مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته همه گیرشناسی در گرجستان

رشته همه گیرشناسی در گرجستان

پیوستن به برنامه مطالعاتی رشته همه گیرشناسی در گرجستان به جهت نزدیکی جغرافیایی این کشور به ایران جذاب است و گزینه تحصیلی متقاضیان می باشد. از سوی دیگر دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس یکی از قدیمی ترین و وسیع ترین دانشگاه های پزشکی در گرجستان است که توسط دولت اداره می شود. که به عنوان TSMU شناخته می شود و توسط شورای اعتباربخشی مدارس آموزش بهداشت و آژانس اعتباربخشی معتبر شناخته شده است است. همچنین در لیست شناخته شده جهانی از دانشگاه های با عملکرد بالا قرار گرفته است. با رونق آموزش پزشکی در گرجستان، دولت گرجستان علاقه زیادی به کیفیت آموزش ارائه شده در این دانشگاه پزشکی دولتی نشان داده است. باتوجه به این واقعیت ها، چناچه قصد مهاجرت علمی به گرجستان را دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هرگونه خدمات مهاجرتی لازم است.

انتخاب تفلیس برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در گرجستان

در گرجستان یکی از بهترین شهرها برای زندگی علمی، شهر تفلیس است. این شهر با مساحتی حدود 500 کیلومتر مربع که پذیرای حدود 1.5 میلیون نفر است، بزرگترین شهر است.

برخی از جاذبه های گردشگری معروف عبارتند از:

  • موزه ملی گرجستان
  • سامبا
  • سیونی
  • قلعه ناریکالا
  • خیابان روستاولی
  • خیابان آگماشنبلی

شهر تفلیس توسط مجمع شهر تفلیس و شهرداری تفلیس اداره می شود. این شهر به بخش های زیادی تقسیم شده است که دارای صلاحیت و سیاست های دولتی خود هستند. در کنار این موارد که زندگی جذابی را برای شما به ارمغان می آورد، موقعیت علمی دانشگاه دولتی تفلیس است که دلایلی مختلفی برای انتخاب آن وجود دارد که در ادامه اشاره شده است. دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس توسط WHO، کمیسیون آموزش اروپا و فدراسیون جهانی آموزش پزشکی به رسمیت شناخته شده است. دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس یکی از اعضای انجمن بین المللی دانشگاه ها، انجمن دانشگاه های اروپایی است.

دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس امضا کننده اعلامیه بولونیا – برنامه درسی پزشکی اتحادیه اروپا است. مدرک تحصیلی از دوره های دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس توسط شورای پزشکی MCI هند به رسمیت شناخته شده است. دوره های دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس توسط فدراسیون جهانی آموزش پزشکی به رسمیت شناخته شده است. دوره های دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس توسط کمیسیون آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی -ECFMG تایید شده است. جهت کسب اطلاعات جامع در باب تحصیل در گرجستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

برنامه تحصیل و کار رشته همه گیرشناسی در گرجستان

دانشگاه های گرجستان رشته همه گیرشناسی را در ذیل برنامه های علوم بهداشت تدریس می کنند. بر این مبنا می توان گفت که همه دانشجویان پزشکی که در برنامه کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در دانشگاه پزشکی تفلیس ثبت نام کرده اند، ملزم به گذراندن دوره های آموزشی فشرده در موضوعات اصلی آناتومی و بیوشیمی و گذراندن دوره های انتخابی در رشته های پزشکی مورد نظر خود هستند. کار دوره در برنامه کارشناسی ارشد علوم بهداشتی شامل سخنرانی هایی در مورد میکروبیولوژی و زیست شناسی مولکولی، فارماکولوژی، تغذیه و اخلاق پزشکی و بسیاری دیگر است. دانشجویان مجاز به شرکت در برنامه کارشناسی ارشد بهداشت عمومی در گرجستان در آخرین ترم تحصیلی خود خواهند بود. در مقطع کارشناسی ارشد علوم بهداشت، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا شاخه های خاصی از پزشکی مانند طب ضد التهابی، مشاوره سلامت و بهداشت حرفه ای را انتخاب کنند.

این گزینه ها آنها را قادر می سازد تا در حوزه پزشکی انتخاب شده تخصص پیدا کنند. دانشجویان همچنین می توانند رشته های تخصصی اطفال، زنان و کودکان، سلامت و تندرستی و حتی جراحی را انتخاب کنند. همچنین برای دانشجویان آینده نگر امکان تکمیل دکترای پرستاری از دانشگاه پزشکی دولتی T وجود دارد. دکترای پرستاری به یک دوره مدرک 2 ساله از یک دانشکده پرستاری در گرجستان نیاز دارد و یک برنامه یک ساله است، با گزینه ادامه به عنوان RN برای یک سال. از نظر کار، بیش از 110 بیمارستان در تفلیس و چندین موسسه پزشکی خصوصی وجود دارد که به بیماران خود مراقبت های تخصصی ارائه می دهند و زمینه های کاری لازم را برای فارغ التحصیلان فراهم می کنند.

برخی از موسسات پزشکی خصوصی مشهور در گرجستان عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس
  • موسسه پزشکی کوتیکال

در شکل زیر سایر مکان های موقعیت کاری در رشته همه گیرشناسی در گرجستان اشاره شده است:

مکان های موقعیت کاری در رشته همه گیرشناسی در گرجستان

هزینه زندگی و تحصیل پزشکی در گرجستان

مانند هر کشور دیگری، بسیاری از دانشجویان همیشه می پرسند که هزینه زندگی و تحصیل در هر یک از مقاصد مختلف تحصیلی در خارج از کشور چقدر است. در مورد گرجستان باید گفت که محل اقامت جزء بزرگترین هزینه های زندگی یک دانشجو است، که بخش عمده ای از کل هزینه هر ماه را به خود اختصاص می دهد. برای اجاره یک واحد یک خوابه با آشپزخانه و حمام در یک منطقه معمولی، می توان انتظار پرداخت چیزی بین $150 الی 250$ (دلار) در ماه را داشت. ترتیبات اجاره در گرجستان قراردادی است و معمولا برای مدت طولانی، مثلا 6 ماه تا یک سال است. مناطق داخل شهر یا مناطقی که گردشگران در آن رفت و آمد می کنند، می تواند تا 300$ (دلار) در ماه افزایش یابد. قیمت های اقامتی نیز به عواملی مانند نوع ساختمان، امکانات ساختمان و موارد دیگر بستگی دارد.

حمل و نقل عمومی در گرجستان بسیار خوب است و تمام مناطق در هر یک از شهرها را پوشش می دهد. سیستم حمل و نقل در شهرهای بزرگ مانند تفلیس، باتومی و کوتایسی بسیار موثر و قابل دسترسی است. اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی برای رفتن به هر نقطه از شهر وجود دارد. هزینه مترو و اتوبوس ثابت 0.50$ (دلار) برای رسیدن به هر نقطه از شهر است. هزینه تاکسی حدود $3 الی 10$ (دلار) بسته به فاصله کوتاه یا طولانی است. برنامه ‌های اشتراک‌گذاری سواری تلفن همراه مانند Yandex و Bolt به یک انتخاب بسیار محبوب در سراسر دانشگاه و جوامع دانشجویی تبدیل شده ‌اند، زیرا نه تنها گاهی اوقات معمولا ارزان ‌تر هستند، بلکه گزینه‌ هایی برای تقسیم کرایه با دانشجویان دیگر نیز دارند. البته داشتن ماشین در گرجستان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی کاملا رایج است.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در گرجستان

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در گرجستان

فردی که در بخش بهداشت و درمان در گرجستان کار می کند، معمولاً حدود 11000GEL (لاری) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 2310 GEL (لاری) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 32900 GEL (لاری) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. حقوق متوسط متوسط ​​حقوق 10800 لاری در ماه است، به این معنی که نیمی از افراد شاغل در بهداشت و پزشکی کمتر از 10800 GEL (لاری) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 10800 GEL (لاری) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان کمتر از 5900 GEL (لاری) درآمد دارند و 75% آنها بیش از 5900 GEL (لاری) درآمد دارند. همچنین 75% افراد شاغل کمتر از 21400 GEL (لاری) و 25% بیش از 21400 GEL (لاری) درآمد دارند.

به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط 32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط 36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط 32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند.

در جدول زیر تغییر درصدهای حقوقی برحسب مدرک اشاره شده است.

نوع مدرکدرصد تغییر حقوق
کارشناسی%24افزایش در حقوق
کارشناسی ارشد%29 افزایش در حقوق
دکتری%23 افزایش در حقوق

از طریق ارتباط مستقیم و یا غیرمستقیم و با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات بیشتری درباره گرجستان دست پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *