مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته چشم پزشکی در نروژ

رشته چشم پزشکی در نروژ

رشته چشم پزشکی در نروژ از رشته های تخصصی و گرایش مهمی در زمینه سلامت انسان است. نروژ نیاز به افزایش دانش در اپتومتری عمومی دارد. می توانید مطب خصوصی متخصص خود را ایجاد کنید، جایی که می توانید با پیگیری آسیب شناسی خاص بخش خلفی چشم و آسیب شناسی بدون عارضه بخش قدامی چشم، ارزیابی سلامت چشم و عملکرد بینایی را با همکاری سایر حرفه های مراقبت های بهداشتی ارائه دهید. همچنین نیاز روزافزونی به ارزیابی ارگونومی بصری و برازش و عرضه راهکارهای بینایی سنجی برای مشاغل مختلف به منظور بهینه سازی محیط بصری برای افراد شاغل با نیازهای مشترک و ویژه وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و تحصیلات در کشور نروژ به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در نروژ

اپتومتری و رشته چشم پزشکی علم بصری است. برنامه کارشناسی و ارشد چشم پزشکی با در نظر گرفتن چالش های موجود و مورد انتظار یک اپتومتریست در سلامت چشم و بینایی طراحی شده است. نیاز به اپتومتریست هایی با صلاحیت های ویژه در تشخیص و مدیریت مشکلات بینایی در کودکان وجود خواهد داشت. با افزایش نسبت سالمندان در جمعیت، نیازهای بیشتری برای اپتومتریست ها برای پیگیری ناهنجاری های بینایی و بینایی در بزرگسالان و افراد مسن و تشخیص آسیب شناسی چشم وجود خواهد داشت. مدرک کارشناسی ارشد شما را قادر می سازد تا با سایر حرفه های بهداشتی در پیگیری عملکرد چشمی و بینایی در تخصص انتخابی خود همکاری کنید. مهارت‌ ها و شایستگی ‌هایی که از طریق دوره مدرک تحصیلی به دست می‌آیند به شما این امکان را می‌دهد که در یک نقش بالینی گسترده در مراقبت از چشم و بینایی، به ویژه در تخصص انتخابی خود قدم بگذارید.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در نروژ

برنامه استاندارد در طول هشت ترم پاره وقت تحصیل کنید. اگر می‌خواهید تمام وقت تحصیل کنید، می‌توانید پس از قبولی در برنامه، با اعضای هیئت علمی خود هماهنگ کنید. پس از قبولی شما نیز بین تخصص های مختلف انتخاب می کنید. تحصیل به دو صورت پاره وقت و تمام وقت قابل انجام است. اگر می خواهید به صورت تمام وقت در این مطالعه شرکت کنید، این امر می تواند پس از پذیرش با دانشکده خود هماهنگ شود. پس از پذیرش، تخصص خود را نیز انتخاب خواهید کرد: تخصص در اپتومتری طب عمومی به بررسی و آمادگی برای مدیریت آسیب شناسی بدون عارضه بخش قدامی چشم و برقراری ارتباط و همکاری با سایر متخصصان در خصوص معاینه و پیگیری پس از درمان بیماری های چشمی بدون عارضه مرتبط با AMD، گلوکوم و دیابت می دهد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در نروژ هستید:

نام دانشگاهرتبه در نروژرتبه در اروپارتبه در جهان
University of Oslo172225
University of Bergen273226
Norwegian University of Science and Technology3129407
UiT The Arctic University of Norway4254798

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در نروژ

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در نروژ

بیماری چشم این تخصص همچنین شایستگی در ارگونومی بصری و بینایی سنجی شغلی می دهد. تخصص در ارتوپتیک و بینایی سنجی کودکان، شایستگی بررسی و مدیریت کودکان، جوانان و بزرگسالان با مشکلات بینایی مختلف را می دهد. این شامل شایستگی برای انجام ارزیابی گسترده عملکرد و مدیریت بینایی در قالب آموزش بصری در کودکان، جوانان و بزرگسالان با ناهنجاری ‌های مختلف حرکتی، عصبی و ادراکی بینایی است. نیاز به افزایش دانش در زمینه ارتوپتیک و بینایی سنجی کودکان در اپتومتری و چشم پزشکی خصوصی و خدمات مراقبت از چشم عمومی در بخش های چشم بیمارستان و در بخش های افراد با نیازهای ویژه مرتبط با اختلالات بینایی وجود دارد. می توانید مطب خصوصی خود را ایجاد کنید، جایی که می توانید ارزیابی عملکرد بصری با همکاری سایر حرفه های مراقبت های بهداشتی و خدمات آموزشی و روانشناختی محلی برای بهینه سازی موقعیت بینایی هر فرد ارائه دهید.

در لیست زیر شاهد رشته های دیگری هستید می توانید در کشور نروژ تحصیل کنید:

تحصیل رشته چشم پزشکی در مقطع ارشد در نروژ

این چیزی است که با تحصیل در رشته چشم پزشکی در نروژ یاد خواهید گرفت شما نصب لنزهای تماسی تخصصی را یاد خواهید گرفت و مهارت ها و شایستگی های خود را در عمل اپتومتری بالینی توسعه خواهید داد. هر تخصص شامل سه درس موضوعی با 15 واحد ECTS است. تخصص ارتوپتیک و بینایی سنجی کودکان شامل ارتوپتیک و بینایی سنجی کودکان قسمت 1، ارتوپتیک و بینایی سنجی کودکان قسمت 2 و آموزش ویژن می باشد. تخصص در اپتومتری طب عمومی شامل روش های بالینی پیشرفته بخش خلفی، روش های بالینی پیشرفته بخش قدامی و ارگونومی بصری است. علاوه بر این، با روش های تحقیق علمی و اخلاق تحقیق آشنا می شوید و پایان نامه کارشناسی ارشد را تکمیل می کنید. پایان نامه کارشناسی ارشد به شما شایستگی در تکمیل یک پروژه تحقیقاتی یا توسعه محدود فردی تحت نظارت می دهد.

شما این فرصت را خواهید داشت که در پروژه هایی که در موسسه در حال توسعه هستند شرکت کنید یا می توانید پروژه ای را در یک عمل خارجی انجام دهید. امکان تبادل با موسسات همکار در بریتانیا و استرالیا وجود دارد. گرفتن بخشی از برنامه تحصیلی در خارج از کشور به شما این فرصت را می دهد که شایستگی و سازگاری بین المللی خود را گسترش دهید و این شما را برای کارفرمایان آینده جذاب تر می کند. متقاضیانی که قبلا دوره های آموزش مداوم را در اپتومتری حرفه ای، تخصص لنزهای تماسی، یا بینایی سنجی و ارتوپتیک اطفال گذرانده اند، یا دارای سایر مدارک مرتبط در سطح کارشناسی ارشد یا بالاتر هستند، می توانند برای دوره های انجام شده و معافیت از بخش هایی از برنامه کارشناسی ارشد درخواست دهند.

در نمودار زیر شاهد نرخ حقوق ماهیانه کار در نروژ در رشته چشم پزشکی هستید:

نرخ حقوق ماهیانه کار در نروژ در رشته چشم پزشکی

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در نروژ

برنامه کارشناسی ارشد با در نظر گرفتن چالش های موجود و مورد انتظار یک اپتومتریست در سلامت چشم و بینایی طراحی شده است. نیاز به اپتومتریست هایی با صلاحیت های ویژه در تشخیص و مدیریت مشکلات بینایی در کودکان وجود خواهد داشت. با افزایش نسبت سالمندان در جمعیت، نیازهای بیشتری برای اپتومتریست ها برای پیگیری ناهنجاری های بینایی و بینایی در بزرگسالان و افراد مسن و تشخیص آسیب شناسی چشم وجود خواهد داشت. مدرک کارشناسی ارشد شما را قادر می سازد تا با سایر حرفه های بهداشتی در پیگیری عملکرد چشمی و بینایی در تخصص انتخابی خود همکاری کنید. مهارت‌ها و شایستگی‌هایی که از طریق دوره مدرک تحصیلی به دست می‌آیند این امکان را می‌دهد که در یک نقش بالینی گسترده در مراقبت از چشم و بینایی، به ویژه در تخصص انتخابی خود قدم بگذارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط اعزام دانشجو به نروژ مشاور شما است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *