مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان در سال 2023 یکی از برترین طرق اخذ اقامت این کشور توریستی محسوب می گردد که سالانه مورد استقبال افراد قرار گرفته است. گرجستان کشوری اوراسیایی است. با کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان هم مرز می­ باشد. پایتخت این کشور شهر تفلیس است. یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو به شمار می رود. سالانه افراد با اهدافی همچون کار، تحصیل و یا سرمایه گذاری ویزای گرجستان را اخذ و به این کشور مراجعت می نمایند. هزینه های زندگی در کشور گرجستان بسیار پایین و مناسب است. اخذ اقامت این کشور به راحتی امکان پذیر است. در سال های اخیر دولت گرجستان با ایجاد محیطی بسیار مناسب برای ایجاد کسب و کار و بدور از هرگونه فساد اداری موجب جذب سرمایه گذران خارجی بسیاری شده است. سرمایه گذاری در این کشور به طرق مختلف انجام ی گردد که ثبت شرکت یکی از آنها می ­باشد.

ثبت شرکت در گرجستان یکی از راه هایی است منجر به اخذ اقامت دائم گرجستان و پس از آن تابعیت این کشور می گردد. توجه داشته باشید اگر چه افرادی که اقامت دائم گرجستان را اخذ می ­نمایند. تقریباً از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردارند. اما اجازه رأی دادن و یا کاندید شدن بعنوان نماینده پارلمان در این کشور را نخواهند داشت. امتیازات فوق پس از کسب تابعیت این کشور به فرد مورد نظر داده خواهد شد. متقاضیان عزیزی که قصد مهاجرت و سرمایه گذاری در گرجستان را دارند. جهت آگاهی از دیگر روش های مهاجرتی می­ توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. علاوه بر اخذ جزئیات بیشتر از دیگر پیشنهادات این مجموعه نیز آگاهی یابند.

راه اندازی کسب و کار در گرجستان

برای کشف و تحقیق درباره ایده های کسب و کار خود وقت بگذارید. در این مرحله، علایق، مهارت ‌ها، منابع، در دسترس بودن و دلایلی که می‌ خواهید کسب ‌و کار تشکیل دهید را در نظر بگیرید. همچنین باید احتمال موفقیت را بر اساس علایق جامعه خود و اینکه آیا ایده کسب و کار شما نیاز برآورده نشده را برآورده می کند، در نظر بگیرید. پس از انتخاب ایده، پیش نویس یک طرح تجاری را در نظر بگیرید تا شانس کسب سود خود را مشخص کنید. هنگامی که یک طرح ایجاد می کنید، ایده بهتری از هزینه های راه اندازی، رقابت خود و استراتژی های کسب درآمد خواهید داشت. سرمایه گذاران و وام دهندگان می خواهند قبل از ارائه کمک مالی، طرح کسب و کار شما را بررسی کنند، و شما می توانید قبل از شروع درخواست بودجه، با تهیه پیش نویس طرحی آماده شوید.

آیا کسب و کار شما یک شرکت انفرادی یا تضامنی است که از نام تجاری استفاده می کند که با نام قانونی صاحب کسب و کار (برای یک شرکت انفرادی) یا نام خانوادگی شرکای فردی (برای مشارکت) متفاوت است؟ در این صورت، باید یک نام تجاری را در دادگاه عالی در شهرستانی که کسب و کار شما در آن واقع شده است ثبت کنید. اگر قصد دارید تجارت آنلاین انجام دهید، ممکن است بخواهید نام کسب و کار خود را به عنوان نام دامنه ثبت کنید. برای جلوگیری از مسائل مربوط به نقض علامت تجاری، باید علامت تجاری فدرال و ایالتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید نامی که می‌ خواهید استفاده کنید با نامی که قبلاً استفاده می ‌شود یکسان یا خیلی شبیه نیست.

مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

همانطور که در مقدمه بیان شد ثبت شرکت یکی از راه های سرمایه گذاری در گرجستان است. یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. ثبت شرکت به چند طریق در گرجستان انجام می پذیرند. در این بخش به شرح زیر می ­باشند:

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت های هلدینگ بین المللی
  • شرکت با مشارکت محدود
  • شرکت تعاونی
  • شرکت های مشارکتی برای کسب و کار
  • شرکت های سرمایه گذاری فردی

لازم به ذکر است، سرمایه گذرانی که قصد ثبت شرکت در گرجستان را دارند، بایستی حداقل از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • سرمایه گذران بایستی بیشتر از 18 سال باشند.
  • دارای سرمایه اولیه 100000$ (دلار) باشند
  • تمامی سرمایه می­ باید بصورت یکجا به حساب بانکی وی در این کشور واریز گردد.

ثبت شرکت در این کشور معمولا 2 الی 5 روز طول خواهد کشید. از معروف ترین بانک های این کشور می­ توان به TBC Bank-Procredit Bank- Bank Of Georgia و People’s Bank of Georgia اشاره نمود.

شرکت با مسئولتی محدود (LLc) در گرجستان

اکثر سرمایه گذاران خارجی در گرجستان علاقمند به ثبت شرکت با مسئولیت محدود می ­باشند. ثبت این نوع شرکت ها توسط یک نفر و یا به صورت شراکتی نیز امکان پذیر است. افراد برای ثبت این نوع شرکت ها ملزم به دریافت پروانه ثبت می­ باشند. پس از اخذ این مجوز سرمایه گذران امکان ایجاد هر گونه کسب و کار تجاری به جزء فعالیت های تجاری مربوط به دارو. افرادی که قصد انجام فعالیت های تجاری در زمینه های دارویی و بهداشتی را دارند، علاوه بر اخذ پروانه ثبت برای شرکت ملزم به دریافت مجوز دیگری از وزارت بهداشت گرجستان نیز هستند.

افراد با اخذ مجوز ثبت شرکت در گرجستان امکان راه اندازی مشاغلی همچون هتل، کارواش، کافی نت، رستوران و غیره را خواهند داشت. لازم به ذکر است سرمایه گذار به هنگام ثبت شرکت بایستی به هنگام ثبت شرکت کسب و کار خود را مشخص نمایند. جهت مهاجرت به این کشور از طریق روش های مختلف پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در گرجستان را مطالعه بفرمائید.

سهامی خاص و هلدینگ بین المللی در گرجستان

می ­توان گفت شرکت های سهامی خاص نهادی قانونی است. سرمایه­ این نوع شرکت ها به سهام های مساوی تقسیم می گردد. هر یک از افراد به اندازه­ ارزش سهام وی در قبال شرکت دارای مسئولیت می­ باشد. ناگفته نماند بدهی و قروض شرکت به شرکای آن ربطی ندارد. شرکت های هلدینگ بین المللی از یک اعضاء هیأت مدیره تشکیل شده است. سرمایه شرکت های هلدینگ بین المللی از سرمایه های هر یک از اعضاء هیئت مدیره به دست می آید. این شرکت نیز مانند سهامی خاص هر فرد به اندازه سرمایه خود در قبال شرکت مسئولیت دارد.

ثبت شرکت مشارکت عمومی و محدود در گرجستان

شرکت مشارکتی از چندین سرمایه گذار تشکیل شده است که هر یک دارای فعالیت های مستقل و مستمری هستند که تحت یک نام شرکتی را به ثبت رسانیده اند. تمامی سرمایه گذران در مقابل بدهی ها و قروض شرکت مسئولند. شرکت های مشارکت محدود نیز همانند شرکت های مشارکت محدود می­ باشد که از کارآفرینان در حوزه های مختلف تشکیل گردیده و تنها تحت یک نام شرکت خود را به ثبت رسانده اند. فقط تنها تفاوت این نوع شرکت ها با شرکت های مشارکت عمومی اینست که در این نوع شرکت ها افرادی با سرمایه های محدودی نیز هستند. مسئولیتی در قبال بدهی های اصلی شرکت ندارند. تنها به اندازه­ سرمایه ای که برای ثبت شرکت قرار داده اند در مقابل بستانکاران مسئولیت دارند. همچنین بدهی های اصلی شرکت مربوط به سرمایه گذاران اصلی شرکت خواهد بود.

ثبت شرکت مشارکت عمومی و محدود در گرجستان

شرکت های تعاونی و مشارکتی در گرجستان

شرکت های تعاونی با هدف ایجاد و توسعه­ کسب و کارها ثبت می­ گردد. همچنین از تعدادی شریک تشکیل شده است. هر یک از شریکان به اندازه­ میزان سرمایه ای که برای ثبت این نوع شرکت ها قرار داده اند نسبت به شرکت مسئولیت دارند. شرکت های مشارکتی برای کسب کار توسط 1 یا 2 نفر به ثبت می ­رسد. هر یک سرمایه ای را برای ایجاد شرکت قرار می ­دهند. میزان سود و ضرر شرکت میان شرکا تقسیم می ­گردد. شرکت های سرمایه گذار فردی توسط یک شخص کارآفرین به ثبت می­ رسد که فرد با سرمایه خود شرکتی را به ثبت می ­رساند. در مقابل تمامی سود و ضررهای شرکت خود به تنهایی مسئول است.

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

سرمایه گذارانی که با مهاجرت به گرجستان برای ثبت شرکت اقدام نموده اند، مراحل زیر را می­ باید طی نمایند:

  • ترجمه و تأیید پاسپورت سرمایه گذار یا سرمایه گذاران در سفارت و یا یکی از دفترخانه های گرجستان
  • ارائه طرح تجاری سودمند
  • تنظیم و تعیین نام شرکت، اساسنامه، نوع فعالیت های شرکت
  • مشخص نمودن آدرس ملکی که شرکت در آن تأسیس گردیده است.
  • افتتاح حساب بانکی بین المللی برای شرکت و افتتاح یک حساب شخصی
  • اخذ کد مالیاتی
  • استخدام کارمند برای شرکت و پرداخت بیمه و مالیات برای کارمندان
  • پرداخت بیمه و مالیات های شرکت
  • تهیه لوگو و مهر برای شرکت

سرمایه گذاران می­ باید برای اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت نیز اقدام نمایند. دولت گرجستان ابتدا به سرمایه گذاران اقامتی 6 ماهه اعطاء می ­نماید. سرمایه گذاران پس از پایان اعتبار ملزم به تمدید آن می ­باشند. فرد پس از تمدید مکرر اعتبار اقامت خود در نهایت پس از گذشت 6 سال اقامت دائم گرجستان را اخذ خواهد نمود.

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

هزینه ثبت دفتر رسمی در گرجستان

سرمایه گذران برای ثبت شرکت خود در این کشور می ­باید هزینه هایی را در هر یک از مراحل ذکر شده پرداخت نمایند. جدول زیر برخی از هزینه های ثبت شرکت با مسئولیت محدود را نشان داده است:

مراحل سرمایه گذاریهزینه به دلار
ترجمه و تأیید پاسپورت$10 الی 20$
ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ترجمه اساسنامه آن131$
خرید یک آدرس قانونی برای شرکت100$ الی $200 که با ارتباط مستقیمی با نظر صاحب ملک دارد.

متقاضیان و علاقمندان به سرمایه گذاری در دیگر کشورها می توانند با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. از چگونگی سرمایه گذاری در دیگر کشورها نیز آگاهی یابند.

متداول ترین سوالات ثبت شرکت در گرجستان

در بخش پایانی مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما درخصوص ثبت شرکت در گرجستان می باشیم:

  • مراحل ثبت شرکت در گرجستان کدام اند؟ ترجمه و تأیید پاسپورت سرمایه گذار یا سرمایه گذاران در سفارت و یا یکی از دفترخانه های گرجستان، ارائه طرح تجاری سودمند، تنظیم و تعیین نام شرکت، اساسنامه، نوع فعالیت های شرکت، مشخص نمودن آدرس ملکی که شرکت در آن تأسیس گردیده است. افتتاح حساب بانکی بین المللی برای شرکت و افتتاح یک حساب شخصی، اخذ کد مالیاتی، استخدام کارمند برای شرکت و پرداخت بیمه و مالیات برای کارمندان، پرداخت بیمه و مالیات های شرکت و تهیه لوگو و مهر برای شرکت
  • متقاضیانی که سرمایه گذرانی که قصد ثبت شرکت در گرجستان را دارند، بایستی حداقل از چه شرایطی برخوردار باشند؟ سرمایه گذران بایستی بیشتر از 18 سال باشند. دارای سرمایه اولیه 100000$ (دلار) باشند. تمامی سرمایه می­ باید بصورت یکجا به حساب بانکی وی در این کشور واریز گردد.
5/5 - (6 امتیاز)

3 دیدگاه برای “ثبت شرکت در گرجستان

  1. میکائیل گفت:

    با سلام من یک با 15 سال سابقه شرکت داری در گرجستان، ثبت شرکت در گرجستان رو برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در اروپا هستند پیشنهاد می کنم. زیرا گرجستان به دلیل نزدیدکی به ایران و به عنوان دروازه اروپا و آسیا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

  2. پوریا گفت:

    من فکر نمی کردم ثبت شرکت تو کشوری که نزدیک ایرانه انقدر سرمایه بخواد. من به گرجستان علاقه دارم و میخوام به این کشور مهاجرت کنم چه راهی به جز ثبت شرکت میتونه برای من خوب باشه. میشه اول ویزای کاری گرفت بعد ثبت شرکت کرد و اقامت گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *