مهاجرت کاری گرجستان

درآمد مهندسان در گرجستان

درآمد مهندسان در گرجستان

بررسی درآمد مهندسان در گرجستان در سال 2023، به افرادی که می خواهند در این کشور کار کنند، کمک شایانی می کند. با توجه به افزایش مهاجرت به این کشور، متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به بررسی درآمد مهندسان در گرجستان به ماهیانه و نرخ افزایش در این بخش را بررسی می کنند. گرجستان که از سال 1978 تحت قانون اساسی دوران اتحاد جماهیر شوروی فعالیت می کرد، قانون اساسی خود را در 1921 قبل از شوروی بازگرداند. کمیسیون قانون اساسی در سال 1992 برای تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید تشکیل شد و پس از یک اختلاف طولانی درباره میزان اختیارات اجرایی، سند جدیدی در سال 1995 تصویب شد.

این کشور یک جمهوری واحد چند حزب است. طبق قانون اساسی 1995، اختیارات گسترده ای به رئیس جمهور داده شد. اما با اصلاحاتی که در سال 2013 به تصویب رسید و نقش نخست وزیر و کابینه را گسترش داد، این تغییرات به طور قابل توجهی کاهش یافت. از طریق انتخابات ریاست جمهوری سال 2018، رئیس جمهور با رأی مستقیم جهانی حداکثر به دو دوره 5 ساله انتخاب شد. از سال 2024، رئیس جمهور توسط یک دانشکده انتخاباتی متشکل از 300 قانونگذار و نماینده انتخاب خواهد شد. قوه مقننه پارلمانی منتخب است که اعضای آن برای مدت 4 سال خدمت می کنند. سیستم قضایی شامل دادگاه های منطقه ای و شهرستانی و دیوان عالی کشور است.

وظایف مهندسان در گرجستان

یک مهندس حرفه ای به دلیل تحصیلات و آموزش بنیادی خود صلاحیت استفاده از روش علمی و چشم انداز را برای تجزیه و تحلیل و حل مشکلات مهندسی دارد. وی قادر است مسئولیت شخصی خود را در توسعه و کاربرد علم و دانش مهندسی در زمینه های زیر می باشد:

  • تحقیق
  • طراحی
  • ساخت
  • تولید
  • سرپرست
  • مدیریت
  • آموزش مهندس

کارهای او غالباً فکری و متنوع است و از نظر روحی یا جسمی معمول نمی باشد. این مستلزم استفاده از اندیشه و قضاوت اصلی و توانایی نظارت بر کار فنی و اداری دیگران است. تحصیلات وی به گونه ای بوده است که بتواند از طریق مشاوره با کارهای تازه منتشر شده به صورت جهانی، جذب اطلاعات و استفاده مستقل از آن ها، از نزدیک و به طور مستمر پیشرفت در شاخه علوم مهندسی خود را دنبال کند. بنابراین وی در موقعیتی قرار می گیرد که در توسعه علوم مهندسی یا کاربردهای آن سهیم باشد.

تحصیلات وی به حدی بوده است به طوری که او از علوم مهندسی و همچنین شناخت کاملی از ویژگی های خاص شاخه خود قدردانی وسیع و عام خواهد کرد. در زمان مناسب او قادر خواهد بود مشاوره فنی معتبری را ارائه دهد و مسئولیت هدایت وظایف مهم را در شعبه خود به عهده بگیرد. مهندسان راه حل های جدید فن آوری را توسعه می دهند. در طول فرایند طراحی مهندسی، مسئولیت های مهندس است شامل موارد زیر می باشد:

  • تعریف مشکلات
  • انجام و محدود کردن تحقیقات
  • تجزیه و تحلیل معیارها
  • یافتن و تجزیه و تحلیل راه حل ها
  • تصمیم گیری

بیشتر وقت مهندس صرف تحقیق، مکان یابی، کاربرد و انتقال اطلاعات می شود. در واقع، تحقیقات نشان می دهد مهندسان 56% از وقت خود را صرف انجام رفتارهای مختلف اطلاعاتی می كنند، از جمله 14% به طور فعال در جستجوی اطلاعات هستند.

درآمد مهندسان در گرجستان در سال 2021

درآمد مهندسان در گرجستان در سال 2023

فردی که به عنوان یک مهندس در تفلیس (یکی از شهرهای گرجستان) کار می کند. به طور متوسط ماهانه 6230GEL (لاری) درآمد دارد. به طور متوسط محدود درآمد مهندسان در گرجستان بین 1980GEL تا 13200GEL (لاری) می باشد. به طوری که متوسط حقوق ماهانه، مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا را در بر می گیرد. حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف مهندسی متفاوت می باشد. برای مهاجرت توصیه می شود شرایط مهاجرت به گرجستان 2023 را مطالعه نمایید. در جدول زیر درآمد برخی از رشته های مهندسی را در این کشور مشاهده می کنید:

نام شغلحقوق ماهانه به لاری
مهندس آکوستیک6150GEL
تکنسین مهندسی مونتاژ4740GEL
دستیار مهندس ارشد7400GEL
مهندس دستیار5820GEL
اپراتور اتوکد3860GEL
مهندس عمران6120GEL

هر 1$ (دلار آمریکا)، 307000GEL (لاری) می باشد. سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق مهندسان می باشد. به طور کلی، هر چه سال های تجربه در رشته مهندسی بالاتر باشد، دستمزد نیز بالاتر می رود. به طور کلی، مهندسانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط 32% بیشتر از تازه کارها و جوانان در بخش مهندسی حقوق و دستمزد دریافت می کنند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط %36 بیشتر از افرادی که 5 سال یا کمتر سابقه کار دارند درآمد کسب می کنند. در نمودار زیر متوسط درآمد مهندسان مرد و زن در این کشور آمده است:

درآمد مهندسان زن و مرد در کشور گرجستان

با اینکه سطح درآمد نباید بین مردان و زنان متفاوت باشد، اما با این حال، جنسیت روی درآمد مهندسان در گرجستان تاثیر گذار می باشد. نمودار نشان می دهد که درآمد مهندسان مرد 5% بیشتر از درآمد مهندسان زن می باشند. برای کار در گرجستان می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

میانگین افزایش سالانه درآمد مهندسان در گرجستان

متخصصین مهندسی در این کشور احتمالاً هر 27 ماه یکبار افزایش حقوق دارند که را تقریباً 6% مشاهده می کنند. متوسط ​​افزایش سالانه ملی برای کلیه مشاغل در هر 28 ماه 5% به کارمندان تعلق می گیرد. در نمودار زیر نرخ افزایش درآمد مهندسان در گرجستان را مشاهده می کنید:

افزایش درآمد مهندسان در گرجستان

ارقام ارائه شده در اینجا میانگین اعداد است. افزایش حقوق از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما عملکرد و سهم فرد در موفقیت سازمان مهم ترین عوامل در تعیین میزان و چند بار افزایش حقوق او می باشد. اصطلاح «افزایش حقوق سالانه» به افزایش 12 ماهه تقویمی اشاره دارد. اما چون به ندرت اتفاق می افتد که افراد حقوق خود را دقیقاً با علامت یک ساله بررسی کنند. همچنین این افزایش ماهیانه می توانید به صورت تشویقی یا پاداش ماهانه صورت پذیرد.

مهندسی به دلیل درگیری عموما محدود در ایجاد درآمد مستقیم، البته به استثنای موارد، یک رشته مبتنی بر پاداش در نظر گرفته می شود. 65% از كاركنان مورد بررسي در مهندسي اظهار داشتند كه در سال گذشته هيچ پاداش و مشوقي دريافت نكرده اند در حالي كه 35% گفته اند كه حداقل يک نوع پاداش پولي دريافت كرده اند. کسانی که پاداش می گرفتند نرخ هایی را از 3% تا 6% حقوق سالانه خود گزارش کردند. برای مهاجرت به گرجستان مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درآمد مهندسان در گرجستان و مهاجرت به این کشور می توانید با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی و حضوری تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *