مهاجرت کاری گرجستان

مهاجرت به گرجستان از طریق کار

مهاجرت به گرجستان از طریق کار

افرادی که متقاضی مهاجرت به گرجستان از طریق کار در سال 2023 می باشند، در ابتدا باید از طریق یک کارفرما در این کشور دعوت به کار شوند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش درباره شرایط مهاجرت به گرجستان از طریق کار و ویزای کاری اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. این کشور مدرن و سریع در حال رشد است. دارای تاریخ و سنت های غنی، طبیعت زیبا، غذاهای عالی، مالیات کم، نرخ بزهکاری کم و هزینه های زندگی پایین است. ویزای این کشور، مجوز اقامت و وضعیت اقامت مالیاتی را به سرمایه گذاران، صاحبان املاک، کارآفرینان، فریلنسرها، کارگران و اعضای خانواده آنها با راهی برای تابعیت ارائه می دهد.

یک وکیل محلی آگاه می تواند به شما کمک کند تا در روند مهاجرت حرکت کنید. از مشکلات جلوگیری کنید و شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانید. کمک حقوقی می تواند در روند خرید املاک، ثبت مشاغل، بررسی، تأیید و ترجمه اسناد، برقراری ارتباط با سازمان های دولتی و پیگیری پرونده شما، دریافت کارت اقامت، گواهی نامه اقامت مالیاتی و غیره بسیار ارزشمند باشد.

شرایط مهاجرت به گرجستان از طریق کار

مهاجرت به گرجستان از طریق کار امکان پذیر می باشد. این کشور اقامت موقت را به متقاضیانی اعطاء می کند که یا یک شرکت را در این کشور ثبت می کنند. حداقل یک قرارداد کار 6 ماهه برای یک شرکت گرجی دارند. طبق مقرراتی که از 5 ژانویه 2019 به اجرا درآمد، در صورتی که فرد واجد شرایط اقامت موقت باشد، شرکت های ثبت شده توسط خارجی ها باید حداقل گردش مالی سالانه 50000GEL (لاری) (حدود 20000$ (دلار)) را داشته باشند.

متقاضیانی که در شرکت های گرجی استخدام می شوند نیز مشروط به اینکه شرایط خاصی را داشته باشند. از این رو می توانند درخواست اقامت موقت دهند. اجازه اقامت موقت این کشور برای مدت 6 ماه تا 6 سال صادر می شود. معمولاً اولین مسئله برای یک دوره 6 ماهه یا 1 ساله است. پس از اینکه متقاضی کارت اقامت این کشور خود را دریافت کرد. همسر و فرزندان وی نیز واجد شرایط TRP هستند.

متقاضیانی که علاقه مند به ثبت شرکت در گرجستان می باشند، برای این کار لزوماً نیازی به بازدید از کشور ندارند. پس از 10 سال اقامت مستمر و قانونی در این کشور، در صورت داشتن شرایط خاصی از جمله دانستن زبان محلی، تاریخ و آداب و رسوم، یا ازدواج با یک شهروند گرجی، یا نامزد شدن، خارجی ها ممکن است واجد شرایط درخواست تابعیت این کشور باشند. در فعالیت های اقتصادی که برای دولت و اقتصاد این کشور مهم تلقی می شود.

شرایط مهاجرت به گرجستان از طریق کار

ویزای مناسب جهت مهاجرت به گرجستان از طریق کار

جهت مهاجرت به گرجستان از طریق کار چند نوع ویزا وجود دارد. هر کدام از ویزاها شرایط خاص خود را دارد. ویزاها عبارتند از:

  • ویزای دسته D1
  • ویزای دسته D2
  • ویزای دسته D3
  • ویزای دسته D4
  • ویزای دسته D5

ویزای دسته D1، برای افرادی که برای کار به این کشور می آیند صادر می شود. نمایندگان و مشاوران شرکت هایی که برای انجام وظایف رسمی خود به این کشور می آیند. خارجیانی که برای کار قراردادی به این کشور می آیند. افرادی که برای انجام فعالیت کارآفرینی مطابق قانون این کشور در مورد فعالیت کارآفرینی به این کشور می آیند. ویزای دسته D2، برای افرادی که برای انجام فعالیت های علمی، ورزشی، فرهنگی یا آموزشی به این کشور می آیند صادر می شود. فریلنسرها خارجیانی که به عنوان کارآموز یا داوطلب به این کشور می آیند.

کارگران مطبوعاتی که برای انجام فعالیت حرفه ای خود به این کشور می آیند. ویزای دسته D3، برای افرادی که برای تحصیل یا تحقیق در یک موسسه آموزشی مجاز یا کسانی که به عنوان بخشی از یک برنامه آموزشی بین المللی به این کشور می آیند، تعلق دارد. ویزای دسته D4، برای افرادی که برای الحاق خانواده به این کشور می آیند صادر می شود. ویزای دسته D5 برای شخصی صادر می شود. به طوری که طبق روال مقرر شده در قانون این کشور، حق مالکیت املاک و مستغلات در قلمرو این کشور (غیر از زمین کشاورزی) را دارد که ارزش بازار آن بیش از 100000$ (دلار آمریکا) می باشد.

مدارم ویزا جهت مهاجرت به گرجستان از طریق کار

برای مهاجرت به گرجستان از طریق کار، ویزای مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس باید برای دریافت آن اقدام نمایید. اتباع خارجی باید از طریق تماس با نزدیکترین سفارت گرجستان روند درخواست ویزا را آغاز کنند. مسئولان سفارت می توانند لیستی دقیق و به روز از شرایط ویزا را ارائه دهند. هر کدام از دسته های ویزا مدارک خاص خود را دارد.

اما به طور کلی مدارک زیر مورد نیاز می باشند:

مدارک ویزای کار گرجستان

کارمندان خارجی می توانند از طریق روند ارسال درخواست الکترونیکی این کشور به صورت آنلاین درخواست ویزا دهند. متقاضیان باید قبل از شروع درخواست ویزا، تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنند. پس از اقدام به صورت آنلاین، متقاضی باید یک نسخه چاپی اضافی از فرم درخواست تکمیل شده را به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت تحویل دهد. در برخی موارد، متقاضی می تواند این مدارک را به سفارت پست کند. در غیر این صورت باید آن ها را به سفارت ببرند و شخصا تحویل دهند. همچنین در خصوص میانگین درآمد در این کشور می توان اشاره کرد که در سال 2023 حدود 6750GEL (لاری گرجستان) می باشد.

پس از تأیید درخواست ویزا، کارمند می تواند به این کشور سفر کند. پس از حضور در آنجا، باید از آژانس توسعه خدمات عمومی اجازه اقامت بگیرند. همسران و افراد تحت تکفل که با کارمند به این کشور سفر می کنند نیز به اجازه اقامت احتیاج دارند. مجوزهای اقامت برای کارگران خارجی به مدت یک سال معتبر است. پس از آن تا 5 سال واجد شرایط تمدید هستند. در رابطه با اقامت، مقاله اقامت از طریق کار در گرجستان را مطالعه نمایید.

زندگی در گرجستان

اگرچه این کشور به عنوان زادگاه رهبر شوروی جوزف استالین و رئیس پلیس مخفی او لاورنتی بریا قابل توجه است، اما برای هزاره ها تفلیس بیش از روسیه به امپراتوری های اروپا و خاورمیانه نزدیک بود. قبل از آنکه تحت سیطره روسیه درآید، تفلیس توسط رومی ها، ترک ها و پارس ها درگیر شد. تفلیس مدرن همه این تأثیرات را در هم آمیخته است. همانطور که در مدرنیسم شوروی مقر بانک جورجیا دیده می شود، که در تضاد با ویرانه های زرتشتی 1500 ساله در معبد آتشگاه تفلیس است.

اگرچه بخاطر خاتچاپوری، توده مسدودکننده شریان نان پر از پنیر، بسیار مشهور است. غذاهای این کشور متنوع است و شامل تأثیرات ایرانی، خاورمیانه و قفقاز می باشد. انار، گردو و بادمجان ها به طور برجسته در خورش ها، کوفته ها و سوپ هایی که غذای گرجی را یکی از بهترین شهرت ها در اتحاد جماهیر شوروی به ارمغان می آورد، دیده می شود. رستوران هایی مانند ژاوی لومی دنج و گران قیمت باربارستان، غذاهای کلاسیک مانند سوپ مارچوبه یخ زده با سوربت لیمو را تحریک می کنند. هزینه زندگی در گرجستان نسبتا کم می باشد.

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در پایتخت این کشور یعنی تفلیس را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در تفلیس

همانطور که در نمودار بالا ملاحظه می کنید، هزینه زندگی در تفلیس پایتخت این کشور، نسبتا بالا است. جدول زیر اطلاعات کلی این کشور را در اختیار شما قرار می دهد:

پارارمترشرح
نام کشورگرجستان
پایتختتفلیس
زبان رسمی کشورروسی
واحد پوللاری (GEL)
قارهآسیا
کد کشور995

در صورت تمایل به دانستن اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به گرجستان از طریق کار و مهاجرت به این کشور، می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی و حضوری تماس بگیرید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *