مهاجرت تحصیلی هند

رشته ژنتیک در هند

رشته ژنتیک در هند

در زمینه های تحقیقات پایه و بالینی فرصت های بی نظیری برای متخصصان رشته ژنتیک در هند وجود دارد. در این مقاله این مبحث بررسی می گردد. مهندسان ژنتیک در تمام کشورهای جهان در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه فرصت اشتغال دارند. با این حال، یک زمینه تحقیق محور بودن، تبدیل شدن به یک محقق تمام وقت در موسسات بودجه دولتی یا شرکت های خصوصی یا استادی در دانشگاه ها بیشترین گزینه شغلی در هند است. یکی دیگر از گزینه های شغلی جذاب برای دانشجویان مهندسی ژنتیک، انتخاب تحصیلات عالی در زمینه مشاوره ژنتیک و تبدیل شدن به یک مشاور ژنتیک معتبر است که با بیماران و خانواده آنها تحت تأثیر بیماری های ژنتیکی از جمله سرطان کار می کند.

اگرچه مشاوره ژنتیک در کشورهای غربی به خوبی توسعه یافته است، اما با افزایش آگاهی در مورد بیماری های ژنتیکی و دسترسی و امکان تست آزمایش ژنتیکی، در هند نیز به سرعت در حال افزایش است. در ادامه این مقاله با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید و رشته ژنتیک در هند را بررسی کنید.

کار در رشته ژنتیک در هند

ژنتیک مطالعه فاکتور وراثت است که از والدین به فرزندان آنها منتقل می شود. هر کودکی ویژگی های خاصی را با چند تغییر، از والدین خود مانند بافت مو، رنگ چشم، رنگ مو، قد و رنگ پوست به ارث می برد. همچنین احتمال انتقال برخی بیماری ها یا اختلالات از طریق ژن ها به فرزندان زیاد است. ژنتیک مطالعه ژن های توزیع، رفتار و ساختار آنها در بدن انسان است. فرصت های شغلی مختلفی مانند مشاور ژنتیک، محقق بالینی و دانشمند تحقیقاتی در این زمینه وجود دارد.

نقش ها و مسئولیت ها در ژنتیک:

  • دانشمندان ژنتیک در یک محیط بالینی از دانش خود برای راهنمایی و درمان بیماران مبتلا به بیماری های ارثی یا اختلالات استفاده می کنند.
  • مشاوران ژنتیک بیماران را از نظر شرایط ارثی آزمایش می کنند و در مورد درمان های احتمالی به آنها مشاوره می دهند. مشاوران غالباً در یک زمینه تخصص دارند، مانند اطفال یا انکولوژی.
  • نقش اصلی برنامه ریزی یا انجام تحقیقات اساسی ژنومیک و بیولوژیکی مربوط به مناطقی مانند تنظیم بیان ژن، فعل و انفعالات پروتئین، شبکه های متابولیکی و اسیدهای نوکلئیک یا پروتئین است.
  • بررسی، تأیید یا تفسیر نتایج آزمایشگاه ژنتیک.
  • ارزیابی، تشخیص یا درمان بیماری های ژنتیکی.
  • در کنفرانس های بالینی و تحقیقاتی شرکت کنید و ادبیات علمی را بخوانید تا از پیشرفت های فناوری و یافته های تحقیقات ژنتیکی فعلی مطلع شوید.
  • نظارت یا هدایت کار سایر متخصصان ژنتیک، زیست شناسان، تکنسین ها یا متخصصان بیومتریک که در پروژه های تحقیقاتی ژنتیک کار می کنند.
  • برای انجام تجزیه و تحلیل های مناسب ژنتیکی و بیوشیمیایی با زیست شناسان و سایر متخصصان همکاری کنید.
  • برای تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی مدل های آماری ایجاد یا استفاده کنید.

حقوق مشاغل رشته ژنتیک در هند

طبق بررسی های انجام شده یک متخصص رشته ژنتیک در کشور هند به صورت متوسط 51100INR (روپیه هند) در ماه حقوق دریافت می کند. همچنین طبق بررسی ها کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته ژنتیک در کشور هند حدود 24500INR (روپیه هند) می باشد و حداکثر حدود 80200INR (روپیه هند) می باشد.

جهت بررسی حقوق کار در هند در مشاغل ژنتیک نمودار زیر ارائه شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در هند تحصیل رشته ژنتیک در هند

لیسانس علوم در ژنتیک در هند یک دوره 3 ساله است که به 6 ترم تقسیم می شود. ایده اصلی در پشت این مطالعه دوره، به دست آوردن تجربه تنوع و وراثت در بدن زنده است. در اصل اطلاعات عمیق مربوط به حمل و نقل ژنتیک از یک نسل به نسل دیگر را پوشش می دهد. معیارهای واجد شرایط برای ادامه این دوره این است که تحصیلات متوسطه خود را با فیزیک، شیمی و زیست شناسی به پایان برسانید. تعداد کمی از کالج ها و موسسات معتبر برای پذیرش در این دوره درجه حداقل 50% نمره در 2 + 2 درخواست می کنند. پذیرش ژنتیک را می توان براساس شایستگی یا آزمون های ورودی انجام داد.

برنامه درسی کارشناسی شامل مواردی مانند سازمان ژنوم، فناوری DNA، زیست شناسی سلولی، توسعه ژن و موارد مشابه است. در مقطع کارشناسی ارشد این مباحث حرفه ای تر و با شاخه های گسترده تر ارائه می شوند. تعدادی از کالج ها و دانشگاه های خصوصی و دولتی وجود دارد که رشته  ژنتیک را با هزینه ای مقرون به صرفه ارائه ی کنند. دوره ژنتیک به شما امکان می دهد از طریق آموزش عملی و نظری، موضوعات را کاملاً محکم و قوی بگیرید. این دوره با پروفایل های شغلی مانند متخصصان ژنتیک، بیوفیزیک، متخصص ژنومیک و موارد دیگر به فرصت های شغلی زیادی منجر می شود.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های برتر هند و ارائه کننده رشته ژنتیک جهت تحصیل در هندوستان را ببینید:

ردیفدانشگاه
1Jain University
2Kristu Jayanti College
3The Oxford College of Science
4St. Ann’s College for Women
5Dayanand Sagar University
6Institute of Genetic Engineering
7Calicut University
8Maulana Abul Kalam Azad University of Technology

تحصیلات تکمیلی ژنتیک در هند

پس از اتمام دوره تحصیلات خود، تعداد زیادی پروفایل شغلی برای فارغ التحصیلان کارشناسی ژنتیک وجود دارد. از نظر تحصیلات عالی یا تحصیلات تکمیلی یا دکترا می توانید تعدادی از دوره ها را شرکت کنید. برخی از دوره های آموزش بیشتر در زیر بررسی می شود:

برنامهشرح
ژنتیک انسانیاین یک دوره 2 ساله PG است که به شما امکان می دهد روند وراثت را در انسان مطالعه کنید. این مطالعه شامل استخراج نتایج DNA، تابش های شیمیایی در بدن انسان و به طور یکسان است.
دکترای ژنتیک انسانیاین یک مدرک دکترا در یک دوره ژنتیک انسانی است که به شما ایده استفاده از تحقیقات در زمینه ژنتیک بر روی سلامت انسان و بیماری ها می دهد.
کارشناسی ارشد (ژنتیک)کارشناسی ارشد ژنتیک یک دوره 2 ساله پس از فارغ التحصیلی است که به شما امکان مطالعه حیوانات، گیاهان و انسان ها را می دهد. این برنامه روند عملیات، توانایی نظارت و دانش در مورد کیفیت کنترل را به شما می آموزد.
M.Phil (ژنتیک)کارشناسی ارشد فلسفه در رشته ژنتیک یک دوره تحصیلات تکمیلی 2 ساله است. برخی از کالج ها و دانشگاه ها این دوره را به عنوان یک دوره 1 ساله ارائه می دهند.
دکترای ژنتیکاین یک مدرک دکتری 2 ساله است که می تواند حداکثر در مدت زمان 5 الی 6 سال تکمیل شود. می توانید آن را به عنوان یک مدرک منظم تمام وقت دنبال کنید. شامل یک پایان نامه تحقیقاتی و نظریه های موضوع است.
کارشناسی ارشد (Hons) ژنتیکهمچنین یک مدرک 2 ساله پس از فارغ التحصیلی است که تمام رشته های زیست شناسی، ژن ها، وراثت و تغییرات موجودات زنده را در بر می گیرد. این شامل موضوعات مربوط به انسان شناسی، آناتومی، کشاورزی، شیمی، گیاه شناسی و موارد مشابه است.

فرصت های شغلی رشته ژنتیک در هند

فرصت های شغلی رشته ژنتیک در هند

بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره ژنتیک فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. میانگین حقوق فارغ التحصیلان ژنتیک مناسب است. شما می توانید در بخش ها و صنایع مختلف در موقعیت های مختلف کار کنید. در زیر تعداد مواردی از مناطق اشتغال که می توانید به آنجا بروید بحث شده است:

  • آزمایشگاه های آزمایش ژنتیک موسسات آموزشی
  • مشاوره بیمارستان ها
  • گروه های پزشکی قانونی DNA علوم دامی
  • شرکت های کشاورزی صنایع دارویی
  • موسسات تحقیق و توسعه صنایع پردازش غذا
  • مراکز باغبانی مراکز مراقبت از زیبایی

تعدادی پروفایل و موقعیت شغلی وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید. بیشتر این موقعیت ها در زمینه زیست شناسی، زیست پزشکی، علوم مواد، علوم زندگی و سایر بخش های مرتبط است. پروفایل های شغلی عمده ژنتیک در زیر با حقوق بالا ذکر شده اند:

  • متخصص پزشکی قانونی آنها اساساً مسئول تجزیه و تحلیل و جمع آوری اطلاعاتی هستند که می توانند به عنوان مدرک در دادرسی دادگاه مورد استفاده قرار گیرند.
  • مشاور ژنتیک نقش وی ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه داروها است.
  • نقش متخصص ژنتیک استفاده از دانش میدانی خاص آنها و درمان بیماران مبتلا به اختلالات ژنتیکی است
  • استادیار نقش آنها در جامعه شکل دادن به شغل آموزشی دانشجویان است.

جهت اخذ ویزای تحصیلی هندوستان می توانید مطالب مرتبط را در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *