مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته ژنتیک در کلمبیا

تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا

رشته ژنتیک در کلمبیا بیشتر معطوف به ژنتیک گیاهان و ژنتیک انسانی است. کلمبیا یکی از کشورهای مهم آمریکای لاتین از نظر تنوع زیستی است. لذا تحقیقات و تحصیل در رشته ژنتیک به خصوص در مورد گیاهان در این کشور اهمیت دارد. افرادی که علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا هستند با تسلط به زبان اسپانیایی می توانند در موسسات و دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. همچنین با داشتن مدرک تحصیلی و ترجمه آن می توانید به دنبال فرصت های شغلی در زمینه رشته ژنتیک باشید. تیم محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند شما را در زمینه اخذ اقامت و مهاجرت به کشورهای مختلف راهنمای کند. در ادامه درباره رشته ژنتیک در کلمبیا بیشتر بدانید.

کشور کلمبیا

کلمبیا کشوری است که در گوشه شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است. در ابتدا در سال 1717 به عنوان نایب السلطنه گرانادای جدید تاسیس شد، پس از پیروزی در استقلال از اسپانیا در سال 1819 در دولت و قلمرو خود دستخوش تغییرات بسیاری شد و سرانجام در سال 1886 به جمهوری کلمبیا تبدیل شد. این کشور که به طور رسمی جمهوری کلمبیا شناخته می شود، از شرق با ونزوئلا و برزیل با پرو و ​​اکوادور در جنوب و با پاناما به شمال غربی مرز مشترک دارد. این کشور همچنین با نیکاراگوئه، هندوراس، جامائیکا، جمهوری دومنیکن، هائیتی و کاستاریکا مرزهای دریایی دارد. کلمبیا در آمریکای جنوبی موقعیت منحصر به فردی دارد و دارای سواحل هر 2 اقیانوس است. این مرز بین دریای کارائیب بین ونزوئلا و پاناما و اقیانوس آرام بین اکوادور و پاناما است.

مساحت کل این کشور 1138910 کیلومتر مربع است که باعث می شود اندکی کمتر از اندازه 2 برابر تگزاس باشد. از نظر کیلومتر مربع بیشترین تنوع زیستی محسوب می شود و بیشترین تعداد اندمیسم (گونه هایی که در هیچ جای دیگر یافت نمی شوند) دارد. کلمبیا میزبان 10٪ از همه گونه های جهان است که شامل 10٪ کل پستانداران، 14٪ گونه های دوزیستان و 20٪ پرندگان است. دارای 32 بیوم زمینی و 314 نوع اکوسیستم است.

کار رشته ژنتیک در کلمبیا

مسیر شغلی پس از فارغ التحصیلی در رشته ژنتیک در کلمبیا را می توان تا حد زیادی به 3 دسته تقسیم کرد:

  • تحصیلات تکمیلی
  • تحصیل در خارج از کشور
  • یا اشتغال.

اگر قصد دارند برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی اقدام کنند، به دانشجویان توصیه می شود که دوره های اصلی مختلف و همچنین دوره های تجربی را بگذرانند. دانشجویان با معدل عالی کارشناسی ممکن است بدون هیچ گونه آزمون اضافی پذیرفته شوند. یک تحقیق عمیق برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند توصیه می شود. توصیه می شود با دانشکده خود مشورت کنید. در صورت اشتغال، فرصت های مختلفی مانند مراکز تحقیقات ملی و صنعتی، شرکت های دارویی، مراکز تحقیقاتی بیمارستان ها و مشاغل آموزشی در دسترس است. فارغ التحصیلان به عنوان استاد، معلم، محقق، پرسنل پزشکی، مدیر مشاغل علوم زندگی و بیوتكنولوژی و موارد دیگر كار می كنند.

حقوق مشاغل رشته ژنتیک در کلمبیا

با آمارهای گرفته شده با کار در رشته ژنتیک در کلمبیا به صورت متوسط می توانید 7.4 میلیون COP (پزو کلمبیا) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت حقوق یک متخصص رشته ژنتیک در کشور کلمبیا ماهیانه 3.7 میلیون COP (پزو کلمبیا) و در بیشترین میزان 11.6 میلیون COP (پزو کلمبیا) است. در زمان انتشار این مقاله هر 1 میلیون COP (پزو کلمبیا) معادل با 268$ (دلار) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل کار در کلمبیا در رشته ژنتیک در نمودار زیر مشخص است:

حقوق ماهیانه مشاغل ژنتیک در کلمبیا

خدمات ژنتیک در کلمبیا

خدمات ژنتیکی در کلمبیا در بیشتر موارد توسط موسسات دانشگاهی در شهرهای اصلی ارائه می شود:

  • بوگوتا
  • مدلین
  • کالی
  • و بارانکیلا.

کلمبیا دارای یک آزمایشگاه دولتی است اما از نظر بودجه و منابع محدود است. طبق انجمن ژنتیک انسانی کلمبیا، حداقل 17 آزمایشگاه قادر به انجام آزمایش های بالینی مولکولی و 12 آزمایشگاه وجود دارد. بیشتر آزمایشگاه هایی که آزمایش ژنتیک انجام می دهند، وابسته به یک موسسه دانشگاهی هستند یا خصوصی برای شرکت های انتفاعی هستند. آزمایش جامع است و شامل انواع تکنیک های مولکولی شامل توالی یابی نسل بعدی، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی و فارماکوژنومیک است. آزمایشگاه های سیتوژنتیک کاریوتیپ ها، FISH و ریزآرایه های کروموزومی را ارائه می دهند. آزمایشگاه های بیوشیمیایی اسیدهای آمینه پلاسما، مشخصات آسیل کارنیتین، اسیدهای آلی ادرار و منوهای گسترده آزمایش بیوشیمیایی را ارائه می دهند.

تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا

کلمبیا دارای آموزش رسمی ژنتیک برای متخصصان پزشکی در قالب یک برنامه اقامت است که 3 سال به طول می انجامد. همچنین دوره های سطح کارشناسی ارشد وجود دارد که دانشمندان پایه می توانند شرکت کنند. پزشكانی كه یك برنامه آموزشی را به پایان می رسانند، به عنوان ژنتیك بالینی انتخاب می شوند. ژنتیک همچنین بخشی از برنامه درسی دانشکده پزشکی است و دانشجویان در موسسات مهم دانشگاهی در معرض انواع بیماران با شرایط ژنتیکی قرار می گیرند. در کلمبیا هیچ آموزش ژنتیکی (GC) وجود ندارد، متخصصان ژنتیک بالینی، متخصصان اطفال یا متخصصان زنان و زایمان همه مشاوره ها را انجام می دهند. انجمن ژنتیک کلمبیا وظیفه دارد این زمینه را پیشرفت دهد، آنها هر 2 سال یک کنفرانس برگزار می کنند.

تحصیل در کلمبیا در رشته ژنتیک در دانشگاه های زیر امکان پذیر است:

شهرنام دانشگاه
بوگوتاPontificia Universidad Javeriana

تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا

آموزش و تحقیقات بیوتکنولوژی مولکولی و میکروبی در کلمبیا

تحصیلات در سطح تحصیلات تکمیلی و مهارت های تحقیقاتی تخصصی در بیوتکنولوژی هر 2 برای دستیابی به اهداف فعلی دولت مهم هستند. از سال 2012 تعداد 345 دانشگاه (دولتی و خصوصی) در وزارت آموزش ملی کلمبیا ثبت شده اند. اگرچه بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتی مربوط به توسعه بیوتکنولوژی در کشور در این دانشگاه ها متمرکز هستند، اما چندین موسسه دیگر نیز درگیر تحقیقات علمی هستند. موسسات مهم تحقیقاتی عمومی وابسته به نهادهای دولتی مانند وزارت کشاورزی، وزارت محیط زیست یا وزارت بهداشت و حفاظت اجتماعی (موسسه ملی بهداشت کلمبیا – INS) و آژانس های نظارتی مانند انستیتوی ملی برای نظارت بر مواد غذایی و دارویی (INVIMA) هر دو موسسات خصوصی (صنعتی)، مختلط (Corpoica ، CIAT) و خصوصی وجود دارد.

تحقیقات در این مراکز متنوع است، از بیوتکنولوژی گیاهی (بهبود گیاهان و کشاورزی، کنترل پاتوژن)، سلامت انسان و دام (ایمونولوژی، تشخیص، ایمپلنت، واکسن . تلقیح)، محصولات طبیعی (از گیاهان و ارگانیسم های دریایی) و بررسی بیولوژیکی میکروبی (آنزیم هایی برای بهبود تجزیه صنعتی، کنترل بیولوژیکی، تصفیه زیست محیطی، تولید محصولات برای تحقیقات زیست شناسی مولکولی و تشخیص بیماری های پاتوژن، از جمله علایق دیگر) متنوع هستند.

بیوتکنولوژِی در کلمبیا

یکی از برترین مراکز تحقیق و توسعه بیوتکنولوژی میکروبی در کشور، CorpoGen ، در ژوئن 1995 در بوگوتا، کلمبیا، به عنوان یک موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی با هدف پیشرفت علمی و فناوری در یک محیط ایجاد شد. که در آن محصولات، خدمات تحقیقاتی، آموزشی و بیوتکنولوژی به طور موازی توسعه می یابند. پایداری تحقیقات تحت حمایت دولت و تلاش های علمی پایدار به دلیل عدم وجود سیاست های بلند مدت و تغییر واقعیت های اقتصادی و سیاسی، بسیار تحت تأثیر نوسانات بودجه است. بنابراین این مفهوم که از روی ضرورت ایجاد شد، ایجاد یک مرکز غیرانتفاعی بود که در آن درآمد حاصل از فروش محصولات بیوتکنولوژی، خدمات و آموزش بتواند برای حمایت از ابتکارات تحقیق و توسعه استفاده شود.

CorpoGen توسط 5 دانشمند بنیانگذار آغاز به کار کرد و امروزه به یک مرکز برتری در تحقیق و آموزش تبدیل شده است که از زیرساخت ها و منابع به طور کارآمد استفاده می کند. در حال حاضر، این مرکز در تسهیلات 3000 فوت مربع مجهز شده است تا بتواند روش های پیشرفته میکروبیولوژی مولکولی و زیست شناسی مولکولی را برای توسعه و کاربردهای بیوتکنولوژی میکروبی مولکولی انجام دهد. CorpoGen در حال حاضر به عنوان یکی از موسسات تحقیقاتی پیشرو در کلمبیا شناخته شده است و یک شرکت کننده اصلی در چندین پروژه برنامه چند مرکز است که شامل موارد زیر است:

  • مرکز تحقیقات کلمبیا در مورد سل (CCITB)
  • مرکز کلمبیا برای ژنومیک و بیوانفورماتیک محیط های شدید (GeBiX)
  • مرکز تحقیقات متاژنومیک کشاورزی (CIMA)

جهت اخذ ویزای کار کلمبیا می توانید با مطالعه مقاله ارائه شده در این خصوص در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را بدست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *