دسته بندی نشده

رشته ژنتیک در کویت

رشته ژنتیک در کویت

رشته ژنتیک در کویت یکی از رشته های مهم در بیوتکنولوژی و زیست شناسی است. علاقه مندان میتوانند برنامه های ژنتیک را در دانشگاه کویت پیدا کنند. کویت یکی از کشورهای نسبتا تازه ورود کرده به رشته ژنتیک است و هنوز در این زمینه از نظر ارائه آموزش جوان و بی تجربه است. در هر صورت هم اکنون موسسات تحقیقاتی و خدماتی در رشته ژنتیک در کویت مشغول به فعالیت هستند و در صورت داشتن پیشنهاد کاری و قیم در کویت می توانید اقامت از طریق کار در این کشور را بدست آورید. بررسی رشته ژنتیک در کویت در ادامه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است.

اهمیت رشته ژنتیک در کویت

کویت کشوری خشک است که با چندین چالش مهم زیست محیطی، کشاورزی و صنعتی روبرو است. یک اکوسیستم شکننده و آسیب دیده، شرایط سخت آب و هوایی، کمبود آب و همچنین شوری شدید آب است. اکوسیستم های کویری زمینی کویت به دلیل چرای بیش از حد، تفریح​​، زیرساخت ها، توسعه صنعتی و از همه مهمتر جنگ 1990، زمانی که تخمین زده شد 11 میلیون بشکه نفت به محیط های زمینی و دریایی کشور رهاسازی شده، به طور جدی تخریب شده است. برنامه بیوتکنولوژی با ایجاد یک پاسخ یکپارچه به تخریب محیط زیست کویت و تأثیر آن بر صنعت کشاورزی محلی، به این چالش ها پاسخ می دهد. برنامه بیوتکنولوژی روش ها و محصولات نوآورانه ای را برای ارتقا سیستم های زیست محیطی و کشاورزی طراحی و توسعه می دهد و همچنین از صنایع محلی پشتیبانی و بینش می کند.

محققان این برنامه زیست شناسی مولکولی مدرن، ژنومیک و تکنیک های مهندسی ژنتیک را با فرایندهای بیوتکنولوژی و ابزار توسعه محصول ترکیب می کنند تا یک رویکرد چند رشته ای برای افزایش کیفیت محیط و ایجاد یک سیستم کشاورزی ملی پایدار و زنده ایجاد کنند. از این رو رشته ژنتیک و بیوتکنولوژی یکی از رشته های دارای اهمیت برای کویت است.

کار در رشته ژنتیک در کویت

دانشجویانی که در رشته ژنتیک در کویت و یا کشوری معتبر فارغ التحصیل می شوند، می توانند با داشتن تجربه کاری در این بخش و همچنین کسب پیشنهاد کاری در کویت وارد این کشور و بازار کار کویت شوند. اغلب افرادی که دارای تخصص در رشته ژنتیک هستند در آزمایشگاه ها و مراکز پزشکی و موسسات تحقیقاتی کار می کنند. میزان حقوق در کویت بسیار بالاست. طبق بررسی های انجام گرفته متوسط حقوق ماهیانه کار در کویت برای یک متخصص در رشته ژنتیک در این کشور حدود 2180KWD (دینار کویت) است. این در حالی است یک متخصص در رشته ژنتیک در کشور کویت ماهیانه حداقل 1110KWD (دینار کویت) و حداکثر 3360KWD (دینار کویت) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته ژنتیک در کشور کویت را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در کویت

تحصیل رشته ژنتیک در کویت

ژنتیک یک تخصص پزشکی است که به تحقیقات ژنتیکی و بیماری وراثت اختصاص دارد. این رشته برای بیماران در هر سنی (قبل از تولد تا بزرگسال) در نظر گرفته شده است و شامل چندین تخصص پزشکی دیگر از جمله کودکان، انکولوژی، قلب و اعصاب است. برخی جهش ها پراکنده نامیده می شوند. یعنی جهش برای اولین بار در یک فرد مبتلا ظاهر می شود، اما توسط یکی از والدین منتقل نمی شود. جهش معمولاً در زمان باردار شدن جنین یا اندکی بعد از آن اتفاق می افتد. در این شرایط، سایر اعضای خانواده نیز احتمالاً جهش یکسانی ندارند. اما فرد مبتلا در معرض خطر انتقال بیماری به فرزندان خود خواهد بود. برخی بیماری های ژنتیکی اغلب به صورت نو، مانند آكوندروپلازی، نوروفیبروماتوز، دیستروفی عضلانی دوشن ظاهر می شوند.

بسیاری از بیماری های ژنتیکی وجود دارد و می توانند از بدو تولد یا بعداً در زندگی با بسیاری از علائم ظاهر شوند. در کل، در حال حاضر بیش از 6000 بیماری در ارتباط با ناهنجاری ژنتیکی وجود دارد، اما تخمین زده می شود که ژنوم انسان بین 20000 تا 25000 ژن دارد. با توجه به اهمیت این رشته و سلامت مردم کویت، رشته ژنتیک در دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

در جدول زیر می توانید موسسات معتبر کویت جهت تحصیل در کویت در رشته ژنتیک را ببینید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه کویت
2دانشگاه صباح السالم

دپارتمان بیوشیمی و رشته ژنتیک دانشگاه کویت

گروه بیوشیمی، دانشکده پزشکی، دانشگاه کویت ارائه کننده رشته بیوشیمی و ژنتیک در کویت است. گروه بیوشیمی به طور فعال در آموزش بیوشیمی و طراحی برنامه درسی پزشکی و دندانپزشکی فعلی مبتنی بر PBL شرکت می کند و همچنین نقش اصلی را در آموزش برنامه پیش حرفه ای سال اول مرکز علوم بهداشتی ایفا می کند. این گروه همچنین برنامه تحصیلات تکمیلی بیوشیمی را اجرا می کند و به تدریس و نظارت بر تحقیق در سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی از جمله برنامه های زیست شناسی مولکولی، فیزیولوژی و آناتومی کمک می کند. آموزش پیشرفته در بخش شامل پروژه های تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته های مختلف ذکر شده در بالا است که از زیست شناسی مولکولی و زیست شناسی سلولی استفاده می کنند.

این دپارتمان مجهز به تجهیزات پیشرفته از جمله تاسیسات کشت بافت، ترتیب سنج مویرگی، سینتی سایزر DNA و ابزار طیف سنجی جرمی GC / LC است که مطالعه روند زندگی و بیماری را در سطح مولکولی تسهیل می کند. فلسفه اساسی بیوشیمی این است که ساختار عملکرد را تعیین می کند. بنابراین بیوشیمی بر مطالعه ساختار مولکول های زیستی و سایر مواد شیمیایی و فرآیندهای مولکولی که از ویژگی های ذاتی و اساسی موجودات زنده هستند، متمرکز است. بیوشیمی ارتباط عمیقی با کلیه زمینه های علوم پزشکی دارد. با انعکاس این اهمیت، گروه بیوشیمی مسئولیت های متعددی در آموزش دانشجویان پزشکی دارد از جمله تدریس در دوره های شیمی و زیست شناسی پیش حرفه ای، دوره بیوشیمی پایه و مباحث بیوشیمی در مقطع کارشناسی سطح بالاتر در دوره های اصلی، دوره های انتخابی و مباحث انتخاب شده بیوشیمی در برنامه پزشکی.

دپارتمان بیوشیمی و رشته ژنتیک دانشگاه کویت

تحصیل زیست شناسی و بیوشیمی در دانشگاه کویت

آموزش بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی جز مولفه های اصلی برنامه پزشکی در مقطع کارشناسی است. پس از اتمام برنامه، این عناصر دانشجو پزشکی را قادر می سازد تا نشان دهد:

  • توانایی استفاده از اصول بیوشیمیایی برای تفسیر و توضیح پاتوژنز و بیماری ها
  • درک ساختار و عملکرد غشا، با اشاره به تقسیم سلولی و هموستاز.
  • درک ساختارهای پروتئینی و روابط آنها با واکنش های آنزیمی و عملکردهای سلولی.
  • شناخت پویایی هوموستاتیک از طریق مفاهیم اساسی تنظیم بین کربوهیدرات، متابولیسم لیپید و اسیدهای آمینه و تغذیه انسان
  • درک نظریه های فعلی روابط ساختار فعالیت اسیدهای نوکلئیک، مکانیسم های تنظیم ژن و اصول زیست شناسی مولکولی و کاربرد این اصول در درک فعالیت های سلولی طبیعی و غیر طبیعی
  • استفاده منطقی از دانش اساسی در مورد سنتز پروتئین، اصلاح پس از ترجمه و هدف قرار دادن پروتئین ها به مقصد سلولی در بدن
  • درک جامع از اصول اساسی عملکردهای هورمونی و سیستم های انتقال سیگنال داخل سلول
  • دانش در مورد ترکیبات شیمیایی اساسی مایعات بیولوژیکی در سلامت و بیماری، با توانایی توصیه تحقیقات مناسب و مقرون به صرفه برای کاربرد آنها در تشخیص بالینی.
  • توانایی حل مسئله در استفاده از دانش بیوشیمیایی برای ارزیابی و بهبود وضعیت تغذیه ای انسان، ارتقا سلامت و پیشگیری از بیماری در جامعه
  • تعهد به مسئولیت های شخصی برای اخلاق حرفه ای و بهداشت و حفاظت از محیط زیست.

گروه بیوشیمی برای داوطلبانی که با مدرک کارشناسی در طیف گسترده ای از رشته ها از جمله بیوشیمی، شیمی، زیست شناسی و سایر علوم مرتبط با بهداشت  مدرک کارشناسی ارشد 2 ساله تمام وقت و مبتنی بر پایان نامه ارائه می دهند. جهت اخذ ویزای دانشجویی کویت می توانید بر روی لینک آبی کلیک کنید.

مرکز پزشکی ژنتیک در کویت

مرکز ژنتیک پزشکی کویت (KMGC) در سال 1979 با چشم انداز روشنی از کویت مدرن با بار کمتر اختلالات ژنتیکی، پوشش کامل خدمات ژنتیکی و یک مرکز تحقیقات ژنتیکی برجسته در خاورمیانه تاسیس شد.

با داشتن تجربه و تخصص می توانید در این مرکز شانس کاریابی خود را امتحان کنید. از خدمات این مرکز:

  • ارائه خدمات مختلف تشخیص ژنتیکی به شهروندان و مقیمان در کویت.
  • ارزیابی وضعیت سلامت ژنتیکی و تعیین میزان شیوع اختلالات ژنتیکی در کویت.
  • تعیین اختلالات شایع ژنتیکی در کویت.
  • استفاده از اقدامات پیشگیری از جمله تشخیص و درمان به موقع برای کاهش شیوع اختلالات ژنتیکی و میزان ناتوانی های ناشی از آن.
  • ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به کسانی که آن را جستجو می کنند.
  • ارائه انواع حمایت های ممکن از بیماران و خانواده های آنها از جمله برنامه های توانبخشی.
  • انجام تحقیقات بالینی برای بهبود کیفیت خدمات و حل برخی مشکلات ژنتیکی که ممکن است با آن روبرو شویم.
  • ارائه آموزش و تحصیلات تکمیلی به کارمندان در کویت یا خارج از کشور.
  • ایجاد همکاری بین KMGC و مراکز معتبر ژنتیکی بین المللی.

جهت مهاجرت به کویت از طریق کار می توانید به مقالات ارائه شده در سایت مراجعه کنید و یا به صورت مستقیم با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *