مهاجرت تحصیلی هند

رشته چشم پزشکی در هند

رشته چشم پزشکی در هند

رشته چشم پزشکی در هند در حال حاضر در لیست مشاغل مورد نیاز قرار دارد. تحصیل پزشکی در هند در 10 یا 20 سال اخیر به شدت روند صعودی داشته است. در هند که جمعیت بسیار است بیماری های چشمی و عیوب انکساری چشم نیز متفاوت و بیش از دیگر کشورها گزارش می شود. برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در هند باید مدرک تحصیلی معتبر پزشکی خود را ارائه کنید. دانشگاه های پزشکی عالی هند دانشجویان را از سراسر جهان برای تحصیل در رشته چشم پزشکی پذیرش می کنند و نرخ پذیرش نیز مناسب است. هند فرهنگ و زبان و غذای بسیار خاص و منحصر به فرد خود را دارد. اگر به این کشور آسیایی علاقمندید و قصد تحصیل در هند را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

تحصیل رشته چشم پزشکی در هند

چشم‌ پزشکی یکی از رشته ‌های پرطرفدار مطالعات پزشکی است که در طول سال‌ ها مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته است. چشم پزشک پزشکی است که رشته تخصصی آن بینایی و مراقبت از چشم است. چشم پزشکی یک رشته تحصیلی ناشناخته است و زمینه های زیادی برای فارغ التحصیلان دوره در دسترس است. به طور کلی چشم پزشکان با استفاده از دوربین شبکیه چشم را تشخیص می دهند، مشکلات را استنباط می کنند، جراحی انجام می دهند و عیوب جزئی چشم را با تجویز عینک و لنز درمان می کنند. برای دنبال کردن حرفه ای در این زمینه، دوره های چشم پزشکی زیادی پس از دوازدهم در هند وجود دارد که برای پاسخگویی به تقاضای چشم پزشکان تأسیس شده است. در این مقاله به برخی از دوره های محبوب چشم پزشکی که داوطلبان می توانند بعد از دوازدهم ادامه دهند، پرداخته می شود.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در هند می باشید:

دانشگاهرتبه در هند
دانشکده پزشکی مولانا آزاد1
موسسه منطقه ای چشم پزشکی احمدآباد2
موسسه منطقه ای چشم پزشکی چنای3
موسسه منطقه ای چشم پزشکی کلکته4
کالج پزشکی TN Nair (TNMC)، بمبئی5

الزامات تحصیل رشته چشم پزشکی در هند

درست مانند هر دوره دیگر مرتبط با پزشکی، دوره های چشم پزشکی نیز دانشجویان را ملزم به داشتن پیشینه علمی می کند. چشم پزشکی را می توان به عنوان مدرک کارشناسی یا مدرک PG تحت جریان های مختلف مانند علم و پزشکی دنبال کرد. دانش آموزان قبل از تصمیم گیری ملموس باید انواع دوره های ارائه شده در چشم پزشکی را بدانند. دوره های چشم پزشکی بر اساس عوامل متعددی متفاوت است. برخی از دوره ها شامل لیسانس در تکنیک های چشم و کارشناسی ارشد چشم پزشکی و کارشناسی ارشد جراحی در چشم پزشکی و دکترای پزشکی در چشم پزشکی و دیپلم فناوری چشم و دیپلم چشم پزشکی و فوق لیسانس چشم پزشکی و لیسانس در تکنیک های چشم می شود.

یک دوره کارشناسی در چشم پزشکی، B.Sc Ophthalmic Techniques، بر تشخیص و درمان اختلالات و بیماری ها با استفاده از تجهیزات مدرن تمرکز دارد. دانش آموزان از انجام تجهیزات تشخیصی و دست زدن به چشم پزشکی دانش عملی کسب می کنند. مدت دوره B.Sc تکنیک های چشم 3 سال است و در هر موسسات مختلف متفاوت است. این درس به ترتیب سختی فزاینده ساختار یافته است و عمدتاً به جنبه های نظری چشم پزشکی می پردازد. دانش آموزان پس از اتمام دوره، دانش کافی در مورد بیماری ها و اختلالات مختلف و تکنیک های مناسب برای تشخیص آنها خواهند داشت. این دوره همچنین درک آنها از فناوری های پیشرفته چشم پزشکی را افزایش می دهد. این دوره دامنه وسیعی را برای کارهای تحقیقاتی بیشتر در زمینه چشم پزشکی و فناوری مبتنی بر بینایی ارائه می دهد.

تحصیل کارشناسی ارشد چشم پزشکی در هند

کارشناسی ارشد در چشم پزشکی یک برنامه فشرده برای دانشجویان در علوم چشم پزشکی است که موضوعات مختلفی را در مورد بیولوژی، اپتیک، آناتومی چشم، بینایی، ژنتیک و غیره مورد بحث قرار می دهد. این دوره بیشتر پژوهش محور است تا مطالعه عملی چشم پزشکی. طول دوره کارشناسی ارشد چشم پزشکی حدود سه تا شش سال تحصیل می باشد. به غیر از آموزش منظم، دانشگاه های مختلف آموزش از راه دور را نیز برای این دوره های خاص ارائه می دهند. علاوه بر این، پس از اتمام دوره، فارغ التحصیلان از چندین موسسات تحقیقاتی مانند ICMR، موسسه چشم، MCI و غیره دامنه شغلی دریافت می کنند. فارغ از آن، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد می توانند به عنوان مدرس یا تکنسین در این زمینه فعالیت کنند.

آزمون های رشته چشم پزشکی در هند

آزمون های رشته چشم پزشکی در هند

MS Ophthalmology یک دوره تحصیلات تکمیلی در مطالعات جراحی است که مطالعه دقیق آناتومی، فیزیولوژی و بیماری چشم و روش های مختلف جراحی را ارائه می دهد. پس از گذراندن دوره کارشناسی، دانشجویانی که در این دوره ثبت نام می کنند، فرصت های زیادی در زمینه های تحقیقاتی مانند جراحی میکروسکوپی ظریف، جراحی داخل چشم و غیره پیدا می کنند. مدت دوره MS چشم پزشکی حدود 2 سال است. این دوره عمدتاً دانش عملی در مورد چشم پزشکی جراحی همراه با مطالعه اساسی آناتومی ارائه می دهد. دانشجویانی که دوره خود را با نمرات قابل توجه به پایان رسانده اند به عنوان چشم پزشک، همکار پژوهشی کلینیک، استاد و مشاور بهداشت مشغول به کار می شوند.

اما برای مقطع کارشناسی ارشد به جز NEET PG چندین آزمون ورودی دیگر در سطح دانشگاه برگزار می شود. برخی از آزمون های ورودی به شرح زیر است:

  • آزمون ورودی دانشگاه مسلم علیگر
  • امتحان ورودی مدرسه آزاد مدرسه تمام هند
  • آزمون ورودی مرکز تحقیقات و علوم پزشکی آکاش
  • آزمون ورودی دانشگاه علوم بهداشت بابا فرید
  • آزمون ورودی دانشگاه بنگلور
  • آزمون ورودی دانشگاه برکت الله

تحصیل رشته چشم پزشکی در مقطع دکترا در هند

دکترای پزشکی بالاترین مدرک تحصیل در هندوستان در رشته چشم پزشکی است. این دوره توسط پزشکان حرفه ای انجام می شود که به خوبی در حل هر نوع مشکل چشمی که در بدن انسان تجربه می شود آموزش دیده اند. به دانشجویانی که این دوره را انتخاب کرده اند، آموزش های عالی برای انجام جراحی های چشم ارائه می شود. همچنین، این دوره به طور مفصل موضوعات پیشرفته ای مانند بیماری های ویترورتینال و Uvea را پوشش می دهد. طول دوره دکتری پزشکی چشم پزشکی حدود 3 سال می باشد. در پایان دوره، دانشجویان باید پایان نامه ای در زمینه چشم پزشکی تهیه کنند و با موفقیت از آن دفاع کنند. این دوره شامل موضوعات اولیه و پیشرفته چشم پزشکی است که برای آماده سازی پزشکان برای مراقبت کامل از چشم، از جمله خدمات بینایی، معاینه چشم و سایر انواع عوارض بینایی طراحی شده است.

در نمودار زیر شاهد مدارک تحصیلی کارمندان در حوزه چشم پزشکی در هند می باشید:

مدارک تحصیلی کارمندان در حوزه چشم پزشکی در هند

فرصت های شغلی رشته چشم پزشکی در هند

بسیاری از سازمان‌ ها مانند کلینیک ‌های سرپایی، دانشکده‌ های تحقیقاتی و پزشکی، سالن‌ های عمل، بیمارستان ‌ها و کلینیک ‌های جراحی لیزر، فارغ ‌التحصیلان این دوره را با مقیاس دستمزد بالا و رقابتی استخدام می‌کنند. فارغ التحصیلان همچنین فرصت های زیادی در زمینه های تحقیقاتی دارند که می توانند برای انتشار پایان نامه یا مشاوره فناوری انتخاب کنند. رشته ژنتیک در هند نیز فرصت های کاری خوبی دارد. پس از اتمام دوره های چشم پزشکی، دانشجویان پیشنهادات استخدامی در بیمارستان های مختلف ایالتی و مرکزی دریافت می کنند و حتی دامنه همکاری با سازمان هایی مانند شورای تحقیقات پزشکی هندICMR را گسترش می دهند. با تجربه 4-5 ساله آنها می توانند کلینیک خصوصی چشم خود را راه اندازی کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ ویزای تحصیلی هندوستان مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *