مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته ژنتیک در گرجستان

تحصیل ژنتیک کاربردی در دانشگاه ایلیا گرجستان

رشته ژنتیک در گرجستان یکی از رشته های ارائه شده در این کشور است. در حال حاضر 2 دانشگاه در کشور گرجستان وجود دارد. که رشته ژنتیک و زیست شناسی را ارائه می کند. دانشگاه ایلیا برترین دانشگاه گرجستان در زمینه رشته ژنتیک است. گرجستان کشوری نزدیک به ایران است و از این رو بسیاری از دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند. هزینه تحصیل در گرجستان ارزان و مقرون به صرفه است. زبان اصلی تحصیل در این کشور گرجی است و برخی از دوره ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود. برای بررسی رشته ژنتیک در گرجستان در ادامه این مقاله همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید.

تحصیل رشته ژنتیک در گرجستان

ژنتیک علم آینده و گذشته است. تاریخچه و وعده هر موجود زنده در DNA آن نوشته شده است. متخصصان ژنتیک با کاوش در گذشته های دور و درک بی سابقه ای از جهان بیولوژیکی، یکی از عمده ترین انقلاب های علمی بشر را رهبری می کنند. دانشگاه های گرجستان یک محیط آموزشی حمایتی و منحصر به فرد را در کل طیف ژنتیک، ارتباط رشته های ژنتیک مولکولی، توسعه، ژنومیک و زیست شناسی تکاملی ارائه می دهد. برنامه ها مجموعه گسترده ای را در بسیاری از زمینه های ژنتیک مولکولی، زیست شناسی تکاملی و ژنومیک در یک گروه جمع می کند. تحصیلات تکمیلی ژنتیک شما را در صف اول این انقلاب علمی قرار خواهد داد. تحقیقات در زمینه ژنتیک یکی از مهم ترین انقلاب های علمی بشر را به وجود آورده است.

ظهور فناوری DNA نوترکیب ابزاری را برای جداسازی، توالی و مشخص کردن ژن ها، عناصر سازنده زندگی فراهم کرد. زیست شناسی تکاملی به ما امکان داده است که تاریخچه را که برای شکل دادن به آن ژن ها اعمال می شود، بازسازی کنیم. در 10 سال گذشته، یک سنتز چشمگیر از ژنتیک مولکولی و تکاملی اتفاق افتاده و زمینه ژنومیک را ایجاد کرده است، که نوید پیشرفت های بی سابقه علمی در پزشکی و کشاورزی را می دهد. جهت تحصیل در گرجستان در رشته ژنتیک می توانید موسسات معتبر گرجستان را ملاحظه کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه ایلیا
2دانشگاه آزاد گرجستان

کار در رشته ژنتیک در گرجستان

افرادی که در رشته ژنتیک دارای تخصص هستند اغلب کار علوم آزمایشگاهی در گرجستان را انجام می دهند. این افراد می توانند در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، کلینیک ها و موسسات تحقیقاتی و خدماتی کار می کنند. طبق بررسی های انجام گرفته متوسط حقوق ماهیانه کار در گرجستان برای یک متخصص ژنتیک در این کشور در حدود 11700GEL (لاری گرجستان) است. این در حالی است یک متخصص ژنتیک در این کشور ماهیانه حداقل 2310GEL (لاری گرجستان) و حداکثر 26700GEL (لاری گرجستان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته ژنتیک در کشور گرجستان را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در گرجستان

کارشناسی ارشد ژنتیک کاربردی در دانشگاه ایلیا گرجستان

برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک کاربردی دانشجویان را به یک استاندارد بین المللی آموزش می دهد، که از فناوری بیومولکولی فعلی استفاده می کند. استفاده از بیوتکنولوژی، به ویژه کاربردهای ژنتیک مولکولی اکنون در تجارت و تحقیقات همه گیر شده است. نمونه هایی از نحوه استفاده از این فناوری در حال حاضر شامل موارد زیر است:

آیتمشرح
تشخیص پاتوژنروش های مبتنی بر واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) به طور معمول در سیستم های آبزی و زمینی برای شناسایی عوامل بیماری زای انسان، گیاه و حیوان استفاده می شود. صنعت قدرت این فناوری را به رسمیت شناخته است و اکنون کیت هایی را برای تشخیص PCR عوامل بیماری زای انسانی از مواد غذایی و نمونه های محیطی سالمونلا، لیستریا، کمپیلوباکتر و بیماری زا به فروش می رساند.
نظارت بر جمعیتاز روش های مولکولی به طور معمول برای نظارت بر جمعیت حیات وحش برای حفاظت، در هر دو محیط زمینی و آبزی استفاده می شود. به عنوان مثال، با استفاده از روش های نمونه گیری غیر تهاجمی نمونه گیری ژنتیکی، زیست شناسان حیات وحش می توانند بدون نیاز به دست گذاشتن روی حیوان مورد نظر داده هایی را در مورد جمعیت حیات وحش زمینی جمع آوری کنند که هویت افراد، جنس، رژیم غذایی و روندهای جمعیتی را مشخص می کند. در سیستم های آبی، از داده های ژنتیکی برای نظارت بر برداشت ماهی قزل آلا استفاده شده است، از جمله شناسایی جمعیت منبع ماهی های برداشت شده در اقیانوس.
پزشکی قانونیروش های مولکولی در نظارت بر تأمین غذا در حوزه حمایت از مصرف کننده نیز کاربرد دارند. کاملاً جدا از تشخیص پاتوژن، منشأ و اصالت یک ماده غذایی قابل تشخیص است.

تحصیل ژنتیک کاربردی در دانشگاه ایلیا گرجستان

امروزه با تقاضای فزاینده متخصصان واجد شرایط در بخش خصوصی و دولتی در زمینه ژنتیک کاربردی روبرو هستیم. دانشگاه ایلیا که یکی از رهبران منطقه ای در مطالعات ژنتیک از جمله مطالعات مبتنی بر تجزیه و تحلیل مستقیم DNA است، یک دوره کارشناسی ارشد را در علوم زندگی با درجه علمی دانشگاهی کارشناسی ارشد در ژنتیک کاربردی ارائه می دهد.

  • قابل ذکر است که آزمایشگاه ژنتیک مولکولی دانشگاه، که 8 سال پیش آنالیز مستقیم DNA در آن انجام شد، در خدمت این برنامه است.
  • در این برنامه، سخنرانی های دانشمندان برجسته گرجی، اروپایی و آمریکایی در زمینه ژنتیک جمعیتی و تکاملی، میکروبیولوژی، بیوشیمی و سایر زمینه ها انجام می شود.
  • طیف گسترده ای از موضوعات اختیاری از جمله مدل سازی GIS، حفاظت از طبیعت وحشی و بسیاری دیگر به دانشجویان ارائه می شود.

 این برنامه توسط استاد کورت اندرسون هدایت می شود که از سال 2015 در دانشگاه خدمت کرده است. دانشجویان قادر به شرکت در برنامه های تبادل (Tempus ، Erasmus Mundus) بین این دانشگاه و دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. این برنامه از سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرده و محبوبیت آن طی 2 سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. موضوعاتی که در این برنامه تدریس می شود به دانشجویان کمک می کند تا دانش فنی یا دانشگاهی لازم را کسب کنند و مهارت های عملی در روش های مدرن ژنتیک کاربردی را توسعه دهند. همه اینها برای تولید نسل جدید دانشمندان و متخصصان بسیار واجد شرایط و دارای مهارت و شایستگی برای انجام تحقیقات در سطح جهانی، جمع آوری و انتقال دانش در زمینه ها و جوامع دانشگاهی، پیشرو و صنعتی یک ضرورت است.

تحصیل ژنتیک کاربردی در دانشگاه ایلیا گرجستان

درباره دوره ژنتیک کاربردی در دانشگاه ایلیا گرجستان

دوره های میان رشته ای 2 ساله از دارندگان مدرک لیسانس یا معادل آن و متخصصانی که در زمینه های مدیریت، علوم اجتماعی و زندگی مهارت دارند، استقبال می کنند. تعدادی از دوره ها توسط دانشمندان آمریکایی و اروپایی به زبان انگلیسی ارائه می شود به همین دلیل از دانشجویان آینده انتظار می رود حداقل دانش اولیه انگلیسی داشته باشند. دانشجویان در 3 ترم تحصیلی 90 امتیاز ECTS به خود اختصاص می دهند، در حالی که در ترم 4 آنها پایان نامه کارشناسی ارشد خود را شامل 30 امتیاز اعتباری ECTS می نویسند. پس از ورود به برنامه، دانشجویان می توانند گواهینامه های اثبات مهارت و مهارت های حرفه ای خود را از طریق گذراندن دوره های اجباری یا اختیاری دریافت کنند.

کارشناسی ارشد علوم در ژنتیک کاربردی می تواند در موارد زیر استفاده شود:

  • آزمایشگاه های اپیدمیولوژیک، دارویی، کیفری، کنترل بیماری یا سایر آزمایشگاه هایی که در آنها تخصص ژنتیک اعمال می شود.
  • موسسات دولتی، غیردولتی و خصوصی که در آنها تخصص ژنتیک در زمینه کشاورزی، زیست شناسی حفاظت و زیست محیطی اعمال می شود.
  • موسسات تحقیقاتی، مانند دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، موزه های علوم طبیعی یا در گرجستان یا خارج از مرزهای آن.

جهت مهاجرت به گرجستان از طریق کار می توانید مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جستجو کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *