مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته ژنتیک در پرتغال

رشته ژنتیک در پرتغال

پرتغال کشوری است که مهاجر پذیری آن در چند سال اخیر موجب افزایش مهاجرت ها شده است. یکی از فرصت های تحصیل مطالعه رشته ژنتیک در پرتغال است. این کشور به زبان انگلیسی موقعیت های مناسبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. تحصیل در اروپا و کشوری مانند پرتغال که سوابق خوبی در زمینه آموزش و تحصیل موجب می شود تا شما با نهایت تجریه و نهایت علم و تخصص در رشته ژنتیک فارغ التحصیل شوید. یادگیری زبان دیگر و تقویت زبان انگلیسی نیز از بهترین مزیت های تحصیل در پرتغال است. همچنین دانشجویان بین المللی حق کار به صورت پاره وقت را در این کشور دارند و این نیز یک کمک بزرگ به آن ها است تا بتوانند هزینه های خود را کم کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر مهاجرت و تحصیل در پرتغال همراه شماست.

تحصیل در پرتغال

سیستم آموزش عالی پرتغال دلایل موجهی برای افتخار دارد. قدیمی ترین دانشگاه این کشور دانشگاه کویمبرا (Universidade de Coimbra) در سال 1290 تاسیس شد. این تاریخ تاسیس این دانشگاه را به یکی از اولین دانشگاه های سرار اروپا تبدیل کرده است. پردیس زیبای دانشگاه کویمبرا در حال حاضر به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. البته که سایر دانشگاه های پرتغال نیز هرساله در رتبه بندی های مختلف بین المللی امتیازات خوبی دارند. چشم انداز جهانی و موقعیت پرتغال در اروپا و تاریخچه تجارت و اکتشاف جهانی آن نیز چشم انداز بین المللی بسیار خوبی به آن داده است. هزینه های تحصیل در کنار هزینه های زندگی نسبتاً کم، متوسط ​​شهریه سالانه در یک دانشگاه دولتی در پرتغال در حال حاضر 1250€ یورو است که این کشور را به کشوری مقرون به صرفه برای تحصیل تبدیل می کند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر این کشور و رتبه های آن در سال اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در جهان
دانشگاه کاتولیک پرتغال1351-400
دانشگاه NOVA لیسبون2351-400
دانشگاه پورتو3401-500
دانشگاه لیسبون4501-600
دانشگاه آویرو5601-800

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال

تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال هستند، می توانند از بورسیه های دانشجویی در این کشور بهره مند شوند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال امکان دریافت بورسیه دانشجویی در این کشور می باشد. بنابراین آن دسته از دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی در این کشور استفاده کنند. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، اعطای بورسیه دانشجویی در پرتغال اغلب بر اساس شایستگی صورت می گیرد.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه دانشجویی در پرتغال را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه دانشجویی در پرتغال

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال

زیان پرتغالی ششمین زبان مادری پرطرفدار در جهان است، بنابراین هر مهارت زبانی را که انتخاب کنید در سراسر جهان مفید خواهد بود. به عبارت دیگر شما با تحصیل در این کشور و یادگیری این زبان به طور اتومتیک از بومی ها این کشور می توانید در دیگر کشورهایی که این زبان در آن ها رایج است نیز کار و تحصیل کنید. سبک زندگی نیز از برترین مزایای تحصیل در این کشور محسوب می شود. این کشور اروپایی علاوه بر ثبات اقتصادی و هزینه های مقرون به صرفه آرامش و امنیت را نیز در سطح خوبی دارد. همچنین آزادی بیان و حقوق بشر نیز از جایگاه خوب و مطمئنی در این کشور برخوردار است. یکی از مواردی که برای دانشجویان مهم است تفریحات و شرایط رفاهی است که در شهرهای دانشجویی به وفور موجود هستند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل در کشور پرتغال هستید:

تعداد دانشگاه ها در پرتغالقدیمی ترین دانشگاهتعداد دانش آموزان بین المللیمیانگین شهریه 1 ترمسال تحصیلی
140دانشگاه کویمبرا1700018000€سپتامبر تا جولای

کار رشته ژنتیک در پرتغال

در پرتغال می توانید در زمینه ژنتیک بنا بر مدرک تحصیلی و سوابق کاری و تحقیقات خود در زمان دانشگاه در مراکز و موقعیت های مختلف شغلی مشغول به کار شوید. یکی از بدیهی ترین فرصت ها و موقعی ها برای کار رشته ژنتیک در پرتغال کار در آزمایشگاه ها به عنوان محقق و متخصص ژنتیک است. در این حوزه ماموریت موسسات انجام تحقیقات علمی و انتشار دانش در زمینه ژنتیک و بیوتکنولوژی در خصوص انسان ها و حیوانات و گیاهان برای نوآوری، پیشرفت بیولوژیکی و امنیت غذایی برای توسعه اقتصاد و بهبود کیفیت زندگی جامعه است. تمام مواردی که نام برده شد از مهم ترین گام ها برای پیشرفت یکی کشور اروپایی است که در پرتغال بسیار به آن توجه می شود. انستیتو ها و موسسات و آزمایشگاه های ژنتیک و بیوتکنولوژی پرتغال از فارغ التحصیلان این رشته که شرایط مشخصی برای کار دارند بسیار استقبال می کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در رشته ژنتیک در کشور پرتغال هستید:

نرخ بیکاری رشته ژنتیک در پرتغال

پرسنل موسسات گاها به 170 نفر شامل 70 محقق و 50 دانشجوی دکترا و 50 نفر از فارغ التحصیلان ارشد و کارشناسی را شامل می شوند. این موسسات 6 و یا 7 بخش علمی دارند که عبارت است از:

  • گروه زیست شناسی مولکولی
  • گروه جنین شناسی تجربی
  • گروه بیوتکنولوژی وتغذیه شناسی
  • گروهژنومیک و تنوع زیستی
  • گروه رفتار و رفاه حیوانات

تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال

تحصیل به زبان انگلیسی در پرتغال در رشته ژنتیک در دانشگاه های معتبری که این رشته را ارائه می دهند امکان پذیر است واکثر مقاطع ارشد به زبان انگلیسی هستند و البته برخی از دانشگاه ها در مقطع کارشناسی این رشته راب به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برای آنکه در پرتغال بتوانند همگام و هماهنگ با سراسر اروپا پیشرفت کند نیاز به متخصصان و علوم جدید دارد. ایجاد زیر ساخت علمی منحصر به فرد محققان را قادر می سازد تا موضوعات تحقیقاتی مدرن و متنوعی را انجام دهند. رشته ژنتیک در خصوص ژن های موجود در موجودات و نحوه تاثیر و اصلاح آن ها صحبت می کند و اینکه چگونه می توان یک حیوان و گیاه را به نحو بهتری پرورش داد و از آن بهره مند شد. همچنین با مطالعات ژنتیک در پرتغال می توان با شناخت نوع ژن انواع مختلف تغذیه را نیز برای افراد تعیین کرد.

علاوه بر این تحصیل در پرتغال در 2024، تحقیقات کاربردی در زمینه های ژنتیک جمعیتی، اصلاح نژاد دام و همچنین سیستم های نگهداری و تولید حیوانات انجام می شود. مطالعات در مورد رفتار و رفاه حیوانات یک مکمل مهم است هدف اصلی تحقیق کاربردی، تهیه چنین روش هایی برای بهبود حیوانات و سیستم های تولید پایدار است که هدف آنها دستیابی به غذای ایمن و کاربردی اطمینان از سطح بالایی از رفاه حیوانات و محدود کردن تأثیر غیرقابل تحمل کشاورزی بر محیط طبیعی است. در برخی از تحقیقات نیز هدف بازسازی تاریخ تکاملی آنها توصیف نقش انتخاب طبیعی و تاریخ جمعیتی در الگوهای تنوع ژنتیکی است. این مطالعه پاسخ سازگار به تغییر محیط زیست، تکامل مولکولی، و نقش ترکیبی در تنوع و گونه متمرکز شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به پرتغال شما را یاری می کند.

سوالات کلیدی در باب رشته ژنتیک در پرتغال

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا با برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته ژنتیک در پرتغال آشنا شویم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی بین 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل در رشته ژنتیک در پرتغال برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ تمام اتباع کشورهای خارجی که مشغول به تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال هستند، می توانند 19 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *