مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته گوارش در نروژ

رشته گوارش در نروژ

نروژ دارای استانداردهای عالی زندگی و کیفیت بالایی از خدمات بهداشتی است. تحصیل پزشکی در حوزه هایی همچون رشته گوارش در نروژ بسیار اهمیت دارد. اما نکته دیگر این است که پزشکی در نروژ یک حرفه بسیار رقابتی است. چراکه دانشکده‌ های پزشکی نروژ از بهترین و قدیمی ‌ترین دانشکده‌ های جهان هستند، و اگر تحصیل در آنجا را انتخاب کنید، راهی عالی برای غوطه‌ ور شدن در فرهنگ نروژ و عادت کردن به قوانین و مقرراتی است که به‌عنوان یک پزشک باید از آنها پیروی کنید. متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در نروژ را دارند، از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند پروسه مهاجرتی خود را در سریع ترین زمان ممکن آغاز نمایند و دانش و تجربه مشاوران ما را در کنار خود تا آخرین لحظه احساس نمایند.

بررسی تحصیل پزشکی در نروژ

با وجود استاندارد بالای زندگی در نروژ، این کشور کمبود پزشک دارد و مدت‌ هاست که مهاجرت از کشورهای همسایه مانند دانمارک و سوئد را پذیرفته است. بنابراین آنها برای پزشکانی که از خارج از کشور وارد می شوند بسیار باز هستند، بنابراین اگر شما به عنوان یک متقاضی یا دانشجوی پزشکی در نروژ، تحصیلات پزشکی خود را در این کشور به پایان رسانده باشید و با این سیستم آشنا باشید، تثبیت خود به عنوان یک پزشک بسیار آسان تر است. در ارتباط با مسائل آموزشی و علمی در پزشکی باید گفت که دانشکده‌ های پزشکی نروژ به زبان انگلیسی تدریس نمی‌ کنند، به جز برخی از برنامه‌ های کارشناسی ارشد و دکترا. اگر چه سطح خوبی از زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی مورد نیاز است و دوره های زبان انگلیسی در سراسر دانشکده پزشکی وجود دارد، شما باید به زبان نروژی روان صحبت کنید تا بتوانید پذیرش بگیرید.

یکی از راه های یادگیری نروژی مطابق با استانداردهای دانشکده پزشکی، شرکت در دوره های آموزشی در این کشور است و دوره های پیش دانشگاهی زیادی برای این منظور برگزار می شود. از نظر زمانی تمام برنامه ‌های پزشکی 6 سال طول می‌کشد که شامل تعداد زیادی از ساعات صرف شده در محیط های بالینی و انجام سناریوهای آموزش عملی است، به طوری که تمام فارغ التحصیلان پزشکی در نروژ از زمینه عملی بسیار خوبی نیز برخوردار هستند. پذیرش بر اساس نتایج دبیرستان متقاضی انجام می شود و بسیار رقابتی است، بنابراین برای ورود به یک دانشکده پزشکی نروژی باید خیلی خوب عمل کرده باشید. دانشکده پزشکی نروژ تماماً دولتی است و با وجود هزینه های بالای زندگی در این کشور، تحصیل پزشکی رایگان است. تنها چیزی که دانشجویان باید بپردازند سهمی در هزینه های اتحادیه است.

در شکل زیر اصلی ترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل پزشکی ذکر شده است.

دانشگاه های نروژ برای تحصیل پزشکی

فرآیند تبدیل به پزشک گوارش دارای مجوز در نروژ

انجام موفقیت آمیز دانشکده پزشکی، شامل تمام معاینات پایان سال، برای دریافت مجوز پزشکی در نروژ کافی است. هنگامی که 6 سال تحصیل خود را به پایان رساندید، در نروژ یک پزشک پزشکی محسوب می شوید. اگر متخصص شدن را انتخاب می کنید، باید در دوره های کارآموزی تخصصی 18 ماهه ثبت نام کنید. پس از اتمام موفقیت آمیز این موارد، از جمله امتحانات در پایان برنامه، مجوز فعالیت به عنوان متخصص در نروژ را دریافت خواهید کرد. برای کار به عنوان پزشک در نروژ، اگر شهروندتوافقنامه تجارت آزاد اروپا هستید و یا مدرک خود را در نروژ گرفته اید یا مدرک شما توسط اداره بهداشت نروژ به رسمیت شناخته شده است، دیگر برای انجام کار به عنوان پزشک به ویزای کار نیاز نیست، اما اگر به عنوان یک شهروند غیر EFTA درخواست می دهید، باید اجازه اقامت و ویزای کاری با مهارت بالا را دریافت کنید.

این فرآیند به صورت آنلاین در وب ‌سایت اداره مهاجرت نروژ انجام می‌ شود، جایی که از شما خواسته می ‌شود مدرکی مبنی بر پیشنهاد شغلی ارائه دهید یا اگر خوداشتغالی هستید، باید معیارهای درآمد را داشته باشید.همچنین از شما خواسته می شود که یک ریز نمرات و یک نمای کلی برنامه درسی را ارسال کنید که در آن محتوای هر دوره به وضوح بیان شده باشد و جزئیاتی در مورد طول مدت تحصیل شما وجود داشته باشد. محتوای.

درآمد شاغلان رشته گوارش در نروژ

درآمد شاغلان رشته گوارش در نروژ

فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در نروژ کار می کند معمولاً حدود 1600000NOK (کرون نروژ) در سال درآمد دارد که از 735000NOK (کرون نروژ) در سال (حداقل حقوق) تا 2540000NOK (کرون نروژ) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​1730000NOK (کرون نروژ) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 1730000NOK (کرون نروژ) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1730000NOK (کرون نروژ) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 1110000NOK (کرون نروژ) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 1110000NOK (کرون نروژ) درآمد دارند. همچنین 75% پزشکان متخصص گوارش کمتر از 2300000NOK (کرون نروژ) و 25% بیش از 2300000NOK (کرون نروژ) درآمد دارند. در این تغییرات نقش تجربه از هر متغیر دیگری مهم تر است.

به عنوان مثال یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 834000NOK (کرون نروژ) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 1110000NOK (کرون نروژ) در سال دریافت کند، که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1650000NOK (کرون نروژ) در سال دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. موضوع دیگر اثر متغیر جنسیت است. اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقع تأثیری دارد؛ چنانکه پزشک مرد متخصص گوارش در نروژ 4% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارد.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته گوارش در نروژ می باشد:

سطح حقوق براساس تجربه کاری در نروژ جهت آگاهی از قوانین نروژ، تجارب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند کمک شایانی به متقاضیان مهاجرت به این کشور نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *