مهاجرت تحصیلی هند

مدارس ایرانی هند

مدارس ایرانی هند

مدارس ایرانی هند به عنوان یک مقصد تحصیلی، از نظر تجربه فرهنگ یا سبک زندگی جدید در رتبه بالایی قرار دارد و مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. هند که یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد را در خود جای داده است، کشوری از نظر فرهنگی متنوع است. هند خانه یکی از بزرگترین سیستم های آموزشی در جهان است که سالانه دانش آموزان فراوانی را از 164 کشورجهان به این کشور دعوت می کند. هنگامی که تحصیل در مدارس ایرانی هند را آغاز کنید متوجه خواهید شد که این کشور چقدر متنوع است.

در این کشور 20 زبان رسمی وجود دارد که هر ایالت فرهنگ و سنت های خاص خود رادارد. هند در جنوب آسیا واقع شده و بیش از 1.2 میلیارد نفر در آن زندگی می کنند و دومین کشور پر جمعیت جهان محسوب می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارس ایرانی این کشور، ما را در این مقاله که با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است همراهی کنید.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی هند

هند با بیش از 500 مدرسه معتبر، در خط مقدم سریع ترین بخش های در حال توسعه در اقتصاد جهانی امروز قرار دارد. مدارس ایرانی هند به مکانی ایده آل برای کسب تحصیلات در سطح جهانی تبدیل شده است. علاوه بر این دانش آموزان در حین تحصیل در این مدارس، قدیمی ترین و غنی ترین فرهنگ های جهان را تجربه خواهند کرد. دانش آموزانی که در مدارس ایرانی هند تحصیل کرده اند، با مهارت های رهبری زیرکانه خود اثر خود را در مقیاس جهانی بر جای می گذارند. علاوه بر برنامه درسی قوی، مدارس ایرانی هند دارای زیر ساخت های قوی است. که دانش آموزان را قادر می سازد تا تجربه عملی در زمینه های شغلی انتخابی خود کسب کنند. مدارس ایرانی این کشور بیش از 40 سال است که میزبان دانش آموزان بین المللی بوده اند و برای ارائه کیفیت بالا و محیطی امن مجهز هستند.

برای آشنایی با دیگر مزایا تحصیل در مدارس ایرانی این کشور، به تصویر زیر دقت فرمایید:

مزایا تحصیل در مدارس ایرانی هند

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی هند

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی هند با رویکرد تضمین آموزش عادلانه برای همه به صورت فراگیر برای دانش آموزان ارائه می شود. آموزش در این مدارس از سنین 6 تا 14 سال به صورت رایگان و اجباری می باشد. دوره پیش دبستانی در این مدارس به صورت اختیاری است. مدارس ایرانی این کشور از ماه ژوئن شروع می شود و در ماه مارس به پایان می رسد. ایام تعطیلات نیز در این مدارس به تعطیلات دیوالی، دوسرا، کریسمس، روز استقلال و بهار تقسیم می شوند. ساعت شروع به کار مدارس نیز از ساعت 7:15 صبح تا 14 بعد از ظهر می باشد. سیستم آموزشی در مدارس ایرانی هند به 3 دسته تقسیم می شود که در این بخش به طور کلی به آنها می پردازیم:

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی هند

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی هند پایه و اساس دانش، مهارت ها و رفتار کودک است. که کودکان سنین 2 تا 5 سال را آموزش می دهد. البته آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی هند یک حق اساسی نیست. تقاضا برای آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی این کشور به طور قابل توجهی در حال افزایش است. در مدارس پیش دبستانی بازی کودکان در معرض بسیاری از فعالیت های یادگیری اساسی قرار می گیرد که به آن ها کمک می کند تا سریع تر مستقل شوند. پیش دبستانی کودکان را از نظر عاطفی، ذهنی و اجتماعی آماده کرده، و به آنها کمک می کند تا دانش را در مراحل بعدی زندگی در مدرسه و دانشگاه به راحتی درک کنند. پس از اتمام دوره پیش دبستانی کودک به مرحله ابتدایی فرستاده می شود.

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی هند

آموزش ابتدایی و متوسطه در مدارس ایرانی هند

مدارس ایرانی هند در مقطع دبستان که به آن آموزش ابتدایی نیز گفته می شود، آموزش را برای کودکان 6 تا 12 سال ارائه می دهد. در این مقطع تحصیلی به منظور اطمینان از وارد نشدن کودکان به شرایط کاری نا امن، اشتغال کودکان را ممنوع کرده است. آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی این کشور توسط دولت اداره می شود که این مدارس را به بزرگترین ارائه دهنده آموزش در کشور تبدیل می کند. همچنین نسبت دانش آموزان به معلم درمقطع ابتدایی بر خلاف مدارس دیگر دارای تعادل بسیار خوبی است.

اما آموزش متوسطه در مدارس ایرانی این کشور کودکان 12 تا 18 سال را تحت پوشش قرار می دهد. 2 سال پایانی دوره متوسطه معمولا به عنوان مرحله متوسطه عالی نامیده می شود. 2 سال ابتدایی دوره متوسطه نیز مرحله مهمی هستند که در این دوره به دانش آموزان گواهینامه اعطاء می شود. بنابراین قبل از اینکه فرد بتواند تحصیلات عالی از جمله دوره های کالج یا حرفه ای را دنبال کند باید مدرک فارغ التحصیلی خود را از این مدارس دریافت کند.

موضوعات درسی که در این دوره آموزشی در مدارس ایرانی هند تدریس می شود به شرح زیر می باشد:

موضوعات درسی در مدارس ایرانی هند

الزامات زبان در مدارس ایرانی هند

زبان هندی همچنان بخش اصلی سیستم آموزشی در مدارس ایرانی و زبان رایج در هند است. از این رو نیاز مبرمی به یادگیری این زبان وجود دارد. زیرا زبان اول تمامی برنامه های درسی و آموزشی این مدارس هندی است. همچنین مدارک تحصیلی در مدارس ایرانی هند با زبان هندی ارائه می شود. دانش آموزان ممکن است بتوانند در امتحانات خود نمره متوسطی کسب کنند، اما توانایی بیان آزادانه افکار خود را به زبان هندی ندارند.

درک ضعیف در این مدارس منجر به ترس زبان شده است و دانش آموزان را وادار کرده است که زبان های خارجی را به عنوان زبان دوم یا سوم در مدارس بپذیرند. اما مدارس ایرانی این کشور برای دانش آموزان بین المللی خود که به زبان هندی مسلط نیستند، کلاس های فوق برنامه زبان هندی برگزار می کند. که این امر باعث ارتباط عمیق تر دانش آموزان و آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ غنی این کشور شده است.

مدرسه ایرانیان در هند

مدرسه ایرانیان هند که در لیست مدارس دولتی و بین المللی این کشور قرار دارد در شهر دهلی نو پایتخت هند واقع شده است. مدرسه ایرانیان دارای امکانات آموزشی و تفریحی فراوانی برای دانش آموزان است. این مدرسه در سال 2002 با تلاش بی وقفه سازمان آموزش پرورش با هدف نوآوری و نوآفرینی در هند تاسیس شد. مدرسه ایرانیان دهلی نو با 358 متر ساختمان آموزشی و 325 متر حیات سر باز یکی از بزرگترین مدارس ایرانی این شهر محسوب می شود. ظرفیت آموزشی این مدرسه نیز سالانه 165 دانش آموز می باشد. همچنین دارای 29 کلاس است که در هر کلاس 6 دانش آموز حضور دارد. از امکانات تفریحی و آموزشی این مدرسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالن مطالعه
  • کمد شخصی
  • سالن مطالعه
  • سالن آمفی تئاتر
  • اتاق بهداشت
  • سالن ورزشی

اگر قصد تحصیل در هند و یا مهاجرت به هند را دارید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *