شرایط لیتوانی

هزینه اقامت لیتوانی

هزینه اقامت لیتوانی

هزینه اقامت لیتوانی شامل هزینه های کسب مجوز اقامت این کشور برای تحصیل، زندگی، کار، ازدواج، سرمایه گذاری و سایر امور در این کشور می شود. به طور کلی، براساس تحقیقات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، کسب اقامت لیتوانی از روش های مختلفی انجام می شود. از این رو هزینه های مختلفی به همراه دارد. لیتوانی یک مقصد ارزان برای مهاجرت به شمار می رود و به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو، این کشور مزایای زیادی به متقاضیان و مهاجران خارجی ارائه می دهد. علاوه بر این، در کشور لیتوانی دانشگاه های بسیار مدرنی وجود دارند که مقصد دانشجویان بین المللی بی شماری هستند. دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در دانشگاه های لیتوانی می توانند به راحتی در اکثر کشورهای دنیا و همچنین لیتوانی مشغول به کار شوند.

  • هزینه اقامت این کشور چه مقدار می باشد؟
  • آیا اخذ اقامت از طریق مختلف دارای هزینه های متفاوتی می باشد؟
  • کدام روش مهاجرتی به این کشور از هزینه کم تری برخوردار می باشد؟

اقامت در لیتوانی

امروزه مهاجرت به لیتوانی در بین شهروندان کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای CIS کاملاً رواج پیدا کرده است. زیرا هزینه مهاجرت و هزینه اقامت لیتوانی بسیار ارزان ارزان، آسان و سریع می باشد. افرادی که موفق به کسب اقامت کشور لیتوانی می شوند معمولا به دنبال دستیابی به کل کشورهای اتحادیه اروپا، سفر آزادانه در سراسر کشورهای شنگن و استفاده از همه خدمات و امکانات کشورهای اروپایی می باشند. محبوب ترین و مطمئن ترین راه برای مهاجرت به اتحادیه اروپا گرفتن مجوز اقامت در لیتوانی بر اساس راه اندازی شرکت در لیتوانی یا خرید شرکت در لیتوانی است.

اما علاوه بر این، روش های مختلفی برای مهاجرت به لیتوانی وجود دارد که در لیست زیر به آنها اشاره شده است:

  • مهاجرت تحصیلی به لیتوانی
  • مهاجرت کاری به لیتوانی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در لیتوانی
  • مهاجرت از طریق ازدواج به لیتوانی
  • مهاجرت به لیتوانی و کسب تابعیت این کشور از طریق تولد

طرق اقامت لیتوانی

سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف جهان برای اقامت در لیتوانی به این کشور مهاجرت می کنند. برخی از آنها برای تحصیل، کار یا گسترش کسب و کار خود در این کشور اقدام به مهاجرت به لیتوانی می کنند. برخی دیگر قصد پیوستن به خانواده های خود و غیره را دارند. همانطور که در بخش قبلی گفته شد، مبانی اصلی مهاجرت به لیتوانی عبارتند از اتحاد خانواده، اشتغال، تجارت، تحصیل و غیره. به تازگی مهاجرت متخصصان دارای مدارک عالی به لیتوانی از کشورهای دیگر برای اشتغال در شرکت ها و سازمان های لیتوانیایی افزایش یافته است. الزامات اصلی مربوط به مهاجرت تعیین شده برای چنین افرادی شامل صلاحیت بالا، براساس مدرک تحصیلات عالی و حقوق توافقی است که نباید کمتر از حداقل حقوق تعیین شده در ضوابط قانونی باشد.

در موارد خاص مهاجرت کاری، علاوه بر الزامات مربوط به صلاحیت و حقوق، شرایط لازم برای تجربه کار نیز تعیین می شود. اقامت لیتوانی در مقاله مذکور در سایت جامع ما به طول کامل اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد داد. در نمودار زیر به تعداد مهاجران خارجی در لیتوانی اشاره شده است:

تعداد مهاجران خارجی در لیتوانی

هزینه زندگی و اقامت در کشور لیتوانی

هزینه زندگی در کشور لیتوانی برای دانشجویان خارجی خیلی بالا نیست، البته که هزینه ها بستگی به سبک زندگی خود دانشجو دارد. بر اساس آمار، میانگین هزینه های زندگی ماهیانه برای هر دانشجو بالغ بر 1300TLT (لیتاس لیتوانی) (معادل €380 (یورو)) است، البته که شهر محل اقامت تاثیر مستقیم بر میزان هزینه ها دارد. هزینه ی خورد و خوراک، محل اقامت، رفت و آمد و بیمه و درمان در این کشور کمتر از سایر کشورهای حوزه ی شنگن است. بنابر آمارهای رسمی لیتوانی به عنوان کشوری ارزان برای زندگی معرفی می شود.

در ادامه به بررسی هزینه های زندگی دانشجویی در لیتوانی می پردازیم:

پارامترهزینه به یورو
هزینه اجاره خوابگاه/ آپارتمان90€ الی 300€
هزینه غذا150€ الی 20€
هزینه کمک آموزشی20€ الی 50€
هزینه اوقات فراغت100€ الی 300€

در کشور لیتوانی این امکان برای دانشجویان ایجاد شده که برخی از هزینه های زندگی را با استفاده از کارت های دانشجویی کاهش بدهند: استفاده از تخفیفات دانشجویی از طریق کارت شناسایی دانشجویی لیتوانیایی LSP ،کارت شناسایی دانشجویی بین المللیISIC یا کارت شبکه دانشجویی اراسموس ESN امکان پذیر است . اطلاعات کامل در مورد این کارت ها پس از ورود دانشجو و اثبات اقامت وی از طریق دانشگاه به متقاضی ارائه می شود.

دلایل مهاجرت به لیتوانی

علاوه بر از روش ها و هزینه اقامت لیتوانی و همچنین روش های مهاجرت به لیتوانی، هموطنان عزیز بایستی از دلایل مهاجرت به لیتوانی اطلاعات کافی داشته باشند. چرا لیتوانی؟ این سوال مهاجران و متقاضیان زیادی می باشد که قصد دارند اقدام به مهاجرت به کشور لیتوانی کنند.

با مشاهده لیست زیر می توانید از دلایل مهاجرت به لیتوانی آگاه شوید:

  • محیط سالم و تمیز لیتوانی: لیتوانی به خاطر شهرهای سبز، دریاچه های آبی، جنگل های بی نظیر و ساحل ماسه سنگی که فقط 3 ساعت با پایتخت فاصله دارد مشهور است. در این کشور جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که هر ساله موجب جذب بیش از 1000000 گردشگر می شود.
  •  زیرساخت های هوشمند لیتوانی: زیرساختهای فیزیکی لیتوانی طیف گسترده ای از گزینه های لجستیکی قابل اعتماد، سریع و با کیفیت را برای ساده تر کردن عملکرد خود در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. از طریق دریا، هوا، جاده و راه آهن، بازارهای کلیدی در شمال اروپا، اروپای غربی و آسیا به راحتی و با قیمت مناسب قابل دسترسی هستند.
  • تحصیلات رایگان در لیتوانی: افرادی که به همراه فرزندان خود در حال مهاجرت به لیتوانی هستند باید بدانند که تحصیلات در لیتوانی رایگان است. دانش آموزانی که در دبیرستان نمرات خوبی داشته باشند. به صورت رایگان در دانشگاه ها و دانشکده ها تحصیل می کنند، در حالی که افراد با نمرات زیر حد متوسط ​​باید مبلغ کمی بپردازند.
  • پیوندهای حمل و نقل با کشورهایی در سراسر جهان: افرادی می توانند به طور مستقیم از فرودگاه ویلنیوس به 57 فرودگاه در نقاط مختلف دنیا پرواز کنند و این امر به متقاضیان این امکان را می دهد تا به راحتی در 26 کشور مختلف به 48 شهر مختلف برسند.

مجوز اقامت و هزینه اقامت لیتوانی

مجوز و هزینه اقامت لیتوانی

اجازه اقامت موقت لیتوانی سندی است که به شهروندان خارجی حق اقامت موقت در لیتوانی اعطا می کند. به طور کلی به شهروندان خارجی که شهروند 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نیستند ارائه می شود. به یاد داشته باشید که اجازه اقامت موقت لیتوانی معمولاً برای 1 سال صادر می شود. (در پایان سال ممکن است برای 1 سال و تا 5 سال تمدید شود). افرادی که موفق به اقامت 5 ساله در کشور لیتوانی می شوند می توانند مجوز اقامت موقت خود را به مجوز اقامت دائمی لیتوانی تبدیل کنند.

درخواست نخستین اجازه اقامت موقت طی 2 تا 4 ماه از تاریخ ارسال مدارک مربوطه بررسی می شود. لازم به ذکر است که پذیرش درخواست مجوز اقامت موقت حداکثر ظرف 2 ماه از ارسال درخواست انجام می شود. اجازه اقامت طولانی مدت در جمهوری لیتوانی برای اقامت در جامعه اروپا (اجازه اقامت دائم) سندی است که به یک بیگانه اجازه اقامت در جمهوری لیتوانی و تأیید وضعیت اقامت دائم خارجی را می دهد.

در جدول زیر به طور کامل به هزینه اقامت لیتوانی و سایر مدارک مرتبط اشاره شده است:

نوع خدمات مهاجرتهزینه درخواست یورو
مجوز اقامت لیتوانی برای لیتوانیایی ها1200€
مجوز اقامت برای افرادی که از حق استفاده مجدد از شهروندان لیتوانی برخوردارند.1200€
مجوز اقامت لیتوانی برای اتحاد خانوده1200€ الی 1650€
مجوز اقامت برای مدت زمان اشتغال در لیتوانی700€
مجوز کار1200€ الی 1650€
ویزای نوع D700€ الی 1400€
کارت آبی1300€
مجوز اقامت لیتوانی برای انجام فعالیت های تجاری1400€ الی 1850€
مجور اقامت لیتوانی برای دانشجویان900€ الی 1350€
مجوز اقامت لیتوانی1200€ الی 1650€

با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا از شرایط مهاجرت به کشورهای برتر دنیا آگاه شوید.

سوالات مختلف در مورد هزینه اقامت در لیتوانی

در این بخش از مقاله به چند سوال مختلف در مورد هزینه اقامت در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • هزینه اقامت و زندگی برای دانشجویان در لیتوانی چقدر است؟ بر اساس آمار، میانگین هزینه های زندگی ماهیانه برای هر دانشجو بالغ بر 1300TLT (لیتاس لیتوانی) (معادل €380 (یورو) است.
  • هزینه اخذ اقامت در لیتوانی چقدر است؟ هزینه اقامت از €1000 تا €2000 (یورو) جهت اخذ انواع اقامت لیتوانی متغیر است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *