مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته چشم پزشکی در ارمنستان

رشته چشم پزشکی در ارمنستان

رشته چشم پزشکی در ارمنستان جایگاه و ارزش مهمی دارد زیرا این کشور در 5 سال اخیر بیماری های چشمی زیادی را پشت سر گذاشته و در حال پیشرفت است. ارمنستان که کشوری هم مرز با ایران است در زمینه پزشکی و جراحی بسیار پیشرفته است و در حال حاضر یکی از کشورهای خوب در خاورمیانه در زمینه پزشکی محسوب می شود. تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان می تواند مقدمه تحصیلات عالیه شما در کشورهای اروپایی باشد. رشته چشم پزشکی یک رشته مورد نیاز و مهم است که در حیات و سلامت فرد بسیار تاثیر دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهنمای شما در تحصیل در کشور ارمنستان و کار در این کشور باشد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان

کل مطالب رشته چشم پزشکی توسط جلسات سخنرانی و عملی در چرخه چشم پزشکی پوشش داده شده است. دوره تحصیلی برای دانشجویان سال چهارم دانشکده های پزشکی عمومی نظامی با مدت سیکل 10 روزه (60 ساعت) برنامه ریزی شده است.در طول تدریس در کلاس، دانش آموزان با چشم پزشکی اولیه آشنا می شوند. جلسات عملی به بحث در مورد موضوعات سخنرانی و مطالعات موردی اختصاص داده شده است. دانشجویان به مطالعه آناتومی و فیزیولوژی چشم، انکسار، روش‌های معاینه و درمان بیماری‌های چشمی می‌پردازند. اخیراً کتاب‌های آموزشی در زمینه موضوعات مختلف چشم پزشکی با تألیف هیئت علمی منتشر شده است. نوروچشم‌شناسی، چشم‌شناسی و معاینه چشم و همچنین سخنرانی در مورد چشم پزشکی از این موضوعات می باشند.

در جدول زیر شاهد مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی و تخصص های مختلف در کشور ارمنستان می باشید:

رشتهمدت تحصیل
رادیولوژی2 سال
داخلی3 سال
بیهوشی و ریانیماتولوژی3 سال
قلب و عروق3 سال
پوست و STD2 سال
اطفال3 سال
نوزادان3 سال
گوارش3 سال
عصب شناسی2 سال
غدد درون ریز2 سال
انکولوژی2 سال
نفرولوژی2 سال
روانپزشکی2 سال
بیماری های عفونی3 سال
چشم پزشکی3 سال
ارتوپدی و تروماتولوژی3 سال
جراحی عمومی3 سال

تحصیلات تکمیلی در رشته چشم پزشکی در ارمنستان

تحصیلات تکمیلی به ترتیب به صورت دوره رزیدنتی و کارشناسی ارشد با مدت 3 سال انجام می شود. در این بخش کارهای تحقیقاتی انجام می شود. بررسی ویژگی‌ها و درمان عوارض آسیب‌های چشمی تحقیق در زمینه جراحی گلوکوم درمان اتیو پاتوژنتیک در اختلالات انسداد عروق شبکیه و موضوعات دیگر نیز از مهم ترین بخش های تحقیقاتی هستند. گروه چشم پزشکی، دانشکده دهان و دندان، دانشگاه پزشکی دولتی ایروان در ارتباط علمی نزدیک با گروه چشم پزشکی است که شامل دانشگاه UCLA، کالیفرنیا. موسسه چشم دوهنی، دانشگاه بوستون، دانشگاه سانفرانسیسکو می شود که این بهترین مزیت تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان می باشد. مهمترین دستاوردهای علمی گروه، پایان نامه هایی برای دریافت درجه دکتری علوم است.

در لیست زیر شاهد مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان می باشید:

  • MBBS کم هزینه با قیمت های مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی
  • این دانشگاه دارای زیرساخت های عالی است و محل اقامت در دانشگاه را فراهم می کند
  • بدون هزینه اضافی یا پنهان تحصیل در دانشگاه دولتی پزشکی ایروان
  • این یک مکان عالی برای تحصیل از نظر تنوع و شبکه سازی غنی است، این دانشگاه هزاران دانشجو از سراسر جهان را می پذیرد.
  • یک MBBS 6 ساله با دوره های کارآموزی و تجربه کاری

مرکز رشته چشم پزشکی در ارمنستان

مرکز رشته چشم پزشکی در ارمنستان

مرکز پزشکی Erebouni که در محوطه دانشگاه واقع شده است، بزرگترین موسسه پزشکی در جمهوری ارمنستان است که در آن افراد مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی را دریافت می کنند. آموزش، تخصص و آموزش مستمر متخصصان این مرکز در کلینیک‌های پیشرو جهان و شرکت آنها در نشست‌های علمی بین‌المللی، امکان معرفی مستمر جدیدترین دستاوردهای پزشکی را به فعالیت عملی مرکز می‌دهد. مرکز پزشکی اربونی یکی از پایگاه های بالینی دانشگاه دولتی پزشکی ایروان پس از M. Heratsi و دانشگاه پزشکی ارمنستان است که در آن دانشجویان برای مدرک لیسانس و فوق لیسانس یا تخصص در دستیاری بالینی تحصیل می کنند. این مرکز همچنین پایه بالینی برای تحصیلات تکمیلی و مستمر پزشکی است. فرصت‌های گسترده‌ای برای تحقیق در این مرکز از جمله مطالعات تحقیقاتی دکترا و پسادکتری وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه ایروان در ارمنستان

دانشگاه دولتی پزشکی ایروان، یک دانشگاه دولتی غیرانتفاعی، یکی ازمعتبرترین دانشکده های پزشکی دولتی اروپای شرقی است. این دانشگاه در فهرست موسسات عالی پزشکی سازمان جهانی بهداشت فهرست شده است. وزارت آموزش و پرورش بر YSMU نظارت دارد. دانشگاه دولتی پزشکی ایروان که در سال 1920 تأسیس شد، یک مدرسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی در ایروان، ارمنستان است. این یک موسسه آموزش عالی ارمنی متوسط ​​​​است که توسط وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان به رسمیت شناخته شده است. این دانشگاه دوره‌های لیسانس و همچنین دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌کند که منجر به گواهی‌های رسمی آموزش عالی، دیپلم، مدرک کاردانی یا پایه، مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در طیف گسترده‌ای از موضوعات و رشته‌های تحصیلی می‌شوند.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در دانشگاه ایروان در کشور ارمنستان می باشید:

میزان دانشجویان بین المللی در دانشگاه ایروان در کشور ارمنستان

الزمات تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان

این دانشگاه 100 ساله ارمنی دارای استراتژی سختگیرانه پذیرش بر اساس آزمون ورودی و سوابق تحصیلی و رتبه های قبلی متقاضیان است. این دانشگاه دارای نرخ پذیرش باشکوهی است که از 70% تا 80% متغیر است. درخواست های پذیرش توسط دانشجویان از سراسر جهان پذیرفته می شود. دانشجویان به کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و/یا بورسیه تحصیلی ، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری در YSMU دسترسی دارند. اگرچه معیارهای واجد شرایط بودن برای تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی ایروان از دوره ای به دوره دیگر و سطح مدرک متفاوت است، اما یک سری مدارک معین و معمولی در همه رشته ها و مقاطع تقریبا یکسان است.

فهرست زیر یک شرط ورودی عمومی برای تحصیل در YSMU است:

  • از 31 دسامبر سال ورودی، داوطلب باید حداقل 17 سال سن داشته باشد.
  • طبق شورای پزشکی دانش آموزان باید حداقل 50٪ در فیزیک، شیمی، و زیست شناسی دریافت کرده باشند و هر موضوع را به طور مستقل در امتحانات کلاس مقطع بالاتر یا معادل آن گذرانده باشند.
  • اگر قصد دارید یک دوره PG را دنبال کنید، دانشجویان باید دارای مدرک لیسانس پزشکی از یک دانشگاه معتبر و شناخته شده باشند.
  • کاندیداها باید NEET را با امتیاز صدک 50 بگذرانند، به این معنی که نمره آنها باید بالاتر از50٪ از همه کاندیداهایی باشد که ظاهر می شوند.

مراحل پذیرش در دانشگاه چشم پزشکی در ارمنستان

برای تحصیل دکتری در ارمنستان در رشته چشم پزشکی فرم ثبت نام رایگان ارائه شده توسط نماینده را پر کنید و تاریخ امتحان را با نماینده تایید کنید و قرار ملاقات خود را تعیین کنید دقت کنید کهئتمام مدارک مورد نیاز باید ارائه شود. در آزمون پذیرش که توسط مقامات دانشگاه برگزار می شود شرکت کنید. این آزمون شامل سوالات چند گزینه ای در رشته های فیزیک، شیمی و زیست شناسی است. تسلط به زبان انگلیسی الزامی است. پس از قبولی در آزمون و مصاحبه، نامه پذیرش در همان روز صادر می شود. رشته فیزیولوژی در ارمنستان نیز یکی از رشته های بسیار خوب و با درآمد بالا می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب و مشاوران متبحر در امور بین المللی به شما مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی مشاوره و به سوالات شما پاسخ می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *