مهاجرت کاری گرجستان

کار در گرجستان

کار در گرجستان

پیدا کردن کار در گرجستان در سال 2023، لزوماً برای مهاجران آسان نیست. با این وجود، در این کشور برخی از مهاجران در حال آموزش زبان هستند. این در حالی است که دیگران موفق به کار با یک شرکت ملی یا بین المللی شدند. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد اقتصاد، شرایط اشتغال و مجوزهای کار در گرجستان کسب می کنید که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب کنید. گرجستان کشوری مدرن و با رشد سریع است که دارای تاریخ و سنت های غنی، طبیعت زیبا، غذاهای عالی، مالیات کم، میزان جرم و جنایت و هزینه های پایین زندگی است. شرایط اقتصادی این کشور با توجه به واردات و صنعت گردشگری توانسته با پیشرفت بسیاری رو به رو شود. همین امر موجب گردیده است که، اشتغال زایی در این کشور در صنایع مختلف با پیشرفت رو به رو گردد.

  • شرایط کار در این کشور چگونه می باشد؟
  • بازار کار این کشور برای متقاضیان بین المللی چگونه خواهد بود؟

اینفوگرافی کار در گرجستان

شرایط اقتصادی گرجستان

صنعت این کشور به شدت متکی به واردات است. محور کشاورزی و معدن است. این کشور از ظرفیت قابل توجهی از نیروگاه های آبی برخوردار است که اکثر نیازهای انرژی جمعیت را تأمین می کند. این 3 بخش در بهبود اقتصادی کشور پس از سال 1990 مؤثر بوده اند و نتیجه آن تولید ناخالص داخلی قوی است. سلامت اقتصادی این کشور و افزایش تولید ناخالص داخلی از دستاوردهای در بخش های صنعتی و خدماتی، به ویژه در صنعت گردشگری حمایت شده است. اکنون بسیاری از مشاغل و تجارت های خارجی خارج از تفلیس فعالیت می کنند و باعث ایجاد شغل برای افراد محلی می شوند. برخی از این شرکت های بین المللی همچنین افرادی را از خارج از کشور شوروی سابق استخدام می کنند و آنها را به گرجستان منتقل می کنند.

در نمودار زیر به رشد GDP در گرجستان اشاره شده است:

رشد GDP در گرجستان

سازمان های شناخته شده ای که در این کشور فعالیت می کنند عبارتند از:

  • سازمان ملل
  • سازمان امنیت و همکاری اروپا
  • صلیب سرخ بین المللی

با وجود این حضور بین المللی، فرصت های اشتغال برای مهاجران محدود است. آموزش زبان انگلیسی یکی از معدود فرصت های مستقیم در دسترس مهاجران خارجی برای کار در این کشور است.

بازار کار در گرجستان در سال 2023

نرخ بیکاری در حال حاضر در این کشور بالاست. وضعیت کلی اقتصادی این کشور در حال بهتر شدن است. در این کشور، فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد. این فرصت ها توسط شرکت های محلی و بین المللی ارائه می شود. نرخ دستمزد در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هنوز رقابتی نیست. اخیراً میانگین حقوق در این کشور افزایش یافته است. بنابراین متخصصان در صنایع مختلف درآمد بالاتری دارند. حتی اگر میزان حقوق در بخش های کشاورزی کمترین میزان باشد، متخصصان این زمینه در این کشور تقاضای زیادی دارند. به همین دلیل است که حقوق در این صنعت به تدریج افزایش می یابد. در حالی که مهاجران بیشتر و ماهرتر برای کار در بخش کشاورزی به این کشور مهاجرت می کنند.

متقاضیان در این کشور با توجه به شکل و رشته مورد نظر خود دریافتی های متفاوتی خواهند داشت. به طور کلی اکثر متقاضیان در این کشور به ازای هر ساعت کار مفید در این کشور حدود 35€ (یورو) دریافت می نمایند. نمودار نرخ بیکاری در این کشور با توجه به نمودار زیر قابل بررسی خواهد بود:

نرخ بیکاری در گرجستان

کار در گرجستان برای ایرانیان

به طور کلی، مهاجران خارجی می توانند به وب سایت ها به صورت آنلاین مراجعه کنند. از طریق آشنایان و دوستان خود اقدام به کاریابی در گرجستان کنند. افرادی که زبان تدریس نمی کنند، ممکن است شرایط سختی برای یافتن کار در این کشور داشته باشند. شایان ذکر است که متقاضیان باید با شرکت های بین المللی مستقر در این کشور مستقیماً تماس بگیرند تا از فرصت های شغلی مختلف مطلع شوند. به طور کلی، افرادی که قصد دارند در این کشور شغل مناسبی پیدا کنند، بهتر است به صورت حضوری به آژانس های کاریابی مراجعه کنند. زیرا اکثر این موسسات به دنبال جذب نیروی کار محلی هستند و افرادی که به صورت حضوری اقدام به کاریابی کنند، شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور دارند.

به طور کلی روش اخذ ویزای کار در این کشور بدین شرح می باشد:

روش اخذ ویزای کار گرجستان

برخی از برجسته ترین موسسات کاریابی در این کشور عبارتند از:

  • CareerJet
  • Learn4Good
  • Tesall
  • ESL Café
  • Footprints Recruiting
  • Overseas Jobs
  • Go Abroad
  • Linkedin
  • ESL Employment

متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که تحقیق خود را انجام داده اند و مهارت و تجربه کافی برای یافت شغل مناسب در کشور گرجستان را دارند. اگر به فکر کار در کشور در این کشور هستید، حتما باید با بهترین شهرهای گرجستان برای کار آشنایی کامل داشته باشید.

شرایط کار در گرجستان برای مهندس برق

رشته مهندسی برق از جایگاه خوبی در سراسر دنیا در خصوص شغل دارد. در این خصوص می توان به مشاغل مهندسی برق در کلیه صنعت ها، نیروگاه ها، تولیدی ها، معادن و سایر فضاها اشاره کرد. شایان ذکر است که این رشته نه تنها در گرجستان بلکه در سرتاسر جهان موثر و موفق ترین شغل دنیاست. متقاضیانی که تمایل به کار در این رشته در کشور گرجستان را دارند بایستی از مهات های کافی و بالا در خصوص کار و زبان برخوردار باشند.

متوسط ​​حقوق مهندسان برق در گرجستان حدود 84740$ (دلار) در سال است. حقوق و دستمزد معمولاً از 55500$ (دلار) شروع می شود و تا 125810$ (دلار) می رسد. چند نمونه از مشاغل مرتبط با رشته مهندسی در این کشور بدین شرح می باشد:

  • مهندس عمران 6500GEL (لاری گرجستان)
  • مهندس ارتباطات 6360GEL (لاری گرجستان)
  • مهندس سخت افزار 5750GEL (لاری گرجستان)
  • مهندس الکترونیک 7080GEL (لاری گرجستان)

مجوز اقامت و ویزای کار در گرجستان

مهاجران خارجی در صورتی می توانند مشغول به کار و زندگی در گرجستان شوند که مجوز کار و مجوز اقامت این کشور را بدست آورند. به یاد داشته باشید که برخی از مهاجران برای کار در این کشور نیاز به کسب ویزای این کشور دارند. با دریافت ویزا، متقاضیان می توانند وارد خاک گرجستان شوند. پس از اخذ مجوز اقامت می توانند مجوز کار را اخذ کنند. این کشور در سال 2014 سیاست ویزای جدیدی اتخاذ کرد. افرادی که می خواهند در این کشور کار کنند باید درخواست ویزای طولانی مدت کنند که به آنها اجازه می دهد اجازه اقامت در گرجستان را بدست آورند. ویزای طولانی مدت بدست آمده توسط خارجی ها نیز می تواند برای ورود به بازار کار گرجستان به عنوان مجوز کار استفاده شود.

به یاد داشته باشید که مهاجرت و ورود به خاک این کشور حتما نیاز به داشتن بیمه درمانی معتبر دارد. هزینه های خدمات درمانی در جورجیا زیاد است. مهاجران حق دریافت خدمات یارانه یا رایگان را ندارند. بنابراین، خرید یک بیمه نامه جامع ضروری است. شرکت های بیمه خدمات درمانی مختلفی ارائه دهنده انواع بیمه درمانی می باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در گرجستان 2023

مهمترین شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در این کشور عبارتند از:

مدارک مورد نیازجزئیات
پاسپورتپاسپورت معتبر کسب شده در 10 سال اخیر با 1 سال اعتبار
فرم درخواستفرم درخواست ویزای کاری (تکمیل شده و امضاء شده)
دعوت نامه کاریدعوت نامه کاری معتبر از کارفرمای شرکت مستقر در این کشور
عکس2 قطعه عکس پرسنلی (فرمت پاسپورت)

لازم است بدانید که صدور ویزا کوتاه مدت، مانند ویزای توریستی، مطابق مقررات محلی نمی تواند برای اشتغال در این کشور استفاده شود. همانطور که در بالا ذکر شد، شهروندان برخی کشورها برای ورود ویزا به منظور ورود به گرجستان معاف هستند. با این حال، حتی در این حالت، برخی از مهاجران خارجی ممکن است بتوانند تنها 1 سال در این کشور اقامت داشته باشند. این آیین نامه برای کلیه شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شهروندان متعلق به 64 کشور دیگر قابل اجرا است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در گرجستان 2021

درآمد مشاغل برتر در گرجستان

هر ساله در این کشور لیست مشاغل پردرآمد اعلام می شود. بسیاری از متقاضیان از طریق لیست مذکور می توانند به اشتعال در این کشور بپردازند. میزان درآمد مشاغل برتر در این کشور بدین قرار است:

  • دستیار اداری: 114764$ (دلار) در سال
  • نمایند خدمات مشتریان: 3318995$ (دلار) در سال
  • معلم انگلیسی: 155556$ (دلار) در سال
  • کمک پرستار: 162861$ (دلار) در سال
  • جراح پزشکی: 59075$ (دلار) در سال
  • نماینده فروش: 56768$ (دلار) در سال
  • استاد راهنما: 40003$ (دلار) در سال

مشاغل پر درآمد گرجستان

مشاغل پردرآمد در این کشور، با توجه به‌ معیارهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و شهری که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد تعیین می گردد. مشاغل پر درآمد در این کشور عبارتست از:

  • متخصصان بیهوشی: 200310$ (دلار)
  • پزشکان خانواده: 199900$ (دلار)
  • معلمان دوره متوسطه: 165400$ (دلار)
  • پرستار بیهوشی: 163830$ (دلار)
  • دندانپزشک عمومی: 59070$ (دلار)
  • کنترل کننده ترافیک هوایی: 145770$ (دلار)
  • مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی: 141260$ (دلار)
  • مدیران معماری و مهندسی: 140770$ (دلار)
  • متخصص اطفال: 136040$ (دلار)
  • مدیران بازاریابی: 131340$ (دلار)

اجازه اقامت کشور گرجستان به متقاضیان حق اقامت بدون محدودیت در این کشور و حق شرکت در هر گونه فعالیت های قانونی، مانند انجام تجارت، کار، تحصیل یا بازنشستگی بدون مدارک اضافی را به آنها اعطاء می کند. هموطنان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوق سفیران سروش سعادت از شرایط کار در سایر کشورهای دنیا اطلاعات کافی کسب کنید.

سوالات پرتکرار در باب کار در گرجستان

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب کار در گرجستان می باشیم:

  • آیا برای کار در کشور گرجستان دانش زبان گرجی لازم است؟ زبان گرجی زبان سختی است و اگر بتوانید به این زبان صحبت کنید می توانید شانس بالایی در جامعه داشته باشید و بتوانید شغل بهتری را کسب کنید. زبان دوم مردم نیز روسی است و می توانید به این زبان نیز مسلط شوید.
  • آیا امکان کار در گرجستان به زبان انگلیسی مهیا می باشد؟ با دانستن زبان انگلیسی در مشاغل کمی می توانید مشغول باشید، پایین ترین حقوق در این کشور نیز 400GEL (لاری) است. برای زندگی نیز ماهانه به ازای هر فرد به حداقل 400GEL الی 500GEL (لاری) نیاز خواهید داشت.
  • ساعت کاری در گرجستان چگونه است؟ ساعت کاری در گرجستان از 10 صبح به وقت تفلیس تا 6 بعد از ظهر می باشد و روزهای یکشنبه هر هفته تعطیل رسمی است و روز شنبه که پایان هفته در گرجستان محسوب می شود معمولا ساعت کاری از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر می باشد.
  • مشاغل فنی پر درآمد در گرجستان کدام اند؟ تکنسین برق/ لوله کشی/ املاک و مستغلات/ مهندسین عمران/ کارگران/ خدمات چمن محوطه ‌سازی/ کارکنان اداری/ بهداشت دهان و دندان/ نصب و راه‌ اندازی تجهیزات مخابراتی/ رادیولوژی، توسعه ‌دهنده وب و پرستاران شامل این لیست می شوند.
3/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه برای “کار در گرجستان

  1. صادقعلی غلامی گفت:

    با عرض سلام بنده سنگ کار وکاشی کار هستم ایا برای کار سختمان کاری هست که بتوانم بیام

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در این کشور بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.

  2. امیر حسین گفت:

    با سلام وقتتون بخیر من 10 ساله در زمینه پروژه های عمرانی در عمان مشغول به کار بودم و به زبان انگلیسی مسلط هستم میخواستم بدونم برای کار در گرجستان با رزومه من امکان پذیر هست که اقدام کنم شما راهنمایی می کنید

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما برای اخذ ویزای کاری گرجستان باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.

  3. فریدون گفت:

    سلام .اینحانب با بیش از 27 سال سابقه در انجام پروژه بزرگ داخلی و خارجی و دارنده مهندسی عمران ، مایل به اشتغال و ادامه کار در کشور گرجستان میباشم خواهشمند است راهنمایی لازم مبذول فرمائید .

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.

      1. میر محمد پاکدامن گفت:

        سلام.اینجانب با ۱۸سال سابقه کار.در پروژه کابینت سازی فعالیت داررن.الان هم مایل به اشتغال و ادامه کار در کشور گرجستان میباشم.خواهشمند است راهنمایی لازم را مبذول فرمایید

        1. صادقی گفت:

          با سلام در خصوص کار در گرجستان باید پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای جستجوی کاری آلمان را مطالعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *