یا دکترا هستید، شما را در یافتن مکان مناسب برای تحصیل در خارج از کشور کمک کنند.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

در ین بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی وجود دارد؟ بله دانشگاه های لیتوانی دوره های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می کند که با پذیرش در این دوره ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.
  • چه مدارکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی نیاز است؟ ارائه یکی از مدارک آیلتس و تافل معمولا برای تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی نیاز است.
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی چقدر است؟ شهریه دانشجویان در لیتوانی 2600€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی و 8400€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

  1. سعید فاضلی گفت:

    با توجه به نکاتی که تو این مقاله گفته بودید مدارک و شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی خیلی سخت و غیر ممکن نیست. به نظرم میشه با یه کم تلاش و پشتکار و برنامه ریزی یه موقعیت تحصیلی تو لیتوانی رو به دست آورد. یعنی از لحاظ مدرک دیپلم و نمره های خوب و مدرک تافل و آیلتس می شه به یه طریقی بالاخره حلش کرد چون الان اکثر دانشگاه های خوب دنیا برای اینکه بتونی پذیرش بگیری همون تافل و آیلتس رو میخوان. بابت ماه ها درخواست و فرصت هایی که گذاشته بودید ممنونم واقعا یکی از سوالاتم بود که تو این مقاله بهش پاسخ داده شد. درباره تحصیل من همون تو مرحله اول که انتخاب دانشگاه و رشته باشه موندم یعنی چندتا رشته مهندسی مثل مکانیک و برق و عمران مد نظرمه ولی اینکه کدوم دانشگاه باشه رو نمیتونم تصمیم بگیرم.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *