مهاجرت تحصیلی هند

اخذ ویزای تحصیلی هندوستان

اخذ ویزای تحصیلی هندوستان

اخذ ویزای تحصیلی هندوستان یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به هند است و سالانه دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل به هند مهاجرت می کنند. اخذ ویزای تحصیلی هندوستان و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور میتواند موجب کسب اقامت و سپس تابعیت کشور هندوستان شود و لازم به ذکر است که کشور هندوستان از جمله کشورهایی می باشد که متقاضیان می توانند همزمان با داشتن تابعیت یک کشور خارجی، تابعیت کشور هندوستان را نیز داشته باشند.

مهاجرت تحصیلی به هند

متقاضیان و دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور هند مشغول به تحصیل شوند، در نخستین گام باید از هزینه های تحصیل در این کشور مطلع شوند. کسب بورسیه تحصیلی در هند بستگی به مرکز تحصیلی مورد نظر دارد و بورسیه ها و کمک هزینه ها در دانشگاه های کشور هند مشابه نمی باشند. تحصیل در دانشگاه های کشور هند همراه با هزینه های قابل پرداختی می باشد و لازم به ذکر است که مخارج تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار کم تر از دانشگاه های سایر کشور های دنیا می باشد.

متقاضیان و دانشجویان می توانند در در دوره های زیر مشغول به تحصیل در دانشگاه های کشور هند شوند:

  • دوره کارشناسی
  • دوره کارشناسی ارشد
  • دوره دکترا
  • دوره پزشکی
  • دوره های یادگیری زبان

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی از 500$ الی 3000$ (دلار) در سال می باشد و متقاضیان باید برای تحصیل در این دوره مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی معتبر و همچنین مدرک زبان معتبر و رسمی ارائه دهند. تحصیل در دوره کارشناسی از 2 الی 3 سال طول می کشد. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد از 1500$ الی 4500$ (دلار) در سال می باشد و متقاضیان و دانشجویان باید برای تحصیل در این دوره مدرک لیسانس ارائه و همچنین مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد از 2 الی 3 سال طول می کشد.

هزینه تحصیل در دوره دکترا از 500$ الی 5000$ (دلار) در سال می باشد و متقاضیان باید علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز و مدرک تحصیلی فوق لیسانس، پروژه های تحقیقاتی بسیار خوبی ارائه دهند. تحصیل در دوره دکترا 3 سال طول می کشد. هزینه زندگی و اقامت دانشجویی در کشور هند هر ساله تقریبا 4000$ (دلار) می باشد و متقاضیان باید تمامی مدارک مورد نیاز را به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی ارائه دهند. برای تحصیل در دانشگاه های کشور هند متقاضیان و دانشجویان خارجی باید مدرک زبان انگلیسی معتبر و رسمی آیلتس با نمره 6 ارائه دهند.

ویزای تحصیلی هندوستان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

جهت تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های کشور هندوستان متقاضیان و دانشجویان خارجی باید مدرک پیش دانشگاهی تجربی داشته باشند و لازم به ذکر است که حداقل معدل مورد نیاز برای تحصیل در این دوره ها 14 می باشد. دانشجویانی که قصد دارند در این دوره ها مشغول به تحصیل شوند باید در آزمون ورودی شرکت کنند و همچنین مدارک و شرایط مورد نیاز را دارا باشند. جهت تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های کشور هند دانشجویان باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 داشته باشند و تسلط خود را بر زبان انگلیسی اثبات کنند. هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی در کشور هندوستان بستگی به دانشگاه و محل اقامت وی دارد؛ اما در نظر داشته باشید که اکثر دانشجویان دانشگاه های هند در خانه های مشترک زندگی می کنند بیشتر دانشگاه های این کشور خوابگاه دانشجویی ندارند.

تحصیل در دوره پزشکی و دوره دندانپزشکی از شهریور ماه شروع می شود و دانشجویان بین المللی از بهمن ماه تا مرداد ماه مهلت دارند تا اقدام به ثبت نام در دانشگاه مورد نظر کنند. اخذ ویزای تحصیلی هند در صورتی امکان پذیر خواهد بود که دانشجو مدارک قبولی دانشگاهی خود را همراه با سایر موارد به سفارت هند تحویل دهد.

هزینه های تحصیل در دوره پزشکی به صورت زیر می باشند:

هزینه تحصیل به $ (دلار)دوره تحصیل
70.000$ الی 80.000$ (دلار)رشته پزشکی
40.000$ الی 50.000$ (دلار)دوره دندانپزشکی
35.000$ الی 40.000$ (دلار)دوره داروسازی

ویزای تحصیلی هندوستان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه های پزشکی هندوستان

دانشجویان و متقاضیان ایرانی که می خواهند در کشور هند مشغول به تحصیل در دوره های پزشکی شوند، در صورتی که قصد داشته باشند تا بعد از فارغ التحصیلی برای کار به کشور خود بازگردند، حتما بایستی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه هایی کسب کنند که توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران تایید شده باشند. همچنین اخذ ویزای تحصیلی هندوستان در صورتی ممکن خواهد بود که دانشجویان مدرک زبان IELTS داشته باشند.

دانشگاه های زیر توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران تایید شده اند:

  • هندوی بنارس
  • اسلامی علیگار
  • دهلی
  • پانجاب
  • مانیپال
  • جادوپور

جهت شرکت در آزمون های ورود متقاضیان و دانشجویان باید حداقل 17 سال سن و حداکثر 25 سال سن داشته باشند. همچنین داشتن مدارک و شرایط زیر جهت تحصیل در دوره های پزشکی جهت کسب مدرک فوق لیسانس الزامی می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی
  • ارائه مدارک شناسایی و تولد
  • .NEET test result
  • .OBC-ST-SC
  • چند قطعه عکس

با اخذ ویزای تحصیلی هندوستان دانشجویان می توانند در تمامی دانشگاه های کشور هند مشغول به تحصیل شوند و لازم به است که در این کشور پر جمعیت بیش از 320 دانشگاه وجود دارد.

اخذ ویزای تحصیلی هندوستان برای تحصیل در دانشگاه

مقاطع تحصیلی مختلف در کشور هند (رشته های پزشکی) به صورت زیر می باشد:

پیش نیاززبان تحصیلطور دوره (سال)مقطع
مدرک پیش دانشگاهی تجربی یا ریاضیانگلیسی4لیسانس داروسازی
6دکترای داروسازی
مدرک پیش دانشگاهی تجربی5دکترای دندانپزشکی
5.5دکترای عمومی

کمک هزینه های تحصیلی در هند

در کشور هند کمک هزینه های تحصیلی گوناگونی وجود دارند و متقاضیان می توانند برای تحصیل در دوره های لیسانس و فوق لیسانس و دکترا اقدام به کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه های کشور هند کنند. به یاد داشته باشید که اکثر کمک هزینه های تحصیلی در رشته های مرتبط با هنر و فنی حرفه ای ارائه می شوند و دانشجویانی که در دوره های پزشکی مشغول به تحصیل هستند، شانس کمتری برای کسب بورسیه تحصیلی در هند کنند.

کمک هزینه های تحصیلی در کشور هند مخصوص دانشجو های آسیایی می باشند و برخی از دانشجویان آفریقایی نیز می توانند از بورسیه های تحصیلی در کشور هند بهره مند شوند. به یاد داشته باشید که هزینه ی تحصیل و زندگی دانشجویی در هند بسیار مناسب می باشد و دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل نخواهند داشت.

جهت کسب بورسیه تحصیلی در هند متقاضیان و دانشجویان خارجی باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • ارائه مدارک تحصیلی (به همراه ترجمه ی رسمی به زبان انگلیسی و ریز نمرات)
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی معتبر و رسمی (IELTS:6)
  • ارائه توصیه نامه از سوپروایزر (استاد-سرپرست)
  • ارائه مدارک پزشکی

هموطنان عزیز و گرامی برای اخذ ویزای تحصیلی هندوستان می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز خود به متخصصان و کارشناسان با تجربه ی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پروسه انجام امور پرونده ی خود را شروع کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *