مهاجرت تحصیلی ارمنستان

تحصیل دکتری در ارمنستان

تحصیل دکتری در ارمنستان

تحصیل دکتری در ارمنستان آخرین مقطع تحصیلی در سطح عالی است که منجر به اخذ مدرک phd می شود و دانشجویان به آخرین سطح تحصیلی دست پیدا می کنند. تحصیل دکتری در ارمنستان همانند سایر کشورهای جهان است و شامل دفاع از رساله و ارائه مقالات می باشد. زبان آموزش در ارمنستان به زبان ارمنی و زبان های دوم روسی و انگلیسی می باشد. تحصیل دکتری در ارمنستان فقط در دانشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی این کشور امکان پذیر است که آن هم با رعایت خاصی که در ادامه گفته خواهد شد انجام پذیر است. با مطالعه این مقاله که به دست مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده می توانید جواب سوالات زیر درباره تحصیل دکتری در ارمنستان را بیابید.

  • مقطع دکتری در ارمنستان چند سال به طول می انجامد؟
  • شرایط تحصیل دکتری در ارمنستان چگونه است؟
  • پذیرش دکتری در کشور ارمنستان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل مقطع دکتری در ارمنستان چقدر است؟

تحصیل عالی در کشور ارمنستان

تحصیلات عالیه در ارمنستان به بیش از 700 سال پیش برمی گردد در حالی که این تاریخ با تحصیلات عالیه در صومعه ها گره خورده است، آموزش عالی مدرن ارمنستان با ایجاد دانشگاه دولتی ایروان در سال 1919 آغاز شد. اندکی پس از تأسیس دانشگاه، شوروی کنترل سیستم آموزشی را در دست گرفت و در نتیجه بسیاری از موسسات آموزش عالی دولتی ایجاد شد که متناسب با خواسته های اقتصادی دوران اتحاد جماهیر شوروی و بنگاههای اقتصادی دولتی بود. این خواسته ها عمدتا معطوف به فلسفه آموزش مارکسی بود که فارغ التحصیلان را برای تبدیل شدن به کادر مدیریتی و فنی برای مزارع جمعی و تجارت کشاورزی دولتی آموزش می داد. با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، سیستم آموزشی ارمنستان برای تأمین نیازهای جدید کشور نیاز به اصلاح داشت.

گام مهم رو به جلو برای سیستم آموزش و پرورش پیوستن به روند بولونیا در سال 2005 بود. با امضای بیانیه بولونیا، ارمنستان متعهد شد که سیستم آموزش عالی خود را اصلاح کند تا با استانداردهای اروپا سازگارتر باشد. هدف اصلی فرایند بولونیا تقویت رقابت پذیری و جذابیت آموزش عالی اروپا و تقویت تحرک و اشتغال دانشجویان است. از زمان امضای بیانیه بولونیا، ثبت نام ارامنه در آموزش عالی از 19.6% به 28.6% افزایش یافته است.

با گرفتن ویزای تحصیلی ارمنستان می توانید در هر مقطع مورد نظر تحصیل کنید. تحصیلات عالی در ارمنستان امروز به 3 مقطع تقسیم شده است که مدت زمان آن را در نمودار زیر می توانید در هر مقطع ببینید:

تحصیلات عالی در ارمنستان

مزایای تحصیل دکتری در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای قدیمی در زمینه آموزش عالی است. این کشور یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل دکتری است. دانشجویانی که دارای اقامت دائم ارمنستان هستند می توانند از مزایای تحصیل رایگان در ارمنستان در مقطع دکتری بهره مند شوند. ارمنستان یکی از کشورهای در حال توسعه و با پتانسیل بالا برای رشد شناخته می شود و این کشور می تواند فرصت های خوبی را برای دانشجویان تحصیل کرده ایجاد کند. ارمنستان که یکی از کشورهای منطقه اوراسیا است به سایر کشورهای اروپا دسترسی دارد و ممکن است در آینده نیز به پیمان شنگن بپیوندد. به طور کلی از جمله مزایای تحصیل دکتری در ارمنستان عبارتند از:

  • پذیرش و ورود آسان
  • اخذ مدرک معتبر دکتری نزد دانشگاه های اروپایی
  • تحصیل دکترا در برنامه ها و رشته های متنوع
  • تحصیل دکتری در ارمنستان با هزینه کم
  • اخذ اقامت ارمنستان
  • فرصت کار در حین تحصیل و یا پس از تحصیل در ارمنستان
  • زندگی در ارمنستان و ایجاد فرصت برای شروع کسب و کار در ارمنستان

شرایط تحصیل دکتری در ارمنستان

دانشجوی دکترا (محقق) شخصی است که دارای مدرک تحصیلات عالیه (مدرک کارشناسی ارشد ) است که برای گسترش دانش نظری خود و تهیه پایان نامه علمی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا تحقیقات دکترا را انجام می دهد. پس از اتمام حداقل تحصیلات تکمیلی 3 ساله و دفاع موفق از یک پایان نامه، به دانشجو مدرک دکتری یا همان PHD اعطا می شود. برای ثبت نام در دوره دکترا، دانشجو باید دوره کارشناسی ارشد را به پایان برساند و باید حداقل 300 ECTS را در طول تحصیل قبلی خود یا 360 ECTS را در مورد تحصیل پزشکی در ارمنستان کسب کرده باشد. پذیرش در برنامه های تحصیلات تکمیلی به صورت آزمون رقابتی انجام می شود. وزارت آموزش و علوم تعداد صندلی ها را برای تحصیل تمام وقت و نیمه وقت تعیین می کند.

پس به طور کلی می توان گفت شرایط تحصیل دکتری در ارمنستان به شرح زیر است:

  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد  معتبر در ارمنستان
  • گذراندن حداقل 300 ECTS در دروس مختلف و 360 ECTS در رشته پزشکی
  • شرکت در آزمون ورودی در صورت نیاز
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه موضوع تحقیق و جلب نظر استاد راهنما

برنامه دکتری در ارمنستان

به هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی یک استاد راهنما اختصاص داده می شود که در زمینه تحقیق و تهیه پایان نامه به وی کمک می کند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منابع و آزمایشگاه های علمی و پژوهشی دسترسی کامل دارند و ممکن است به عنوان افراد تحقیقاتی که در موسسه تحقیقاتی خود استخدام می شوند، در پروژه های تحقیقاتی بودجه ای شرکت کنند. دانشجویان به طور منظم در طول برنامه آموزش دکتری ساختار یافته خود بر اساس امتحانات ارزیابی می شوند. دفاع از پایان نامه نامزد توسط شورای حرفه ای دانشگاه ها یا موسسات تحقیق و توسعه انجام می شود و توسط کمیسیون عالی صدور گواهینامه ارمنستان (SCC) نظارت و تصویب می شود. به محض گذراندن دانشجو از کلیه شرایط لازم، امتحانات و دفاع از پایان نامه عمومی، به متقاضی مدرک دکتری اعطا می شود که توسط کمیسیون عالی صدور گواهینامه ارمنستان تایید شده است.

هزینه تحصیل دکتری در ارمنستان

برنامه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بومی معمولا بدون شهریه است. دانشجویان تمام وقت از طریق کمک هزینه تحصیلی یا بورس تحصیلی از حمایت مالی برخوردار می شوند. دانشجویان شاغل و بیکار هر دو به طور مساوی واجد شرایط هر برنامه ای هستند که از طریق دولت تامین شود، تا زمانی که تمام شرایط پذیرش لازم را داشته باشند. دانشجویان بیکار از مزایایی مانند بیمه درمانی، یارانه دانشجویان برای وعده های غذایی و بورسیه حمل و نقل عمومی برخوردار می شوند. دانشجویان شاغل از طریق وضعیت کارمندی خود از چنین حقوقی استفاده می کنند

دانشجویان بین المللی نیز بسته به نوع دانشگاه و نوع رشته تحصیلی خود موظف به پرداخت شهریه سالانه در حدود 3000$ (دلار) در سال هستند. شایان ذکر است دانشجویان در طول تحصیل خود می توانند در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار در ارمنستان را به پیش ببرند. بررسی هزینه زندگی در ارمنستان نیز از جمله موارد حائز اهمیت برای علاقه مندان به تحصیل در ارمنستان است.

هزینه تحصیل دکتری در ارمنستان

دانشگاه های دکتری در ارمنستان

همانطور که گفته شد دکتری آخرین سطح تحصیل در ارمنستان است و به دلیل اهمیت این مقطع دانشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی مجاز به ارائه برنامه های آموزشی در این مقطع هستند. در جدول زیر می توانید دانشگاه های برتر ارمنستان برای تحصیل دکترا را مشاهده کنید:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه دولتی ایروانایروان
دانشگاه روسی ارمنی ارمنستانایروان
دانشگاه علوم پزشکی ارمنستانایروان
دانشگاه ملی تحقیقاتی دفاع ارمنستانایروان
دانشگاه هنرهای بصری ارمنستانایروان
مرکز بین المللی آکادمی علوم ملی ارمنستانایروان
دانشگاه بروسف ارمنستانایروان

روش های تدریس در ارمنستان

تدریس در ارمنستان معمولا در گروههای بزرگ بجز رشته هنر و فرهنگ و سایر رشته های خاص موضوعی دنبال می شود. در حال حاضر، مراکز آموزش عالی در ارمنستان تلاش می کنند تا رویکردی با یادگیری دانشجو محور را معرفی کنند. استفاده از فناوری های نوآورانه در آموزش عالی برجسته است. کادر آموزشی آموزش خود را با رعایت برنامه های درسی هر رشته خاص سازمان می دهند. اساتید با توجه به نتایج پیش بینی شده یادگیری، آزاد هستند که روش های انتقال دانش را انتخاب و استفاده کنند  که بیشتر توسط صندلی های خاص رشته و شورای دانشکده تأیید می شود. در مراحل مطالعه از مطالب تئوری و عملی استفاده می شود و دانشجویان در کتابخانه ها و آزمایشگاه های دانشگاه به آنها دسترسی رایگان دارند.

کار پس از تحصیل دکتری در ارمنستان

هیچ سیاست ملی ساختاری در مورد گسترش همکاری بین دانشگاه ها و بنگاه های اشتغال وجود ندارد. با این حال، هر برنامه تحصیلی ارائه شده در موسسات آموزش عالی در ارمنستان شامل دوره کارآموزی اجباری در سازمانی است که با مشخصات برنامه مطالعه داده شده مطابقت دارد. علاوه بر این، دانشگاه های ارمنستان به طور مستقل همکاری با بازار کار را آغاز می کنند. در برخی موارد صنایع بودجه ای را پوشش می دهند که شهریه دانشجویان را پوشش می دهد. این کار عمدتا در زمینه های IT و کشاورزی انجام می شود.

اکنون بسیاری از مراکز عالی مراکز راهنمایی شغلی تأسیس کرده اند که نه تنها به دانشجویان در یافتن شغل کمک می کنند، بلکه آموزش هایی را درباره نحوه نوشتن رزومه، گذراندن مصاحبه و سایر فعالیت های تسهیل کننده ارائه می دهند. این مراکز به دانشجویان کمک می کنند تا شغل خود را پیدا کنند یا شرایط خود را افزایش دهند تا بتوانند کار در ارمنستان را دنبال کنند. جهت دریافت ویزای کاری و یا تحصیل دکتری در سایر کشورها می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشی و از راهنمایی های کارشناسان ما بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *